Stránka 194 z 240

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 03 lis 2022, 21:50
od idam.i
Myslel som si že otázka znela.Na ťahanie prívesu je vhodnejšia i30 s motorom 1,5Dpi alebo s 1,0TGDi? Či?
Áno správne je ani jeden.No keby som musel voliť tak skôr atmosféru.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 03 lis 2022, 22:22
od clifftorr
Kdyby tazatel nebyl kolenovrt :) tak by koupil řadu N-line kde je 2.0 T-GDI a výkon i kroutící moment je dostatek pro tažení karavanu.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 04 lis 2022, 06:06
od sud
..akurat neviem ci das gulu na Nko

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 04 lis 2022, 07:06
od sud

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 04 lis 2022, 07:14
od Maras
Pojďme se vrátit k tématu vlákna. Motor 1.5 DPi a neplevelte to tady.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 04 lis 2022, 12:19
od Brambo von Gratz
Ahojte,

tak se o to pokusím. 23.9.2022 jsem se také přidal mezi šťastné vlastníky tohoto vozidla. I30 kombi 1,5 DPI, Family Comfort, základní červená. Objednáno 30.5.2022 v Hyundai Czech v Opavě. Za mě mohu firmu doporučit. Solidní jednání, při objednávání mi pár věcí rozmluvili jako zbytečné a doporučili pár jiných doplňků. Cenově to vyšlo šul-nul a ta doporučení měla hlavu a patu. Nikdo mě netlačil do vyšší výbavy. Kompletně vše zařídili, takže při převzetí jsme jen podepsali papíry, nacvakli značky a sundali tažné. Prodejce mi ochotně ukázal i základní ovládání vozu, kluci ze servisu, jak vypnout plašičku kun (mám ten model s + a - dotekovými ploškami). A také mi zodpověděli pár mých dotazů. K autu jsem objednal tažné, hagusy, lišty na hranu kufru a boky dveří, zadní zástěrky a samozřejmě hned disky na zimáky. Dodatečně gumové koberečky do kabiny a gumovou vanu do kufru. Ještě mě čekají řetezy. Do budoucna uvažuji o změně potahů sedadel za MAD. V Ostravě je firma, která je také umí. Taky se mi honí hlavou, nechat si dozadu udělat lůžkovou úpravu. Na nějaké fesťáky by se mohla hodit, i když stan má taky něco do sebe. Na netu jsem našel firmu, která by to měla umět vyrobit, akorát jsou až z Ústí nad Labem. Uvidím...

Danou variantu Family Comfort jsem si zvolil kvůli mlhovkám, dojezdovce a zadní kameře. Auto mám už částečně polepené ochrannými fóliemi. Minulý týden mi dodatečně dolepili ty lišty na dveře, takže už můžu nechat polepit i je. Je to sice docela pálka, ale auto je nové a chci si ho nechat dost dlouho. V životě jsem jezdil různými auty, od 120 po Nisan Pathfinder. Poslední roky jsem podědil 1,6 Feldu, která na ježdění kolem komína stačila. Ale na delší trasy to už nebylo ono. Pohodlí, malý kurf, bezpečnost v případě nehody, atd. Koukal jsem se po nějakých ojetinách do 400 K, hlavně z koncernu. Ale tříhrnky nebo vypínání válců mě moc nelákalo. Pak jsem narazil na článek od Vaculíka. Hledal jsem dál, pročetl i reakce zdejších členů a bylo rozhodnuto. Funglovka i30 v kombíku s relativně jednoduchým motorem bez pár dnešních kur*ítek za srovnatelnou cenu jako ojeté Škodárny, mi dávala větší smysl. Rád jezdím na hory, ve 4-5 lidech už v pohodě odvezu, co potřebuji. 2 kola dovnitř také hodím. Akorát ten schod po sklopení zadních sedadel soudruzi z Koreje moc nevychytali... Navíc i v té základní červené vypadá moc hezky. Předek pěkný, z boku elegantní. Zadek mi připomíná pozadí krásné vysportované ženy. :D Takže kromě rozumu (motor, kvalita, cena, bezpečnost, spotřeba, dodací lhůta) rozhodovaly i emoce.

Ve středu jsem překonal prvních tisíc kilometrů, do té doby jsem to točil do těch 4000 otáček. Kromě pár předjíždění. Teď po zahřátí řadím kolem 5000, ať si motor nebo převodové ústrojí zvykají na zátěž. Akorát že na trojku pak už jedu kilem. :) Používám ho převážně na ježdění do práce, kam to mám cca 20 kiláků. Pak na nákupy, do Opavy to mám nějakých 8 km, pak popojíždím po městě. Za sebe musím říct, že mě to auto vyloženě baví. Líbí se mi ergonomie ovládání tlačítky i moc hezky naladěný podvozek. Rozbité okresky parádně filtruje, sedí v zatáčkách, dobře se řídí. Auto je pro mě prostorné, řekl bych, že pro lidi do 180 cm je OK. A asi i pro vyšší. Kufr parádní, ocenil ho i kámoš, který přešel ze staršího Pašíka. Když já objednával, tak on si už byl prohlížet svůj vůz před převzetím. Pohodlně se v něm sedí, je hezky tiché, také slušně hraje. I my punkoví metalisti to oceníme. I když mám jen manuální klimu, tak jsem potěšený, jak brzy začne hřát topení nebo naopak chladí. Rána jsou teď už docela chladná.

Spousta lidí kritizuje ten motor z hlediska výkonu. Podle mě se chová tak, jak atmosféra má. Do 2000 - 2500 je dost líný, pak začne ožívat. Sice nechcípá a i s malým plynem akceleruje, nebo se rozjíždí. Když chci předjíždět, tak ideálně podřadit na těch 3 500 otáček. Pak švihá slušně. Pokud se rozjíždím do kopce ve větším zatížení, tak je dobré jedničku rozjet nad 4 000 otáček, jinak otáčky při přeřazení na 2 dost klesnou a auto akceleruje pomaleji, než se dostane nad těch 2 500 otáček. Na rovině se to ani nepozná. Nějaké cukání při řazení z 1 na 2 jsem nepozoroval, bez ohledu na otáčky nebo zatížení. Naopak krátká jednička mě potěšila, než přijedu kolem baráku ke garáži, tak jedu na volnoběh těch 4-5 km/h a nemusím huntovat spojku v záběru. Také nemám pocit, že by reakce na plyn byla nějaká pomalá a to jsem přesednul z auta, kde byl plyn ovládán lankem. A vzhledem k přiměřenému výkonu a nízké hmotnosti bylo dost svižné... Rozjezdy zvládá i s malým plynem, takže není třeba točit motor a hoblovat spojku. Což je třeba nevýhoda koncernových litrových TSI. Párkrát mi hlavně ze začátku motor při rozjezdech do kopce chcípnul, protože je tak tichý, že není slyšet, v jakých otáčkách jede, nebo že by se dusil. Subjektivně mám pocit, že auto už jezdí svižneji, naž při prvních jízdách. Možná jsem se s ním už víc sžil a naučil se lépe jezdit, nebo jsem si na něj jen víc zvyknul a malé zrychlení mi nevadí. Kdo ví... :)

I když motor není ještě zajetý, tak spotřebu mám kolem 6 litrů (podle palubního počítače) podle toho, jak moc to vytáčím. 90 km/h na 2500 otáčkách úsporné jízdě s dojížděním bez plynu hodně svědčí, nicméně podle mě do těch 110 km/hod je rozdíl minimální. Město kolem sedmi, stop start samozřejmě vypínám. Z práce část cesty vede z kopce, tak se zařazenou šestkou bez plynu jezdím za 5,3 - 5,7 litrů. Záleží, jestli to můžu pustit a nechat jet, nebo mě brzdí nějaký provoz.

Za sebe jsem velmi spokojený. Dělá, co od něj očekávám a funguje jak má. Předstartovní přípravu v podobě vypnutí hlídače jízdy v pruzích a systému stop start zvládnu před koncem checku systému, tak a i nemám prostoje. Pustím si do repráků nějaký punk nebo metal pro pohodovou jízdu a můžu jet. :-D Když je volná cesta nebo se dají brzdy socialismu předjet, tak i s tímto motorem svištím, když je kolona, kterou nemá smysl předjíždět, tak zpomalím a užívám si jízdu a pohodové romantické skladby třeba od Sabatonů nebo třeba Five Finger Dead Punch. :D

Všem přeji, ať nám ty naše autíčka dlouho slouží k naší spokojenosti a dovezou nás, kam je třeba a také hezký den.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 04 lis 2022, 13:15
od Maras
Pěkně popsána zkušenost s vozem. Tak ať ti dlouho a dobře slouží a klidně si můžeš založit vlastní vlákno a psát tam své další zkušenosti.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 04 lis 2022, 13:21
od swaty
je hezky tiché, také slušně hraje
že by 1,5 DPI komfort bylo lépe odhlučněné a mělo lepší audio než 1,5 TGDI Nline? #-o :lol:

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 04 lis 2022, 13:28
od idam.i
Maras píše: 04 lis 2022, 13:15 Pěkně popsána zkušenost s vozem. Tak ať ti dlouho a dobře slouží a klidně si můžeš založit vlastní vlákno a psát tam své další zkušenosti.
Súhlasim a navrhujem založiť si vlastné vlákno a poprosiť admina nech to tam prekopiruje.
Parádna recenzia.👍

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 04 lis 2022, 15:11
od Axel.Foley
Brambo: Hezky sepsáno =D> Také navrhuji vlastní vlákno. A přeji hodně spokojenosti s mazlíkem.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 04 lis 2022, 16:22
od Pjotr1
krásná recenze, mám rád spokojený lidi, super.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 04 lis 2022, 16:29
od Hugo11
swaty píše: 04 lis 2022, 13:21 že by 1,5 DPI komfort bylo lépe odhlučněné a mělo lepší audio než 1,5 TGDI Nline? #-o :lol:
Ja nevim, cetl jsem i zde na foru spoustu stiznosti na audio v i30, ale osobne mi to v i30N neprijde v kontextu tridy nijak strasne. Ano neni to Bang&Olufsen ani Harmad/Kardon, ale zase urcite to nehraje hur nez treba golf. Tak nevim, jestli ma Nko audio lepsi, nebo vuci cemu to srovnavate?

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 04 lis 2022, 16:34
od TheFirstman
Díký za super rezenzi, já zajíždím úplně steným způsobem a mám teď nalítáno 1400 km. Hoď se potom prosím nějakou fotku s nalepenýma lištama na dveřích. Co se týká vany do kufru, pokud ještě nemáš, tak doporučuji Rigum. Chtěl jsem původně originál vanu, ale ten Rigum je mnohem lepší.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 04 lis 2022, 17:53
od Brambo von Gratz
Chlapi, díky za reakce. Vlastní téma zvážím, sem jsem to dal hlavně kvůli případným dalším zájemcům o koupi. Třeba jim usnadním rozhodování. Já čerpal také hlavně z tohoto tématu.

Ano, vanu mám Rigum, stejně jako vnitřní koberečky. Obojí sedí parádně, u těch vnitřních oceňuji, ze mají speciální místa na propíchnutí těch profilů z podlahy. Takže je vepředu nelze shrnout. Akorát mě u nich mrzí, že nemají středový kus dozadu na tunel. Ale stejně jsem zatím nejel víc jak ve 4 lidech. Fotku s lištami dodám asi v pondělí, kdy zase pojedu. Za chvíli frčím pryč a po návratu v noci bude víkend trávit v garáži. Za mě jsou ty lišty praktické, chrání hlavně kdyby někdo ty dveře otevíral do nějakého sloupku. Volil jsme ty černé gumové, co byly součástí Hyundai family packu, kde jsou třeba i koberečky a pár pro me zbytečností. Guma mi přišla lepší, než nerez. Vizuálně a pocitově ty lišty z toho auta uělají víc rodinný vůz, ale pro mě je důležitá funkčnost.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 04 lis 2022, 18:08
od Brambo von Gratz
swaty píše: 04 lis 2022, 13:21
je hezky tiché, také slušně hraje
že by 1,5 DPI komfort bylo lépe odhlučněné a mělo lepší audio než 1,5 TGDI Nline? #-o :lol:
Jezdím obvykle meziměsto nějakých 90-110, někdy tomu dopřeju i trošku víc. Takže se držím nějakých 2500 - 3000 otáček. Když to točím víc, motor je taky hlasitější. To je hlavně při rozjezdech, předjíždění. Ale to aspoň vím, že ještě stále pod kapotou něco je. :) Nline s TGDI má výkonnější motor s turbem, tedy jiný typ. Nikdy jsem v něm nejel, nemá třeba omezovač ve vyšších otáčkách? Předpokládám, že turbo taky nějaký zvuk vydávat bude, jako v jiných vozech. U DPI je hluk závislý na otáčkách motoru a rychlosti jízdy. Podle mě i do těch 130 je to stále v cajku. V 90-110 naprostá pohoda. Ale každý to vnímání máme individuální.

Docela mě překvapily ty stock zimní Nokiany, hodně se píše o hluku, ale přijdou mi dost v pohodě. Spíš vnímám rozdílné povrchy na silnicicíh. Někdy je hluk větší, ale to bývá většinou nový koberec, nebo takové ty speciální brzdící pásy.

Audio posuzuji vzhledem k třídě a celkové ceně. Rozhodně to není žádná tragédie. I možnost přihulit basy (hlavně :twisted: ) trochu pomůže poslechu. Hluboké chrapláky... Jasně že prémiová audia jsou lepší. Ale také za jiné prachy a je otázka, zda MP3 v 320 bitrate kvalitě by byly až tak rozdílné. Pokud audio chci zážitek, skočím si za kámošema, kteří na takových věcech ujíždějí. Nebo ještě lépe na live koncert.