Stránka 198 z 203
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 25 lis 2024, 22:50
od patriknet
Proletel jsem tvoje vlakno a cetl jsem kde jsi vsude byl. Klobouk dolu, ten tvuj Tuky uz videl pulku sveta!

Na nektere z tech mist bych se taky rad podival, doufam ze se mi to podari.
Co se tyce stylu jizdy, mam vypozorovano, ze pri dynamictejsi jizde (napr na dalnici), stoupa differencni tlak v DPF daleko pomaleji.
Asi to bude tim, ze takto nekdy teplota v DPF vyleti i nad 500C, a pravdepodobne dochazi k castecnemu vypalovani DPF. Na druhe strane kdyz jezdim v nizkych otackach a snazim se "vyuzit kroutak", tak se DPF plni rychleji. Podobne, kratke trasy tomu zanaseni DPF taky moc nepomahaji. Proto se ptam na ten styl jizdy.
Kdyz jsi dobre pamatuji, tusim ze pouzivas VIF aditivum. Nezkousel jsi i nejake jine? Zda se mi ze VIF vyslovene nesnizuje kourivost (ma jine vyhovy, vim), ale jsou i takove aditiva, ktere mimo svych jinych vyhod zaroven znizuji tvorbu sazi.
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 26 lis 2024, 08:34
od Mexican
borci, tu regeneraciu sledujete cez nejaku diag? alebo to ukazuje niekde v PP auta? pac mne osobne to u Euro6 dieslu prijde tak nejak neosledovatelne volnym okom (je ale fakt, ze to nie je

takze to ma vyriesene asi inak)
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 26 lis 2024, 08:36
od patriknet
cez apku v mobilu. Torque Pro nebo CarScanner.
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 26 lis 2024, 08:38
od patriknet
@Axel, nevim jestli sledujes i takove veci jako nakolik % se ti otevira EGR. Docela by mne zajimalo, jestli se ti ted v "zimnim rezimu DPF

" nahodou neotevira EGR min. nemas to odsledovane?
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 26 lis 2024, 09:18
od milosh
Muzu laickou otazku od cloveka, co jezdil dyzlem maximalne v praci pred lety se starym tdi. Co delate kdyz se ta nutnost regenerace zapne? Jdete auto protahnout par km nekam po dalnici? Vim ze se toto "kurv*tko" dava uz i do novych benzinu, tak bych mel rad komplet informace, dik

Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 26 lis 2024, 09:37
od Mexican
GPF v benzinovych motoroch funguje uplne inak - tam prebieha vypalovanie vzdy pri jazde bez zataze (tz napriklad jazda z kopca so zaradenym kvaltom bez plynu)
u Euro6 dieslu s adblue (2.2blueHdi) som za 43 000km prave pocitovo ani vizualne nezaznamenal ziadny naznak vypalovania DPF. Mozno jazdime tak idealne trasy, ze sa to stiha vypalovat / regenerovat bez nutenej regeneracie. Kto vie...
nebudem to tu ale Axelovi plevelit, pardon za OT
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 26 lis 2024, 10:09
od Mr. HYUNDAI
Rege poznáš celkem snadno při pohledu na okamžitou spotřebu, myšleno u dieselu. Když pojedeš z kopce s kvaltem bez plynu, tak okamžitá spotřeba má být nula, ale při rege nulová není, protože teplota spalin se musí udržovat

. Stejně tak při volnoběhu, třeba na semaforu je okamžitá spotřeba při rege výrazně vyšší.
A prý se i změní zvuk motoru, ale přestože slyším výborně, tak podle toho se ani já nechytám

.
A u benzínu je to jak psal Mexican, tam se primárně vypaluje kyslíkem, takže stačí sundat nohu z plynu a nechat zařazeno. U hybridů by si to měla hlídat řídící jednotka a podle potřeby třeba při sundání nohy z plynu nechá motor odpojit později, aby skrz něj prošlo dost kyslíku k vypálení.
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 26 lis 2024, 11:43
od Axel.Foley
patriknet píše: 25 lis 2024, 22:50
Proletel jsem tvoje vlakno a cetl jsem kde jsi vsude byl. Klobouk dolu, ten tvuj Tuky uz videl pulku sveta!

Na nektere z tech mist bych se taky rad podival, doufam ze se mi to podari.
Co se tyce stylu jizdy, mam vypozorovano, ze pri dynamictejsi jizde (napr na dalnici), stoupa differencni tlak v DPF daleko pomaleji.
Asi to bude tim, ze takto nekdy teplota v DPF vyleti i nad 500C, a pravdepodobne dochazi k castecnemu vypalovani DPF. Na druhe strane kdyz jezdim v nizkych otackach a snazim se "vyuzit kroutak", tak se DPF plni rychleji. Podobne, kratke trasy tomu zanaseni DPF taky moc nepomahaji. Proto se ptam na ten styl jizdy.
Kdyz jsi dobre pamatuji, tusim ze pouzivas VIF aditivum. Nezkousel jsi i nejake jine? Zda se mi ze VIF vyslovene nesnizuje kourivost (ma jine vyhovy, vim), ale jsou i takove aditiva, ktere mimo svych jinych vyhod zaroven znizuji tvorbu sazi.
Půlku světa neprojel, ale viděl toho dost

A občas by mi asi i nafackoval, kdyby mohl
Ano, VIF dlouhodobě, právě dobírám další 5 l kanystr. Jistou dobu jsem používal i aditivum od Millers. Výhodná koupě. Pak, kvůli ceně, jsem opět přešel na VIF, abych ho letos na podzim prostřídal Millersem. Pocitově je motor s Millersem klidnější, méně vibruje.
Interval vypalování mám odsledovaný "na oko" (viz výše) a na nohu (meziplyny). Žádnou aplikaci nepoužívám.
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 24 pro 2024, 09:04
od patriknet
@Axel muzu jeste jeden dotaz k cetnosti vypalovani DPF? Kdyz pises ze ti vypaluje kazdych X kilometru, jak to "pocitas"? Jsou to kilometry od posledni regenerace do konce aktualni regenerace? Priklad: skoncila regenerace, zacnu pocitat (0km), rekneme po 100km zacina dalsi regenerace, ktera trva 20km, znamena to ze je interval regenerace 120km?
A jeste mne zajima, jestli do intervalu pocitas jen jizdy kdy ujedes celou vzdalenost na jeden zatah. Protoze (alespon u mne to tak je) kdyz mam nekolik kratkych vzdalenosti a nekolik studenuch startu, interval je vyrazne kratsi.
Predem diky za info a jinak preji "Stastne a Vesele"!

Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 24 pro 2024, 17:42
od Axel.Foley
Konec rege: 0 km
Začátek další rege: x km (na meziplynech obvykle poznám, že rege brzy začne)
Do intervalu počítám všechny jízdy.
Šťastné a veselé Vánoce i tobě.
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 13 led 2025, 11:31
od Axel.Foley
EGR je definitivně po smrti. Je čas na výměnu a vyčištění sání od úsad a karbonu.
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 13 led 2025, 11:34
od Mr. HYUNDAI
To nebude levná procedura

...
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 13 led 2025, 11:38
od Axel.Foley
Nebude. Bohužel, řešit to musím.
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 13 led 2025, 18:11
od idam.i
Vydržal dosť.
Možná je čas prejsť na iné palivo.

Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 13 led 2025, 18:40
od patriknet
Axel.Foley píše: 13 led 2025, 11:31
EGR je definitivně po smrti. Je čas na výměnu a vyčištění sání od úsad a karbonu.
Jak jsi na to přišel? možná ho stačí jen vyčistit...