Stránka 3 z 4

Re: Topení v i20

Napsal: 01 pro 2011, 03:31
od Amalfi
Postupu stejne jako Milo_CZE a jsem spokojeny.

Re: Topení v i20

Napsal: 01 pro 2011, 15:22
od Libornet
To Chasnik: Neměl jsem na mysli, že by papír pohltil teplo, ale spíš množství vzduchu, které projde skrz topení a tím i množství tepla. Mimo jiné, ve Felicii se dal v případě nouze přes topení celkem úspěšně chladit přehřátý motor. :mrgreen:
P.S. ...já se s tou Felicií nemůžu pořád nějak rozloučit. 8)

To Milo CZE a Amalfi: Dobrý nápad s tou vnitřní cirkulací =D> , vyzkouším. Jediný problém by mohl nastat s pocením skel, ale když v autě zrovna nikdo nesedí a nedýchá, tak to bude OK. Na rychlejší ohřátí kabiny určitě super. :idea:

Re: Topení v i20

Napsal: 17 led 2012, 23:22
od Stanci11111
Problem v kureni vyrieseny! Vyhrevacie teleso cize radator hrial iba v jednej polovci preto jedna strana kurila o.k. a druka ovela slabsie.Musel sa pravdepodobne niecim upchat ale fakt po 2 rokoch a cim to nechapem.Ale co ma viacej zarazilo bolo ze pri vymene za novy ktory bol objednany a cakal som nan tyzden nasli malu dierku v bode zvaru takze museli dierku zazvarat :-) Nech mi len raz v servise povedia za nemozem pouzit vlastne filtre alebo ine nahradne diely ze ktore nie su original :hyu: tak im poviem svoj nazor o ich kvalite.

Re: Topení v i20

Napsal: 02 úno 2012, 20:49
od romishowski62
To,že je u nás taková zima, člověku ani nepříjde,pokud neparkuje venku. Včera po šichtě,kdy auto stalo 9 hodin na mrazu,mi na zpáteční cestě domů začalo topit až po 10km. Šel sice trošku vlažný vzduch.ale teploměr motoru se pohnul až po 9km a pak už to topilo prima. :mrgreen:

Re: Topení v i20

Napsal: 02 úno 2012, 21:13
od Amalfi
No mne mysak topi taky az po 10 km, holt nafta. i20 mi vzdy topila driv, ale nedaji se srovnavat dve i20 s ruznymi motory.

Re: Topení v i20

Napsal: 03 úno 2012, 09:32
od suah
Vcera som celkom bojoval s kurenim. Neviem, ci je to tak aj u vas, ale pri nizsich teplotach auto evidentne nedrzi nastavenu teplotu. Takze hoc mam nastavenych prijemnych 25 stupnov, v aute je od isteho mrazu pomerne chladno..
Takze vcera som to len zvysoval a zvysoval a ked som siel cez oblast, v ktorej bolo -25 stupnov, uz som sa dostal az na maximum ("hi"), aby mi nemzrli prsty na volante. Rad by som vedel, kde je ten senzor, ked mu je tak teplo :lol:
Na druhu stranu, pri maximalnom kureni sa aj v tychto mrazoch kabina vykurit da. Dokonca som to musel obcas aj prepnut, lebo uz mi zacalo byt az privelmi horuco..

Re: Topení v i20

Napsal: 03 úno 2012, 10:07
od XMira
suah: Řekl bych, že to není přímo chyba, ale jde spíš o způsob, jakým topení "uvažuje". V momentě, kdy začne jít nějaké teplo od motoru, začne hnát automatika vzduch přes radiátor topení. A používá jednoduchou logiku - čím víc vzduchu proženu přes radiátor, tím rychleji vyhřeju kabinu. Pokud ale není radiátor dostatečně nažhavenej a navíc jde zvenku vzduch -25, tak se nestačí ohřát a do kabiny proudí studenej. A tak, paradoxně, čím víc se automatika snaží, tím je větší kosa. Jako řešení bych viděl dvě možnosti: Zapnout cirkulaci, nebo manuálně ubrat výkon ventilátoru.

Re: Topení v i20

Napsal: 03 úno 2012, 10:22
od Amalfi
No v i20 stejny problem, proste je treba v zime jezdit s vysoko nastavenou teplotou. A pouzivat pro zahrani vnitrni cirkulaci a pak dat nizsi otacky ventilatoru a prepnout na vzduch z venku a z je auto vyhrate. Jinak teplotni cidlo je na stredovem panelu vpravo od ovladani klimatizace - je tam kulata plastova mrizka - tam je cidlo.

Re: Topení v i20

Napsal: 03 úno 2012, 10:28
od XMira
Amalfi: Já měl na mysli i20. Jak je to u i30 netuším. V těchhle mrazech jsem zatím nikam dál nejel, takže netuším. Ale nedivil bych se, kdyby to bylo podobné.

Re: Topení v i20

Napsal: 03 úno 2012, 13:34
od suah
Nehmlia sa vam pri tej vnutornej cirkulacii okna? Lebo ja tak dlhsie ako par minut ist nevydrzim, potom by som uz nevidel von..

Ak je to cidlo na stredovom paneli, tak potom je to jasne. Kedze zimu citim najma od bocnych okien, na cidle sice moze byt 25 stupnov, ale mne bude pocitovo zima.

Re: Topení v i20

Napsal: 03 úno 2012, 13:55
od XMira
V tomhle mrazu je tak suchej vzduch, že s mlžením moc problém nemám, ale je jasný, že při delší cirkulaci se bez A/C neobejdeš...

Re: Topení v i20

Napsal: 03 úno 2012, 15:58
od caruser
Mne pri -13, keď i20 parkuje vonku sa motor zohreje na prevádzkovú teplotu 80 stupňov už po 2,5 km a kúri bezproblémovo. Motor nechám naštartovaný na voľnobeh max. minútu, ale je pravda, že kým sa nezohreje na 80 stupňov tak kúrenie nikdy nezapínam.

Re: Topení v i20

Napsal: 03 úno 2012, 19:18
od Amalfi
No automaticka klima mi prijde ze topi hur.

Re: Topení v i20

Napsal: 03 úno 2012, 19:58
od caruser
V predchádzajúcom aute som mal automatickú 2-zónovú klimatizáciu a musím povedať, že mi viac vyhovuje manuálne ovládanie v i20ke bez klimatizácie.

Re: Topení v i20

Napsal: 03 úno 2012, 23:14
od jirikstbk
Amalfi píše:No automaticka klima mi prijde ze topi hur.
Nevím, jak topí manuální, ale automatická dokáže topit při delší trase i v těchto mrazech. Jen dlouho trvá, než se rozehřeje. U mě zhruba po těch 10 km přestane být zima a sundávám rukavice a po cca 20 už je příjemně.

Přijde mi to i celkem logické. Nejdříve je třeba zahřát motor a pak teprve pustí teplo dovnitř kabiny.