zníženie spotreby

Moderátoři: Martun, Moderátoři

PanFiluta
*
Příspěvky: 37
Registrován: 07 dub 2011, 09:05

Re: zníženie spotreby

Příspěvek od PanFiluta »

Našiel som vlákno Spotreba CRDi, hneď prvý príspevok je :
Takže bol som v Nedelu v BA a cestou s5 na maďarskej dialnici v nočných hodinách som nuloval palubné PC aby som si urobil prehľad o spotrebe vo vyšších rýchlostiach. Uvádzam len tacho rýchlosti:

120km/h - 6,1 l/100km
140km/h - 7,0 l/100km
160km/h - 7,8 l/100km
180km/h - 8,4 l/100km
200km/h - 10 l/100km

Auto bolo obsadené váhou cca 5tich dospelých osôb.


Takže rozhodol som sa založiť nové vlákno a dovolil som si sem vložiť Andyho údaje o spotrebe pri určitých rýchlostiach, aby to bolo všetko pokope.
Dnes som aj ja trošku meral, tak sem hodím údaje:

100km/h - 5,3 l/100km
120km/h - 6,2 l/100km
130km/h - 6,6 l/100km

Auto bolo obsadené váhou 2 dospelých osôb a bola zapnutá klimatizácia. Po vypnutí klímy a opätovnom meraní spotreby som nezaznamenal žiadne zníženie spotreby. Očakával som však, že bez zapnutej klímy by to mohlo klesnúť o cca 0,5 l/100km. Nestalo sa...

Tak možno so spotrebou 7 litrov pri tachovetrovej 140km/h nie som nejakou výnimkou :)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Gandalf
*****
Příspěvky: 2059
Registrován: 07 říj 2008, 19:22
Bydliště: Brno-venkov

Re: zníženie spotreby

Příspěvek od Gandalf »

Test na snížení spotřeby na iDnes a navíc s :hyu: i30:
http://auto.idnes.cz/misto-130-jedte-11 ... tomoto_fdv
Accent 1.4i Active - Continental Silver (10/2008-4/2015) prodáno
Uživatelský avatar
Vilda
******
Příspěvky: 3712
Registrován: 15 kvě 2008, 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: zníženie spotreby

Příspěvek od Vilda »

Už to takhle dělám delší dobu, po dálnici jedu do 120km/h .... spotřeba je 6.2 - 6.4, na okreskách i pod 6 litrů ..... ve 130km/h je to o litr víc. Jen mě tady někdo přesvědčoval, že to pro motor není dobrý :-k sice nevím proč, protože motor už není v záběhu .... ale vyvracet mu to nebudu .. :D
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024

Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný

Yamaha Midnight Star 1300 De luxe

New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Uživatelský avatar
tombas
**
Příspěvky: 334
Registrován: 23 pro 2010, 09:14
Bydliště: Ostrava

Re: zníženie spotreby

Příspěvek od tombas »

Nejsem teda specialista, ale moc nerozumím tomu, proč by v podstatě optimální otáčky kolem 3-4 tis. při jízdě 110-130km/h měly nějak škodit motoru. Z technického hlediska nemůže docházet k žádnému nepřiměřenému namáhání nebo opotřebení, naopak, při zahřátém motoru je to ideální stav.
Neříkám, dusit ho na 1500 ot. je nesmysl, ale od 2 tis. při zařazeném správném převodu nemůže motor nijak protestovat, ŘJ optimálně dávkuje palivo a mazání, chlazení apod. taky nemůže mít problém.
Občasné vytočení asi nevadí, ale ani nijak extra neprospívá.
Accent 1,4 Dynamic, 2007, Celadon Blue
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7910
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: zníženie spotreby

Příspěvek od Mexican »

vcera som pozeral relaciu na N24. Adac testoval spotrebu Citroenu C4 s 1.6 benzinom vs BWM 330d.. pri priemernej 180km/h a prejdeni 100km mal C4 spotrebu 19,8/100km a BMW mal tesne nad 11l .. a to je sestvalec.. takze kto jazdi dialnicu, mal by vazne premyslat nad motorom a prevodovkou tomu zodpovedajucou. na postrkovanie nakupov, deciek ten maloobjemak staci. Na jazdenie po okreskach tiez. Na tie dialnicne presuny je asi dobre upgradeovat vyssie :-)

neviem ako u benzinov, ale u CRDI poznam ze vyrovnane otacky (cca 2800-3000) co odpoveda cca 130km/h po cca 150km motoru vyslovene sedia. Dokonca tym dlhsie ide v kuse, tym ide tichsie a tischsie :-D
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
Engineer
Moderátor
Příspěvky: 3306
Registrován: 22 lis 2006, 22:15
Bydliště: Bratislava

Re: zníženie spotreby

Příspěvek od Engineer »

Mexican: čím dlhšie ideš a počúvaš ten rámus, tým viac si zvykneš a hladina relatívneho ticha sa vyrovná na hladinu hluku motora... :mrgreen:
Momentaly: VW Polo 1,4TDi 55kW RV2002 100 000km
Passed: WrAccent MC 1,4 71kw RV2007 60 000km
WrAccent LC 1,3 61kW RV2001 150 000km
Posledný príspevok sa necituje! používaj tlačidlo ODPOVEDAŤ.
Uživatelský avatar
Vilda
******
Příspěvky: 3712
Registrován: 15 kvě 2008, 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: zníženie spotreby

Příspěvek od Vilda »

tombas píše: Občasné vytočení asi nevadí, ale ani nijak extra neprospívá.
Ba právě naopak ... vytáčení motoru, a klidně až k omezovači, motoru prospívá :idea: pod píst. kroužky se usazuje lepivý šlem, do kterého se kroužek lepí .... motor pak nemá výkon a žere olej. Vytáčením motoru se pístní kroužky zahřejí na vysokou teplotu a všechen sajrajt pod nimy vyhoří .... kroužek je pak volný a dobře těsní. Každou třetí - čtvrtou jízdu, motor po ohřátí pořádně proženu, až z něj lítaji pérovky :D Accentík pak jenom letí !!!! Snižuje to spotřebu, zvyšuje to výkon motoru a od výměny do výměny, se mi neztratí ani náprstek oleje ..... je to stará a osvědčená praktika.
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024

Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný

Yamaha Midnight Star 1300 De luxe

New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Uživatelský avatar
atomion
*
Příspěvky: 98
Registrován: 18 úno 2011, 20:06
Bydliště: Cheb<->Ova

Re: zníženie spotreby

Příspěvek od atomion »

Vilda píše:Každou třetí - čtvrtou jízdu, motor po ohřátí pořádně proženu, až z něj lítaji pérovky :D
Dělám to podobně a spokojenost :mrgreen:
Hyundai i30 1.4 Patriot - Cashmere Brown - k prohlédnutí
Uživatelský avatar
Gandalf
*****
Příspěvky: 2059
Registrován: 07 říj 2008, 19:22
Bydliště: Brno-venkov

Re: zníženie spotreby

Příspěvek od Gandalf »

Vilda: Tobě fakt z toho motoru něco lítá? :mrgreen:
Accent 1.4i Active - Continental Silver (10/2008-4/2015) prodáno
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7910
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: zníženie spotreby

Příspěvek od Mexican »

u benzinu jazda vo vysokych otackach nevadi, suhlasim s tym ze treba striedat otacku a drzat to dlhsie pod krkom. Neviem ale ako by tomu (napr 1,4 a 1,6) sedeli vyrovnane dialnicne otacky u cca 5000 ot po dobu hodiny-dvoch. To nevioem posudit

rady zaobchadzat s CRDi ako s benzinom a teda vyuzivat vysoke otacky sa nezakladaju moc na realite. Pretoze jedine co u dieslu vyssimi otackami dosiahneme je zvysenie frekvenie vstrekovania. Teda zvysenie cyklu vstrekov. Uz len z tejto matematicky jednoduchej situacie vyplynie, ze pre zivotnost motoru (a jeho sucasti) je lepsie sa pohybovat v otackach nizsich. U benzinovych motorov vyssimi otackami "zhoria usadeniny, u dieslu prave naopak - nafta nestiha vzplanut a vo valcoch sa usadzuje bordel. Takze doporucujem jazdit do 3000 ot (pochopitelne pri potrebe okamziteho vyoknu - tatra rutiaca sa z kopca - to treba vytocit vyrazne vyssie

vcera vecer - Praha-Brno 140/km stale (bolo cca 23.00 ked som odchadzal z prahy), otacky 3000 az 3100 az po zjazd vystaviste. A Slo to luxusne. Je sice fakt, ze do par kopcov na vysocine to chcelo viac tlacit na pedal aby to udrzalo rychlost, ale slo to :-)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
z.mirek
*
Příspěvky: 41
Registrován: 27 čer 2006, 20:16

Spotřeba 1.4

Příspěvek od z.mirek »

Mám takový dotaz.
Protože to nevypadá, že se cena benzínu v nejbližší době začne snižovat, chtěl jsem se zeptat na to, jak ho nějak trochu ušetřit. Ne nějakým udělátkem nebo zázračným přípravkem, ale stylem jízdy.
1. Optimální otáčky motoru.
2. Rychlost jízdy.
3. Akcelerace a řazení rychlostních stupňů.
4. Vyřazování při dojezdu nebo jízdy z kopce.
5. Vypínání motoru (semafor, železniční přejezdy, atd.)
Nemám na mysli rady tipu nahuštěných pneumatik, klimatizace nebo přetěžování vozidla, ale skutečný názor lidí této značky na úspornou jízdu. (ne žádné želví plazení, ale dodržování rychlostních limitů).


Průměr 6,9l
Naposledy upravil(a) z.mirek dne 04 bře 2012, 12:59, celkem upraveno 1 x.
Accent 1.4 Elegance 2006
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Spotřeba 1.4

Příspěvek od Hardcam »

To uz je tu hodnekrat. Ale treba to nahusteni s tim docela vyrazne souvisi. Pokud budes mit v pneu 1.8 a budes dodrzovatlimity, budes mit zcela jiste vetsi spotrebu nez s 2.3.
Ja s dvoulitrem umim jezdit kolem 6,5 l / 100 km, kdyz je to potreba, otacky drzim mezi 2-3 tisici, nedavo jsem tu nekde cetl, ze do 80kmh ma auto minimalni odpor, pak to jde umerne nahoru. Akceleruju pomalu, do kopce pokud mozno udruzuju vstupni rychlost, radim brzo. Vyrazuju nebo nevyrazuju dle situace, prece kazdy kopec je jiny a ty sam musis citit, jestli se zarazenou dojedes pod kopec nebo ne - u obbojiho je ale vysledek na tech par set metrech stejny. Motor bych na semaforech, prejezdech atp. nikdy nevypinal.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Engineer
Moderátor
Příspěvky: 3306
Registrován: 22 lis 2006, 22:15
Bydliště: Bratislava

Re: Spotřeba 1.4

Příspěvek od Engineer »

Harde nezabudni dodať že 6,5 je spotreba mimo mesto pri kľudnej jazde :mrgreen:
V meste asi takú spotrebu nedosiahneš, alebo?


Optimálne otáčky 2000- 3000 ot/min. Pri 50- 60 km/h mám zaradenú 4 a nad 60 km/h piat prevodový stupeň.
Optimálna rýchlosť 70 - 90 km/h potom už spotreba rastie, čo 10 km/h hore to liter na spotrebe vviac (orientačne).

Osobne mám gumy nahustené na 2.4 bar- letné.
Na križovatkách dobrzďujem motorom a vyraďujem rýchlosť tesne pred križovatkou (takže nejazdím spôsob plyn brzda.)
Pochybujem že týždenne stojíš 5x pred vlakovým priecestím kde ti prejde 40 vagonový vlak. Teda motor by som nevypínal, nakoľko sa ti to na spotrebe neodrazí.

Rozbiehanie z križovatky svižnejšie na dosiahnutie požadovanej rýchlosti a následne zaradím "ekonomický" prevodový stupeň.
:mrgreen:
PS: akú máš aktuálnu spotrebu?
Momentaly: VW Polo 1,4TDi 55kW RV2002 100 000km
Passed: WrAccent MC 1,4 71kw RV2007 60 000km
WrAccent LC 1,3 61kW RV2001 150 000km
Posledný príspevok sa necituje! používaj tlačidlo ODPOVEDAŤ.
Uživatelský avatar
Vilda
******
Příspěvky: 3712
Registrován: 15 kvě 2008, 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: Spotřeba 1.4

Příspěvek od Vilda »

Můj Áca to po dálnici dokáže okolo 6ti litrů .... ale nesmím překročit 120km/h [-X pak jde spotřeba o litr, až dva nahoru .... můj rekord je na 300 km spotřeba ( spočítaná ) 5,8 litříků na sto ...

z toho tak 40% dálnice ... s rychlostí do 120ti
A 60% okresky do 100 km/h

Pneu foukám na 2.2 v dusíku .... v letních horkých dnech si drží stejný tlak

Základem je plynulá jízda, každé zbytečné šlápnutí na brzdy zvyšuje spotřebu.
Pravidelně kontroluju brzdovou soustavu ... čisté a promazané plovoucí třmeny, čisté dráhy brzd. destiček a plně funkční brzd. válečky .... přidřené brzdy dost zvyšují spotřebu.

Nicméně na rovinu říkám, že tímto způsobem jezdit moc dlouho nevydržím .... :lol: mám radši svižnější jízdu a 1.6ka k ní dost svádí ... :wink:
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024

Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný

Yamaha Midnight Star 1300 De luxe

New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Uživatelský avatar
Martun
Moderátor
Příspěvky: 4475
Registrován: 28 pro 2008, 22:53
Bydliště: Teplice

Re: zníženie spotreby

Příspěvek od Martun »

:arrow: přesunuto..
HYUNDAI IX55 3.0crdi V6 176KW

prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
Odpovědět

Zpět na „New Accent - Pokec“