i30-1.4 a 6rychlostní převodovka?

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
Dextrone
**
Příspěvky: 227
Registrován: 27 dub 2010, 21:46
Bydliště: Praha

Re: i30-1.4 a 6rychlostní převodovka?

Příspěvek od Dextrone »

Já měl 6tku v Mondeu TDCi, používal jsem ji jen na dálnici. Co si pamatuju tak při 130km/h jsem měl otáčky kolem 2250. Při 90km/h točila 6tka nějakých 1500 a to bylo málo, takže 6tka byla vyloženě jen pro dálniční rychlost. Teď v Sonátě 6tku nemám a postrádám jí. Na dálnici se 6tka snad hodí do každého auta výkonově nad 100koní. Pokud je třeba, podřadit můžete vždy.
Hyundai Sonata 2,0i DCVVT-121kW rv 4/2010 výbava Premium, barva šedá metalíza, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Reklama
 

hlobilp
****
Příspěvky: 1057
Registrován: 08 čer 2006, 17:17
Bydliště: Rychnov n. Kn.
Kontaktovat uživatele:

Re: i30-1.4 a 6rychlostní převodovka?

Příspěvek od hlobilp »

sestka by se hodila i u 1,4... od 50vys se da jet v pohode i na 5 a pri 90 uz to zbytecne moc toci..... ale da se to, clovek to musi brat tak, ze je to nevyhoda tohoto modelu a bud to vezme nebo nee
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
S0T0
***
Příspěvky: 508
Registrován: 09 říj 2010, 22:28

Re: i30-1.4 a 6rychlostní převodovka?

Příspěvek od S0T0 »

6tka by se hodila hlavně kvůli zvýšení akustické pohody, o takových 500ot méně při 130tce by bylo super... ale popravdě by stačila lépe poskládaná ta co tam je... ale i tak, jestli bude tohle to jediné co mě bude na i30 vadit tak budu spokojený člověk :D
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
xxenak
*
Příspěvky: 56
Registrován: 05 dub 2010, 15:33

Re: i30-1.4 a 6rychlostní převodovka?

Příspěvek od xxenak »

S0T0 píše:6tka by se hodila hlavně kvůli zvýšení akustické pohody, o takových 500ot méně při 130tce by bylo super... ale popravdě by stačila lépe poskládaná ta co tam je... ale i tak, jestli bude tohle to jediné co mě bude na i30 vadit tak budu spokojený člověk :D

Tak to ti garantujem, že to nebude iba ta jediná vec.
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: i30-1.4 a 6rychlostní převodovka?

Příspěvek od 89majlo96 »

xxenak tomu tvojmu vyroku nejak nerozumiem
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
pavkt
*
Příspěvky: 81
Registrován: 30 pro 2009, 10:19

Re: i30-1.4 a 6rychlostní převodovka?

Příspěvek od pavkt »

Šestistupňovou převodovku bych také bral, ale nevidím to nijak dramaticky. Před pár dny jsem se náhodou ocitl na nějakém fóru Octávek 1.6. Řeší se tam úplně stejné věci - všichni by rádi 6kvalt, bědují nad vysokými otáčkami na pětku, izolují víko přední kapoty proti hluku, atd. Myslím, že to mají automobilky dobře zkalkulované, nárůst ceny za šestikvalt by se většině zákazníků jen hodně obtížně vyrovnával provozními úsporami.
Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: i30-1.4 a 6rychlostní převodovka?

Příspěvek od pilotzz »

pavkt píše:Myslím, že to mají automobilky dobře zkalkulované, nárůst ceny za šestikvalt by se většině zákazníků jen hodně obtížně vyrovnával provozními úsporami.
Myslím, že u 1.4 by nic navíc nestálo, kdyby ti volové udělali 5ku s o 5-10% těžším převodem.
Kdo potřebuje jezdit na pětku 50-60?
Komu vadí, že při 120ti točí 3,9tis a při legálních 130ti na dálnici to žere jak starej 3litr, i když by to na 5ku nevytočil na max a nedosáhl 190km/h?

Myslím, že skóre je jasné, technicky tomu nebrání nic, obchodně netuším..
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
pavkt
*
Příspěvky: 81
Registrován: 30 pro 2009, 10:19

Re: i30-1.4 a 6rychlostní převodovka?

Příspěvek od pavkt »

pilotzz píše:
pavkt píše:Myslím, že to mají automobilky dobře zkalkulované, nárůst ceny za šestikvalt by se většině zákazníků jen hodně obtížně vyrovnával provozními úsporami.
Myslím, že u 1.4 by nic navíc nestálo, kdyby ti volové udělali 5ku s o 5-10% těžším převodem.
Kdo potřebuje jezdit na pětku 50-60?
Komu vadí, že při 120ti točí 3,9tis a při legálních 130ti na dálnici to žere jak starej 3litr, i když by to na 5ku nevytočil na max a nedosáhl 190km/h?

Myslím, že skóre je jasné, technicky tomu nebrání nic, obchodně netuším..
Mám 1.6 a v pěti lidech v kopcích už je to bída, 1.4 na tom bude ještě o dost hůř. Pokud by to bylo zpřevodované jinak, byl by to v takových podmínkách dost průsss a novináři by auto doslova rozcupovali. Myslím si, že i se šestikvaltem to bude o kompromisu. Aby byla převodovka ideální jak pro jízdu s prázdným autem po dálnici, tak i s plným po horách, to bych viděl tak na sedmikvalt plus redukci :P
S0T0
***
Příspěvky: 508
Registrován: 09 říj 2010, 22:28

Re: i30-1.4 a 6rychlostní převodovka?

Příspěvek od S0T0 »

pavkt: no a jak casto jezdis v 5ti po takovych horach? jestli casto tak je na plne nalozeny auto lepsi diesel nebo silnejsi benal... jinak ja byl ted s mou 1.4kou v tatrach, ve 4rech lidech a pri dodrzovani limitu bez problemu...
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
Uživatelský avatar
Dextrone
**
Příspěvky: 227
Registrován: 27 dub 2010, 21:46
Bydliště: Praha

Re: i30-1.4 a 6rychlostní převodovka?

Příspěvek od Dextrone »

Ale tak to jsou základní věci. Pokud si někdo koupí 1.2 nebo 1.4 případně jiné maloobsahy, nemůžete čekat že to v pěti lidech bude po horách lítat jak drak. Buď si kupte silnější kubaturu a nebo diesela. Tady platí pravidlo že objem ničím nenahradíš. Takže ani ten diesel 1,5 nebude žádná sláva a je třeba řadit. Mimochodem i s turbodieselovým dvoulitrem jsem potřeboval řadit. Tak aby si někdo nemyslel že v kopcích s dieselem pojedete stále na 4. nebo 5.tku.
Když jsem před léty se rozhodoval při koupě Felicie jestli koupit 1.3 s 50kW a 106Nm točivým momentem nebo koupit 1.6 s 55kW a 135Nm točivým momentem, vzal jsem raději tu 1.6tku. Je sice dražší pojistka o pár deci vyšší spotřeba ale mám rád auta s větší výkonovou rezervou, protože rád předjíždím a nikdy nevíte kdy se vám bude větší výkon (přenos síly na kola) hodit, ale řadit musíte tak jako tak :wink: Takže to co 1.6 vyjede na 4ku tak u 1.3 už musíte podřadit na 3.ku (to jen pro obecný příklad).
Pro jednoho člověka z vás píšu že opět vím že je tu forum o vozech značky Hyundai.
Hyundai Sonata 2,0i DCVVT-121kW rv 4/2010 výbava Premium, barva šedá metalíza, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
pavkt
*
Příspěvky: 81
Registrován: 30 pro 2009, 10:19

Re: i30-1.4 a 6rychlostní převodovka?

Příspěvek od pavkt »

to: Dextrone + ostatní

Téma je, zda vícestupňovou převodovku, případně zda by byla lepší delší pětka - nikoli zda řadit či ne a už vůbec to není o rozdílu benzín/nafta. Také se nechci hádat, zda cvvt 1.4 je ve čtyřech lidech lepší než 1.6 v pěti lidech.
Pouze jsem se snažil vysvětlit, co podle mě vedlo konstruktéry k takové volbě převodů, které benzínové i30 mají.
Sám bydlím v nížině a pokud bych měl možnost optimalizace koleček v převodovce, asi bych o delších převodech přemýšlel. Ale zároveň jsem přesvědčen, že v jiných podmínkách by lidé uvítali převody ještě kratší než ty stávající.
A vo tom to je ...... :P
Uživatelský avatar
Dextrone
**
Příspěvky: 227
Registrován: 27 dub 2010, 21:46
Bydliště: Praha

Re: i30-1.4 a 6rychlostní převodovka?

Příspěvek od Dextrone »

Já bych u svého auta nechal převodové poměry tak jak jsou, jen bych na víc přidal 6tku. Nic bych nezkracoval ani neprodlužoval, jen prostě přidal šestku, která by snížila otáčky o cca 500ot. Tím by se snížila hlučnost a spotřeba.
Hyundai Sonata 2,0i DCVVT-121kW rv 4/2010 výbava Premium, barva šedá metalíza, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: i30-1.4 a 6rychlostní převodovka?

Příspěvek od pilotzz »

Dextrone píše:Já bych u svého auta nechal převodové poměry tak jak jsou, jen bych na víc přidal 6tku. Nic bych nezkracoval ani neprodlužoval, jen prostě přidal šestku, která by snížila otáčky o cca 500ot. Tím by se snížila hlučnost a spotřeba.
:mrgreen: takže místo výměny jednoho kola pro 5. stupeň lepší vyměnit převodovku?
kdyby byla možnost rychlejšího 5. kola nebo těžšího stálého převodu, šel bych do toho
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
dalibordn
**
Příspěvky: 140
Registrován: 02 bře 2009, 18:24

Re: i30-1.4 a 6rychlostní převodovka?

Příspěvek od dalibordn »

Toyta Auris začala loni na jaře dávat do svých aut místo 1.4, motory 1.33 a navíc k nim přidala 6kvalt.No zřejmě ví proč to udělala. :hyu: je skoro o dva roky pomalejší.Důležité je na to po čase došli,že jízda po dálnici není pro motory 1.4 to pravé ořechové.
Hyundai i30 made in cz
Uživatelský avatar
Ruska.ruleta
**
Příspěvky: 416
Registrován: 12 črc 2010, 11:34

Re: i30-1.4 a 6rychlostní převodovka?

Příspěvek od Ruska.ruleta »

Tak je to tady, již od 1.11.2010 jsou nově vyrobená auta vybavena 6 kvaltem. (pouze 1,6) Takže v ceníku budou od 30.11 po doprodeji 5 kvaltu.

Viz zpráva:
V listopadu také začal nošovický závod vyrábět auta se šestistupňovou manuální převodovkou, jíž je vybaven i jubilejní 300tisící vůz.

Článek:
http://www.novinky.cz/ekonomika/216366- ... yroby.html
RR
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
:hyu: i30cw CRDi 85 kW
:hyu: i30 MPI
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“