Na i20 som dostal od predajcu 300€ zľavu ináč cenníková cena - objednával som ju ešte pri starej DPH, takže s metalízou a klímou 11.379€.
(k tej zľave: rozhodovanie bolo veľmi na hrane s Fiatom Punto a nijak som to predajcovi netajil -fakt záležalo na konkrétnej ponuke, vo Fiate sa tvárili ako by mali skrachovať pre korunu zľavy, a bolo tam viac všelijakých chytákov - záruka na 5 rokov len keď ho vezmem na dlh, cena z reklamy tiež len pri financovaní cez nich....)
Keď som vyberal, benzín - či diesel, vychádzal som z toho, že rozdiel ceny rovnakovybavenej 1.2 benzín a slabšej 1.4 diesel bol 1.400€. Keď som pri vtedajších cenách benzínu a nafty a udávaných tabuľkových priemerných spotrebách rátal, tak mi vyšlo že sa ten rozdiel vyrovná po asi 65.000 km, čo mám za niečo vyše dvoch rokov.
Navyše, vychádzam z toho, že ceny palív neustále porastú - aj benzín aj nafta, takže vo výhode bude ten čo menej "baští" - a tu zase vyhral diesel.
Ďlašia vec je, že na diesel som si už za skoro 8 rokov zvykol, je spoľahlivý, trvácny a živý, a nerobí taký rozdiel v spotrebe ak občas chodím svižnejšie.
A posledná vec - srdce by mi rozhodilo, keby som ho mal na dialnici trápiť pri 3.5-4 tis. otáčkach dve hodiny v kuse - ono sa to zdá, ale tie vysoké otáčky trápia všetky možné súčasti motora a toho čo je okolo neho (chladenie, alternátor, klinový remeň.....) proste fandím dieslom!
