reálná spotřeba

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Uživatelský avatar
vitak
**
Příspěvky: 148
Registrován: 03 lis 2008, 23:12

Re: reálná spotřeba

Příspěvek od vitak »

A pak že to nejde, jen je třeba se trochu snažit. I když teď v zimě to bude horší, hlavně než se zahřeje motor. Včera jsem jel do Brna a zpět, příšerný počasí, sníh na silnici, závěje, 2x podchlazený motor na -10stupňů. 5-ku jsem tam za celou cestu vůbec nedal. S prohrnutím lesní cesty - 4 km s pluhem na jedničku - průměrná spotřeba 10,0l/100 km.
Docela by mě zajímalo, které auto by vyjelo dále, jestli to s viskózní spojkou, nebo s elektromagnetickou.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: reálná spotřeba

Příspěvek od Richard555 »

Taky by mě to zajímalo, to zapnutí LOOKu natvrdo připne zadek 50 na 50% a jestli je tam ten LSD diferák tak to jede jak tank, jen mě překvapila delší zpátečka pokud člověk potřebuje třeba rozjet se do kopce na zpátečku je to docela problém, jednička to zvádá daleko líp....... :roll:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
vitak
**
Příspěvky: 148
Registrován: 03 lis 2008, 23:12

Re: reálná spotřeba

Příspěvek od vitak »

Řekl bych, že můj stálý pohon 4x4 s dvojitým diferenciálem a VS je takový přirozenější, ale má své limity. Ten Tvůj by měl asi dojet dále, ale bude při tom více trpět (pálení mezinápravové spojky) a přechod na 4x4 nebude tak plynulý.
Co se týká rychlé zpátečky, s tím nic nenaděláme, prostě je to tak. Jsem rád za diesla, který má i v nízkých otáčkách více kroutícího momentu, takže nemusím pálit spojku. Ta pomalá jednička je výhra, bez ní by to auto bylo v terénu k ničemu. Zpátečce se hold musí trochu pomoci spojkou, ale zase tak často se s ní nejezdí.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
Uživatelský avatar
vitak
**
Příspěvky: 148
Registrován: 03 lis 2008, 23:12

Re: reálná spotřeba

Příspěvek od vitak »

Tak jsem dnes po delší době udělal delší trasu - Vyškov - Český Těšín a zpět + 40 km po okreskách, 4x teréní vložka po 2 km, celkem 375 km. Kdo to nezná - cesta bez větších kopců, z větší časti po dálnici, nebo rychlostní silnici, bezvětří - průměrná spotřeba 5,8l/100 km. Motor jsem točil do 2500ot/min, nikam jsem nespěchal. Měřeno palubním počítačem ScanGaugeII, korekce nastavena na tachometr SF - měří velmi přesně.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
Uživatelský avatar
avro04
*
Příspěvky: 14
Registrován: 21 lis 2007, 10:30

Re: reálná spotřeba

Příspěvek od avro04 »

No, jak to tady tak ctu ty spotreby, mam pocit ze s mym santou je neco spatne...
pres leto jizda po meste max. do 80ti km/h kde to jde, jinak cca 50-60, obecne jezdim spis podle predpisu, lehka noha. A presto se po meste nevejdu pod 13l/100Km. Obcas zajedu na dovolenou bud Chorvatsko nebo Bulharsko. spotreba nepadne pod 10,5l/100Km
Ale v zime je to bomba.... po meste nejdu pod 16l/100km - ted jsem zkusil E85 v pomeru 60:40 tak mi spotreba padla po meste na 14,1l/100Km Dlesi trasy v zime delam vyjimecne, ted jsme prijeli z Krkonos, trasa cca 350Km, spotreba cca 13l
Santa Fe 4WD 2.7i V6
127 kW (173 HP), 2001
--------------
KIA Sorento XM AWD 2.4i LPG
128 kW (175 HP), 2012
--------------
Uživatelský avatar
jiric
Příspěvky: 8
Registrován: 02 dub 2010, 10:58
Bydliště: Olšany u Vyškova

Re: reálná spotřeba

Příspěvek od jiric »

Ani bych neporovnával spotřebu nafta x benzin a ještě k tomu v jiném objemu motoru, holt Santa 2,7/V6 nikdy nebude papat 4l/100 km, to je jasný. Jenom na uklidnění, protože mám taky 2,7 benzin a žere mi to na krátké cesty a po Brně kolem 13-14l/100 km a na dlouhé trasy kolem 10l/100 km, tolik problémů s benzinovým motorem žádný Santa nemá, jako naftové, viz diskuzní fórum. Syn má Citroena C5 v naftě a zeť Renault Megane, taky diesel a díky čepované naftě v letošní zimě (asi mají pořád jen letní), měli mooooc problémů, aby jim prošla z nádrže k motoru a náklady na specifické díly a opravy nafťáků. Domnívám se, že úspora nákladů na PHM u diesel verze je vykoupena právě vyššími náklady na opravy a problémy s tuhnoucí naftou.
Závěr : Táááák a teď jsem si konečně racionálně zdůvodnil ty tisíce korun, které měsíčně za benzin zaplatím ! =D>
HYUNDAI SANTA FE 2.7/V6, 127 kW, 4WD, r.v. 2003
Uživatelský avatar
vitak
**
Příspěvky: 148
Registrován: 03 lis 2008, 23:12

Re: reálná spotřeba

Příspěvek od vitak »

Já už nevím, ti co mají benzíny stále píší, jaké jsou problémy s naftovými motory - já už jezdím naftu 20 let na 4 autech (vždy starší kousky 6 let a vice) a kromě jedné výměny těsnění pod hlavou u 12 let starého auta jsem měnil jen 3x zhavičky a rozvodové sady dle pokynů výrobce. Asi záleží na stylu jízdy, podle mého nézoru není dobré motor přetěžovat, jezdím do 50% výkonu, pedál plynu na podlaze jsem snad nikdy neměl. S atmosférickými motory Citroen jsem jezdil i na bionaftu, u SF výhradně Benzinu.
Jinak ke spotřebě ve městě - když jedu se studeným motorem, také tam vidím zpočátku 13-ku, takže jestli jezdíte jen krátké trasy po městě, vůbec se té spotřebě u 2,7l benzínu nedivím.
Dokud jsem si nepořídil palubní počítač ScanGauge, jezdil jsem se spotřebou 8-9l/100 km. Teď už ale vím, ve kterém režimu motor "žere", a přizpůsobuji tomu styl jízdy, v současmosti mám průměr mezi 6-7 l/100km. Na rozdíl od originálních palubních počítačů tento ukazuje i reálnou okamžitou spotřebu, nevěřili byste jak citlivý je pedál plynu - stačí ho jen odlehčit beze ztráty rychlosti a spotřeba okamžitě klesne o 2-3l/100 km. Když jedu na 5-ku do kopce a vidím spotřebu přez 10 l, je to špatně. Stejně tak neustálé zrychlování a zpomalování zvyšuje spotřebu, nejúspornější je plynulá jízda s odlehčeným pedálem. Na jedničku to žere 30l, na 5-ku 6 a tak bych mohl pokračovat. Nejlépe ať si to vyzkouší každý sám, je to docela zábava.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
Uživatelský avatar
Andy4
***
Příspěvky: 674
Registrován: 31 črc 2006, 18:28
Bydliště: ke/ks

Re: reálná spotřeba

Příspěvek od Andy4 »

S tým ScanGauge je to pravda. Pedál plynu je extrémne citlivý. Rozdiel pri rovnakej rýchlosti môže byť v kľude aj 2-3lit/100km. Odporúčam ho vyskúšať.
mx5/swiftsport/santafe/accent
Uživatelský avatar
laho
*
Příspěvky: 67
Registrován: 26 led 2010, 19:01
Bydliště: okres Šumperk

Re: reálná spotřeba

Příspěvek od laho »

Chtěl bych vám taky trochu přispět,někdo tu psal,že s jeho santou není něco v pořádku.Tak s mým santem to v pořádku asi taky nebude.Jezdím sice krátký trasy,ale 10,5litru se mi zdá hodně.A je ůplně jedno jestli řídím já nebo moje žena.I v létě při dlouhé jízdě je prostě spotřeba deset a pod tohle jsem se nikdy nedostal.Při natankování 62litrů nafty ujedu maximálně 580km a to musím jezdit pomalu a hodně šetřit plyn.Když nešetřím a jedu 160 po dálnici,tak normálně vidím jak ručička od nafty padá.V této rychlosti to musí papat tak dvacku.Auto mám 6 let od novýho ,je to sice automat ,ale stejně si myslím,že to je hodně.V Hyundai servise mi řekli ,že se to usadí a že pak se ta spotřeba zlepší.Tak nevím kdy se to usadí mám najeto sto tisíc.
Ford Transit
Renault Twingo
Hyundai Santa Fe 2,0CRDi 2002
Uživatelský avatar
vitak
**
Příspěvky: 148
Registrován: 03 lis 2008, 23:12

Re: reálná spotřeba

Příspěvek od vitak »

Laho, jestli jezdíš jen krátké trasy kolem 5 km, tak je to docela normální. V zimě jsem ujel do zahřátí na provozní teplotu 5-7 km, a po tu dobu to kolem těch 10l papá. 160km/hod nejezdím, to se pak člověk nedoplatí. Za 6,5 l/100 km se dá v pohodě jezdit, ale chce to klidnou rovnoměrnou jízdu kolem 2000ot/nim, trochu přefouklé pneu, já jsem vyřadil i EGR, který spotřebu také o něco zvyšuje. Z kopce plachtím na neutrál - tím se uspoří nejvíce bez vlivu na rychlostní průměr. Maximálně využívám setrvačnosti vozu, brzdím co nejméně. Ten ScanGauge tě to všechno časem naučí.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
Uživatelský avatar
miooo
Moderátor
Příspěvky: 908
Registrován: 24 zář 2009, 12:27
Bydliště: Malá Hradná SK-taká malá dedinka pri BN

Re: reálná spotřeba

Příspěvek od miooo »

Z kopce plachtím na neutrál - tím se uspoří nejvíce bez vlivu na rychlostní průměr
nemalo by setrit nahodou jazda z kopca so zaradenym stupnom??
SANTA FE 2,7 V6 rv.2001+LPG GASTECH 600S
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: reálná spotřeba

Příspěvek od Richard555 »

No na otázku zda jezdit z kopce se zařazenou rychlostí, nebo s neutrálem, není jednoznačná odpověď . Teoreticky je spotřeba "0" pokud motorem brzdíš. Ale pokud kopec není velký zas musíš trochu přidat aby to jelo. Já osobně se řídím velikostí kopce..... pokud je kopec velkej a auto na něm při jízdě zrychluje jedu se zařazenou rychlostí, pokud se jedná o menší sklon, kde se rychlost při plachtění udrží či snižuje jen hodně pomalu jedu na neutrál..... na neutrál zásadně dojíždím ke křižovatce a semaforům kde budu stát.... sychruju tím dvojhmotový setrvák ;-)
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
ANJA
*
Příspěvky: 86
Registrován: 22 led 2010, 00:01
Bydliště: Slovácko :-)

Re: reálná spotřeba

Příspěvek od ANJA »

Ahojky všichni, po delší době jsem zase mrknula na :hyu: Přestala jsem spotřebu řešit, když potřebuju jezdit, tak prostě jezdím. Pokud se budu dívat jen a jen na spotřebu, tak si koupím Yariska :P ale zase nevyjedu to, co teď se Santíkem. Jakmile se oteplilo, okamžitě mi jde dole spotřeba - jezdím jen plyn, benál jen start. Samozřejmě si pořádně hlídám pneu, po začátečních "žravých" km po koupi auta mírně přefukuju :oops: Po radách jdu do 2,7
Uživatelský avatar
miooo
Moderátor
Příspěvky: 908
Registrován: 24 zář 2009, 12:27
Bydliště: Malá Hradná SK-taká malá dedinka pri BN

Re: reálná spotřeba

Příspěvek od miooo »

Samozřejmě si pořádně hlídám pneu, po začátečních "žravých" km po koupi auta mírně přefukuju :oops: Po radách jdu do 2,7
tento rok skusim fuknut gumy dusikom...
uvidim ci to pomoze...
SANTA FE 2,7 V6 rv.2001+LPG GASTECH 600S
Uživatelský avatar
Andy4
***
Příspěvky: 674
Registrován: 31 črc 2006, 18:28
Bydliště: ke/ks

Re: reálná spotřeba

Příspěvek od Andy4 »

Jazdím bežne na 2,8. , je pravda že cestou do chorvátska sa vzduch v pneu pekne rozpínal až k 3,2 (mám senzor merania tlaku v pneu)
mx5/swiftsport/santafe/accent
Odpovědět

Zpět na „Santa Fe - Motory“