Stránka 3 z 4

Re: Baterie TUCSON

Napsal: 19 črc 2012, 00:02
od foos
Přátelé.
Tuto zimu jsem se rovněž potýkal s problémy s baterkou. Že je to ale baterie, na to jsem přišel až po nákupu a instalaci nové.
Zde mé zkušenosti:
Při extrémních mrazech, které panovaly tuto zimu jsem si byl vědom toho, že může být problém. Jelikož jsem nenatankoval zimní naftu a aditivum jsem měl na běžné úrovni jako obvykle, myslel jsem, že mi zamrzla nafta. Motor točil jako obvykle, nezávislé topení také mělo snahu se rozjet, ale ve výsledku nic. Nepomohlo dokonce ani připojení nabíječky a ani doplnění vestavěné baterie startovací baterií.
V okamžiku, kdy jsem vyměnil původní baterii (podle voltmetru stále dobrou) za novou, stačilo šáhnout na startér a motor naskočil.
Z toho plyne ponaučení, že na baterii není dobré nikdy šetřit a pokud máte podezření, že by mohla dodělávat, nechete si ji v odborném elektroservisu proměřit a má-li méně než polovinu kapacity, kupte novou. Na dalších několik let máte po problému. F. :wink:

Nedobijení baterie a vybijení

Napsal: 08 lis 2013, 11:29
od SSSuchy
Ahoj přátelé,

tak mi zase mazlík zlobí, Při jízdě se rozsvítila značka baterie která nezhasla, takže známka toho že je s ní nějaký problém, v mém že nedobijí. To mě vypeklo na semaforech tak že jsem ani pak nenatartoval když jsem to vtipně vypnul jestli to nepřestane.
Nahodili jsme to přes kabely ale postupně jsem zjišťoval že se baterie vybíjí víc a víc, že jsme ve finále neměl funkční otáčkoměr atd... a musel jet i bez světel...
Jiná baterka samozdřejmě OK, ale zase jí to vybilo i při vypnutém motoru.

Takže dotaz zní: Co by to mohlo asi být ???

Já tuším že to je v rozmezí postky až po alternátor.
Takže korunová až tisícová položka. Díky za typy a rady

Re: Nedobijení baterie a vybijení

Napsal: 08 lis 2013, 12:42
od Richard555
asi diodovej můstek v alternátoru, ale s tím vybíjením nevím.... chceš tím říci, že má auto velký odběr v době kdy je vklidu? Zamčený, bez klíčku ?

Re: Nedobijení baterie a vybijení

Napsal: 08 lis 2013, 12:57
od SSSuchy
TAk pravděpodobně zůstal kouslej alternátor.
Je prý kaput, čekám co mi poví servis, ale už si chystám 5.000,- na nový.
Taky jsem si myslel že by to mohl být ten dioďák.

Určo to nedobijí a to vybíjení ???
Strašně to zlobilo ta elektrika tím, hlavně alternativní pohon LPG,
nevypínal, takže bych řekl že to i způsobil :(

Re: Nedobijení baterie a vybijení

Napsal: 08 lis 2013, 14:57
od soban
Co žere proud při vypnutém klíčku zjistíš tak že budeš vytahovat pojistky a měřit odebíraný proud na baterce.

Jinak kouslej altík - to neznám jak se to zadře tak to spálí řemeny ne? Takže to podle mě bude buď dioda v altíku nebo regulátor.

Diody se dají proměřit a regulátor bych stejně koupil nový, alternátoru podle mě nic nebude.

Re: Nedobijení baterie a vybijení

Napsal: 21 lis 2013, 12:39
od SSSuchy
Předem děkuju tedy za rady.

Výsledkem je toto:
Porouchal se alternátor, konkrétně regulátor, dalo se to tedy opravit,
sakumprdum to stálo asi 2.128,-Kč včetně práce, diagnostyky a náhradního dílu.

Auto nyní dobjí jak má a jezdí zase jako drak :D ještě že se to stalo teď a né v zimě někde
v závějích :D

Co se týká toho vybíjení baterky, mám to na LPG, takže to pořád spínalo a
papalo baterii :D

Re: Baterie TUCSON

Napsal: 30 led 2016, 17:21
od Matrix44
Saimon píše:Včera jsem koupil a namontoval novou baterii a paráda =D>

Varta Blue Dynamic 95Ah 12V 830A. Délka:306 x Šířka:173 x Výška:225 mm
po 7 rokoch dochádza mojej originálnej batérii dych. Pozeral som sa presne po tejto autobatérii VARTA BLUE dynamic 12V 95Ah 830A G7 Asia pravá. Teraz som bol ale premerať pôvodnú batériu a dĺžku má pod 300mm a šírku 165mm. Viem že sa nejedná o veľký rozdiel, ale je osadená v takom termo puzdre čo ju chráni pred chladom. Ale podľa tých rozmerov tú Vartu do toho puzdra asi nevložím. Ako ste na tom? Podarilo sa vám vložiť túto alebo inú batériu do originálneho termo obalu?

Ďakujem za každé info :)

Re: Baterie TUCSON

Napsal: 30 led 2016, 17:32
od Saimon
Podívej se na stránky Varta a tam si přesně vybereš dle typu auta a rozměrů.

Re: Baterie TUCSON

Napsal: 30 led 2016, 17:58
od Matrix44
to som samozrejme už urobil a na môj model 2.0 CRDi pohon na 4 kola 103kW r.v. od2006-01 výchádza práve táto batéria Varta Blue Dynamic 95Ah 12V 830A, ale ako som už písal, tak originálna batéria Hyundai je o ničo málo menšia. Meral som to s pravítkom na batérii namontovanej v aute, takže to nie je úplne presné, ale dĺžka je určite pod 300mm a šírka cca 165mm, takže preto tá obava či sa vojde do pôvodného termo obalu. Predpokladám že v Hyundai mi radi predajú originálnu batériu ale za neskutočne predraženú. Tebe tá Varta pasovala do termo obalu?

Re: Baterie TUCSON

Napsal: 30 led 2016, 18:07
od Saimon
Teď ti ani nevím, jestli tam mám termo nebo obyč ale pasovala mi tam a je tam do dnes.
Taky jsem to měřil a vybral.
:hyu: má opačné + a - než jsem měl, takže tak.

Re: Baterie TUCSON

Napsal: 31 led 2016, 10:15
od Richard555
Mám pocit že tu samou Vartu máme i v Santovi a ten termokryt tam snad máme nadsazenej, ale nevím, jinak někteří výrobci např. Banner dělají baterie se 4 vývody takže se dá použít jak v japonských tak v evropských autech, je třeba jen hlídat rozměry hlavně výšku (kvůli kapotě) a šířku (kvůli uchycení zespodu).....

Re: Baterie TUCSON

Napsal: 31 led 2016, 11:55
od Melda
Já začínám v únoru najíždět na naftovým Tucsonu původní baterii už 11 rok. Zatím v pohodě.

Re: Baterie TUCSON

Napsal: 31 led 2016, 14:36
od Richard555
tak to jí pak Meldo nezapomeň pohřbít se všemi poctami např. foto před nastartovanou vejtřaskou !

Startování

Napsal: 07 bře 2017, 14:23
od Dendak
Když jsem startoval, tak mi občas auto začlo startovat už při žhavení. Teď jsem chtěl nastartovat a auto nestartuje Tucson r.v. 2007. Začnou problikávat kontrolky ale nic se netočí a ppuze začne něco jakoby cvakat. Nějaké nápady co by to mohlo být?

Viz video: https://youtu.be/4wXkU0gvmJk

Re: Startování

Napsal: 07 bře 2017, 14:55
od Vendelín
To znám!! Vybitá baterie!!!