Stránka 3 z 88

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 04 říj 2012, 08:29
od omerta2904
ahoj, osobně béžový interier nedoporučuji. jednak kvůli zašpinění, tak i z hlediska deasingu. prostě se mi nelíbi a je takový přeplácaný. co se týče metalízy tak. nejvíc vyniká v jasných barvách (bílá, stříbrná N3S, bledě modrá, červená).... jinak až na šoupající se volant (problém z výroby - cca šlo na opravu 1000 aut). jinak co vím z vlastní zkušenosti, i z zkušenosti z servisů z karviné, Třince, tak žádné problémy nejsou.

takže doporučuji...

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 04 říj 2012, 09:01
od vado
Ahoj,
co sa tyka farby, kazdy ma na to svoj nazor. Mne osobne (a aj manzelke) sa na Ele pacia iba dve farby. A to biela, alebo cierna. Pri ostatnych mam pocit, ze nevyniknu vsetky tie zaujimave krivky karoserie. Najmenej sa mi paci svetlomodra (clean blue). Ale este raz, je to vysoko subjektivna zalezitost.
Interier: ako uz bolo napisane, bezova je dost nachylna na zaspinenie. Uprednostnil som cierny interier, i ked niekomu sa to zda prilis "pohrebne".
Ziadne problemy som zatial nemal, auto jazdi vyborne. Trochu je zo zaciatku potrebne zvyknut si na spravanie motora a naucit sa s nim jazdit. Nabeh vykonu je plynuly v celom rozsahu otacok, bez "kopancov". V beznej, kludnej jazde ma nizku spotrebu, otacky 1600-2200, ten siesty kvalt je na dialnici vynikajuca vec. Ak potrebujes jazdit sviznejsie, tak motor musi do otacok. "Zobudi" sa az po 4500, ale potom je uz tych takmer 100 kW pekne citit. Pri sportovej jazde si treba zvyknut na castejsie preradovanie.
Trochu dlhsie mi trvalo zvyknut si na spojku pri rozbehu a obcas pri preradovani z 1 na 2 a na to, ze brzdy maju dost prudky nabeh. Trvalo to asi 1000 km, teraz som s autom uz celkom zzity.
Inak, zatial (2500 km) nemam ani najmensi dovod na nespokojnost.
p.s.: Teda jeden dovod na nespokojnost (a dost podstatny) tu je - autoradio nema RDS, co je v tomto kute sveta dost chybajuce.

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 04 říj 2012, 09:02
od PPP
Asi všichni jezdí a nemají o čem psát :D
Pokud chceš světlý interiér,tak počítej že světlou skladovku (nemyslím skladovku někde na salónu,ale skladovky na centr.) neseženeš a budeš muset dávat auto do výroby a to je cca 6měs. čekání. Tak mi to bylo prezentováno,že světlý interiér lze pouze zadat do výroby.
Co se týče barev, tak Ele nejvíc sluší světlé barvy,na tmavých zanikají křivky a velké světlomety a vypadá to fádně, kór když je auto špinavé. Nejvíc je to asi patrné na červené,v ní zanikají i jinak výrazná zadní světla.
Můj žebříček barev od "nejméně hezkých" jsou červená (není to červená,ale spíš vínová)..tmavě hnědá..tmavě modrá..černá (hned špinavá,křivky zanikají,jinak luxusní)..mushroom (málo perleti v barvě,už z 1m není poznat že je to metla)..k ostatním nemám výhrady.
Včera jsem rovněž zkoušel nacenit Rapida, dobře jsem se bavil, dostal jsem se přes 500tis.Kč ](*,) a to jsem ještě neměl všechno co mám v Ele,protože to prostě do Rapida nemají (aut.stěrače,2-zón.klima,atd...). Za auto vzhledu Thalia (tak ho titulovala moje "motoristicky analfabetní" žena,když jsem ji beze slov Rapida na fotce ukázal) to je docela slušný vývar #-o . Jo je fakt že u Ely nemám škrabku na led,to jediné mě hoodně irituje. :evil:

Jinak jsem pořád nadšen, z motoru, z převodovky, z exteriéru, z interiéru.
Pokud mám být kritický tak mi vadí:
-chybějící RDS
-skočící zadní náprava na nerovnosti v zatáčkách
-několik nepodsvětlených tlačítek
-malá tlačítka nastavovaní teploty
-levně působící plastové záda předních sedadel
-nelze vyklopit nebo vyndat (nebo jsem na to nepřišel) zadní lavici
-kufr- blbá táhla sedadel a ramena víka překážející v kufru bagáži při odjezdu na dovolenou
-ledabyle nalakovaná část dveří kufru-tam kde jsou lampičky SPZ- po otevření kufru to je přímo na očích
-okna nemají impulsní ovládání (nevím co je to za problém při dnešních cenách elektroniky)
-auto se sice samo po rozjezdu zamkne,ale poté nelze bez odemknutí od řidiče nebo překlopení zajišťovací páčky otevřít zadní dveře,docela vopruz když chcete v noci někoho cizího přibrat nebo vyložit a odemykací tl. u řidiče není podsvětleno.
-chybějící škrabka na led :-k


Pár kladů které mě zrovna napadají:
Exteriér - hlavní důvod mé koupě,auto je nepřehlédnutelné, nezaměnitelné mezi šedi ostatních aut, vypadá luxusně,vzbuzuje pozornost,nikdy jsem nebyl majitelem vozu za kterým by se otáčeli lidi na ulici.
Interiér - stejné jako u exteriéru,rozvor-neskutečná prostornost (majitelům Focusů padají po nasednutí čelisti hodně hluboko),luxusní posez,obklopení přístoji v kokpitu,všechno po ruce,až na pár zbytečných much,viz.výše
Kufr-prostornost,širokost
Výbava - paráda, za 35tis. rozdílu oproti zákl.verzi jsem dostal auto ve "fullu",zkuste si takhle nacenit Das auto nebo jeho nenažrané příbuzenstvo.
Tunel u nohou vzadu-paráda,2cm vysoký,zkuste se posadit dozadu doprostřed a obkročit tunel v OII,v Golfu 6 a pak v Ele...
Lampičky nad hlavou-perfektní řešení ovládání cvaknutím celé lampy-naprosto intuitivní řešení.
Řazení- luxusní,naprosto přesné,cvak-cvak
Motor - naprostá spokojenost, tichý, živý, nízká spotřeba, výkon převyšující běžné potřeby. Při jízdě v kopcích na dálnici mi během předjíždění museli z levého pruhu uhýbat i auta střední třídy,naposledy Mazda 6,které už to v kopci evidentně vadlo,zatímco já jsem v pohodě na šestce akceleroval a tlačil ji očima. To potěší.
Odemykání kufru- mi narozdíl od připomínek v recenzích vyhovuje-nikdo cizí se tam zvenku nedostane-ve městě když tam hodím aktovku a než usednu a odjedu nemusím hlídat aby mi ji někdo neštípl. Když vycházím z domu a mám plné ruce,tak odemknu na dálku,víko se samo zvedne a přicházím s plnýma rukama k již otevřenému kufru.
Výhodou těch blbých páček sklopování zadních sedadel v kufru je že nemusíte obíhat auto když chcete něco většího naložit do kufru.
Střední výdechy ventilace kritizované v testu Autosalonu které prý nepříjemně foukají na kolena-po 5tis.km jsem ještě nepřišel na to, jak a proč je na nich něco špatně a ani má žena která je na průvan hooodně přecitlivělá.
Stejně tak nechápu v Autosalonu kritizovaný střední sloupek překážející pravé noze řidiče-střední sloupek je úzký a navíc se nahoře ještě zužuje a to vytváří na šířku pro řidiče luxusní prostor pro nohy. Naposledy jsem tolik prostoru pro nohy zažil ve Fiatu Brava kde střední sloupek nebyl.

Závěr? Z auta jsem po dvou měsících nadšen pořád stejně ne-li víc a rozhodně bych nevolil jinak.

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 04 říj 2012, 20:56
od pale
děkuji všem za postřehy,mám celkem jasno,otestoval jsem i30 i Elantru, Eli vede.Nejspíš tedy v bledě modré,výbava Style (332 tis Kč), nebo Premium (350 tis.Kč).Mám ještě dohodnuto zapůjčení z autosalonu na celý den,ale auto je to opravdu nádherné a jízdně příjemné.

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 05 říj 2012, 17:23
od PPP
To je docela málo ne? Je to dost dobrý kauf, v čem je fígl?

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 05 říj 2012, 20:53
od pale
Ceny jsou dobré,dealeři se předhánějí, tak se i podbízejí cenou.Docela jsem byl překvapený. I na i30 kombi jsem měl okamžite slevu -40 tis., protože preferují prodej vozů vyrobených v ČR (asi větší zisk)

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 16 říj 2012, 21:20
od mateas13
omerta2904 píše:ahoj chlapci,
moja ela taky funguje bez problémů. dokonce sem si začal elu zkokonalovat. už má elektricky sklopná zrcátka koupené z ebay. rovněž se pomalu připravujeme na led denní svícení ve stylu nová i30 (rovněž z ebay z Koree).
každopádně je vidět, že ela je bez závad
Ak by si mohol, tak mi pošli odkaz na to denné svietenie, kupil by som to. email: mateas.sv@centrum.sk
Dikes bracho

Priemerna spotreba udavana PP

Napsal: 17 říj 2012, 21:57
od vado
Nieco o spotrebe udavanej palubnym pocitacom (PP).
Uz druhykrat som si overil, ze priemerna spotreba, ktoru hlasi PP nie je spravna, v skutocnosti je vyssia. Dnes som natankoval doplna - po spunt. Do nadrze vliezlo 44.6 l. Od predosleho "po spunt" natankovania som podla PP presiel 607 km. Teda skutocna spotreba je 44.6/6.07 a to je 7.34 l/100 km. PP pritom pise, ze priemerna spotreba bola 6.8 l/100 km.
Predpokladam, ze PP pocita spotrebu iba z paliva, ktore bolo spotrebovane pri nenulovej rychlosti auta. Teda palivo spotrebovane, pokial auto stoji s nastartovanym motorom (napriklad na semafore) sa do celkovej spotreby nezapocitava. Ked auto stoji, PP ukazuje okamzitu spotrebu 0.0, ale nejake palivo do motora musi tiect. Korektne by bolo v tomto case zobrazovat spotrebu v l/hodinu.
Uz som sa s takou moznostou nastavenia stretol pri PP v starom aute. Tam sa ale dalo vybrat, ci spotreba pri nulovej rychlosti sa ma, alebo nema zapocitavat do celkovej spotreby.
Ja v sucasnosti najviac najazdim po BA, kde cervena na semaforoch je uplne bezna. Ten rozdiel v realnej a udavanej spotrebe moze byt sposobeny prave tymto. Asi jediny sposob, ako to overit, by bolo nechat auto bezat na volnobehu tak, aby spotrebovali pol nadrze. Druhu polku potom vyjazdit po dialnici a nakoniec porovnat skutocnu a PP udavanu priemernu spotrebu.
Zaver: absolutnemu udaju o priemernej spotrebe by som neveril. Okamzitu spotrebu mozno PP udava spravne. V kazdom pripade je mozne tieto udaje brat ako relativne (cim nizsiu spotrebu PP ukazuje, tym je nizsia aj v skutocnosti) a jazdit podla toho.
Mate niekto podobnu skusenost ? Ak je tu niekto, kto jazdi prevazne mimo mesta/po dialnici, mozno by bolo zaujimave, aky by zistil rozdiel medzi realom a PP.
p.s.: Ktosi tu uz spominal, ze PP neukazuje spravne pocet km pre dojazd, ze ukazuje menej, ako by to z udajov o priemernej spotrebe malo byt. Zeby to spolu suviselo a dojazd sa pocital z celkovej realnej spotreby ? Ono predsa len cloveka potesi, pokial vidi nizsiu spotrebu. Aj ked to nie je realne pravda. Zeby opticky efekt pre Americanov ?
p.s.2: Uvidime, co to povie pri dalsom tankovani. Chystam sa na dlhsiu cestu, som zvedavy, aky bude rozdiel pri jazde prevazne mimo mesta.

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 17 říj 2012, 22:07
od JoKo
nepoznam, ako to ma nastavena elantra, ale doterajsie hyundaie pocitali spotrebu aj pocas stania a pri zapnutom motore. mozes si to overit napriklad tak, ze ked natankujes a vynulujes priemerku{ prejdes 500m - aspon tak to maju accenty} a zobrazi sa ti spotrebu, zastanes a uvidis, ze ci ti zacne priemerna spotreba rast.. ak ano, tak ti pocita do priemernej spotreby, ak nie, tak ti to nezaratava do priemernej spotreby.

mne ukazuje palubak nizsiu spotrebu pri vacsej spotrebe. napr. pri 8l je rozdile 3dcl {v prospech pp}, pri 6l uz nie je ziaden rozdiel, resp. palubak ukazuje niekedy aj vacsiu, ako realnu.

neviem, ako pocita spotrebu hyundai, ale chlapik z renaultu mi hovoril, ze meria ako dlho nechava otvorene vstreky a na zaklade toho pocita spotrebu. takze cisto teoreticky, ak dokaze pretiect o par kvapiek benzinu viacej pocas "otvorenia vstreku", ako ma v mape, tak aj takto moze vzniknut rozdile medzi pp a realnou spotrebou.

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 17 říj 2012, 22:16
od vado
JoKo píše:mozes si to overit napriklad tak, ze ked natankujes a vynulujes priemerku{ prejdes 500m - aspon tak to maju accenty} a zobrazi sa ti spotrebu, zastanes a uvidis, ze ci ti zacne priemerna spotreba rast.. ak ano, tak ti pocita do priemernej spotreby, ak nie, tak ti to nezaratava do priemernej spotreby.
Vdaka za radu, nabuduce vyskusam
JoKo píše: neviem, ako pocita spotrebu hyundai, ale chlapik z renaultu mi hovoril, ze meria ako dlho nechava otvorene vstreky a na zaklade toho pocita spotrebu.
Ano, princip je ulpne rovnaky pri vsetkych vstrekovacich systemoch s konstantnym tlakom paliva vo vstrekovacej sustave. Spotreba sa pocita z casu otvorenia vstreku.

Je mozne, ze som niekde chybu spravil ja, overim pri buducom tankovani. Ale neprekvapilo by ma, ze pre zaoceanskych je vypocet upraveny prave tak, aby opticky ukazoval menej a zaroven by to nebolo zavadzajuce - pocita sa predsa priemer. Ze je to iba priemer len z pohybujuceho sa auta, to uz uvedene byt nemusi :mrgreen:
p.s.: Teraz ma napadlo, ze to moze byt sposobene tym, ze tankujem "po spunt". Vlastne takto je v nadrzi 48 litrov + asi 3 litre v privode k nadrzi a odvzdusnovacich hadiciach, co by skoro presne zodpovedalo rozdielu medzi realnou a PP spotrebou. PP vlastne o tom nevie a prave tie tri litre mu potom nejako vo vypoctoch chybaju. To by vsak predpokladalo, ze do uvahy sa okrem realne preteceneho paliva cez vstreky zapocitava aj udaj od plavaka o naplnenosti nadrze. Ale to uz asi vela spekulujem. 8-[ Skusim to odexperimentovat :wink:

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 22 říj 2012, 11:44
od mateas13
mateas13 píše:
Rosch1962 píše:Hold - asi sa tie naše Elantry nekazia.... či?

Ja mám momentálne 12 rokov starú Nubiru od Daewoo, má 235000 km a okrem povinných servisov sa nepokazilo nič, tak niet o čom písať.. Ak to tak majú aj majitelia nových Elantier, tak chvalabohu za to... :-)

Dúfam, že moja nová Elantra príde čoskoro.....
No chalani, moja elantra o chvíľu oslavuje rok a zatiaľ bez problémov. Mám cez 10000 km a v poho. Akurát tiež uvažujem o LPG, ale neviem aké zariadenie tam mám dať namontovať. Na nete som jednu
našiel a mala tam Landi Renzo, tak neviem aké sú odozvy.
Tak, dnes robím ročnú prehliadku a potom som objednany na montaž LPG, koncom octobra, davam tam system BRC+Flaslube, Potom napíšem ake budú z toho dojmy a pojmy.

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 22 říj 2012, 22:55
od rady
Ahoj Vsem,

dnes jsem si privezl novou Elu, chtel jsem se zeptat ostrilenejsich, v palubnim PC je moznost zapnuti ECO rezimu, v ceskem navodu toho moc napsano neni, na zahranicnich forech se pise, ze to uspori az 7% paliva, chtel jsem se zeptat, zda nekdo uz zkousel s rezimem experimentovat a jake jsou zkusenosti? Diky moc...

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 22 říj 2012, 23:11
od vado
Ahoj,
vitaj na fore.
ECO rezim neznamena nic ine, len ze sa ti na "obrazovke" palubneho pocitaca zobrazuje kvalt, na ktory mas zaradit pri danych otackach a momentalnom "stlaceni" plynoveho pedalu. Je to vlastne iba taky radca, ktory ti prezradi okamih, kedy je vhodne preradit na vyssi prevodovy stupen. Pokial sa nim riadis, spotreba je naozaj dobra. Ono totiz ten nas motor ma pri kludnej jazde najnizsiu spotrebu okolo 2000 ot/min. Ale pokial chces rapidne zrychlit, musis podradit a tocit na minimalne 4200 RPM.
Pokial ECO rezim vypnes, nestane sa nic ine, len ze sa prestane zobrazovat odporucany prevodovy stupen.
Podla info z hlavne americkych for je tento rezim urceny pre auta s automatickou prevodovkou, kde je optimalny jazdny rezim - teda stlacenie plynoveho pedalu pre najnizsiu spotrebu - indikovane rozsvietenim zelenej ECO kontrolky. Auta s manualnou prevodovkou tento indikator nemaju zapojeny.

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 23 říj 2012, 06:53
od PPP
Když už jste u toho návodu, tak jsem si vzpomněl, jak je tam velice fundovaně popsána funkce ionizátoru, kde je u zobrazeného loga "Clean air" napsáno: "v případě že je vaše vozidlo vybaveno funkcí čistý vzduch, tak budete mít v autě čistý vzduch." Tečka, konec popisu. :shock: No, velice přínosné.

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 23 říj 2012, 07:32
od vado
Navod, teda preklad, je vec sama o sebe. Niekedy je nieco nepresne, niekedy vylozene zle prelozene. Len tak z hlavy ma teraz napada, ze pre vynulovanie niektorych udajov z pal. pocitaca je potrebne dlho podrzat na volante tlacitko trip a nie reset ...
Inak, co sa tyka funkcie Clean Air: Povodne som myslel, ze by to malo fungovat tak, ze ked nejake cidlo zisti napriklad naftovy dym, tak prepne na vnutornu cirkulaciu. Ale v skutocnosti by to mal byt asi ionizer. Neviem, ci je tato funkcia aj realne pritomna, pretoze v originalnom anglickom navode je totiz obrazok displeja klimy, ked na nom svieti text Clean Air - teda tato funkcia je pravdepodobne zapnuta. To sa mi zatial na mojom displeji nepodarilo zobrazit. A ani som este (subjektivne) zatial nepocitil, ze by tam bol ionizovany vzduch - teda nieco ako vzduch po dazdi :(