Stránka 3 z 7

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 28 dub 2012, 16:28
od Bofors
nezapomeňte, že dnešní motory mají ekoteroristické vychytávky. dřív si šláp na plyn střík se do válců benzín a fičels, dneska to tak nejde protože by vzniklo něco ekonekorektního tak pak to reaguje jak reaguje. v podstatě je ten motor schválně dušenej... tak nějak se s tím dá bojovat turbem.

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 30 dub 2012, 08:11
od Tommy.Koppy
Možná je to nějaká chyba softwaru. Myslím, že takhle by se auto nemělo chovat.

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 06 kvě 2012, 08:14
od Haer
2Deegr: Dela Ti to jeste? U me se to stavalo jen do prvniho tisice km, ted mam neco pres dva a od zhruba prekroceni toho prvniho jsem to uz nezaznamenal. Mozna se fakt jeste nejak ucilo ECU...

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 06 kvě 2012, 10:33
od Deegr
Poslední dobu jsem si toho nějak nevšiml, zítra to zkusím a uvidíme. Mě spíš ale více vadí to, že nelze lehce přidat plyn. Stačí jet někde ve městě lehce z kopečka, kde potřebujete jen málo plynu, ale to nejde, protože buď brzdím motorem, nebo lehce zrychluju. Dělá to i ostatním? Když zastavím, tak mi totiž nelze plynem zvýšit otáčky třeba na 1000 z volnoběhu, ale hned tam skočí třeba 1500. Takže buď mám volnoběh cca 750, nebo hned 1500 ot/min. Nic mezi není a to bude způsobovat, že mi to auto vždy, když brzdím motorem, po přidání plynu lehce škubne.

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 06 kvě 2012, 10:55
od enjoy
Přesně tohle co popisuješ mám v práci s Mazdou 3(1.6 benzín 74kW).Připadám si jak v autoškole,když se s tím mám rozjet a hlavně když někde popojíždím.
Takže to není jen věc :hyu:

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 06 kvě 2012, 11:10
od Haer
Tak asi jedine zapnout tempomat. Nemam pudy z nakladaku, takze z mensich kopecku hazim neutral :D
Zadneho skubnuti jsem si nevsiml, ale mozna je to asi jinym stylem jizdy. Spise naopak, proti Accentu mi prijde, ze i prechody mezi "bez plynu" a "s plynem" jsou plynulejsi.
Me spise stve ukazatel okamzite spotreby, ktery na plyn casto reaguje dost zbesile... Skoda, ze radeji neukazuje casovou spotrebu paliva, ten prepocet na l/100km je hlavne pri rozjizdeni docela naprd. Ale mozna za to muzou me vzpominky na jeden z Wartasu, ktery mel prutokomer a moc se mi tam libil :)

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 06 kvě 2012, 11:17
od Richi_i30
Jezdím z kopce zásadně s kvaltem, je to automatika a nijak o tom nepřemýšlím. Pokud pod kopcem na plyn "dupnu", tak auto lehce cukne, pokud přidám plyn plynule, k žádnému cuknutí nedojde, resp. nedojde k cuknutí, kterého bych si všimnul. Zvyšovat otáčky jen tak na volnoběh jsem nezkoušel, až si na to vzpomenu, zkusím ;)

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 11 kvě 2012, 20:22
od Deegr
Tak jsem to vyzkoušel a to zaváhání je pryč. Když prudce šlápnu na plyn, tak auto začne zrychlovat okamžitě, tak, jak to má být. To, že by se ŘJ učila styl jízdy po první pár tisíc km se mi nezdá, ale jsem rád, že to zmizelo. Teď ještě odstranit to nepříjemné cukání při přechodu z brzdění motorem na plyn.

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 05 čer 2012, 15:56
od Haer
willy50 píše:Mirec.K píše:
Sama riadiaca jednotka sa "učí" na začiatku, čo a ako. Zrejme vie "rozpoznať" štýl jazdy. Proste snaží sa ísť úsporne, a to, že ty potrebuješ pridšie zrýchliť nevyhodnotí okamžite, proste jej to trvá. To je to "nakopnutie". Taktiež si všímam (nemám to presne odsledované, ale subjektívne to vnímam dosť silno), že ak idem dlhšiu dobu "na spotrebu" (teda ustálená rýchlosť, nižšie udržiavacie otáčky) a naraz potrebujem pridať, tak cítim toto isté dosť výrazne (aj pri podradení). Naopak, ak idem viac štýlom brzdy-plyn (nie doslovne, ale proste svižnejšie, ako treba), tak pri zošliapnutí toto necítim a auto zaberá pekne okamžite. Z toho mi proste príde, že to spôsobuje elektronika.
Tak jsem si dnes na totez stezoval kolegovi, ktery jezdi s Mondeem a rikal, ze se mu to taky tak chova, takze to bude asi fiiicura novejsich motoru... Uklidnuje me, ze nejsem sam, kdo ma tyto pocity

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 06 čer 2012, 00:36
od majkll
ad prodleva po sešlápnutí plynu) ač o tom z diskuse vím, tak jsem se na to ještě detailně nezaměřil, ale zatím žádné špatné reakce na plyn nepozoruju - zkusím a napíšu, jak je na tom náš syrový motor z linky..

ad škubnutí po přidání plynu po brždění motorem z kopce) já myslím, že škubne každé auto, pokud bude ten kvalt nižší a bude výš v otáčkách...pokud je kvalt dostatečně vysoký a otáčky teda rozumně nižší, tak po aspoň trochu citlivém přidání plynu by auto škubnout nemělo..teda aspoň moje zkušenosti sou takové..pokud je kopec prudký, tak to ale nevyřeší asi ani šestka....ale nejsem mechanik, takže to berte prosím jako názor laika..

majkll

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 06 čer 2012, 00:45
od Hardcam
A kdyby nekoho z vas napadlo jako reseni precipovani, tak vam muzu rovnou rict, ze to nepomohlo, alespon ne u 2.0 GDI v i40. Uplnym duvodem chipu nebyly jen ty prodlevy, ale celkova ukrutna lenost motoru. Bohuzel bezezmen, GDI se IMHO :hyu: nejak vymklo z dobrych zajetych koleji (svadet to na zajeti je blbost, auto uz bude zajety).

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 27 srp 2012, 19:20
od Dulux
Moje GDI ma 3500km. Ked prudko akcelerujem ( plyn na podlahu) tak tiez citim po preradeni oneskorenie, mozno aj pribrzdenie, ako keby ho pridusilo. S tymto som sa este nikdy nestretol. Asi to budem reklamovat.

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 10 zář 2012, 11:39
od jarry.p
Deegr píše:Všiml jsem si jedné nepříjemné věci. Po prudkém sešlápnutí plynu dojde k mírné prodlevě, než motor začne akcelerovat naplno. Je to jako by motor čekal, než se roztočí turbo. Motor zabere, ale tak po půl vteřince zabere ještě více. Můj osobní názor je ten, že dojde ke změně časování ventilů a zde vzniká ta prodleva. Něčeho podobného jsem si všiml i při nižších otáčkách. Třeba při 2200 ot/min, když postupně přidávám plyn, třeba když začne silnice stoupat, tak najednou auto zabere více, jako bych přidal najednou více plynu. Důvod bude asi ten samý. Motor dle sešlápnutého akcelerátoru pozná, že je třeba změnit režim motoru z Eco na Power a zase dojde k přenastavení sání i změně časování ventilů. Máte někdo podobné postřehy, nebo jiné vysvětlení, proč motor reaguje tak letargicky na akcelerátor?
Nečetl jsem si všechny příspěvky, takže se možná opakuji.
Také jsem si toho všimnul a dle manuálu je to způsobeno zapnutím ECO driving v palubním počítači. Já to vypnul a dle subjektivního pocitu se reakce na plně sešlápnutý plyn zrychlila.

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 24 zář 2012, 20:42
od Dulux
zda sa, ze ked som to prepol tak je to uz ok, taktiez manzelka ma ten pocit, dakujem za radu

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 08 kvě 2013, 10:45
od David72
Dulux píše:zda sa, ze ked som to prepol tak je to uz ok, taktiez manzelka ma ten pocit, dakujem za radu
ahoj, nastavil jsi ECO driving v nastavení, který má mít za následek "pouze" ukazovaní doporučeného převodového stupně?
Strašně mě štve ta odezva p.pedálu, např. při rozjezdu kdy tak dám dvojku např. v 3000-4000 rpm a cca 1/2 - 1 sec. a nic neděje