Zahřívají se tak všechny motory, je jedno, zda je to CVVT, GDI, nebo něco velkého, třeba 6.2 V8 od AMG. U nafťáků to trvá déle, protože mají vyšší účinnost, nebo-li z jedné kapky nafty nevznikne tolik odpadního tepla, jako u benzínu. A když není tolik tepla, tak se to tak rychle neohřeje, že

Ty moderní motory se možná o pár sec zahřejí déle, ale jen kvůli nižším třecím ztrátám, než u straších motorů. Všude čteme, jak nové motory mají nové technologie pro snížení tření, atd.
A pro laufase

Zkusím to holt ještě jinak. Při nízkých otáčkách, jako je třeba volnoběh, se benzín nedokáže správně vznítit a vznikají tam nějaké sračky. Dochází k nedokonalému spalování. Odborně to zase nevím, až tak dobře jsem si to nezapamatoval. No a ty sračky se ti pak všude možně usazují, ne jen na ventilech, ale třeba ti i brousí stěny válců, uložení ojnic, atd.
Prostě seškrabej sklo, nastartuj, vypni topení, nebo pokud se ti to bude mlžit, nastav LOW a jed. Za 2-3 minutky si topení klidně pusť a budeš tam mít teplo skoro stejně rychle. Navíc budeš mít dobrej pocit, že jsi motůrku nijak neuškodil
