Stránka 3 z 3

Re: 1.6 CRDI 85kW Delší start za studena

Napsal: 24 led 2016, 20:05
od Petr.V
Měl jsem všechny zhavice K.O. Ven se podařilo dostat jen 3. Ale i tak 3 zhavice nový, pojistka 80A byla spálená, ted uz OK a starty špatný. V -7°C 5-10 pokusů nemá ani snahu a nakonec zniceho nic chytne , když uz si říkám ze nechytí. Najeto 82tis km. Nevim co s tim. Příští auto bude benzin!!!

Re: 1.6 CRDI 85kW Delší start za studena

Napsal: 27 čer 2016, 10:47
od Ruska.ruleta
Mám na svém autě problém se žhavením od koupě, takže už 6 rok :(
V záruce měněna 1 žhavička, kabel: konektor/žhavičky, relé a už nevím co dalšího, zbytečně. Záruka utekla jako voda a problém se opakuje čas od času ( pozná se to lehce, po startu je chvilku bílej kouř a motor jde pár sekund nepravidelně a to i v létě). Problém je, že "nežhavící" svíčky zarostou do hlavy a pak nejdou vytočit. Navíc v zimě pod -5C je to problém natočit.
Letos mi došla trpělivost a pustil jsem se do hledání problému sám. Šel jsem na to od konce, od žhaviček. Protáhl jsem si do kabiny voltmetr, když je na nich napětí, je to OK. Bohužel občas nebylo, přemístil jsem tedy měření na kontakt relé (je pod tou 80 A pojistkou pro žhavení a předehřev nasávaného vzduchu). Stejný výsledek, další následovalo měření na cívce relé a zde už bylo něco zajímavého. Když je na relé 6-8 V nepřitáhne, když je 11V je to OK. Bohužel bez dokumentace nejsem schopen zjistit co ovládá toto relé a přes jaké případné konektory to jde.....:(
Má někdo přístup k el. dokumentaci auta??? díky
RR

Re: 1.6 CRDI 85kW Delší start za studena

Napsal: 29 čer 2016, 09:43
od Georges
6 - 8 V je na sepnutí relé opravdu málo. Zkontroloval bych všechny spoje a konektory, které mají co společného s cívkou žhavícího relé. Někde je nejspíš nedokonalý kontakt, kde vzniká přechodový odpor, který má za následek úbytek napětí. Já jsem relé vyndal a místo cívky jsem připojil žárovku 55 W. Zpočátku jenom mžourala, pak se průchodem většího proudu ten přechoďák ztratil. Na cívce je opět 12 V. Doufám, že natrvalo ...