Check - Chyba TUCSON

Hyundai Tucson 1. generace 2004 - 2010 (JM) - nástupcem byla ix35 v letech 2010 - 2015.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
JK-Tucson
*
Příspěvky: 38
Registrován: 05 úno 2011, 11:39
Bydliště: Košice, Slovakia

Re: Problem P2015 - Check engine

Příspěvek od JK-Tucson »

Ahoj dik pekne je to zrejme tak a ide o škrtiacu klapku, po vyčistení sania avšak len za škrtiacou klapkou to na 250 km prestalo svietiť ale opäť to svieti. škrtiaca klapka však nebola vyčistená údajne to ešte servisák nerobil. Odstranil som tu hadicu z klapky a zistil som, že je tam kopec nejakej olejovej tekutiny ktorá sa dostáva do klapky viď foto. Nerozumiem čo to robí v sacom potrubí ? Okrem vyriešenia problému ako sa to tam dostalo, potrebujem tu klapku zjavne vyčistiť ale ako na to to teda neviem. Dočítal som sa, že sa to robí prípravkami od Liqui moly napr. ale niektorí radia za chodu motora striekať do klapky a druhí demontáž a tak vyčistiť prípravkom. Hovorí sa niečo o resete pamate riadiacej jednotky kvoli údajom načítaným ohľadom klapky v čase ked bola zanesená avšak o hyundaioch som nenašiel nič. Prosím o radu dik pekne
Přílohy
prívod vzduchu do klapky
prívod vzduchu do klapky
IMAG1016.jpg (19.7 KiB) Zobrazeno 6558 x
klapka
klapka
IMAG1012-1.JPG (27.98 KiB) Zobrazeno 6558 x
Hyundai Tucson 2.0 CRDi, 103kW, 4x4, 2006
Hyundai Accent 1.3, 63kW, 2006
Reklama
 

Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Problem P2015 - Check engine

Příspěvek od 69pavel »

jj,je to jak pises, je to u vsech dieslu ktery maj skrtici klapku stejny postup,nejlip je celou klapku demontovat, vycistit z obou stran,kdyz se to cisti na motoru tak je to cistene jen z jedne strany a na druhe zustane carbon.proto je lepsi demontovat,musi se stim opatrne zachazet ,pokud nejsi znaly radeji sverit servisu nebo nekomu kdo uz to delal,taky pote je nutny reset RJ odpojenim - polu baterie aspon na 1hod, po zapojeni je treba nejprve nechat RJ az protoci s klapkou do krajnich poloh, bude slyset takove cvakani a az to cvakani ustane teprve nastartovat-nepridavat plyn a motor nechat bezet na volnobeh az se motor ohreje na provozni teplotu a otacky volnobehu se ustali.v behu ohrivani totiz mohou kolisat
jinak si procti neco tady,je tam zmineno i to co jsem tu napsal
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008101202
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
JK-Tucson
*
Příspěvky: 38
Registrován: 05 úno 2011, 11:39
Bydliště: Košice, Slovakia

Re: Problem P2015 - Check engine

Příspěvek od JK-Tucson »

Dik pekne, takže radšej sám neskúšať vravíš no ozaj som to nerobil nikdy aj ked nie som technicky antitalent bojím sa toho aby som to nejako nepokazil no hlavne neviem či ju mám rozoberať alebo len vyčistiť ten priezor kde je klapka a za druhé neviem momentálne s čím to treba čistiť. Liehom asi nie :) že ? asi len tými prípravkami sprejmi na čistenie klapiek. A čo vravíš na tú tekutu špinu odkiaľ to môže ísť ? je to normálne ? nie je to z EGR ventilu teda resp. či by nebolo dobré prečistiť aj ten ked sa tam dostáva ta tekutá špina. No fakt neviem ale zdá sa mi to dosť divné ked je vo vzduchovode tekutá špina :)
Hyundai Tucson 2.0 CRDi, 103kW, 4x4, 2006
Hyundai Accent 1.3, 63kW, 2006
FORD
**
Příspěvky: 388
Registrován: 09 čer 2011, 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: Problem P2015 - Check engine

Příspěvek od FORD »

To JK Tucson
Nech vyčistit tu klapku a uvidíš rozdíl ale z EGR ten maras není...
To co ukazuješ je bud turbo které už propouští olej a nebo z odvětrání ventilového víka...
Já být tebou tak zkontroluji mezichladič turba,pokud se v něm nahromadí určité množství oleje tak hrozí možné přetočení motoru,pozor na to...
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Problem P2015 - Check engine

Příspěvek od 69pavel »

tak tu nic jineho nezbyde nez poradne zkontrolovat a najit pricinu proc to tam jde, neco muze byt spatne na motoru ale od toho je diagnostika,pricin muze byt hned nekolik,takze jestli mas v servisu znameho tak at se nato podiva,klidne muzes skoncit i na slabe kompresi ve valcich (kdy motor tzv dycha z klikoveho prostoru do odvetrani-napojeno na sani) ale to muzou byt spekulace,proto je treba to napichnout na diagnostiku a projit veskere parametry,tlaky turba,cidel,zkontrolovat samotne turbo zda nepousti olej do sani,uz byly tyto pripady,kdy misto do vyfuku propoustelo do sani.potom system ERG v jakem je stavu a jeho ovladani,no proste dukladna kontrola motoru, jinak pokud ten sajrajt je i v hadicich mozna ti nezbyde nez vytahnout i samotny chladic vzduchu a vycistit cely system sani.
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
JK-Tucson
*
Příspěvky: 38
Registrován: 05 úno 2011, 11:39
Bydliště: Košice, Slovakia

Re: Problem P2015 - Check engine

Příspěvek od JK-Tucson »

Chlapi dakujem velmi pekne za rady, chcem len dodať, že čo sa týka toho nasávania oleja do sania tak mal som predtým problém s unikom oleja spod jednej šruby neviem čo to je ale podložil mi to mechanik s novou podložkou a bolo to okey. Nevieme čo je to za súčiastku (vid foto) no vytieklo mi vtedy odtiaľ cca 0,5 l oleja tak nemohlo sa to odtiaľ dostať do sania nejakým spôsobom ?
Přílohy
Motor tucson mini.JPG
Motor tucson mini.JPG (70.93 KiB) Zobrazeno 6461 x
Hyundai Tucson 2.0 CRDi, 103kW, 4x4, 2006
Hyundai Accent 1.3, 63kW, 2006
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Problem P2015 - Check engine

Příspěvek od 69pavel »

podle fota urcite ne,tam to teklo ven po motoru a louze byla zrejme pod motorem,zkontrolovat jak bylo psano vyse
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Dusan158
Příspěvky: 2
Registrován: 18 říj 2012, 14:40

check chyba 2034

Příspěvek od Dusan158 »

Zdravim tak sa mi objavila chyba. P2002 stupeň účinnosťi pod min,P2034 snimac teplota spalin.tucson má vykon bez zmien .Jazdím na kratke vzdialenosti ,má malo najazdené tak55000 km.Tak nevie ci mam ten snimac vymenit? oprava cca200e. Ci to pomôže mal niekto podobný problém?Dúfam že to nebude zaneseny filter spalin.Dakujem.
FORD
**
Příspěvky: 388
Registrován: 09 čer 2011, 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: check chyba 2034

Příspěvek od FORD »

Pokud s tím budeš jěště chvíli jezdit tak ti motor přejde do nouzového režimu a celkova oprava pak bude mnohem dražší...Cím kratší trasy jezdíš s tímto systémem,tím horší...Tento systém není předem určen jen na krátké provozy,kdy motor se ani nedostane na provozní teplotu oleje...
Je potřeba tento typ vozidla cca 1x za 2 týdny trochu provětrat delší jízdou-něco jako dálniční provoz a pak bude spolehlivě fungovat i na krátké jízdy...
Než necháš vyměnit čidlo-čidla tak je rozpoj ve svorkovnici a prostříkni něčím na čistotu kontaktů a odpoj baterii na 5min,občas to pomůže...
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.
hasto
Příspěvky: 7
Registrován: 17 led 2013, 17:43

Chyba čidla tlaku spalin P0472

Příspěvek od hasto »

Pri väčšej akcelerácii sa mi zabliká a začne svietiť riadiaca jednotka :
cez PV je kód chyby P0472 - Chyba čidla tlaku spalin
Viete mi poradiť čo s tým
Přílohy
chyba.png
chyba.png (62.3 KiB) Zobrazeno 5344 x
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2247
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Re: Chyba čidla tlaku spalin P0472

Příspěvek od ivan »

Něco z vyfukem bud ucpany katik nebo se rozpada zadni tlumič vyfuku každopadně je zavada spojena kolem vyfuku, nejspiš to čidlo snima protitlak vyfukovych plynu,lajicky řečeno maš to ucpany,by měl svitit Check Engine :!: :!: Nebo ten snimač blbne,jo to jsou ty blbinky kvuly emisim většinou zlobi tyhle věci :!: Vubec netušim jak to vypada :mrgreen: se budu muset na to podivat :wink:
P.s Vyfukove plyny se nestači rychle vyprazdnovat z vyfuku :!: naopak se tam zdržuji a hromadi se tam vic než je zdravo až po určitem tlaku vyjdou ven :!: Princip je jednoduchy ,neni vyrovnam poměr nasati vzduchu,vuči poměru spaleneho vzduchu :!: Takže asi tak no :?
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Uživatelský avatar
Karamusa
**
Příspěvky: 338
Registrován: 13 led 2011, 22:02
Bydliště: F-M

Re: Chyba čidla tlaku spalin P0472

Příspěvek od Karamusa »

Obrazky ber s rezervou
Přílohy
20140917_001250.jpg
20140917_001250.jpg (209.42 KiB) Zobrazeno 5296 x
20140917_001300.jpg
20140917_001300.jpg (201.81 KiB) Zobrazeno 5296 x
Prodej levných autodílů.
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2247
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Re: Chyba čidla tlaku spalin P0472

Příspěvek od ivan »

Jo jo Hynes přiručky poznam :lol: :lol: :lol: Kvalitni literatura :wink: a ne jako unas Jak na to :roll: :roll:
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
dikard
*
Příspěvky: 56
Registrován: 18 čer 2015, 06:16
Bydliště: Slovensko

Re: Check - Chyba TUCSON

Příspěvek od dikard »

zdarek, som tu novy no nie v autach ale mam noveho mazlicka tucson-a ide o to ze mi sem tam zasvieti CHECK ENGINE (ide o motor 2,0 CVVT a model 2005 ,4WD) vypisalo mi chybu na diagnostike chybu P0133
obvod snimaca O2- pomala odozva (1.rada valcov snimac 1)
na 90% som sa docital ze to bude asi lambda sonda pred katalizatorom tak som ju vymenil a aj sviecky(pred tym som vymazal chybu len tak a po zohriati motora sa objavila kontrolka) po vymene sa neobjavila 50km(rozne trasy) ale svieti zas
nema to ziaden v plyv na jazdne vlasnosti praveze auto ide uplne normalne nic netrha(volnobeh je cisty ci studeny alebo zohriaty)
medzi tym ako to svietilo sa vymenili rozvody a to s tym nema nic
poradte mi prosim co by mohlo byt vo veci, dakujem
Hyundai Tucson 2,0 CVVT, 104KW, 4WD
zdib-z1
Příspěvky: 5
Registrován: 22 pro 2013, 16:38

Re: Check - Chyba TUCSON

Příspěvek od zdib-z1 »

Zdravím. mám to samé auto a tu samou závadu, a ještě se zvedla spotřeba. Mně zase radí výměnu váhy vzduchu. Ještě jsem to neudělal, zatím nemám vůbec čas, ale také bych se potřeboval poradit. Třeba někdo radu zná.
Odpovědět

Zpět na „Tucson I“