Stránka 3 z 8

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 14 bře 2013, 18:38
od FISHkaa
Prej špunt co jednou za čas vše vypustí :-D :-D vtip večera :-D slyšel si někdy o dodatečném spalování?
Ad "každého věc" : tzn. když doma budu topit tzv. raketama, tak je to také jenom moje věc jo? OMG...

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 14 bře 2013, 19:15
od FORD
To Fiskaa,
když už jsi to rozpitval tak doufám že než si to tady napsal tak o tom něco víš konkrétního a ne jen psaní v časopisech...
Ano,máš pravdu,že tam probíhá částečné spalování ale víš ty vůbec co vzniká za sračky po tom spálení sazí a podobně?
Pokud nechápeš celkový princip této součástky tak tu raději o tom nepiš...
Při spalování těchto napěchovaných sraček ve filtru vzniká chemická reakce,při které jsou vypouštěny odpadní látky které jsou mnohem více škodlivé než nějaký kouř,jen to nejde vidět...
Za 5 let se o tom teprve začne psát ale to už bude euro 7 a hromada funkčních aut s filtry už beztak jezdit nebude a když už tak to malé procento se stratí...
Proč moderní euro 6 již někdy nemají filtry pevných částic?Ale diezel s vysokými tlaky to je nebo ne???
Pobav se s nezávislým a znalým člověkem co dělá na emisích a pak se možná budeš divit...


Co jsem zaslechl tak asi budeš ten z řad odpůrců dieselů....

Proč ne,je to každého názor na danou věc a tu nikomu neberme...

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 14 bře 2013, 19:40
od FORD
Fiskaa,
ještě ti dám jeden příklad aby jsi mne lépe pochopil...
Znáš firmu Mittal Steel z Ostravy?
Víš kolik tato firma vypouští sraček do ovzduší a my to tady dýcháme?
Každý rok mají reklamu,že mají nové filtry a lidi tomu věří a víš co za tím je?
Koupí si emisní povolenky...
Chces nám snad říct,že když tato firma převede hromadu peněz do státní pokladny tak ty splodiny z jejich komínů se nějak vytratí nebo zmizí???My je tady na Ostravsku dýcháme pořád stejně....Kdyby ty peníze šly aspon zpět do regionu na revitalizaci,pro děti a pod...Kdepak,postavíme další nákupní centrum kde z lidí tahat další prachy....

Tak už jsi mě konečně pochopil co jsem tím myslel???


Není lepší snížit zbytečné jízdy,nekupovat co nepotřebujeme,žít trochu skromně s ohledem na všechny???
Co myslíš???

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 14 bře 2013, 19:50
od severtom
Mě nějaký Mittal nezajímá, mám svou rodinu natolik rád, že ji nenutím žít v levném bytě ve sračkách typu ostravsko. Proto mi vadí, že některé dyliny kašlou na zákon a jezdí mi svým smraďochem až pod nos.
Pochopte, každý nežije ve smradu jako vy, tak mi ho sem nevozte :-) to není žádná vaše svoboda, ale brutální vopruz.

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 14 bře 2013, 20:04
od FORD
severtome,
já bydlím v beskydech a tam je relativně čisto a taky mi vadí ty sračky kolem a to nejsou jen auta...
Mám 2 děti a vím co to je....

Myslíš že takový 2.0 benzín s vypáleným či vykuchaným katalyzátorem má menší splodiny než 2.0 tdi ???
Zajed si na emise a pobav se s mechanikem co měří emise-budeš se divit...

Nemáš náhodou elektromobil???Tobě by se asi hodil,u baráku žádné sračky a za kopcem tepelná elektrárna ale tu samozrejme necítíš a kouří to sousedům do oken...Taky dobrý...

Ekologii zdar.

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 14 bře 2013, 20:35
od mkarais
ach co nas to caka este, ze mame DPF..... http://www.youtube.com/watch?v=_pSG8c-ePLM

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 15 bře 2013, 09:56
od FISHkaa
FORD píše:To Fiskaa,
když už jsi to rozpitval tak doufám že než si to tady napsal tak o tom něco víš konkrétního a ne jen psaní v časopisech...
Ano,máš pravdu,že tam probíhá částečné spalování ale víš ty vůbec co vzniká za sračky po tom spálení sazí a podobně?
Pokud nechápeš celkový princip této součástky tak tu raději o tom nepiš...
Při spalování těchto napěchovaných sraček ve filtru vzniká chemická reakce,při které jsou vypouštěny odpadní látky které jsou mnohem více škodlivé než nějaký kouř,jen to nejde vidět...
Za 5 let se o tom teprve začne psát ale to už bude euro 7 a hromada funkčních aut s filtry už beztak jezdit nebude a když už tak to malé procento se stratí...
Proč moderní euro 6 již někdy nemají filtry pevných částic?Ale diezel s vysokými tlaky to je nebo ne???
Pobav se s nezávislým a znalým člověkem co dělá na emisích a pak se možná budeš divit...


Co jsem zaslechl tak asi budeš ten z řad odpůrců dieselů....

Proč ne,je to každého názor na danou věc a tu nikomu neberme...

ještě ti dám jeden příklad aby jsi mne lépe pochopil...
Znáš firmu Mittal Steel z Ostravy?
Víš kolik tato firma vypouští sraček do ovzduší a my to tady dýcháme?
Každý rok mají reklamu,že mají nové filtry a lidi tomu věří a víš co za tím je?
Koupí si emisní povolenky...
Chces nám snad říct,že když tato firma převede hromadu peněz do státní pokladny tak ty splodiny z jejich komínů se nějak vytratí nebo zmizí???My je tady na Ostravsku dýcháme pořád stejně....Kdyby ty peníze šly aspon zpět do regionu na revitalizaci,pro děti a pod...Kdepak,postavíme další nákupní centrum kde z lidí tahat další prachy....

Tak už jsi mě konečně pochopil co jsem tím myslel???
Ááá pán je odborník,
takže si to shrneme. Při spalování paliva ve vznětovém motoru vznikají saze - z principu motoru. Byť je snaha o jejich eliminaci (aditiva, zpětné tahání sazí zpět do sání apod.), pořád tam jsou. A jsou kurva malé a to tak, že projdou buněčnou stěnou jakoby se nechumelilo. Odkud pramení jejich nebezpečnost. A protože EU tak přišel nějaký "Y"nteligent s DPF řešením. Tady se tyhle malé sračky zachytávají a po vyhodnocení určitého mezního rozdílu tlaků je zahájeno vypalování. Ano, rozhodně to nebude dokonalé vypalování, ale z HC se stane CO2 . Neříkám, že tam nezůstanou nějaké sračky, ale ve výsledku je jich méně než když DPF prorazíš. Nejsem chemik, ani sem nedohledával co tam vzniká, tak nás jistě konkrétně poučíš ;-)

Nesmíš číst bulvární časopisy - já proti vznětovým motorům nic nemám (viz můj profil), ale nyní tento druh motoru využívat nemohu vzhledem ke skladbě mých jízd vs DPF 8)

V případě Ostravy se s tebou nehádám, je naprosto jasné, že za tamní špatné ovzduší nemůže osobní doprava, ale těžký průmysl a lokální topeniště. IMHO si myslím, že Mittal má v tom koláči menší kousek, než je nám prezentováno - ty sračky k Vám jdou z Polska či právě z lokálních topenišť od lidí, které právě nezajímá co jim jde z komína (výfuku) - hlavně že ušetří... Pro příklad - V Mladé Boleslavi je každoročně také problém se smogem, ale jak je to možné, když Škoda Auto jede na plyn? Aha, ona lokální topeniště! Lidi si prostě serou do vlastního hnízda a dokud tu bude převládat názor, že "já si můžu dělat co chci", tak prostě budou dýchat to co jim soused "navaří". BTW, takhle to je v téměř každé vesnici v zimě....

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 16 bře 2013, 22:01
od FORD
Už jsme zašli dosti daleko od původní debaty a to tady mezi lidi kteří jen jezdí a baví se s těmito vozy,myslím nepatří..
Nemám čas ani potřebu tady někomu podrobně vysvětlovat základní ale pravý a skutečný princip filtru pevných částic v praxi a po cca 5 letech životnosti...
Nechme tímto každému svobodný názor na věc...

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 17 bře 2013, 15:19
od Vladak
FISHkaa: =D>

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 17 bře 2013, 15:51
od petzl62
http://cs.wikipedia.org/wiki/Filtr_pevn ... %C3%A1stic

Že by někdo dokázal zhotovit jemnější sítko,než je buněčná stěna...?
Na každém šprochu pravdy trochu-platí pro obě strany. :wink:

Nezatahujte sem kouřící komíny z Mittalu,ani topeniště doma.To jsme někde jinde.
Ono topit na plyn,nebo elektřinu je záležitost poněkud finančně náročnější a těžko to budete vysvětlovat lidem na vesnicích,kteří za prací musí dojíždět(zaplatit dopravu v "ekologických" autobusech např.) a platy jsou někde jinde,než máme většina představy.A nemyslím si,že ti lidé nešetří.Pro to čím zatopí v kotli,nebo kamnech,je postatné co je to stojí.Proč se spousty lidí vrací k pevným palivům,přesto,že mají doma plyn?A určitě to není jen v pohodlnosti.
Ale to z tohoto tématu děláme politickoekologickoekonomickou debatu,která neskončí ani na straně 321 :roll:
Bylo by rozumné,kdyby se k tomuto tématu vyjádřil ten,kdo jej založil a případně usměrnil další vývoj.Jinak si tady budeme trhat občanky do nevím kdy :-k

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 17 bře 2013, 19:35
od mkarais
hah aka aktualna tema. dnes v TV markiza v novinach o 19:30

ale skoda, ze tato tema tu na fore sklzla len do osocovania a urazok....

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 17 bře 2013, 19:43
od mkarais

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 28 bře 2013, 15:59
od Véna
XMira píše:mkarais: Je mi jedno, jak to má zbytek světa, já jsem rád, že to tu nevypadá jak v Pekingu. A argumentovat tím, že jsou i jiné karcinogeny? No já mám teď nějak špinavé auto. Ale nezačnu kvůli tomu jezdit bahnem... když už je přece trochu špinavé....
Budeš se divit, ale v Pekinu nesmí jezdit auto starší 10 let a motocykly se spalovacím motorem, jen elektro. Smog v Pekinu je způsoben zejména blízkostí poště Gobi (cca 150 km) tím že se sráží jemný pouštní prach s teplým a vlhkým oceánským vzducem. Samozřejmě, velký vliv má i okolní průmysl, který tohle zhoršuje. Stejný smog jsem tam zažil v padesátých letech i předloni. Je to fakt dost hnusné.

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 28 bře 2013, 18:33
od XMira
Véna: a cemu presne se mam divit?

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 28 bře 2013, 18:51
od mkarais
xmira: vena chcel naznacit, ze za problemy v Pekingu ani tak nemozu auta ako priemysel a klimaticke podmienky.

no ja si myslim, ze tato tema je uzavreta. EU sprisni kontrolu aut a postihovanie demontaze DPF, bolo to nedavno na Markize v hlavnom spravodajstve. dokonca 2x.

DpF ma svoj vyznam ale ci je to ta spravna cesta je diskutabilne.