Stránka 3 z 6

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 09 dub 2014, 09:39
od Espero
Musím karavan nalakovat a celkově povrchově zrepasovat. Je to laminátová skořepina natažená nějakou silnou vrchní vrstvou (tloušťka cca 2 mm), která se ale lokálně na řadě míst odlupuje od laminátu nebo jsou v ní praskliny. Bude se to tedy muset opravit - odstranit lokálně poškozenou vrchní vrstvu, vytmelit a nalakovat.

Není tady někdo, kdo by věděl jakým typem nátěrového systému to opravit a nalakovat? Neboli - laminovací souprava, tmel, plnič, základovka a vrchní tvrdá lesklá barva. Jde o to, aby se mi ty jednotlivé vrstvy mezi sebou "nepraly", což by vedlo třeba následně k riziku odlupování. Budu si to dělat sám, ale tohle je něco jiného než lakování dílů na auto, s čímž jakési menší zkušenosti mám. Bohužel mám jen elektrickou stříkací pistoli, ale zase - horší než to je to už být nemůže.

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 09 dub 2014, 10:45
od oltcitak
Ta odlupujuca sa vrstva bude vlastna predlaminacna vrstva,ktora sa vkladala do formy(na dosiahnutie hladkeho a prefarbeneho povrchu) a az potom sa zacali vkladat sklenene rohoze so zivicou. Tym doslo dlhou dobou ku rozdielnej tepelnej roztaznosti a vrstvy sa od seba oddeluju. Takze postup napravy je jednoduchy: vybrusit lamelovym brusnym kotucom vsetko odlupujuce,vyspravkovat to najlepsie polyesterovym tmelom s plnidlom sklenych vlakien(tzv. "chlpaty tmel") tym sa dosiahne material s priblizne podobnou roztaznostou,potom uz to liznut jemnym polyesterovym tmelom,cele prestiekat plnicom,zakladovym tmelom(skratka normalna standartna procedura. Dal by sa pouzit aj Eprosin,ale ten sa spatne brusi a ma mierne inu roztaznost,casom by sa problem opakoval(tak za 20 rokov) #-o :mrgreen:
PS neprehanas to s tou repasaciou????? :lol:
PS najdi si na nete,existuju fora fandov tychto privesov,kde urcite najdes viac odpovedi(nezabudni potom referovat) :idea:

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 09 dub 2014, 11:40
od Espero
Dík za radu. Na Eprosin jsem myslel taky, ale připadal mi moc tvrdý, protože obsahuje anorganická plnidla a epoxid.
Takže po odloupání nebo dbroušení lokálně poškozené vrchní vrstvy ta poškozená místečka bude asi vhodné natřít štětečkem základovkou pro lepší přilnavost tmelu k laminátu, pak vytmelit dvousložkovým polyesterovým tmelem ve dvou vrstvách. Pak obrousit, natáhnout plničem a opět pod vodou obrousit, pak obrousit plošně pod vodou celý karavan aby se odstranila zoxidovaná vrchní vrstvička laku, nastříknout šedou základovkou, (jestli plnič na celý karavan si nejsem jistý, ale možná by byl výsledek lepší), a na to jako konečnou vrchní vrstvu nějaký dvousložkový autolak email, nejspíše akrylátový. Po zatvrdnutí přeleštit jemnou leštící pastou. Horní krycí bezbarvý lak už asi nedávat, to už bych to moc přeháněl. Už se vidím, jak vznikne zvuk hromu, až rozžhavím vzduch při tom, jak kolem toho budu rotovat.

Ten krám klidně vydrží dalších 30 let. Teď má 29 let. Mohl bych na veteránské soutěže karavanistů.

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 09 dub 2014, 13:22
od XMira
Gratulace k nákupu. Už se těším na "making of" fotky! =D>

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 09 dub 2014, 13:44
od Espero
Já bych daal fotky už teď, ale nějak mi hapruje Fotoshop, tuhle sdu fotek nechce načíst, ty staré co mám na disku ano a tak nemám na čem to zmenšit, aby se to sem vešlo. Musím se s tím poprat.

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 09 dub 2014, 18:25
od oltcitak
Takže po odloupání nebo dbroušení lokálně poškozené vrchní vrstvy ta poškozená místečka bude asi vhodné natřít štětečkem základovkou pro lepší přilnavost tmelu k laminátu,
NE,NE,len priamo polyesterovy tmel na odbrusenu vrstvu,tak to bude lepsie drzat,lebo su to podobne materialy a ako celkovu zakladovku by som dal nejaku zakladnu epoxidovu dvojzlozkovu farbu.... :wink:

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 10 dub 2014, 08:41
od Espero
No ono to přijde nejen na vrstvu, ale na několika málo místech (cca 4) v řádu jednotek cm2 až na samotný laminát, tak proto jsem myslel tu základovku - na laminát pod tmel. Já zas myslel akrylátovou dvousložkovou (barva+tužidlo). Epoxidovou se bojím, že oddělám stříkací pistoli.

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 10 dub 2014, 10:05
od MICHAL77
Už se těším na fotky. Také jsem měl poláka, ale těžkej, malej a vysokej. Ponorka je lehčí, prostornější a vejdeme se tam 4. Tahám to za R19 a accentem, tak zvedací střecha a spouštěcí podlaha jsou super.

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 10 dub 2014, 10:12
od Espero
Já téměř nevím, že něco táhnu, snad jen do kopce to cítím. Spíše mám dojem, že mě ta nájezdová brzda přibrzďuje z kopce. Ale to všechno odzkouším až po repasi, kdy to začnu používat. Včera mě přišly odhlášené papíry od prodávajícího, takže v podndělí na registrační STK, pak pojistit, přihlásit do evidence a můžu se pustit do díla.

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 10 dub 2014, 10:15
od MICHAL77
Prvně pojistit a pak na registračku!

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 10 dub 2014, 10:30
od Espero
Co je to ta ponorka? Já když vybíral jaký typ, byl jsem dost limitovaný výškou vjezdu do garáže. Nemohl jsem koupit vlek vyšší, než 235 cm. Tenhle má 220.

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 10 dub 2014, 11:40
od oltcitak
Ponorka je kodove meno pre amatersky prives so spustaciou podlahou od konstruktera Wenzela(tusim) nazov vznikol z jej vzhladu....
Obrázek
koncepciu spustacej podlahy mienim aplikovat aj na Starexa v zadnej casti vozu :wink:

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 10 dub 2014, 12:18
od Espero
Aha, už jsem to někde v kempech asi 3x viděl a zaujal mě ten tvar, proto si pamatuju.

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 10 dub 2014, 12:59
od XMira
oltcitak píše:...koncepciu spustacej podlahy mienim aplikovat aj na Starexa v zadnej casti vozu :wink:
Tam se to ale nebude jmenovat ponorka, nýbrž prorezlá podlaha :mrgreen:

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 10 dub 2014, 15:19
od oltcitak
hlboko sa mylis,myslim to uplne vazne :wink: len najprv musim dostat rezervu na zadne dvere a potom urobim spustaciu podlahu v jej miestach(velkost 55x75cm) bude sluzit na postavenie sa v aute(na zemi) bez nutnosti riesit zdvihaciu strechu.... :idea: len nebude riesena ako na ponrke pruznym mechom,ale bude tepelne izolovana konstrukcia,v podstate ako dve do seba sa zasuvacie krabice. v cestovnej polohe to bude dalsi batozinovy priestor(75x55x35cm), v kempovej sa spusti az na zem(ale iba v nepriaznivych klimatickych podmienkach,typicky zima,dazd a pod.) aby sa dalo existovat v aute aj v spriamenej polohe.(sprchovanie,varenie postojacky)