Stránka 3 z 12

Re: Koupě I30

Napsal: 29 lis 2014, 23:33
od Rybrcoul
Tak tedy k tomu pohodlí H-i30 kombi. Dojíždím dvojkovou Lagunu 1,9 v diselu (260 k)km a zvažoval jsem co si pořídím za vůz, ale už pro menší měsíční nájezdy. Nechtěl jsem investovat tolik peněz a taky hledal prostorný, i když menší vůz. Nová Laguna kolem 700.000,- Kč;
Cenově se mi zdál přijatelný i sedan Fluenc. Ale jakmile jsem do něj sedl, hned jsem registroval, že je užší uvnitř (podvozek Meganu) a při benzinu 110 HP se choval docela "zdechle" a reakce na plyn s mírným zpožděním. Pak mi v interiéru vadila neposuvná loketní opěrka (na co tam je) a digitálně zobrazovaná rychlost. (Manželka jakmile zjistí kolik jedu, je hned mela).
Octavku II. v té době jiná nebyla, ale už doprodej jsem nechtěl, taky moc pohodlím neoplývá, je úzká, a u těch levnějších typů vlečná náprava(dokonce i Superb II je úzký na ten vyšší lewel, ale samozřejmě dlouhý až dost, podélně místa fůra a cenově někde nad 800.000,-1.M) To je o ničem.
Zkusil jsem i30 kombi, a po seštelování sedadla a volantu mi padl perfektně do ruky, místa napříč jako v Laguně, loketní opěrka se dala posunout dopředu, to potřebuji na delší štreky, motor GDI 134 HP - tedy až nahoře, ale při předjíždění sebou umí pěkně hodit. Holt se musí podřadit, abych z něj ten výkon dostal. Kolem 2000 ot/s po přidání plynu mírně ale pořád táhne, motor pružný a za tu cenu, no nekup to. =D>
Spotřeba podle toho jak se s tím jede. Do práce 30 km tam a 30 zpět většinou na tempomat občas 2-3x předjetí. Na tempomatu 100 Km nastavených, tam (5,7 l/100km) a dohromady tam i zpět (5,9 l/100 km dle PP). Skutečnost je o 0,3 l větší.
Dálnice Vysočina - Brno 7,2 dle PP a Brno - Vysočina (je to více do kopce) 7,7 dle nastaveného tempomatu na 150 km/h. Průměr 7,45, skutečnost bude něco pod až 8 l/100 km.
Toš já nevím, proč se H někteří tak bojí.
Dnes jsem se v Intersparu zastavil u nové krátké Fabie v ceně 330.000,-Kč 1,2. Hodně to obdivovali starší lidé. Jeden mi vyprávěl, že má doma Fabii II a že mu po 30.000km přestal chodit jeden válec ze 3. V servisu mu dali nový vstřik a po pár km. znovu ta porucha. Tak mu vyměnili celou hlavu a peníze chtěli jenom za práci. Zřejmě výrobní vada - měnili i po záruce.
To prý "koupit Hyundai neééé, ten má drahé náhradní díly." Tak to jim prodejci Škodovek i servisáci neustále zdůrazňují. Je to pravda? Nevím.

Re: Koupě I30

Napsal: 30 lis 2014, 09:07
od milosh
S temi ND to je pravda, skoda fans si mysli, ze od dob favoritu a felicie se ceny nahradnich dilu nezmenily, no nechme je u toho 8)

Re: Koupě I30

Napsal: 30 lis 2014, 11:04
od mihlit
No je fakt, že náhradní díl na novou fabii jsem nekupoval, ale díly na hyundai jsem shánět zkoušel. Teda šlo o použité díly z vrakáče. První problém je ten, že vrakáčů na hyundaie je hodně málo, i dílů mají málo, takže jsou poměrně drahé. Ono se není čemu divit. Ty díly se moc neprodávají, takže moc vrakáčů není a díky tomu se (asi) i hyundaie méně kradou, jelikož není tak velká poptávka po dílech. Sháněl jsem několik hodně různých věcí, převážně z oblasti elektriky. Co jsem omrknul nabídku vrakovišť, ty díly byly fest drahé. Nakonec jsem vše objednal ze zahraničí (z různých míst). Většina dílů použitých, jeden originální nový. I ten nový ale vyšel s poštovným levněji, než kolik za to chtěli na vrakovišti. Jediná nevýhoda je ta, že si počkám, než ty díly dorazí.

Re: Koupě I30

Napsal: 30 lis 2014, 17:33
od Skyline
Tak s ohledem na pohodlí, komfort a antikorozni upravu se mi líbí Fluence, cena je velmi příjemná, tak nějak se mi líbí jak v tom autě jde všechno měkce a lehce, není to žádný kostitřas ala i30 nebo Rapid. Nejvíce jsem najezdil s Rapidem 1,2 TSI (několik týdnů) fajn auto ta malá turbína je návyková, pak s Fluence 1,6i (týden dva), no a s i30 1,6GDI na víkend (mi to nedalo) no moc vlnek a tvarů a přijde mi nejdražší/i když ne nejhorší. U mě by vyhrál Fluence 1,6 dCi s automatem komfort při kilometrovém proběhu 50-60 za rok ocením.

Re: Koupě I30

Napsal: 01 pro 2014, 06:26
od kongresman
Skyline píše:Tak s ohledem na pohodlí, komfort a antikorozni upravu se mi líbí Fluence, cena je velmi příjemná, tak nějak se mi líbí jak v tom autě jde všechno měkce a lehce, není to žádný kostitřas ala i30 nebo Rapid. Nejvíce jsem najezdil s Rapidem 1,2 TSI (několik týdnů) fajn auto ta malá turbína je návyková, pak s Fluence 1,6i (týden dva), no a s i30 1,6GDI na víkend (mi to nedalo) no moc vlnek a tvarů a přijde mi nejdražší/i když ne nejhorší. U mě by vyhrál Fluence 1,6 dCi s automatem komfort při kilometrovém proběhu 50-60 za rok ocením.
Sorry, ale Fluence není auto :shock: To je takový nepodařený francouz. Tvar auta hnus. Fluence můžeš, co se týče tak nějak podobného vzhledu, porovnávat max. s Lantrou a ta ho v poho strčí do kapsy. Porovnávat Rapida a Fluence s i30 ? Natož např. s kombíkem ?????? Co pořád máte s tím Rapidem ? To není třída jako i30, to je mezi Fábkou a oktávkou, i30 patří do třídy s Okávkou, Meganem, Ceedem apod. Neřeším teď zbytečný kufr a naddimenzované ceny u koncernu, ale přestaňte už, tedy ty, porovnávat hrušky a jabka. To je, jako bych porovnával i30 s novým Mondeem, který se mi také velmi líbí.

Ještě k těm tvým vlnkám a tvarům ....... Včera jsem měl možnost shlédnout koncernovou Ibizu a vozy o třídy výše, no pěkný hnus, Ibiza na boku stejná podelná zalomení, jako např. i30, ale hnusně hranatá a bezduchá. Když jí porovnám s novou i20, té nesahá ani po ventilky.

Vybral si k porovnání s i30 zrovna největší hnusy, co jezdí, auto neauto Fluence a koncernový hnus Rapid s malými koly a bubnovými brzdami vzadu a tvarem sekačky na trávu.

Je to můj názor, nikomu ho nevnucuji.

Re: Koupě I30

Napsal: 01 pro 2014, 09:01
od Espero
To kongresman: Nenařizuj nikomu co si smí a nesmí porovnávat. Tvoje arogance přesahuje veškeré slušné meze. Pokud máš svůj jediný správný způsob uvažování a konkrétní požadavky na auto, máš na ně právo, ale o jiných značkách nemluv jako o hnusu. Potom a nezlob se, působíš jako brouk Pytlík, všude byl, všechno viděl.
Já osobně jsem rád, že tady víc lidí došlo k názoru na Fluence obdobnému jako mám já. A ten motor dCi je v současné době nejmodernější dieslový motor. V dieslové verzi jsem měl pocit slušné dynamiky. A je širší než hyundai. A je z něj za jízdy skvělý výhled, lepší než z kombíků.
Taky jsem měl na francouzské vozy zkreslený názor, dokud jsem si jeden nepořídil (Dacie v mojí verzi je Megan v rumunské kastli, to platí pro verze 1,5 dCi a 1,6). A jestliže první poruchu (silentblok motoru) jsem měl po 112 tis. km (když nepočítám problémy s plasty řešené v záruce), pak je to sakra kvalitní vůz. Pro mě osobně je Fluence volba č. 2 a vzhledem vysokým slevám se předem vůbec neodříkám, i když moje požadavky plní nejlépe I30.

Re: Koupě I30

Napsal: 01 pro 2014, 09:36
od kongresman
Espero píše:To kongresman: Nenařizuj nikomu co si smí a nesmí porovnávat. Tvoje arogance přesahuje veškeré slušné meze. Pokud máš svůj jediný správný způsob uvažování a konkrétní požadavky na auto, máš na ně právo, ale o jiných značkách nemluv jako o hnusu. Potom a nezlob se, působíš jako brouk Pytlík, všude byl, všechno viděl.
Já osobně jsem rád, že tady víc lidí došlo k názoru na Fluence obdobnému jako mám já. A ten motor dCi je v současné době nejmodernější dieslový motor. V dieslové verzi jsem měl pocit slušné dynamiky. A je širší než hyundai. A je z něj za jízdy skvělý výhled, lepší než z kombíků.
Taky jsem měl na francouzské vozy zkreslený názor, dokud jsem si jeden nepořídil (Dacie v mojí verzi je Megan v rumunské kastli, to platí pro verze 1,5 dCi a 1,6). A jestliže první poruchu (silentblok motoru) jsem měl po 112 tis. km (když nepočítám problémy s plasty řešené v záruce), pak je to sakra kvalitní vůz. Pro mě osobně je Fluence volba č. 2 a vzhledem vysokým slevám se předem vůbec neodříkám, i když moje požadavky plní nejlépe I30.

Hele, sklidni hormon, jsi vytočený jako pražská intelektuální kavárna :D a přečti si mou úplně poslední větu. Nikomu nic nenařizuji a o jaké aroganci a slušných mezích hovoříš ? Jestli napíši, že je pro mě konkrétní věc "hnus", tak to ber jako můj názor, řekni si svůj a jinak si ty své outlocitné řeči nech na doma :-$ Ty mi přeci nebudeš nařizovat, jak mám vyslovovat svůj pocit o něčem. Trochu trapnej, ne ? Možná jsi, nebo jseš asi soudruh, který všem ostatním nařídí, co se smí a co nesmí. Staré časy, co soudruhu ? Víš, co ? Dej mi svatej pokoj, nerváku. Doporučuji návštěvu nervového sanaroria, čerstvý vzduch a sluníčko a ještě jednou si přečti, co jsem napsal. Čest.

Re: Koupě I30

Napsal: 01 pro 2014, 13:38
od mmv
](*,) ](*,) ](*,) ježiš ](*,) ](*,) ](*,) další ychtyl s :hyu: až za hrob ](*,) ](*,) ](*,)

Re: Koupě I30

Napsal: 01 pro 2014, 14:04
od Skyline
Me by zajimalo, proc nemuzu mit i30 Kombi 1,6crdi 94kw bez paketu Style nebo Premium sice dostanu kopu vybavy navic, ale taky odpornou dvojitou chromavanou mrizku chladice???? za pripaltek 65 nebo 144 tis.

Vybral bych opet Renault, treba i Megane Grandtour, at ma nekdo klid. Byl jsem k teto znacce znacne skepticky, ale uz je to lepsi.

Re: Koupě I30

Napsal: 01 pro 2014, 14:05
od Rybrcoul
[quote="Espero"]To kongresman:
Já osobně jsem rád, že tady víc lidí došlo k názoru na Fluence obdobnému jako mám já. A ten motor dCi je v současné době nejmodernější dieslový motor. V dieslové verzi jsem měl pocit slušné dynamiky. A je širší než hyundai. A je z něj za jízdy skvělý výhled, lepší než z kombíků.


Fluence je na podvozku Megana, ale je značně protáhlý vzadu a i v předu. Co se vnitřní šířky týká, tak H i30 je širší jednoznačně !!!
Vnější šířka je pofiderní, pokud ji bereš od vysunutých klik, nebo velkých zrcátek atd.

Re: Koupě I30

Napsal: 01 pro 2014, 14:11
od Espero
Já nevím, jestli je na podvozku Megana, ptal jsem se na to, ale prodejce takhle jednoznačně neodpověděl. Spíše řekl něco jiného, ale nechci to sem tahat, protože je to mimo H tématiku. A taky mi to přišlo dost ulítlé.
S tou vnitřní šířkou můžeš mít pravdu, ale to pro mě není hlavní argument, leč tohle auto bych měl ke krátkým jízdám, hlavně do práce.

Re: Koupě I30

Napsal: 01 pro 2014, 14:19
od Rybrcoul
No já přecházím na H I 30 kombi benzin GDI z Laguny z dizelu DCI a to je pravá střední třída a vnitřkem je to stejné, i když rozvor možná stejný nebude, ale nechce se mi to teď hledat. Až teprve octavka III je v loktech stejně široká. Kdysi jsem měl možnost se svést s Octávkou "Laurin a Klement" - max. výbava.
Na tu dobu to bylo letadlo, ale podvozek i šířka Octa II. Ale neměla tuším vlečnou nápravu. Cena přes 800.000,-Kč.

Re: Koupě I30

Napsal: 01 pro 2014, 14:38
od Dalin
A pak, že reklama :hyu: je špatná! Není, vždyť si ho kupuje i Krakonoš! :mrgreen:

Re: Koupě I30

Napsal: 04 pro 2014, 16:13
od Espero
Otevřel jsem si euro.ncap a podíval se, jak je na tom I30 a vozy ve výběru s bezpečností:
Hyundai I30 5 hvězd
Škoda Rapid 5 hvězd
Renault Fluence 4 hvězdy
Dacia Logan MCV 3 hvězdy

Podíval jsem se i na dodávky:
Hyundai H1 3 hvězdy
VW Transporter T5 4 hvězdy
Renault Traffic 2 hvězdy

U Renaultu fakt asi bezpečnost trošku šulí.
Tyhle výsledky se týkají současně vyráběných typů, ale nemyslím, že by ty starší, co používám já na tom byly lépe.

Re: Koupě I30

Napsal: 04 pro 2014, 21:05
od azibrov
Mégane má jen tři hvězdy, původně jich měl pět
Na novou metodiku doplatili Renault Mégane v karosářské verzi hatchback. Ten měl před faceliftem hvězdiček pět, nyní ale o dvě přišel. Komisaři ale strhávali body i za chybějící piktogram nezapnutých bezpečnostních pásů, Renault ale slíbil náhradu a pak by dosáhl na hvězdičky čtyři.

Tento příklad ukazuje, jak je hodnocení pouze pomocí hvězdiček do značné míry nepřesné - na struktuře karoserie či její tuhosti se nezmění zhola nic, rázem ale namísto na první pohled ostudné trojice hvězd jich jsou rázem čtyři.

Mimochodem přestože Renault Mégane má dle testu pevnou strukturu karoserie, problém byl podle komisařů při ochraně krční páteře při nárazu zezadu, zejména na zadních sedadlech.

http://www.novinky.cz/auto/340673-euro- ... zdami.html
nebo
http://www.auto.cz/euro-ncap-2014-renau ... ezdy-81833

"fakt bezpečnost trošku šulí" :D