Stránka 3 z 3

Re: Prosím o radu.

Napsal: 30 led 2016, 14:23
od JoKo
espero: ano, rakusko zatial je bez obmedzeni pre osobaky, ale su ekologickejsi ako najvacsi ekolog a zajtra mozu okopcit este prisnejsie pravidla ako navrhuju francuzi...
k tym daniam napriklad http://www.novinky.cz/auto/383251-kauzu ... naftu.html , ale najdes aj starsie clanky este pred vypuknutim dieselgate. viem, ze o to sa chcela zasadit aj nejaka skupinka poslancov v eu, ale {zatial} im to nevyslo na celoeuropskej urovni...
a ano, vyberam si auto aj tak, ze ci ho budem moct pocas planovaneho vlastnictva plne vyuzivat, alebo budem obmedzovany, popripde ze auto bude "nepredajne" {auto si planujem nechat maximalne 4-5rokov}. tie spominane lokalne obmedzenia su/budu v parizi, londyne... ale nizkoemisne zony tiez boli najprv vo vacsich mestach a dnes to chcu/chceli zaviest aj v prahe... a zajtra to moze byt brno a pozajtra okopcia zakaz vstupu naftakov... staci, aby niekomu na spravnom mieste preplo a.... a ked mozem takemuto niecomu predist a nebude to mat {velky} financny dopad, tak ja tomu rad predidem.... ci ty by si si kupil elektricke auto kebyze ho nemas kde nabijat? alebo kupil by si si auto s ktorym vies, ze by si nemohol chodit niekde, kde zvyknes chodit? {napr. praha chce{le} zakazat vjazd autam nesplnujucim euro3 http://praha.idnes.cz/praha-omezi-vjezd ... zpravy_jkk .}
neboj sa, tiez som proti kadejakym hlupym ekologickym opatreniam... ale ako mam proti nim bojovat?

Re: Prosím o radu.

Napsal: 30 led 2016, 18:13
od Espero
No dobře, brzdy jako gumové necítím, ani při mé výšce 185 cm stísněnost za volantem, ani ty jiné nectnosti, na druhou stranu to zázrak není, dobrý otrok na denní službu. Ale máš právo na názor. Ještě k té klimatizaci. To se týkalo situace, kdy v létě na mne auto čeká celý den na slunci, rozpálí se na 70 stupňů, takže to ta klima za nějakých 18 minut jízdy z práce než zastavím u garáže (valím to po dálnici D5) opravdu celkově neuchladí, souvisí to s výkonem motoru u těchto malých objemů jsou obecně klimošky méně účinné), protože nejde jen o ochlazení vzduchu, ale celého prostředí, sedadel, palubky, plastů... a to trvá déle.

Re: Prosím o radu.

Napsal: 30 led 2016, 21:10
od Dave405
Jde o to, že kdyby sis projel všechny auta co se nabízí v salonech, do nějaké max stanovené částky, zjistil bys třeba, že to jde udělat i jinak/líp. Ale pokud jsi měl strop max na tu Dacii, pak to chápu. Já chtěl taky původně nové auto za min cenu, ale brzy jsem vystřízlivěl, když jsem si projel všechny ostatní.

Re: Prosím o radu.

Napsal: 30 led 2016, 22:39
od tmx
Otázka zněla benzín nebo diesel, nikoliv Hyundai nebo Dacia. Což je sice podobné v tom, že jde o dvě zcela rozdílné věci, ale na foru o Hyundai na rozdíl od vaší debaty dává smysl. :wink:

Re: Prosím o radu.

Napsal: 31 led 2016, 00:12
od Espero
Už končíme.
To dave 405: Nešlo o strop, důvod byl jiný. Moje téměř ex žena jezdila a jezdí se starší Dacií taxi (začala, když to mělo 135 tis na tacho) a pro případ potřeby rychlé náhrady vozu jsem nechtěl přecházet na jinou značku (s myšlenkou na I 30 kombi jsem fakt hodně koketoval, ale také jsem koketoval s myšlenkou na Renault Fluence, I 30 ve srovnání s ním vycházela trošku lépe), jednak kvůli o dost pružnějšímu servisu, levnějším náhradním dílům, jednak kvůli celkové ekonomii, jednak kvůli jejímu zvyku na tu značku a již zavedené image. Takže vlastně ta MCV II měla být okamžitá náhrada za MCV I v případě větší bouračky nebo zásadní poruchy toho taxíku a zatím jsem s tím měl jezdit jako s rodinným vozem do dne, kdy by stará Dacia byla ukončena, případně to mělo jezdit jako druhý taxík, kdyby se podnikání rozšířilo, což se naštěstí (vzhledem k nastalým okolnostem) nestalo. Takže to domácí ježdění už té D MCV II ("Metelesku blesku II") zůstane natrvalo, taxi D MCV I ("Metelesku blesku I") mi fyzicky zmizelo ze života i s manželkou.

Já bohužel nemohu nabídnout zkušenost s dieslem u malých Hyundají, s velkou H1 mám také dobré zkušenosti, ale u 2,5 litrového motoru je to o dost jinde, jak spotřebou, tak chováním vozu a příliš srovnatelné to s dieslovou i30 nebude. Myslím, že zkušenosti s řepkonaftou se mezi např. i 30 kombi a D MCV příliš nemohou lišit. Jedno je společné. Za lihobenzin bych zatím neměnil. Howgh.

Re: Prosím o radu.

Napsal: 03 úno 2016, 22:15
od Espero
Kousek výš jsme se bavili o rakouských omezeních. Dávám na to informační link. Paradoxní je, že česká Dekra chce za zajištění 1000 Kč, zatímco v A stačí zajet do servisu (ale TP vzít s sebou) a tam to v přepočtu stojí mezi 70 - 80 Kč, když jsem četl přímo rakouské stránky vloni.
http://www.dekra-automobil.cz/index.php ... kousko.php