i30 - výměna motoru v 107 000 km

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
lys
**
Příspěvky: 170
Registrován: 18 dub 2017, 10:36
Bydliště: Zlín

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od lys »

Hardcame, zeptám se, olejový filtr kupuješ origo v hyundai, když si měníš olej sám? Taky jsem nad tím uvažoval, že budu měnit jednou sám a jednou v H, aby byly spokojeni. Těch 30k je na výměnu moc.
je
Hyundai i30 II kombi GDI 99 kW bílá
Hyundai i30 II kombi Crdi 81 kW červená
Fiat Stilo 1.9 Jtd 85 Kw stříbrná
bylo
Audi A6 (C4) 2.5 TDi pětivál quattro crashed
Škoda Octavia tdi 81 kW stříbrná
Škoda Octavia tdi 66 kW černá
Škoda Forman modrý
Reklama
 

Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Hardcam »

Anoo, zrovna vcera jsem kupoval, za 165,- s DPH original vcetne podlozky pod sroub na i20 1.4.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
tempest
**
Příspěvky: 456
Registrován: 22 říj 2012, 16:09

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od tempest »

Tudy píše:Takže motor 1.6 GDi najeto za 4,5 roku 120 000 km a je kaput. Bude měněno v rámci záruky (ještě nevím zda část nebo celý). Je to celé zakarbované, žere olej, nepravidelný chod, ztráta výkonu, katalyzátor opotřebovaný. Servisní interval na výměnu oleje 30 000 km asi také udělal své. Téměř výhradně jsem jezdil na Vervu 100. Tož tolik k Evropskému ekoterorismu. Motory se škrtí kvůli emisím a to pak vede ke snížení životnosti motoru. A v důsledku bude emisní stopa násobně vyšší ](*,)

Edit: něco málo k tématu tady

https://www.autorevue.cz/tvorba-karbonu ... ych-ojetin
V jakém režimu to auto jezdilo? Město a studené, nebo dálnice a delší trasy? Byl ten motor pořádně vytáčený občas do červeného, nebo to jezdilo pořád okolo 2000 ot/min.? Celkem mě to zajímá, jestli tyto věci na to mají vliv. Dík
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Tudy »

Odhadem 60% okresky, 30% dálnice, 10% město, dlouhé štreky, hlavně trasa severní Čechy-Praha, motor jsem točil dostatečně, při zrychlování na 90 nebo 130 km/h vždy na 3. stupeň, pod 2 tis. otč jsem se často nepodíval a tankoval jsem jen Vervu100. Jak vidíš, moc to nepomohlo.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od petzl62 »

shawt píše:Takze Tondo rikas lit VIF, ikdyz beru Vervu 100 nebo tu novou 95 efectu?
Dušane.Za mě jednoznačně :!: :idea: .Nikde se nedozvíš poměr aditivace ať jednoho,nebo druhého paliva.A jak znám CZ ekonomiku,něco "málo" tam bude.Nicméně co si liju do nádrže vlastní rukou,to mi nikdo nevezme.A ta cena mi nepřijde až taková,abych to pro ten můj dobrý pocit nedělal.

A každopádně dobrá investice u těchto motorů je mikrokamera a občas-nejlépe při výměně oleje vyndat svíci(e) a kouknout dovnitř co a jak...udělat fotky a uložit. Nic tím člověk nepokazí a investice je to minimální.

P.S.
U dieslů s DPF a olejem 0W30 interval 30tis... nemám slov... ](*,)
Navíc si myslím,že :hyu: už má dostatečnou zpětnou vazbu ze servisu motorů uživatelů GDI motorů,proto ta změna intervalu.Jen s ní prostě nejde ven a nepřizná,že je něco blbě.Je otázkou roku,dvou-kdy se problémy GDI motorů začnou řešit v mnohem větší šíři.A trochu se toho děsím,co vše se dozvíme.
Jinak malá zpráva pro idam-neraduj se-jeden z motorů 1,6 atmo v mé blízkosti je momentálně v servisu :hyu: v rozebraném stavu-najeto 30tis.+km. Olej měněn po 10tis. km,Verva 100,efecta 95-nic jiného,sakra opečovávané auto a vadný píst na 3.válci-velké vůle ...momentálně se řeší co dál...bude se měřit ovalita válců a pak se uvidí.Snad jen pech a blbý kus,ale i tak :roll: :roll:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Tudy »

A proto, jak jsem tu už psal, výměna oleje po 8-10 tis km a pravidelná dekarbonizace každých 30 tis km, kvalitní benzín+VIF. Kurňa, dříve motory sežraly kde co a dnes aby se o to člověk staral pomalu jak o člena rodiny...
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
lys
**
Příspěvky: 170
Registrován: 18 dub 2017, 10:36
Bydliště: Zlín

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od lys »

No, já když bral loni gdičko, tak jsem se potom pídil, zda to nebude trpět na karbon a nikde nic nebylo, navíc jsem si říkal, že ten motor je už docela dlouho na trhu a že by se o tom už vědělo. Kua člověk chce předejít problémům s dieslem a ve finále na tom bude možná ještě hůř. No každopádně mením olej po 15 a liju vif a uvidím... na druhou stranu budeš mít skoro nové auto po výměně :mrgreen:
je
Hyundai i30 II kombi GDI 99 kW bílá
Hyundai i30 II kombi Crdi 81 kW červená
Fiat Stilo 1.9 Jtd 85 Kw stříbrná
bylo
Audi A6 (C4) 2.5 TDi pětivál quattro crashed
Škoda Octavia tdi 81 kW stříbrná
Škoda Octavia tdi 66 kW černá
Škoda Forman modrý
motorol
***
Příspěvky: 726
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od motorol »

Hezké je, ze GDI bylo propagovano jako lepší volba, protože nemá problém s katem jako obyc 1,6. A teď se tam píše karbon onde zase blbej píst... Doufejme jen, ze se toho většina vysype v záruce a ne těsně po ni. Skoro mě udivuje, ze benziny se vyměňují a u nafty jsou tu příběhy o DPF. Takže vlastně není zadnej motor, co by byl v pohodě :shock:
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Hardcam »

GDI je dobrej motor, jen potrebuje aditiva a sem tam nejakou tu stavicku na proplach/cisteni.
Doporucuju obcas do paliva pridat i cervenej TEC.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
lys
**
Příspěvky: 170
Registrován: 18 dub 2017, 10:36
Bydliště: Zlín

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od lys »

Hardcame, co to je to TEC? hoď odkaz prosím, Vif dávám a točit motor mi dělá radost :)
je
Hyundai i30 II kombi GDI 99 kW bílá
Hyundai i30 II kombi Crdi 81 kW červená
Fiat Stilo 1.9 Jtd 85 Kw stříbrná
bylo
Audi A6 (C4) 2.5 TDi pětivál quattro crashed
Škoda Octavia tdi 81 kW stříbrná
Škoda Octavia tdi 66 kW černá
Škoda Forman modrý
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Hardcam »

http://www.tec-2000.eu/benzinove-motory ... eaner.html

idealne vytvorit takove podminky, aby v nadrzi bylo co nejmin benzinu, ja davam treba dva najednou, ale zbavilo me to i pocukavani...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Deegr »

lys píše:No, já když bral loni gdičko, tak jsem se potom pídil, zda to nebude trpět na karbon a nikde nic nebylo, navíc jsem si říkal, že ten motor je už docela dlouho na trhu a že by se o tom už vědělo. Kua člověk chce předejít problémům s dieslem a ve finále na tom bude možná ještě hůř. No každopádně mením olej po 15 a liju vif a uvidím... na druhou stranu budeš mít skoro nové auto po výměně :mrgreen:
Já bych se toho zase tolik nebál. Kdysi vyšel v Autotipu test Kii Ceed s motorem 1.6 GDI a po rozebrání nebyl na motoru nikde žádný karbon usazen a motor byl v perfektním stavu. Dokonce v lepším, než jako nové. mám pocit, že na stovku se pak dostali místo 9.9 za 9.6 sec. Zřejmě bude více záležet na způsobu jízdy. Kdo motor nebude vytáčet, ale spíše ho dost podtáčet, jezdit převážně po městě, tak se ten problém může naskytnout, ale jak dokázal ten test, tak se nejedná o nějaký chronický problém, jako v případě 1.6 VTI od Peugeotu. Stačí používat kvalitnější paliva, občas ho vytočit až k omezovači a musí ten motor šlapat jako hodinky.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20062
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Axel.Foley »

petzl62: U dieslů s DPF a olejem 0W30 interval 30tis... nemám slov... ](*,)

petzl: Jsou lidi, které nepřesvědčíš. Kolegyně dostala do rukou fakturu za první servisku u Tucsona a po tomhle zážitku by už olej neměnila, kdyby nemusela... Další kolega si koupil nového Megana a taky podobný případ ](*,)

K té 1,6tce u pana dechtora... nějaká fotečka by nebyla? Klidně do mejlu. Předem děkuji.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Chasnik »

Axeli, když si někdo kupuje olej v servisu, tak se nedivím, že se mu potom protáčí panenky. No ale komu není rady... :wink:
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Tudy »

Dnes jsem volal do :hyu: servisu a upřesňující info bylo takové, že primárně se jednalo o výrobní vadu katalyzátoru, který se vysypal, bordel byl nasát zpět do motoru a částečně ho zadřel. Ovšem zajímavé na tom je, že check engine se nerozsvítilo...
Naposledy upravil(a) Tudy dne 14 úno 2018, 12:39, celkem upraveno 1 x.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“