Stránka 3 z 10

Re: Rozlouceni s forem

Napsal: 07 srp 2016, 16:28
od r_b
Nafta byla pro me jedna volba. Benzin nedělají 4x4.

Re: Rozlouceni s forem

Napsal: 07 srp 2016, 18:43
od Martinsp
Hezké auto. Střídáš auta fest.

Re: Rozlouceni s forem

Napsal: 08 srp 2016, 09:35
od r_b
To je jednoduche - vetsina tech aut byla sluzebnich (dlouho jsme meli doma 2 sluzebni auta). Ted je sluzebni pouze Octavia. Pred dvouma rokama doslo ke zmene prace (tak jsme vratili Superb), nova mela spoustu vyhod, ale ne auto, tak jsme koupili Hyundai. Po dvou zimach bez 4x4 (kdyz se objednavala Octavia, tak jsem jeste o zmene prace nevedel a mel jsem Superb 4x4, tak jsem pro pohodli manzelce objednal automat s nabusenou vybavou misto 4x4) se ukazalo, ze mi pohodli 4x4 chybi, tak jsme Hyundai vymenili.

Re: Rozlouceni s forem

Napsal: 17 srp 2016, 22:50
od Axel.Foley
idam.i píše:Axel.Foley ,daj potom info ako si bol spokojný.Ozaj aký motor máš na vyskúšanie?
U vás v Čechách pozerám nie je problém požičať si auto na weekend.Bohužial u nás vec vcelku nevídaná. #-o

Takže Qashqai. Auto japonské značky vyráběné v britském Sunderlandu. Měl jsem verzi 4x2 s oficiálním názvem 115 DIG-T, výbava Acenta (druhá ze čtyř), zahrnující:
- 17" litá kola v rozměru 215/60
- elektricky sklopná a vyhřívaná boční zrcátka s blinkry
- led denní svícení
- led koncová a brzdová světla
- automatická dvouzónová klimatizace
- výškově stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, obě s bederní opěrkou
- loketní opěrka vpředu i vzadu (vpředu ukrývá 12V zásuvku a konektor USB, úložný prostor je rozdělen na dvě části - velký objemný a malou přihrádku třeba na mobil)
- elektromechanická ruční brzda
- světelný a dešťový senzor
- mlhovky vpředu a vzadu
- ambient osvětlení kolem šaltpáky v oranžové barvě (stejnou barvou jsou podsvíceny i ovladače rádia a klimatizace)
- tempomat + omezovač rychlosti
- dvojitá podlaha v zavazadlovém prostoru
- start-stop

Takže oč vlastně šlo... 115 DIG-T znamená 115 koňských sil (85 kW), které produkuje benzínový motor o objemu 1198 cm3 dopovaný turbem. Je nádherně odhlučněný a téměř o něm nevíte. Alespoň na volnoběh :wink: Za jízdy je také téměř neslyšný, ozve se až když ho budete točit. Ač papírových 190 Nm zní slibně, v praxi to už taková sláva není. Na dálnici při tempomatových 130 km/hod. na 6tku jede (trasy Olomouc - exit 330, Olomouc - Mohelnice) hezky jede, bohužel cestou z Opavy v kopcích kolem Moravského Berouna ale motoru už začínal docházet dech a bylo nutné držet ho v otáčkách a řadit na nižší převodové stupně. I tady platí, že motor s malým objemem a turbem si při vyšší zátěži hezky cucne, spotřeba se hýbala kolem 10 l N95. Až cestou ze Šternberka do Olmiku spadla k 6.5 l. To, čeho jsem se bál, mě ale stejně neminulo: zastavil jsem v kopci v křižovatce a než se roztočilo turbo, rozpohybovat 1400 kg hmoty dalo atmosférickému motůrku dost práce. Na ježdění v prostředí, jako je kolem Olomouce, t. j. po rovinách a do města, motor stačí. Jestliže ale potřebujete rychlejší přesuny nebo se pohybujete v kopcovitém terénu, tenhle motor rozhodně ne. Celkově je totiž hmotnost vozu a malý motor znát. Málem jsem zapomněl, motor a převodovka jsou od Renaultu. Trochu odbočím - brzy pochopíte proč - mám zkušenost s Renaulty Kangoo 1.5 dCi. Když jste zařadily, šaltpáka po přidání plynu cukla. Tady se chová úplně stejně. Není to nic hrozného, je to spíš o zvyku. Jinak, šaltpáka je dosti dlouhá.

Podvozek je naladěn jako u osobního auta. Rozměrově to vlastně je osobní auto, akorát trošku zvednuté. V porovnání s Tucsonem se trochu míň naklání, i když může to být způsobeno pneumatikami a nižší hmotností vozu. Vzadu je jen vlečená náprava. V zákrutě, kterou normálně jezdím se svojí i30 asi 80 jsem s QQ zjistil, že jsou tam nerovnosti a zadek má tendenci uskočit. Nepříjemné zjištění, naštěstí to QQ ustál. Občas jsem měl pocit, že QQ najde nerovnosti i tam, kde nejsou. Zvlášť při přejezdu některých spár na asfaltu a dilatačních spár se od zadních kol ozvalo tupé bouchnutí a následovalo malé zhoupnutí. Nic hrozného, jen něco, na co nejsem zvyklý. Jinak u podvozku moc zábavy nehledejte. A řízení je prostě - řízení. Zatočíte volantem a jedete tam. Zatočíte na druhou stranu a taky jedete. Zpětná vazba od předních kol veškerá žádná, podvozek tlumí. Neurazí, ale ani nepotěší. Výhodou je o něco vyšší posez v porovnání s osobním autem. Autu chybí parkovací senzory vpředu i vzadu, vzhledem k "nepřehlednosti" auta opravdu chybí, protože člověk neví, co je za ním nebo před ním.

Interiér je hezky zpracovaný, použité materiály jsou kvalitní a příjemné na dotek. Sedačka řidiče na první usednutí úžasně pohodlná, při delší trase se mi zdála až příliš měkká a uvítal bych, kdyby byla o něco tvrdší. Velké plus je bederní opěrka, i když její ovládání je na ne právě nejlepším místě (zhruba uprostřed opěradla na pravé straně, takže při nastavování ohýbáte pravou ruku do nepříjemného úhlu). Vpředu je místa dost. Bohužel, vzadu v podélném směru není místa na rozdávání a třeba holka, která měří 165 čísel, měla problém kam si dát nohy. Navíc pod přední sedačku nestrčí nárty, takže se jí tam, dle jejích vlastních slov, nesedělo dvakrát příjemně. Co mě rovněž nepříjemně překvapilo je chybějící schránka na brýle, jak je tomu u :hyu: , koncernu i jinde. Po otevření schránky před spolujezdcem se sice objeví cosi, co se jako schránka na brýle tváří, ale jestli jste za volantem a potřebujete vyměnit brýle za sluneční, 2x praktické to není. Vlastně není to vůbec praktické, protože musíte zastavit :? Navíc bych měl obavu, že brýle vypadnou a poškrábou se, páč to "cosi" je velké a odložili by jste si do toho i brýle na plavání.

Palubní počítač je barevný, prý 5". Tady by se mohli soudruzi od :hyu: učit, je krásně čitelný a celkově dobře zpracovaný. Jak podotkl jeden známý, "je čtivý" =D> Bohužel, okamžitou spotřebu taky ukazuje čárka běhající jako splašený kůň zleva doprava a zpět :(

Rádio hraje nádherně čistě, přehrávané mp3 z fleshky také. Nepříjemně mě překvapilo, že rádio nepracuje se složkami, takže když chcete píseň třeba od interpreta, jehož jméno začíná na T, je v páté složce a před ním spousta dalších interpretů, nemáte jinou volbu, než točením knoflíku se k ní dopracovat od skladby č. 1 ve složce č. 1 ](*,) Celkem nepochopitelné řešení, se složkami pracuje i rádio v mé i30 :!: Rovněž citlivost tuneru rádia nebyla právě nejlepší, ozýval se celkem často šum.

Co je příjemně vyřešeno je opožděné zhasínání světel. Funguje totiž tak, že jestli jste na cestě, světla zhasnou a potřebujete ještě posvítit na cestu, stačí zmáčknout tlačítko zamykání na klíči a světla se znovu rozsvítí. Světelný senzor je nádherně citlivý a rychlé, dešťový senzor také. Ad klíč - má jen dvě tlačítka (zamknutí, odemčení), samostatně otevřít kufr nelze.

Celkově jsem s autem najel 538 km po okreskách, městě i dálnici s průměrnou spotřebou 6.63 l / 100 km. Nejlepší spotřebu jsem měl 5.5, to jsem se ale vysloveně coural. Auto je líbivé, ale... nedokážu si v něm představit cestu na dovolenou a to je největší problém. Je to prostě AUTO. Nic víc, nic míň. Odveze vás z bodu A do bodu B, ale tím to začíná i končí. Když jsem QQ vrátil a sedel si zpět do svého Čibrného sršně, zjistil jsem, jak je nádherně svižný a zábavný. Usmíval jsem se za volantem celou cestou do práce :mrgreen: QQ jako zkušenost supr, jinak za mě ne. Chybí tomu tzv. "wow-efekt". Není to špatné auto, kupce si najde, ale... Tucson to umí líp.

Re: Rozlouceni s forem

Napsal: 18 srp 2016, 22:22
od idam.i
Pekne napísané. =D>
Vedel by si to porovnať s Tucsonom 1,6GDI? :-k
Momentálne sa mi javí ako najväčší favorit R.Kadjar 1,2Tce (130koní).

Re: Rozlouceni s forem

Napsal: 19 srp 2016, 11:57
od Axel.Foley
Bohužel ne, v Tucsonu s 1,6 GDi jsem neměl tu čest.

Upozorňuji, že Kadjar má stejný motor jako výše popisovaný QQ, jen s nějakým tím kW a Nm navíc. Jinak průběh bude ten samý. Doporučuji vyzkoušet.

Re: Rozlouceni s forem

Napsal: 19 srp 2016, 20:57
od idam.i
To mi je jasná.Predsa len 96kw a 205Nm neznie celkom zle.Problém na Slovensku je ,že možnosť vyskúšať si auto býva minimálna.Teda hlavne benzínové verzie.Pred 4 rokmi som vážne uvažoval o Lagune 2,0i.V celej republike nebol ani kus na vyskúšanie.Skončil som pri i40. 8-[ Podľa tohto testu by to nemuselo byť najhoršie. http://www.autohit.cz/testy/129320-rena ... ena-spatny
Chodím "špízlovať"na R. fórum,zatial prevláda celkom spokojnosť.Tak uvidím časom. :-k

Re: Rozlouceni s forem

Napsal: 20 srp 2016, 06:59
od Axel.Foley
Jestli si projdeš české fórum Nissan a zabrousíš do oddílu QQ J11, je tam celkem dost stížností :-k Dokonce prý kdosi odstoupil i od kupní smlouvy :-k

Re: Rozlouceni s forem

Napsal: 28 črc 2017, 21:02
od Saimon
Dobrý den všem.
Dnes jsem prodal svého Tucsona, který mi dělal jen radost ale roky utíkají a je změna vyměnit motorizaci za něco nového.
Takže tady všem přeji z :hyu: jen to nejlepší a jdu jinam.
Díky všem za rady a shovívavost v radách a dotazech.

Saimon :wink:

Re: Rozlouceni s forem

Napsal: 28 črc 2017, 22:37
od Axel.Foley
Saimon: Přeji hodně šťastných a spokojených kilometrů s novým mazlíkem. Ať jezdí a dělá radost stejně jako ex-Tucson.

Re: Rozlouceni s forem

Napsal: 28 črc 2017, 23:13
od idam.i
Saimone ,veľa spokojnosti s novým auto.
Pochvál sa ,čo si si vybral. :wink:

Re: Rozlouceni s forem

Napsal: 29 črc 2017, 08:28
od Saimon
Děkuji :)
Objednal jsem si novou Suzuki Vitara 1,6 VVT Premium 2017.
A už se těším, jak malý kluk. :D/

Re: Rozlouceni s forem

Napsal: 29 črc 2017, 18:30
od Axel.Foley
Ať ti čekání rychle utíká.

Re: Rozlouceni s forem

Napsal: 29 črc 2017, 18:32
od Saimon
Do práce a na nákupy mi bude stačit. :D

Re: Rozlouceni s forem

Napsal: 29 črc 2017, 20:43
od Richard555
Podle mě dobrá volba, taky jsem o ní uvažoval, ale pak jsem koupil toho mamutka :D
Jinak mám radost, že jdeš do Suzuki, tu značku jsem kdysi prodával a jsou to dobrá auta .....