Stránka 3 z 7

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Napsal: 18 zář 2020, 17:21
od idam.i
Vyzradil si pointu. :oops:

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Napsal: 18 zář 2020, 21:08
od Axel.Foley
09fredse píše: 18 zář 2020, 14:39 Tak na začátek října jsem objednaný do servisu. Uvidím jak se s intervaly co cca 200 km vypalování vypořádají?
Jsem zvědavý, jak dopadneš.

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Napsal: 06 říj 2020, 17:03
od 09fredse
Dnes jsem navštivil servis :hyu: z problémem častého vypalování filtru DPF, cca co 200 km (další příznaky: zvýšená spotřeba, ne zcela čistý výfuk). Odešel jsem s konstatovaním:
byla provedena diagnostika motoru a systému regenerace DPF- bez závad
žádné chybové kódy,ani v historii
aktuální množství sazi ve filtru DPF zjištěno 2,3g ( cca 20 km po ukončení regenerace)
provedeno vyčištění 1.lambda sondy od sazí
proces regenerace filtru probíhá v pořádku, bez závad
To vše za 550 kč.
Zdarma jsem byl poučen o nutnosti podpořit vypalování filtru vyššímí otáčkami motoru a důkladným prostudováním návodu #-o
Tak nevím ale něco je špatně.....

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Napsal: 06 říj 2020, 17:09
od idam.i
petzl62 píše: 18 zář 2020, 16:07 Jednoduše, sdělí ti kouzelnou formulku: "vlastnost vozidla pane" :wink: :-#
Ako si to vedel ? :?: :shock:

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Napsal: 06 říj 2020, 17:57
od Chasnik
09fredse píše: 06 říj 2020, 17:03 Zdarma jsem byl poučen o nutnosti podpořit vypalování filtru vyššímí otáčkami motoru a důkladným prostudováním návodu #-o
Tak nevím ale něco je špatně.....
Jsem zvědav, jestli by ti to o vyšších otáčkách dali i písemně. A o prostudování návodu... mno nevim, co všechno se tam o rege DPF píše, ale tipuju, že nic moc.
Špatně je to, že ten motor včetně tech oko fičur byl nastaven na pre-dieselgate podmínky, když to prasklo, tak se všem stáhla prdelka u pravoval se software kvůli snižování NOx, což vede ke zvýšené kouřivosti a zkrácení intervalu vypalování.

Mě se daří udržovat vypalování v létě okolo 200 - 250 km, zima 300 - 400 km (teplota má na to očividně vliv). Cca 80% tankování EuroOil bez biosložky a adivituju Millers Oils, ale nevím, nakolik to má vliv. Dalším totiž faktem je, že jezdím delší trasy mírnějším tempem, což má taky na interval rege vliv.
Takže jednoznačně říci, čím to vylepšit, neumím.

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Napsal: 06 říj 2020, 18:19
od dibarbora
09fredse píše: 06 říj 2020, 17:03 Dnes jsem navštivil servis :hyu: z problémem častého vypalování filtru DPF, cca co 200 km (další příznaky: zvýšená spotřeba, ne zcela čistý výfuk). Odešel jsem s konstatovaním:
byla provedena diagnostika motoru a systému regenerace DPF- bez závad
žádné chybové kódy,ani v historii
aktuální množství sazi ve filtru DPF zjištěno 2,3g ( cca 20 km po ukončení regenerace)
provedeno vyčištění 1.lambda sondy od sazí
proces regenerace filtru probíhá v pořádku, bez závad
To vše za 550 kč.
Zdarma jsem byl poučen o nutnosti podpořit vypalování filtru vyššímí otáčkami motoru a důkladným prostudováním návodu #-o
Tak nevím ale něco je špatně.....
Chýba mi tam jedno dôležité číslo... množstvo popola... tie sadze sú nič nehovoriace číslo.... rozumejú sa tým DPF v servisoch ako politici ekonomike... ](*,)

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Napsal: 06 říj 2020, 19:08
od Chasnik
Množství popela ani nejde reálně zjistit, to jenom ŘJ může odhadnout podle najetých km. Čistě teoreticky by musela být známa hmotnost prázdného filtru a po demontáži a důkladném vnějším očištění pláště filtru zvážit. Ale i tak tam může být chyba měření. Je to black box, do kterého člověk nevidí.

Ty saze podle mě taky ŘJ dopočítá na základě nějakého algoritmu podle počtu kilometrů od poslední úspěšné rege.

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Napsal: 06 říj 2020, 19:18
od Mr. HYUNDAI
Používá k tomu čidla diferenčního tlaku. ŘJ zná hodnoty prázdného filtru a hodnoty pro jednotlivé množství popela.

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Napsal: 06 říj 2020, 19:27
od Chasnik
Ale jak může ŘJ poznat, nakolik se na rozdílu tlaku projevuje popel a nakolik saze? Vždyť obojí se na tom čidle projeví stejně - rozdílem tlaků před a za filtrem.

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Napsal: 06 říj 2020, 19:28
od dibarbora
To je jasné, že je to len počítaná hodnota, ale určite je diagnostkou zobraziteľná.... malo by to byť prvé číslo, ktoré by malo mechanika zaujímať... ak si nie je istý, tak aspoň vynútim regeneráciu, zákaznika pošlem na 20km jazdu mimo obce a po návrate skontrolujem reálny tlak po regenerácii v jednotlivých režimoch motora, hneď musí vedieť na čom je..

Pre vysvetlenie, množstvo popola je úmerné protitlaku v “ čistom” filtry po regenerácii... čím viac popola, tým vyšši protitlak a tým skoršia ďaľšia rege..

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Napsal: 06 říj 2020, 19:30
od petzl62
idam.i píše: 06 říj 2020, 17:09
petzl62 píše: 18 zář 2020, 16:07 Jednoduše, sdělí ti kouzelnou formulku: "vlastnost vozidla pane" :wink: :-#
Ako si to vedel ? :?: :shock:
Protože jsou v pr.... ](*,) Jak tady píše Chasnik, to je přesně ten problém :idea: :!: . A než by přiznali barvu a chybu, tak těm co se nenechají opít rohlíkem a mají za sebou někoho(třeba dobrý a akceptovaný servis), kdo se vyzná, eventuálně ovládá jak teorii, tak praxi, tak těm se mění DPF na záruku- i když je to cenová raketa :shock: a jen časové oddálení stejného problému :x :x A ti ostatní odejdou s touhle kouzelnou, ale smutnou formulkou :cry: :oops:
Jsem jen velmi zvědav, jak to bude u novějších typů DPF s AD Blue... :-k
Jeden z mnoha důvodů, proč mi diesel už pod zadek nesmí :roll: #-o

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Napsal: 07 říj 2020, 08:29
od 09fredse
Zcela souhlasím se závěry předchozího příspěvku,ale poraďte jak postupovat dál. Nikoho za sebou nemám, nějaká průkazná evidence intervalů regenerace je mi nedostupná a tak proti tvrzení servisu podpořeným nějakými daty z diagnostiky je pouze moje slovo. :-&
Vycházeji mi z toho tři možnosti: soudní cesta, zbavit se auta a nebo jezdit dále i když příznaky nesprávné funkce DPF budou pokračovat.
První možnost je asi nereálná (nejistý výsledek, náklady), nad druhou jsem uvažoval,ale finační ztráta při výměně mne od toho zrazuje a zbývá třetí. Co se stane když autem budu nadále jezdit, regenerace se budou zkrácovat až následně dojde k ucpání filtru a znepohybnění auta. Když to vleze do 5 roků tak by to měla krýt záruka. Ne?

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Napsal: 07 říj 2020, 09:19
od dibarbora
Možnosti máš na výber viac:

1/ jazdiť a dúfať, že to v záruke padne na hubu...
2/ vyskúšať iný autorizovaný servis a dopytovať sa na veci, ktoré som písal vyššie... hlavne množstvo popola(nespáliteľného obsahu) v DPF vrátane vyhodnotenia % celkovej kapacity
3/ navštíviť špecializovaný servis (nie autorizovaný) a zaplatiť si fakt komplexnú diagnostiku.. vrátane live merania za jazdy (teploty a tlaky v DPF v rôznych režimoch) a s výstupmi a závermi sa ísť hádať do autorizáku.


Podľa skokového rastu počtu regenerácii je evidentné, že aktívna plocha DPF je už silne degradovaná množstvom popola (DPF na čistenie/výmenu)....

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Napsal: 07 říj 2020, 09:27
od petzl62
První možnost není nereálná, jen se Vás musí spojit víc dohromady a se správným právním zastoupením a posouzením znalců v oboru si myslím, že by to nemuselo být odsouzeno k nereálnosti. Minimálně k finančnímu odškodnění by dojít mohlo. Jen je mi divné, že je ticho po pěšině ze světa. Nebo jsem zatím podobné případy ve větším nezaznamenal.
A ty další dvě jsou plně v tvé moci. I s těmi dopady.

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Napsal: 07 říj 2020, 10:46
od Chasnik
Potíž je v tom, že nikdo z výroby ani importu negarantuje, kolik má DPF vydržet, proto se bude špatně dokazovat, že filtr nevydrží tak dlouho, když ta konstanta "tak dlouho" je v podstatě nedefinovatelná. Tady by pomohla spíš negativní mediální kampaň, ale dopady mohou být různé. Taky se může stát, že hroší kůže :hyu: tlak vydrží a auta dostanou nálepku neprodejných a nespolehlivých pastí na peníze, což je ale zase nafouknuté.

Spíš se divím, že Hyundai nedoporučil nějakou metodu čištění (je jich více) či ji sám neprovádí. Zřejmě si chtějí namastit kapsy, dle ceny náhradního DPF. Co vím od kamioňáků, tak na velkých autech se filtr nechá 3x - 4x vyčistit a teprve potom se mění za nový. Otázka je, jakou metodu čištění zvolit, aby se filtr nezničil.

A další postřeh ze servisu. Když jsem byl v r. 2018 s autem na 1. garančce, tak mi technik říkal, že jsem si vybral dobře, že jim tam jezdí auta s tímhle motorem, co mají 300 - 400 tkm a no problem. Takže je možné, že i při zvýšené frekvenci regenerací ten filtr vydrží. Já mám např. téměř 140 tkm a délka a frekvence rege jsou od 1. garančky (kdy pravděpodobně došlo k přehrátí SW) prakticky stejné, a senzor dif. tlaku hlásí po dokončení rege dokonce nižší hodnoty, někdy dokonce minusovou! Je to zřejmě způsobeno konstantou, kterou k reálné hodnotě ŘJ přirazuje.

Vím, že spousta uživatelů hlásí časté regenerace, ale máme tady někoho, kdo měl plně ucpaný filtr zralý na výměnu? Nebo někdo někde nechal filtr čistit? Možná jsem něco prošvihl, ale tohle by mě zajímalo.