Stránka 3 z 8

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Napsal: 21 dub 2018, 14:44
od triktrak
helou píše:Mne do neutralu vyradilo len v tom jednom pripade inak aj dole kopcom idem so zaradenym stupnom. Dole kopcom rad brzdim motorom a tak som to minule skusal a u mna to funguje takto:
1. ak chcem ist dole kopcom a brzdit motorom podradim pakou pod volantom, v zavislosti od kopca napr. na 4 alebo 3 stupen.
2. automat po case asi tak 15-20 sek zacne znova sam preradzovat smerom hore.
3. potom zase podradim a automat uz nepreradzuje. Necha mna aby som preradzoval, takze ak necham tak idem dole kopcom v kuse na 3. stupen.
O tom podradzovani dole kopcom som pisal tu: https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=165&t=33430

It's not a bug, it's a feature! Kasli na padla pod volantom a nechaj to na prevodovku :D

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Napsal: 21 dub 2018, 20:11
od helou
Fajn, len nie vzdy mi to podraduje, tak si podradim sam...

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Napsal: 16 kvě 2018, 20:33
od Chasnik
helou: já jsem teda s DCT najezdil asi jenom 400 km a dost mě štvalo, že to řazení pádly si auto po pár vteřinách přežvejkalo samo podle sebe. Já jsem tomu řazení pádlem říkal soukromě "návrh smlouvy", kterou ovšem ŘJ většinou zamítla :) Navíc mě štvalo, že podřazovaní bylo spojeno s meziplynem (i na ECO), takže efekt zpomalování i snižování spotřeby se vytrácel.
Ale vysledoval jsem, že víc než na pádlo dá ŘJ na klacek, čili když jsem podřadil šaltrpákou, tak se to většinou automaticky nevracel, ale auto respektovalo moji volbu.

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Napsal: 16 kvě 2018, 20:48
od Mr. HYUNDAI
Ono záleží na tom, jestli máš "zařazené" D a pádlem do toho šáhneš - přičemž ŘJ si myslí, že to byla reakce na aktuální situaci a pak se vrací k režimu auto nebo jestli máš volič v pozici ruční volby a místo voliče používáš pádla - v tomhle případě ŘJ ví, že o automatický režim nestojíš a volbu respektuje. Alespoň tedy ta naše :wink: .

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Napsal: 16 kvě 2018, 22:21
od Gluck
Mr. :hyu: přesně tak :).

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Napsal: 09 srp 2018, 06:48
od fox0903
zdravim

stretol sa niekdo prosim pri rozbiehani trhnutim?? ako keby v manuale by som pustil prudko spojku, zial sa mi to deje nahodne zvycajne po nastartovani motoru a masledne zosliapnutim plynu.

i30 cw 1.4tgdi DCT 2018

Dakujem

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Napsal: 30 led 2019, 20:39
od R2-db269.cz
Zdravím pánové, příští týden budu mít Fastback 1.4 s DCT. Nikdy jsem pořádně s automatem nejezdil. Něco na co bych si měl dát při řazení pozor? Co třeba nedělat? A jak vlastně funguje řazení pod volantem? Dneska jsem měl krátkou půl hodinou jízdu a nějak jsem ty pádla nepochopil. Zkusil jsem přeřadit pádlem nahoru po chvíli auto pípalo, že bych měl přeřadit a co by tam mělo být.

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Napsal: 30 led 2019, 20:53
od Mr. HYUNDAI
1) nešlápni si na brzdu levou nohou! Kdo má problém s levou nohou na dovolené ten by si ji měl přivázat k sedačce :lol: .
2) začni tím, že zařadíš "D" a vůbec jí do toho nebudeš zasahovat. Proč jezdit s autem co umí řadit samo, když to nebudeš využívat :mrgreen: . Míru dynamiky, vlastně i otáčky přeřazování ŘJ odečítá z míry a rychlosti sešlápnutí plynu.
3) pádla lze využívat dvojím způsobem - buď necháš volič v poloze "D", pak Tě převodovka poslechne, ale brzy se vrátí do automatického režimu nebo volič přesuneš z "D" k sobě a pak Tě bude převodovka poslouchat, sama nepřeřadí, ale radílek Ti pak bude radit kdy co řadit :wink: .
A to Tě nechci zatěžovat možností výběru mapy řazení v režimu "D" schovaným pod tlačítkem "Drive mode" - Eco, Normal a Sport.
Mě bavilo si s tím hrát asi hodinu. Teď si užívám automat v normálním režimu a levá noha má dovču. Zrovna zítra si beru manželčin automat :D .

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Napsal: 30 led 2019, 21:06
od R2-db269.cz
Na zatažení páky v poloze D jsem nepřišel ale ty režimy převodovky jsem otestoval. Hlavně režim Sport byl dost zajímavý a točil dost vysoko. To mě bavilo. Ale to bude asi pěkně papat. :-) Každopádně z tak krátké jízdy se nedá nic poznat.

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Napsal: 31 led 2019, 20:39
od Raikin
Mel jsem to stejne. Nikdy jsem s DCT zkusenosti nemel, jen par kratkych predvadecich jizd.
Kazdopadne koupe nelituju, "automat" je strasne navykovy, razeni temer nejde poznat. Vetsinou jezdim na normal mod, kdyz si chci vice uzit nebo vim, ze budu potrebovat hodne zrychlovat, zapnu sport a ta dynamika je uplne nekde jinde. Na normal ten motor toci okolo 1500 otacek, na sport se pod 2000 nepodivas. Pridej k tomu moznost razeni padly a je to super.
Je treba kazdopadne pocitat s typickym chovanim DCT. Tedy je nutne znat, jak dvojspojka funguje, aby sis pak nestezoval jako nekteri jini :) Myslim tim napriklad typicke dojizdeni krizovatky, kdyz mas pred sebou cervenou, dojizdis ji a najednou blikne zelena, pridas plyn a je tam jakasi odezva nez prevodovka zjisti, ze vlastne nechces nadale zpomalovat, ale za ma misto treba dvojky zaradit ctyrku. :)

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Napsal: 31 led 2019, 20:49
od R2-db269.cz
A co třeba dojíždění k semaforu a vyřadit na N? Nebo třeba konkrétní případ. Mám sjezd z dálnice do města asi 500 metrů pod kopcem. Má smysl v tom případě vyřadit na N? Nebo je lepší to jet klasicky na D?

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Napsal: 31 led 2019, 20:59
od Mr. HYUNDAI
Pokud chceš převodovku bleskově zlikvidovat, tak tam v pohybu šoupni N a pak zase D :lol: .
Na vyšlapávání spojky a doplachtění tímto způsobem zapomeň! Nicméně vnitřní odpory motoru 1,4 T-GDi jsou tak malé, že o tom nemá smysl ani moc uvažovat. Ten trpaslík co to tam sází je fakt chytrej :wink: .

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Napsal: 31 led 2019, 21:10
od R2-db269.cz
Takže N vlastně skoro nikdy, P jen když budu třeba stát před přejezdem a D po celou dobu jízdy. Chápu to správně?.

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Napsal: 31 led 2019, 21:17
od Mr. HYUNDAI
Zrovna na tom přejezdu bych dal N a zatáhl ručku (pokud tedy necháš motor běžet). P skutečně jen při parkování. A pro jízdu D popř. z D k sobě a sázet to tam pádlama :wink: .
Na červené na křižovatkách nemá smysl vyřazovat - nechat D a "stát" na brzdě.

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Napsal: 31 led 2019, 21:24
od R2-db269.cz
Díky za vysvětlení. :wink: