1.4 CVVT 66 kW nebo 1.6 CVVT 92 kW

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1699
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: 1.4 CVVT 66 kW nebo 1.6 CVVT 92 kW

Příspěvek od XMira »

Vím, trochu jinak naladěné motory. Ale otec má i30 1,4 109k a já 1,6 126k. Ta 1,4 je překvapivě živá a při jízdě po okrskách ve dvou třech lidech absolutně dostačující. I spotřeba je lepší. Rozdíl pozoruji až když se auto opravdu hodně naloží, nebo na dálnici, kde je znát vyšší krouťák šestnáctistovky a šestka, která trochu sníží otáčky. Pětikvalt u 1,4 je dost do rychla, ale vadit to začne fakt až na dálnici. Ale tím nechci říct, že 1.4 je nepoužitelná. Má za sebou pár cest po Evropě naprosto v pohodě.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Reklama
 

Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: 1.4 CVVT 66 kW nebo 1.6 CVVT 92 kW

Příspěvek od Chasnik »

Máme doma taky ix20, motor 1,4 ve dvou lidech po okreskách do cca 100 km/h úplně v pohodě. Samozřejmě rychleji to jde taky, ale pak už je cítit výkonnový rozdíl. Při předjíždní jde poznat, že je motor trošku "gumovější" než 1.6, ale ne zas' tak moc, aby člověk kvůli tomu zaplatil 30 tisíc (nebo i víc). Jde o to nebát se a při předjíždění podřadit klidně o 2 kvalty a využívat vyšší otáčky, výhodou té atmosféry je téměř lineární nárůst výkonu až skoro k omezovači.
Pokud plánuješ častěji jezdit s naloženým autem nebo po dálnici, zvol 1.6.

Skladovky a předváděčky v 1.6 se shánějí hůř, většina jsou dostupné právě čtrnáctistovky...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Frantisek123
Příspěvky: 9
Registrován: 07 pro 2017, 11:37

Re: 1.4 CVVT 66 kW nebo 1.6 CVVT 92 kW

Příspěvek od Frantisek123 »

no to teda dik, uz jsem zase na vazkach :D :D

Predpokladane vyuziti:
- do prace, coz je 20km denne, maximalni zatizeni 100kg (ja)
- o vikendech na mensi vylety (tak 30-60minut jedna cesta), po dalnici asi moc ne, cca 200kg nalozenost max
- dvakrat za rok vice lidi, asi i dalnice


Tak ta 1,4? Jen myslim, ze by me sralo, kdybych slapnul na plyn a nic se nedelo :) . Navic si myslim, ze na dalnici je predjizdeni vcelku bezpecne (jsem zvykly jezdit 130), horsi to je na okreskach kde to zrychleni je dle meho dulezitejsi....

Take musim pocitat s tim, ze do budoucna mozna o praci prijdu a budu jezdit dal, tzn spise asi tu 1,6... (musim si to nejak oduvodnit :P )
Casey27
**
Příspěvky: 101
Registrován: 19 pro 2016, 21:02

Re: 1.4 CVVT 66 kW nebo 1.6 CVVT 92 kW

Příspěvek od Casey27 »

Frantisek123: Ahoj, máš SZ.
mihlit
**
Příspěvky: 303
Registrován: 07 říj 2014, 22:58
Bydliště: Brno

Re: 1.4 CVVT 66 kW nebo 1.6 CVVT 92 kW

Příspěvek od mihlit »

Jde taky o to, jestli je pro tebe jízda autem spíš nutnost nebo jestli tě to aspoň trochu baví. S 1.6 tě to bude bavit víc :) Výkon auta nestačí skoro nikdy. Takže i kdyby to "prakticky stačilo" ta 1.4 pro tvé použití, tak stejně si občas řekneš, že hodilo by se víc a budeš si říkat, žes měl vzít tu 1.6. Je pak lepší ji vzít rovnou.

Za mě, pokud si to finančně můžeš dovolit, tak určitě tu 1.6ku. Pokud se ti "jen" nechce vyhazovat peníze, tak 1.6, pokud by ses musel nějak omezovat, aby jsi vykompenzoval větší výdaje, tak i s tou 1.4 to zvládneš.
Naposledy upravil(a) mihlit dne 08 pro 2017, 12:42, celkem upraveno 1 x.
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
Olda47
**
Příspěvky: 140
Registrován: 05 pro 2007, 09:59

Re: 1.4 CVVT 66 kW nebo 1.6 CVVT 92 kW

Příspěvek od Olda47 »

Já si 1.6ku koupil hlavně kvůli pohodové jízdě a lepšímu průběhu krouťáku, ve 2000 ot /min mám stejné Nm jako 1.4 při 4000...
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1699
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: 1.4 CVVT 66 kW nebo 1.6 CVVT 92 kW

Příspěvek od XMira »

Frantisek123: mihlit má v podstatě pravdu. Smysl má řešit jen "vhodnost" motoru pro dané použití. Výkonu nebude dost nikdy. Měl jsem nedávno půjčenou Astru 1,4 150k 245Nm turbo. Oproti mojí atmosféře notný skok vpřed. Ale i tak vím, že by se mi líbila i 200k 1,6, co taky nabízejí :D

A neboj, že by ta 1,4 nereagovala na šlápnutí plynu. Jen je třeba víc točit. Ale živá je dost. Alespoň ta v i30.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: 1.4 CVVT 66 kW nebo 1.6 CVVT 92 kW

Příspěvek od Chasnik »

Františku, to přeháníš "šlápnu na plyn a nic se nedělo". V porovnání s evropskýma atmosférickýma čtrnáctistovkama je to furt ještě lepší. Obecně s atmosférou je potřeba při předjíždění podřazovat, pokud chceš ten manévr urychlit. Si myslíš, že s jedna šestkou předjíždím z devadesátky na šestku?? Nene, tam se chodí o tři kvalty dolů, aby to pořádně zabralo. A zase zpátky po předjetí můžeš řadit taky o 3 nahoru :)
S tím ježděním, co říkáš, ti ta 1.4 bude dělat dobrou službu.
1.6 je o trošku lepší, ale hůř se shání a jde to do peněz.
Nakontaktuj prodejce, někde se v tom svez, to je hlavní, pak uvidíš
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
milda h
*****
Příspěvky: 1661
Registrován: 15 led 2012, 21:08
Bydliště: Vysočina NMnM

Re: 1.4 CVVT 66 kW nebo 1.6 CVVT 92 kW

Příspěvek od milda h »

XMira píše:Frantisek123: mihlit má v podstatě pravdu. Smysl má řešit jen "vhodnost" motoru pro dané použití. Výkonu nebude dost nikdy. Měl jsem nedávno půjčenou Astru 1,4 150k 245Nm turbo. Oproti mojí atmosféře notný skok vpřed. Ale i tak vím, že by se mi líbila i 200k 1,6, co taky nabízejí :D

A neboj, že by ta 1,4 nereagovala na šlápnutí plynu. Jen je třeba víc točit. Ale živá je dost. Alespoň ta v i30.
Proti i30 tam rozdíl BUDE. Motor 1,4 míval 80 kw, dnes má v nové i30 73 kw
V ix20 má motor 1,4 výkon 66 kw a 1,6-ka má 92 kw
:-k Tolik hra čísel :-k
Už tenkrát jsem říkal, že kdyby ix20 měla stejně naladěný motor 1,4 jak třicítka, tak bych do ní možná šel, ale neměla. Důvod byl prostý - v Německu se platilo ne podle obsahu, ale podle výkonu.A jelikož ix20 tam brali hodně starší lidé tak 1,4-ku výkonem utlumili a 1,6-ku naopak vytáhli výkonem nahoru.
Naposledy upravil(a) milda h dne 08 pro 2017, 18:04, celkem upraveno 1 x.
Obrázek ix20 1.6 CVVT trikolor Cashmere Brown 12/2011
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: 1.4 CVVT 66 kW nebo 1.6 CVVT 92 kW

Příspěvek od Chasnik »

Viděl bych to opravdu jako hru čísel. Přesedání z 1.6 CVVT do 1.4 CVVT, případně z 1,6 GDI do 1.4 CVVT bylo často dost rychlé, měl jsem možnost okamžitého porovnání. Navíc jsem s 1.4 jel i v ceedu, když jsem ho měl půjčený v servisu. S malou zátěží a při nedálničním tempu není rozdíl velký.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
milda h
*****
Příspěvky: 1661
Registrován: 15 led 2012, 21:08
Bydliště: Vysočina NMnM

Re: 1.4 CVVT 66 kW nebo 1.6 CVVT 92 kW

Příspěvek od milda h »

Ty výkony jsou dostupné taky v otáčkách, kde se pohybujeme jen sporadicky, někdo možná nikdy. :wink:
Já říkám- ten slabší motor na normální jetí stačí, ale je bez jakékoli výkonové rezervy a tu dnes potřebuješ dost často. A u nás na kopečkách zvlášť.
Obrázek ix20 1.6 CVVT trikolor Cashmere Brown 12/2011
Frantisek123
Příspěvky: 9
Registrován: 07 pro 2017, 11:37

Re: 1.4 CVVT 66 kW nebo 1.6 CVVT 92 kW

Příspěvek od Frantisek123 »

dik vsem, uz mi zase vice hraje ta 1,6 :-)

Vyzkousim oboji a uvidim, moc diky !
Uživatelský avatar
milda h
*****
Příspěvky: 1661
Registrován: 15 led 2012, 21:08
Bydliště: Vysočina NMnM

Re: 1.4 CVVT 66 kW nebo 1.6 CVVT 92 kW

Příspěvek od milda h »

:wink: A poreferuj. :D/
Obrázek ix20 1.6 CVVT trikolor Cashmere Brown 12/2011
Uživatelský avatar
milda h
*****
Příspěvky: 1661
Registrován: 15 led 2012, 21:08
Bydliště: Vysočina NMnM

Re: 1.4 CVVT 66 kW nebo 1.6 CVVT 92 kW

Příspěvek od milda h »

Ono taky jinou potřebu motoru bude mít ten kdo bydlí na "rovinách u Kolína" a něco jiného bude chtít ten kdo bydlí na horách nebo Vysočině jako já.
Obrázek ix20 1.6 CVVT trikolor Cashmere Brown 12/2011
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: 1.4 CVVT 66 kW nebo 1.6 CVVT 92 kW

Příspěvek od vorlajz »

Souhlasím =D>
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Odpovědět

Zpět na „ix20“