Stránka 3 z 9

Re: motor 1.0 T-GDI

Napsal: 22 bře 2018, 09:44
od zlobizlob
- snad jen jednou jsem zahlédl šipku dolů... a poslední dobou se mi nezobrazuje už žádná šipka, možná už jsem se s tím zžil a nebo se to naucilo na me :D

Re: motor 1.0 T-GDI

Napsal: 22 bře 2018, 10:19
od Tudy
zlobizlob píše:- snad jen jednou jsem zahlédl šipku dolů... a poslední dobou se mi nezobrazuje už žádná šipka, možná už jsem se s tím zžil a nebo se to naucilo na me :D
U mě svítí šipky nahoru pořád, dost mě to štve (ale nechci motor podtáčet- držím motor nejméně na 2 000 ot.), bohužel se to nedá vypnout jako u i30 II. generace

Re: motor 1.0 T-GDI

Napsal: 03 dub 2018, 13:16
od Zx604
Chasnik píše:
Zx604 píše:
Chasnik píše:Cyklování po 10 °C je normální, já nesleduju teplotu přes palubku (tam mohou být hodnoty "vyžehlené" přes ŘJ) a budík v Torque mi ukazuje, že za jízdy po zahřátí teplota cykluje mezi 85 - 96 °C. A je jedno, jestli je vozidlo téměř prázdné, nebo táhne třičtvrtětunový vozík. Akorát při té druhé variantě jdou ty amplitudy samozřejmě rychleji :). Ale ten provozní teplotní rozsah si auto takto udržuje.
Super. Tak mi poraď jak mám zahřát motor při -7°C (dnes ráno) kdy po 11 km jízdy jsem se dostal na teplotu 70°C a po následné cca 2km jízdě z kopce si ručička lehla opět pod 50°C. To co popisuješ se mi děje až po úplném zahřátí motoru. Po výměně termostatu jsem si asi sám sobě nalhával že už to vypadá v pořádku, ale dnešní ranní jízda mě přesvědčila o opaku.
Ale ty jsi nepsal o teplotách, pouze o cyklování a o faktu, že už auto lépe topí. Z toho jsem usoudil, že máš teplotu kapaliny teď vyšší a trápí tě kolísání v běžném rozsahu cca 10°C.

A co ti mám poradit?
a) zkus jiný servis, třeba budou mít jiný nápad. Ukazuje vůbec teploměr správně? Dá se to nějak zkontrolovat?
b) pokud na věčné otravování servisu nemáš čas a náladu (to bych pochopil), můžeš zkusit vlastní jednoduché řešení, např. zimní zakrytí chladiče, jestli to pomůže.

Tak poslední příspěvek na téma ohřívání motoru v zimě a propady teplot. Minulý týden jsem absolvoval roční prohlídku v Hyundaii a konečně jsem si promluvil s člověkem který tomu rozumí. Bylo mi řečeno ,že vyzkoušeli dvě jiné i30 se stejným motorem a chovaly se úplně stejně jako v mém případě. (tzn. propady teplot i o více než 20°C).
Na mojí otázku zda má motor 1.0 T-GDI dva termostaty mi sdělili že nemá, dva termostaty má až 1.4 T-GDI. To vysvětluje ty propady teplot v motoru se dvěma okruhy chlazení,ale jen jedním termostatem. Po zahřátí motoru se teploty okruhů vyrovnají a vše funguje jak má. Nezbývá než se s tím smířit popř. zkusit nějakou clonou zakrýt chladič. Pro zajímavost: motor 1.0 T-GDI nemá elektrické dochlazování turba jako 3válec od Peugeotu 1.2 , takže dochlazovat alespoň 1 minutu na volnoběh před vypnutím motoru.

Re: motor 1.0 T-GDI

Napsal: 05 dub 2018, 16:22
od twarr58
To Eco, co se mi teď začalo ukazovat na PP mi někdo prosím vysvětlete :)) 1.0tgdi, takže manuál. Chápal bych to u automatu :))

Re: motor 1.0 T-GDI

Napsal: 05 dub 2018, 19:00
od Mirus30
Jezdis jak po.ranej :mrgreen: :mrgreen:

Sorry, nedalo mi to :lol: tezko rict, zkus procist manual :-k

Re: motor 1.0 T-GDI

Napsal: 06 dub 2018, 10:02
od twarr58
tak stahnul jsem si eng manual (https://carmanuals2.com/get/hyundai-i30 ... ual-104420), protoze ceskej jsem nenasel a stejne je nekde v aute :))
mody normal-eco-sport jdou samozrejme volit jen cudlitkem drive mode, ktery samozrejme v "socialu" (BoC) nejsou :D

tak pokud to nebude vykazovat nejake divne chovani, tak si to tam asi necham jako raritu :D

Re: motor 1.0 T-GDI

Napsal: 06 dub 2018, 10:14
od zlobizlob
twarr58 píše:tak stahnul jsem si eng manual (https://carmanuals2.com/get/hyundai-i30 ... ual-104420), protoze ceskej jsem nenasel a stejne je nekde v aute :))
mody normal-eco-sport jdou samozrejme volit jen cudlitkem drive mode, ktery samozrejme v "socialu" (BoC) nejsou :D

tak pokud to nebude vykazovat nejake divne chovani, tak si to tam asi necham jako raritu :D
Ještě vyzkoumej jak zapnout ten Sport :D

Re: motor 1.0 T-GDI

Napsal: 06 dub 2018, 10:27
od Mirus30
No hele bylo by to vtipny, kdyby to ukazoval tvuj "styl" jizdy.... zkus na to ted nejakej cas dupat a treba se ti rozsviti SPORT :mrgreen: :mrgreen:

motor 1.0 T-GDI

Napsal: 09 dub 2018, 18:14
od twarr58
Tak. Jsme prej 3 v ČR. Opravdu jde o nejakej bug, kdy je v sw část z verze pro DCT. V Nošovicích prý neví a budu poskytovat auto ke zkoumání :D doufám, že jako zapujcku dostanu něco lepšího, abych se namlsal :D

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk

Re: motor 1.0 T-GDI

Napsal: 23 dub 2018, 21:49
od hafush
Možná i proto se během gerančky dnes přehrává u 1,0 T-GDI software. Změny mi v servisu nedokázali říct. Prý tyto informace nedostávají.

Re: motor 1.0 T-GDI

Napsal: 02 kvě 2018, 16:51
od posledni
Taky se vám motor na volnoběh klepe??(celkem dost na nové auto)

Re: motor 1.0 T-GDI

Napsal: 02 kvě 2018, 17:36
od asd111
Myslím,že ty vybrace jsou vlastnost toho motoru.Zrovna u té i30 je dle mého ten motor utlumen ještě poměrně dobře,ale úplně na 100% asi ty vybrace odstranit nelze.Možná by stačilo se svézt v Dacii s jejich tříválcovým turbomotorem 0.9Tce :-) V Cliu poměrně dobře odizolován,ale v té Dacii vám na volnoběch drnčí ruce na volantu a klepe se tam kde co jak se přenáší vybrace dovnitř.Jinak Dacia s tímto motorem jela fakt dobře.

Re: motor 1.0 T-GDI

Napsal: 02 kvě 2018, 18:58
od idam.i
4-takt - 3-valce. :shock: Vibrácie proste budú. :cry:
Zvlášť na voľnobeh.

Re: motor 1.0 T-GDI

Napsal: 02 kvě 2018, 20:10
od Tudy
Najezdil jsem s tímto motorem asi 80 km a nebylo to zlé, výkon na běžnou jízdu zcela dostačující, ale to dunění kolem 2 000 ot./min bylo pro mě dost nesnesitelné, raději jsem se držel lehce nad, při 6-tce mimo město cca 105 km/h tacho.

Re: motor 1.0 T-GDI

Napsal: 04 kvě 2018, 13:35
od twarr58
duneni pod 2k otacek je otravne, ale po chvili se s tim clovek zzije a radi jinak. mesto klasika za tri.