Četnost regenerace DPF

Moderátor: Moderátoři

KIvosak
Příspěvky: 6
Registrován: 04 led 2016, 20:43

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od KIvosak »

Používám Car Scanner, mám hledat něco konkrétního v hodnotach?
Moc tam toho není, třeba ke vstrikum nic jen tlak paliva za čerpadlem.

Ale říkám si, že kdyby byla směs ovlivněna něčím výše zmíněným bude ulitavat vypočteny výkon motoru který by z těch hodnot měl vycházet?

Ty dvě špičky zpětného tlaku byly v zátěži v omezovači

Koncovka výfuku je cista

https://ibb.co/ZgmnGNV
I40 WG 2011 1.7 CRDi 100kW
Reklama
 

vojta.merta
**
Příspěvky: 127
Registrován: 09 kvě 2022, 12:33

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od vojta.merta »

Jestli turbo a i intercooler budou ok, pokud nejsou zablitý olejem a tím pádem motor olej nežere a nespaluje, tlak turba by měl být v zátěži cca 1,5 baru nad atmosferický tlak, což podle grafu sedí - pokud ovšem graf zahrnuje atmosferický tlak, trochu mě mate stupnice, správně by v tomto případě měl být peak v 1,5 bar a nebo stupnice od 1 bar . I kdyby byl intercooler nafouklý kvůli netěsnosti nebo jiná díra v sání, poznal bys to na cut-off při plným plynu kdy by zasáhlo do vstřikování čidlo tlaku sání.
Co ten EGR? a jak vypadá odlučovač oleje?
E60 525D 145kW 2007
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
KIvosak
Příspěvky: 6
Registrován: 04 led 2016, 20:43

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od KIvosak »

Turbo vypadá OK, když jsem shodil přivod od airboxu byl patrný trochu olej z odvětrávání víka ventilů.
Když jsem zkusil zahýbat osou kompresoru tak se cca milimetr "kynklá" ale předpokládám že tam jsou nějaké vůle OK po 200tkm
Tlaky dle ECU jsou relativní vůčí atmosferickému, na volnoběh když turbo netlačí ukazuje podle mě korektně záporné hodnoty když si válce musí nasát samy a vytváři v sání podtlak

Protože jsou sponky dál zaplombované a nevím zda znovu použitelné (nemám doma náhradní), raději jsem nesundával hadice ale vyndal tlakové čídlo a koukal na intercooler inspekční kameru i zkusil vnitřek vytřít - vypadá čistě bez oleje.

Na EGR jsem nekoukal,je k němu přístup jak k penězům a nejsem si úplně jistý zda to pujde zkontrolovat bez vypuštění chlazení.

Vytočil jsem na neutrál zahřátý motor do omezovače a diferenční tlak DPF nešel přes 200 mbar, ale taková zajímavost - když jsem postupně ubítal plyn až na 2000 otáček a pak chtěl znovu přidat motor nereagoval na plyn ani při prošlápnutí na podlhu a držel 2000 otáček, musel jsem ho pustit až na volnoběh a znovu přidávat, zkusil jsem to 2x a pokaždé stejné chování - ale žádná chyba uložená v jednotce

Koncovku výfuku jsem vytřel kapesníkem, kromné prachu z uplného kraje výfuku byl kapesník dál krásně čistě bílý.

Odlučovač oleje najdu kde? https://hyundai.7zap.com/en/eur/i40/keu ... =undefined
Chci ještě kouknout na EGR, ale dostat se k němu bude boj a podívat na klapku jen nemám náhradní sponku doma a ta co tam je ma zalisovaný šroub v kovové krytce a nevím jestlu bude znovupoužitelná
I40 WG 2011 1.7 CRDi 100kW
vojta.merta
**
Příspěvky: 127
Registrován: 09 kvě 2022, 12:33

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od vojta.merta »

To nereagování na plyn po vytočení na N může být ochrana setrvačníku nebo motoru díky ŘJ, to bych bral za problém až když bys třeba jel do kopce a plynový pedál po přidání plynu nereagoval nebo naopak přidával po ubrání plynu - pocitově je to taková nepříjemná díra v tahu jako by ti někdo na chvíli sešlápnul lehce brzdu a pak pustil (to bývá vadný měnič podtlaku nebo děravá podtlaková hadička, a nebo taky silikonová hadička na tlakové části mezi měničem a turbem
E60 525D 145kW 2007
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
t.barancik
*
Příspěvky: 27
Registrován: 29 pro 2022, 16:43

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od t.barancik »

KIvosak píše: 23 čer 2022, 07:49 Ahoj mám i40 2012 CRDi 100kw, aktuálně 205tkm
Regeneruje mi po cca 100km průměrné, jezdím víceméně douhe trasy, min 70km. Častá regenerace je znát na oleji, zrovna o víkendu jsem menil.
Objednal jsem se na čištění Dpf ale nevím zda to bude k něčemu, dle ECU je po regeneraci ve filtru 00 nic popela, ale přijde mi že rychle přibývá, jak vam?
https://ibb.co/cc837B5
Začínám si myslet že problém nebude v DPF ale jinde, vyšší kourivost a tím i rychlejší plnění filtru a regenerace. Jak vam dle ECU chodí EGR resp chybovost polohy?
https://ibb.co/D86nsYn
Ahoj,
vyřešil si nějak problém?
Mám i30 1.6 Crdi 81 kw,r.v. 12/2017,najeto 125000 km.
Po servisní prohlídce mi to začalo taktéž takto regenerovat,ale po 14 dnech se to vzpamatovalo a najel jsem mezi regeneracemi 370 km,přišla sobota a opět regenerace po 50 km. Pak nájezd 460 km k další regeneraci.
Pak 170 km a teď cca. 50- 80 km.
Co jsem vykoukal,dle ECU je nějaká chybovost EGR je,také mám podezření na EGR,nebo nějaký snímač,dle kterého se vypočítává množství sazí a proto tak rychle přibývají.
Aut. servis řekl,že až se rozsvítí kontrolka filtru ze se na to podívají,že mám sledovat regenerace,ptal jsem se,zdali nedělali aktualizaci řídící jednotky,na odpověď čekám.
Je možné že by EGR takto blbnul?
Koukal jsem,při jízdě 130 km/h na dálnici je dle ECU otevřen 15-30%,občas na 59%,
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20061
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od Axel.Foley »

Tipuji aktualizaci SW řídící jednotky. Jestliže máš koncovku výfuku čistou (rozuměj hoooodně lehce - na prstě téměř neznatelně - zaprášenou), vše funguje jak má.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
t.barancik
*
Příspěvky: 27
Registrován: 29 pro 2022, 16:43

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od t.barancik »

Ahoj,
zítra kouknu na výfuk.
Dnes jsem jel po dálnici 70 km na nákup a proběhla regenerace (80 km od poslední regenerace) jel jsem 135 km/h na 4 kvalt.
Po regeneraci plus cesta zpět domů 130 km funguje vše normálně,žádné rychlé plnění filtru sazemi a všimnul jsme si,že i EGR error tolik nelítá a DPF Differential pressure také ne. Bohužel z nějakého důvodu přestal Car scanner nahrávat data 🤷
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20061
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od Axel.Foley »

1. Poslední příspěvek se necituje [-X
2. Sice jiné auto a jiný motor, ale... již nějakou dobu tankuji v ČR pouze obyč naftu od EO + VIF. Při venkovních teplotách pod 10°C rege probíhají v intervalu cca 500 km. Aktuálně najeto 209 000+ km. Výfuk je čistý.

Omlouvám se za příspěvek mimo model auta, to jen pro informaci.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Tarsinion
Příspěvky: 6
Registrován: 17 úno 2023, 19:18

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od Tarsinion »

Zdravím,chci se zeptat, pochodil někdo s reklamací na časté vypalování? Mám Tucson 2.0 CRDi Euro 6 a vypaluje mi to v letě po 170 a v zime po 500 km, do toho mám černou koncovku (vytřu kapesníkem a je černý). V autorizovaném servisu řekli, že intenzita vypalovaní je zcela v pořádku a saze ve výfuku být můžou, že to nevadí, pokud filtr regeneruje :D
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20061
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od Axel.Foley »

Pokud vím, koncovka výfuku by při správně fungujícím DPF neměla být černá. Kolik máš najeto?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Tarsinion
Příspěvky: 6
Registrován: 17 úno 2023, 19:18

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od Tarsinion »

Mám najeto 98 000 km. Mám ještě ix35 1.7 CRDi a tam je po 270 000 koncovka po vytření kapesníkem lehounce do šeda,ale jinak čístá. U Tucsona je černý,celý od sazí. Filtr sice regeneruje,ale jejich argument je, že pokud by byla praskla mřížka diag. to ukáže. Mám za to,že mě chtějí utahat do konce záruky, která končí v srpnu.
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Co Ti brání zajet na emise? Pokud to "plive" pevné částice, je filtr po smrti.
A diagnostika to ukázat nemusí - na i30 jsem teď řešil mrtvé DPF po 200.000 km a diagnostika ukázala houby. Odešlo čidlo a výfuk byl černý - to bylo vše.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Tarsinion
Příspěvky: 6
Registrován: 17 úno 2023, 19:18

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od Tarsinion »

Byl jsem, kouřivost 0.003. Na jednom zahraničním fóru jsem se dočetl, že černý výfuk může způsobovat DeNOX čídlo. Odpověď autorizáku: Dokud není někde zapsaná chyba je vše ok :D. S takovou mi zbývá je jen nějaký znalecký posudek.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20061
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od Axel.Foley »

Typická odpověď autorizáku :? co neukáže diagnostika, to neexistuje ](*,) ](*,) ](*,)
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
tempest
**
Příspěvky: 456
Registrován: 22 říj 2012, 16:09

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od tempest »

Praha údajně jednu chvíli chystala metodiku emisí, že automaticky všechny auta s DPF, které budou mít saze ve výfuku, tak chtěli pokutovat.
Odpovědět

Zpět na „i40 Motor a převodovka“