Stránka 3 z 44

Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)

Napsal: 15 dub 2019, 15:05
od Stringo
Vypadá to snadně, akorát já nechci sundavat hadice, musím vyřešit jak to udělat na autě.

Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)

Napsal: 16 dub 2019, 12:41
od Mr. HYUNDAI
Třmeny si tu natíralo několik lidí a pochybuji, že by sundavali hadice. Zkus se mrknout k Alfovi - tam přeji při hledání hodně štěstí :wink: , ale ono o moc snazší to nebude ani u shawta ani u vorlajze - oba mají kombíky druhé generace i30. Konstrukce brzd je ale myslím stejná.

A teď k tomu, co jsme pitvali u Jindřicha. Samozřejmě, že 90% argumentace je o ceně samotného auta. Mnozí přidají neokoukanost, délku záruky (já nikdy neměl s žádnou záruční opravou jediný problém, ale je to samozřejmě o lidech v servisech a tam jsou rozdíly obrovské). V rámci záručních oprav je velmi dobrý Program Permanentní Mobility, tedy povinnost servisu při záruční opravě delší než 1 den poskytnout zdarma náhradní auto. Někomu víc sedí sedačky v :hyu: než německých autech, jiní více ocení právě takové naladění podvozku, jaké :hyu: preferuje, atd...
Z těch 20 aut co jsem "měl v garáži" bylo koncernové jen jedno - SEAT Ibiza 1,2 HTP z roku 2003. Bylo to jediné koncernové auto, které se mi až do příchodu Kabaňových Škodovek fakt líbilo. Ale horší auto jsem snad neměl. Vydrželo tuším 2 měsíce. Nevyhovovalo mi na něm absolutně nic - naladění podvozku, sedačky, motor. Takže můj nesoulad s filozofií koncernu VAG to jen prohloubilo. Od té doby jsem koncernové auto nesedlal a v brzké době na tom nehodlám ani nic měnit. Kabaňovy Škodovky (kromě čtyřoké Oktávky a Kokodáka) se mi sice zvenku líbí, ale interiéry ani trochu. Podle fotek možná půjde Scala, ale to si ověřím až osobně.
Takže já třeba většinu Tebou zmiňovaných nedotažeností vůbec nevnímám, protože jsem dotaženější řešení nepoužíval. Co jsem neměl, nemůže mi chybět :D . Kolem aut se motám strašně moc let. Když jsem měl na přelomu století možnost neustále porovnávat auta všech možných značek a segmentů, tak jsem samozřejmě viděl, že :hyu: / KIA je pozadu, ale taky byly o třetinu levnější. A jestliže s každou další generací se evropská auta posouvala dál o krůček, tak ta korejská o 4 kroky. Ano, ještě se úplně nedohnali, ale už jsou velice blízko. Už chybí jen ty detaily. Které samozřejmě dokážou šíleně otrávit. Ale když se na to podíváš srovnáním co bylo v nabídce před 20 lety a co teď, je to neuvěřitelný posun a stažení náskoku konkurence.

Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)

Napsal: 16 dub 2019, 13:15
od Stringo
Hele tohle absolutně chápu, jsem rád, že tohle máme společné, jen jsi se ptal na ty klady, kterých jak píšeš si já jakožto letitý koncernista nevšimnu. Podvozek u Fastbacka je absolutně perfektní, to jsem zapomněl napsat, mám letní 17" jsem max.spokojený. Jak píšeš ty detaily nejsou nic co by bránilo používání auta, ale otravuje to, navíc když si koupíš nové auto a to neumí ty věci, které umělo tvoje 14let staré auto (nejsou to navíc věcy nikterak neobvyklé nebo speciální).

Napsal jsem to do Nošovic, tak uvidíme jestli bude nějaká reakce :lol:

Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)

Napsal: 16 dub 2019, 13:29
od lumix
Je to o zvyku, ale např. hlasové ovládání u OIII nic moc, z 10 pokusů tak 6-7 nevyjde. Už to v podstatě ani nezkouším používat. Octavie nabízí více možností nastavení, ale i kdybych měl víc peněz tak bych ji nedal přednost pred i30. Jinak jsem byl tak trochu překvapený z nemožnosti nastavení různých věcí, ale rychle mě to přešlo, neboť lepší sedadla, tišší motor a příjemnější interiér je důležitější. Coi vadí po tom co sedlam 328 je rizeni, jak octa tak i30 to je vždy děs, když do nich presednu bezprostředně po jízdě v něm a tak by se dalo pokračovat.

Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)

Napsal: 16 dub 2019, 13:39
od Mr. HYUNDAI
Hlavně je to o tom, že ta trojka je E46, dnešní trojky už taky nejsou co se řízení týče takový kravál :wink: .

Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)

Napsal: 16 dub 2019, 14:15
od Stringo
Přesně tak, už to není ani u BMW co to bývalo. Jinak u OII mi Columbus krásně fungoval na hlasové povely, ale byl hrozně pomalý, to zase v i30 je odezva rychlá.

Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)

Napsal: 16 dub 2019, 15:52
od Axel.Foley
Stringo: Ptal jsi se na pozitiva - Tucson je můj druhý :hyu: , oba kupované nové. Vyhovovala mi i30 I, Tucson mi vyhovuje ještě víc. I když, jak říkám, mouchy se najdou všude. Zkusím to zhrnout do několika bodů a porovnat se zkušenostmi, s tím, s čím jsem měl možnost jezdit od koncernu:

Naladění podvozku
-> u i30 I je podvozek trochu tvrdší, ale ne natolik, aby byl nepříjemný
-> u i30 II je podvozek zase příliš měkký a jakoby se kroutil pod zadkem, místy jsem měl z něho pocit jako z parníku na vlnách
-> i30 III je zase příjemně tuhá a pevná, ale měkší než i30 I
-> u Tucsona je podvozek naladěn velmi příjemně, spíš na pohodové ježdění, tlumí opravdu hodně nerovností, nebrání se ale ani serpentinám a je krásně čitelný
-> měl jsem možnost svézt se kolegovou OIII a podvozek se mi zdál tvrdý a nepoddajný, to samé OII ve verzi RS (tam byl tvrdý až příliš), u OI 1,9 TDI zase byl znát krátký rozvor s dlouhými převisy a chovala se jak zaoceánský parník na vlnách
-> známý má Fabii III Monte Carlo v kombíku a podvozek je naladěný hodně příjemně, taky tlumí značné množství nerovností (bohužel, neměl jsem možnost vyzkoušet v serpentinách)

Posez za volantem
-> i30 I: sedačka trochu tvrdší, ale ne nepříjemně, třeba 1100 km z dovolené nebyl problém zvládnout, obecně pohodlné sezení, dostatečně velký sedák
-> i30 II: sedačka mi nevyhovuje, po 250 km mně z ní boleli záda
-> i30 III: příjemná sedačka, ani delší trasa nebyl problém, ale za mně ne natolik dobrá jako v Tucsonu
-> Tucson: sedačka je geniální =D> opěradlo dostatečně vysoké, uložil jsem se do něj hned napoprvé a ani po 2000 km v kuse mně ze sedačky neboleli záda; 400 km člověk nepozná, pořád vystupuje z auta "svěží"
-> kolegova OIII - sedačka tvrdá, u OII mi zase vadil tvar sedáku a jeho boční profil mně tlačil do boků - sedák je zkrátka nepříjemně tvarovaný
-> Fabia III Monte Carlo: sedačka skvělá

Ovládání
- ani s jedním autem jsem neměl problémy, i když
-> u i30 I neštastně umístěno tlačítko pro ovládání palubního počítače, navíc menu dosti chudé a jednoduché - na druhou stranu, stačilo
-> Tucson je ovládáním PP o kus dál - tlačítky na volantu; co mi nevyhovuje je ukazatel okamžité spotřeby splašeným proužkem, v tomhle je koncern dál, přeci jen číslo je číslo
-> obecně mám pocit, že koncern umí PP líp, s vícero údaji (i když, úpřimně, kolik lidí je využije :? ), i když :hyu: se v tomto směru taky hodně zlepšil
-> u :hyu: mi maximálně vyhovuje samostatné ovládání předních a zadních mlhovek nezávisle na sobě - to koncern neumí
-> u :hyu: mi také vyhovují prolisy v plastu pátých dveří, do kterých člověk může vložit ruku a zavřít; řešení gumou za 50 haléřů je nedůstojné, navíc se mi na na téhle gumě jednou smekla mokrá ruka a téměř jsem si pátými dveřmi rozbil hlavu :?
-> hlasové ovládání a ovládání gesty mi nechybí
-> Android Auto mi také nechybí
-> ovládání klimatizace je u obou kolečkem =D>
-> u Tucsona bych uvítal jednotykové ovládání okna u spolujezdce a možnost otevření/zavření oken přidržením tlačítka na DO (jelikož není, hlavu si z toho nedělám a dokážu bez toho žít)

Různé
-> největší nesmysl ohledně výbavy, který jsem kdy u auta viděl, byl u Fabie II: ačkoliv ve výbavě kožený trojramenný volant, tam, kde spodní rameno dotvářelo věnec, byl místo kůže tvrdý plast ](*,)
-> u Škodovky mi vadí nesmyslně napsaný konfigurátor na stránkách (uvádí jak věci, které považuji za samozřejmost, tak různé nesmysly - co si v rychlosti spomenu tak třeba standardní pedály, štítek EC na pásech, ... - dalo by se toho najít víc)
-> obecně u Škodovky spousta věcí za příplatek
-> co jsem potřeboval u :hyu: vyřešit na záruku bylo na záruku vyřešeno (až na jednu věc, ale s tou měl problém i kolega u Cee´d I)
-> hodně široké sloupky u Tucsona v místě montáže zrcátek - schová se tam i kamion :( bohužel, je to trend napříč značkami

Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)

Napsal: 16 dub 2019, 17:16
od Raikin
Wow Axeli, skvele srovnani, diky moc!
Co se Hyundai tyce, tak ja muzu strovnat maximalne Getz 2003 / i30 II 2017 a ted i30 III FB.

Kdybych se mel drzet tvych bodu, tak naladeni podvozku je o 100% lepsi u Fastbacku. Je to tuzsi, pevnejsi a obecne je auto niz polozeno, takze neni problem najizdet do zatacek trosku dynamicteji a hlavne, ve vysokych rychlostech je auto stokrat stabilnejsi, nepoznas rozdil mezi 130 a 180. U i30 II jsi uz u 140-150 zacal fakt pocitovat, jak to s autem mava, jakykoliv pohyb volantu vzdy dost auto rozvlnil. Mohlo to byt i tim, ze to byl kombik, ale tak, kdo vi :)

Posez za volantem je stejny u druhe i treti generace. Zada me ani po 1000km neboli a neni problem sednout do auta dalsi den a zase vyjet.

Jinak, Ackovy sloupek je velky asi u vsech Hyu, co jsem kdy zkousel... mozna dan za lepsi bezpecnost?

Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)

Napsal: 16 dub 2019, 18:56
od kyrmon
Třmeny mám taky natřený a brzdič jsem jen pověsil drátem za pérování ;)

A vůbec.. Co je s Vorlajzem a Shawtem? Že by Vorlajz vážné s tím 10000 příspěvkem skončil? :-k

Edit: tak vorlajzl by jeste mohl 59 příspěvků napsat :-k

Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)

Napsal: 16 dub 2019, 19:26
od lumix
Mr. HYUNDAI píše:Hlavně je to o tom, že ta trojka je E46, dnešní trojky už taky nejsou co se řízení týče takový kravál :wink: .
To jo, jinak ještě srovnání ovládacích sil, nejmenší sílu na vše je potřeba vyvinout v i30, je to až šílené přesednout po jízdě v E46 do i30. Další zajímavost je jak nám ta auta bobtnají, i30 1,0 tgdi kombi 1414kg a 328i E46 sedan 1460kg ](*,)

Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)

Napsal: 16 dub 2019, 21:42
od Axel.Foley
Raikin: Děkuji a není zač.

Ještě dodám, že po přesednutí z Tucsona se mi jak OIII, tak i30 II i i30III zdály jako angličáky :-#

Vrátím se i k spomínané Fabii III kombi ve výbavě Monte Carlo: v kombinaci červeného laku s černými doplňky je to jedna z mála Škodovek, které se mi líbí. Na druhou stranu, cena je trochu mimo a to bych si raději koupil i30 III.

Zapomněl jsem na dvě věci u i30 III:
-> má opravdu skvělý podvozek, ale, jak jsme se shodli s Mr. :hyu: , záleží, jaká kola na ni obujete. Na 17" má limity posunuté dost daleko i normální verze (verzi N jsem neměl možnost vyzkoušet) a třeba na Ecce Homo drží skvěle. Na druhou stranu 15" kola nedokážou ani zdaleka využít potenciál podvozku a člověk to auto v zákrutě spíš vyzuje než aby se utrhlo.
-> bohužel, základní multimediální systém s 5" černobílou obrazovkou je snad za trest - nejen, že vypadá jako za korunu padesát (t. j. otřesně), navíc si ho to auto ani nezaslouží; jako "třešnička na dortu" je postup, který je nutné absolvovat pro vyhledání kontaktu v adresáři ](*,) ](*,) ](*,) to vymýšlel snad nějaký šílený inženýr - teoretik ](*,) ](*,) ](*,)

Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)

Napsal: 16 dub 2019, 22:05
od comp16
Ahoj prosím vás neviete niekto na akom systéme beží rádio v novom Hyundai i30 Fastback ,8 palcov bez nav. A ci tam pobeží video ? Ďakujem.

Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)

Napsal: 16 dub 2019, 22:06
od Stringo
Pěkné shrnutí 8)

Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)

Napsal: 17 dub 2019, 06:24
od Axel.Foley
Díky.

Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)

Napsal: 17 dub 2019, 09:02
od pekoz
to stringo:
Třmeny natřeny (ani jsem je nerozebíral)