Stránka 3 z 3

Re: Bayon BC3 1,0 T-GDi LPT Smart + Climate

Napsal: 11 říj 2021, 10:37
od slabostka
ako tá kona sa mi páči ale bayon je fakt "uplácaný" jak od netalentovaného študenta dizajnu. To bude prepadák a za 3-4 roky skončí bez náhrady....

Re: Bayon BC3 1,0 T-GDi LPT Smart + Climate

Napsal: 26 říj 2021, 09:20
od JackK78
Také si myslím, že Bayon nebude mít tak zářivou budoucnost. Ono to auto totiž nedává vůbec žádný smysl. Na jednu stranu ho berou jako duchovního nástupce ix20, ale zároveň všude píšou, že vychází z i20. To auto je jen o fous větší než i20. ix20 byla žádaná proto, že byla vysoká a dobře se do toho nastupovalo. Bayon v žádném případě není MPV a už vůbec ne SUV. I ta větší kona je nižší než ix20.

Re: Bayon BC3 1,0 T-GDi LPT Smart + Climate

Napsal: 07 lis 2021, 00:24
od kyrmon
Tak i já přidám své trošku opožděné (opravdu to jsou už 4 měsíce? #-o ) zhodnocení. Hned na začátku se chci omluvit za takové prodlení (trestem mi budiž, že psát to až po takové době nebylo vůbec snadné) a podotknout, že jsem zatím nečetl zhodnocení ostatních testerů, takže se v některých částech můžu opakovat.

IX20 se mi vždy díky své kompaktnosti líbila a když před pár lety byl oznámen její konec bez náhrady, tak jsem vážně zvažoval, že si jednu novou koupím. Zvlášť za cenu, ve které byla ve výprodeji! Takže určitě pochopíte, že když oznámili příchod Bayona jakožto jejího nástupce, že jsem byl nadšený a na tenhle test jsem se opravdu těšil.
Místo a čas bylo zvoleno na sobotu 3.7. kolem poledne na zámku Jemniště. A ačkoliv to mám ze všech zúčastněných nejblíže nasedám do auta již ve 2 ráno. Bohužel nevyrážím rovnou směr Jemniště a proto mám tento test trochu… mlhavý. Bohužel již druhý test test v řadě. I přes ranní práci dorážím na místo určení jako první (o víc jak hodinu) a mám tak možnost prozkoumat zámek a okolí.
Čekání na ostatní se s přibývajícím časem začíná jevit nekonečné a já začínám zvažovat možnost, že se před testem ještě aspoň trochu prospím, ale než stihnu najít pohodlnou polohu v autě, tak se to konečně začíná sjíždět a já alespoň trochu ožívám.
A tu přijíždí vozidlo podivného vzhledu v nádherné stříbrošedé barvě, na které by nebyla vůbec vidět běžná špína, kdyby nebylo té příšerné černé lesklé plochy pod zadním sklem, která má za účel snad jen přivádět majitele k šílenství při snaze udržet se auto na pohled čisté.
Interiér na mě zpočátku působí uspořádaně a komplexně. Líbí se mi použitý vzor látky na sedačkách, použití mechanických tlačítek a USB port pro cestující vzadu. Bohužel při druhém pohledu do interiéru si všímám absence plastových krytek ukotvení bezpečnostních pásů a kolejniček předních sedaček, které no.. ehm. Posuďte sami:
krytkyjpg.jpg
krytkyjpg.jpg (51.32 KiB) Zobrazeno 844 x
Mezi členy našeho testovacího kroužku jsem za úchyla ohledně zavazadlového prostoru a určitě zde ode mě očekávají jeho kritiku, ale vzhledem k celkové velikosti vozu je kufr víc než adekvátní. Konečně „SUV“ ve správném poměru posádka-zavazadlo! I když mám trochu obavy, jestli se do něj vejde dětský kočárek stejně pohodlně jak do ix20. Jediný co stojí za lehkou kritiku je zakončení provázků uzlíkem u uchycení plata, ale to je jen malý detail.
Usedám dovnitř a bohužel poprvé musím u nového Hyundai zkritizovat přední sedačky. Příliš vysoké boční vedení sedáků a celková utopenost sedaček bude mít za následek nasedání a vystupování skluzem přes ono vedení, které jistě bude náchylné na zlomení. A ve výsledku se mi lépe sedělo vzadu. Ještě bych rád upozornil na (dle mého názoru) špatně zvolené umístění ovládání okna na místě spolujezdce (u řidiče si to již bohužel nevybavím). Při pohodlném položení ruky na opěrce na dveřích bych to ovládání uvítal o pár centimetrů víc vpředu.
stahovani.jpg
stahovani.jpg (38.96 KiB) Zobrazeno 844 x
Přesuňme se za volant! Vše se nachází tam, kde jsme u Hyundai zvyklí a tak není třeba se ničemu přizpůsobovat ani hledat. Jestli si vybavuji správně, tak jsme měli Bayona s tříválcem a bohužel WOW efekt se nekonal, je to na to auto slabý motor a žádnou extra aerodynamiku od něj čekat nemůžete. Nepomůže vám ani přepnutí jízdního režimu do sport, který zde dle mého názoru jen změní grafiku budíků. Ale jinak je jízda klidná a mě osobně se nepodařilo podvozek nachytat na švestkách.
Bayon dle mě mohl mít skvělý potenciál najít si dost kupců, abychom ho vídali na našich cestách víc než často, bohužel vsadil na odvážný vzhled a stejně odvážnou cenovku. Kdyby aspoň něčím nahradili onen černý lesklý plast na pátých dveřích… ](*,)
prach.jpg
prach.jpg (114.17 KiB) Zobrazeno 844 x
A jako vždy bych chtěl Štěpánovi a HCP poděkovat za možnost si vyzkoušet nový vůz a tentokrát i za trpělivost s termínem zveřejnění poznatků

Re: Bayon BC3 1,0 T-GDi LPT Smart + Climate

Napsal: 07 lis 2021, 12:33
od willy50
Jen poznámku, nebo spíše dotaz.
Jestli je ten černý plast na zadních dveřích ze stejné hmoty jako zadní "křídlo" na i30 tak poteš koště. Ta hmota se velmi, velmi, velmi lehce poškrábe a škrábance jsou dobře vidět. ](*,)
Obecně, ta móda klavírní černé je na kosočtverec :evil:
*
Kyrmonovi diky za postřehy!

Re: Bayon BC3 1,0 T-GDi LPT Smart + Climate

Napsal: 07 lis 2021, 19:08
od Axel.Foley
kyrmon: je to na to auto slabý motor a žádnou extra aerodynamiku od něj čekat nemůžete.

Asi byla myšlena dynamika :-k

Re: Bayon BC3 1,0 T-GDi LPT Smart + Climate

Napsal: 07 lis 2021, 19:35
od Mexican
dynamika - to by som asi nebral ako problem, neviem teda o Kyrmon skusal ale ten litrovy trojvalec slape slusne aj v i30, my budeme mat ten slabsi 74kW v Stonicu a musim povedat, ze vo vacsine pripadov som nemal pocit zeby zaostaval za 81kW/235Nm motorom v Accentovi, dokonca naopak pri nizsich kvaltoch sa mi zdal pruznejsi a ochotnejsi reagovat

Tam by som problemy Bayonu nehladal :-) hladal by som skor v setreni na nespravnych miestach a najma dost v odvaznej cene (oproti i30, ktora je vlastne vo vsetkom vyspelejsia (pristor, spracovanie)