Stránka 3 z 21

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 06 lis 2021, 16:31
od slabostka
motor vydrží na jednej náplni oleja aj 60 000km - o tom svedčia mnohé videá a príbehy mechanikov.

a čo sa týka porovnania dízla vs benzin - jeden zásadný rozdiel tam je - účinnosť motora. Benzín - pokiaľ to nie je posledná toyota tak o kus nižšia ako pri nafte a z toho vyplýva iné množstvo odpadového tepla a teda iné teplotné zaťaženie oleja. Takže by som sa priamemu porovnaniu typu " aj v nafte sú sadze a nemenia tak často " asi radšej vyhol. Nie je to úplne to isté.

Ako 15 000 na starej atmosfere a 15 000 na modernom vehikli bude kus iné kafe.

Pri aute ktoré chodí na garančky sa to dá vyriešiť jednoducho jedna výmena doma či v neautorizáku a jedna na garančke.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 06 lis 2021, 17:39
od dibarbora
V tej starej atmosfére a v tom modernom vehikli sa používajú aj rozdielne oleje.... ktoré tiež prešli nejakým vývojom smerom vpred a nie len v oblasti eko.... .

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 07 lis 2021, 10:35
od slabostka
mozes sa vyjadrit do vlakna 1.6 gdi spotreba oleja..... napis mu ako moderny ma motor a aky moderny olej mu davali v predpisanych intervaloch a ze nech je v pohode

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 07 lis 2021, 11:34
od thaischumi
Podle mě nový olej má výrazně lepší mazací schopnost za studena, vyplývá z projevu motoru před a po výměně, takže ti co více tráví delší trasy na okreskách/dálnici tak 15t km nebo dokonce i 30t km bude v cajku. A ti co jezdí klidně 15t km za rok ale má každodenní cesty jako několik krátkých jízd tak 8t km vidím jako maximum.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 12 lis 2021, 11:20
od imagine
Začal jsem pozorovat, že po startu vyletí otáčky na 1500ot., po 30s to spadne k 1000. Někdy to drží i déle...
Co to sakra je? :roll:

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 12 lis 2021, 11:22
od sud
zima?

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 12 lis 2021, 11:26
od dibarbora
Presne tak... zima... motor potrebuje zohriať katalyzátor.. naštartovať, nevymýšľať voloviny na mieste a hneď vyraziť....

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 12 lis 2021, 11:58
od willy50
1.5Dpi, to samé, dokonce prvních pár vteřin to vyletí skoro ke dvěma tisícům!
Normale!

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 12 lis 2021, 13:09
od ivprokop
willy50 píše: 12 lis 2021, 11:58 1.5Dpi, to samé, dokonce prvních pár vteřin to vyletí skoro ke dvěma tisícům!
Normale!
Řekl bych že dead katík a turbo. :D :D :D

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 14 lis 2021, 05:27
od willy50
?

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 14 lis 2021, 07:02
od petzl62
imagine píše: 12 lis 2021, 11:20 Začal jsem pozorovat, že po startu vyletí otáčky na 1500ot., po 30s to spadne k 1000. Někdy to drží i déle...
Co to sakra je? :roll:
První benzínové auto v životě?
Kdysi dávno v automobilovém pravěku byla v autech- benzínových páčka/táhlo- říkalo se tomu sytič. U dieslů táhlo s názvem předvstřik. :wink: Teď už vše dělá elektronika a jak vidím, tak i mozkové buňky nahrazuje elektronika #-o [-o<
Víc bych to nerozváděl :idea: .
Jinak jak píše dibarbora. Jen doplním vyrazit zlehka, ne s olověnou botou na plynu [-o<

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 14 lis 2021, 09:17
od Foxy
Tomu autu (motoru) veľmi škodí keď v zime čaká na neutráli naštartované? Ten môj proces pri starom aute bol v zime vždy naštartovať a potom začať oškrabávať, čo niekedy trvá 1 minútu a niekedy 10 minút (výnimočne ale stalo sa mi to). Je to trápenie toho motora? Ako rozumiem že to nie sú optimálne prevádzkové podmienky a rozumiem tiež že je zbytočné čakať kým sa to zahreje z technických dôvodov (horší tlak mazania motora, spojka ostáva studená a sú rozdiely v teplotách systému). Oškrabával som naštartované auto aby bolo vnútri teplo trochu skôr a aby sa to odmlžilo, aj keď je pravda že s mojím novým to asi nebude treba (vyhrievané sedadlá :D/ ). Otázka však ostáva - ako veľmi to škodí, alebo od akého času je to už problém?

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 14 lis 2021, 11:56
od dibarbora
Problém je to odjakživa…. len s pribúdajúcim časom je markantnejší. Aby som bol presný… učinnosť priamovstrekoveho benzínu je o nieco vyššia ako pri pôvodných konštrukciách = menej stratového tepla = pomalšie zahrievanie (na voľnobeh ešte horšie). Keďže studený motor výdatne zásobuje olejovú náplň benzínom, tak škrabaním pri naštartovanom motore tomu patrične pomáhaš.

BTW: aj pri starej skode 105/120/130… lada 2XXX… sa neodporúčalo ohrievanie na mieste… motor nahodiť na sytič a akonáhle zniesol pridanie plynu vyraziť a sytič čo najskôr zavrieť… chcelo to trochu citu, ale dalo sa.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 14 lis 2021, 13:04
od slabostka
či budeš minútu dve tri škrabať nestane sa vôbec nič... tie motory naopak začínajú kúriť rýchlo pretože sa inžinieri pohrali s návrhom okruhu chladenia, integrované výfukové vedenie do hlavy.... ohrev čelného skla je najlepší asistent ktorý sa dá dokúpiť, ale často nie je v ponuke alebo len v nejakej výbave.
Takže v záujme bezpečnosti si to okno kľudne očisti a popr. aj dočkaj na odmlženie skla zvnútra. Benzín sa beztak odparí až po zahriatí oleja a to nastane o dosť neskôr - čiže tu je podstata dlžka jazdy a nie kedy si sa pohol.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 15 lis 2021, 13:06
od zaloznyDelobuch
Mam ho v kombinacii 7DCT a je paradny. Dobry zvuk, vykon a na eco vie byt aj celkom usporny. Za cca 12 000km priemerna 6,4 - drviva vacsina kilometrov na dialnici, alebo jazda po kopcoch. Prvych 1000km som normalne robil zabeh podla prirucky, potom som ho obcas isiel vysalit ale posledne mesiace uz je takmer vylucne v eco rezime.