Stránka 3 z 27
					
				Re: Motor 1,5 T-gdi
				Napsal: 06 lis 2021, 16:31
				od slabostka
				motor vydrží na jednej náplni oleja aj 60 000km - o tom svedčia mnohé videá a príbehy mechanikov.
a čo sa týka porovnania dízla vs benzin - jeden zásadný rozdiel tam je - účinnosť motora. Benzín - pokiaľ to nie je posledná toyota tak o kus nižšia ako pri nafte a z toho vyplýva iné množstvo odpadového tepla a teda iné teplotné zaťaženie oleja. Takže by som sa priamemu porovnaniu typu " aj v nafte sú sadze a nemenia tak často " asi radšej vyhol. Nie je to úplne to isté.
Ako 15 000 na starej atmosfere a 15 000 na modernom vehikli  bude kus iné kafe.
Pri aute ktoré chodí na garančky sa to dá vyriešiť jednoducho jedna výmena doma či v neautorizáku a jedna na garančke.
			 
			
					
				Re: Motor 1,5 T-gdi
				Napsal: 06 lis 2021, 17:39
				od dibarbora
				V tej starej atmosfére a v tom modernom vehikli sa používajú aj rozdielne oleje.... ktoré tiež prešli nejakým vývojom smerom vpred a nie len v oblasti eko.... .
			 
			
					
				Re: Motor 1,5 T-gdi
				Napsal: 07 lis 2021, 10:35
				od slabostka
				mozes sa vyjadrit do vlakna 1.6 gdi spotreba  oleja..... napis mu ako moderny ma   motor a aky moderny olej mu  davali v predpisanych  intervaloch a ze nech  je v  pohode
			 
			
					
				Re: Motor 1,5 T-gdi
				Napsal: 07 lis 2021, 11:34
				od thaischumi
				Podle mě nový olej má výrazně lepší mazací schopnost za studena, vyplývá z  projevu motoru před a po výměně, takže ti co více tráví delší trasy na okreskách/dálnici tak 15t km nebo dokonce i 30t km bude v cajku. A ti co jezdí klidně 15t km za rok ale má každodenní cesty jako několik krátkých jízd tak 8t km vidím jako maximum.
			 
			
					
				Re: Motor 1,5 T-gdi
				Napsal: 12 lis 2021, 11:20
				od imagine
				Začal jsem pozorovat, že po startu vyletí otáčky na 1500ot., po 30s to spadne k 1000. Někdy to drží i déle...
Co to sakra je?  

 
			
					
				Re: Motor 1,5 T-gdi
				Napsal: 12 lis 2021, 11:22
				od sud
				zima?
			 
			
					
				Re: Motor 1,5 T-gdi
				Napsal: 12 lis 2021, 11:26
				od dibarbora
				Presne tak... zima... motor potrebuje zohriať katalyzátor.. naštartovať, nevymýšľať voloviny na mieste a hneď vyraziť....
			 
			
					
				Re: Motor 1,5 T-gdi
				Napsal: 12 lis 2021, 11:58
				od willy50
				1.5Dpi, to samé, dokonce prvních pár vteřin to vyletí skoro ke dvěma tisícům!
Normale!
			 
			
					
				Re: Motor 1,5 T-gdi
				Napsal: 12 lis 2021, 13:09
				od ivprokop
				willy50 píše: 12 lis 2021, 11:58
1.5Dpi, to samé, dokonce prvních pár vteřin to vyletí skoro ke dvěma tisícům!
Normale!
 
Řekl bych že dead katík a turbo.  
 
   
  
 
			
					
				Re: Motor 1,5 T-gdi
				Napsal: 14 lis 2021, 05:27
				od willy50
				?
			 
			
					
				Re: Motor 1,5 T-gdi
				Napsal: 14 lis 2021, 07:02
				od petzl62
				imagine píše: 12 lis 2021, 11:20
Začal jsem pozorovat, že po startu vyletí otáčky na 1500ot., po 30s to spadne k 1000. Někdy to drží i déle...
Co to sakra je?  
 
 
První benzínové auto v životě?
Kdysi dávno v automobilovém pravěku byla v autech- benzínových páčka/táhlo- říkalo se tomu sytič. U dieslů táhlo s názvem předvstřik. 

  Teď už vše dělá elektronika a jak vidím, tak i mozkové buňky nahrazuje elektronika 
 
   
 
Víc bych to nerozváděl 

 . 
Jinak jak píše 
dibarbora. Jen doplním vyrazit zlehka, ne s olověnou botou na plynu 

 
			
					
				Re: Motor 1,5 T-gdi
				Napsal: 14 lis 2021, 09:17
				od Foxy
				Tomu autu (motoru) veľmi škodí keď v zime čaká na neutráli naštartované? Ten môj proces pri starom aute bol v zime vždy naštartovať a potom začať oškrabávať, čo niekedy trvá 1 minútu a niekedy 10 minút (výnimočne ale stalo sa mi to). Je to trápenie toho motora? Ako rozumiem že to nie sú optimálne prevádzkové podmienky a rozumiem tiež že je zbytočné čakať kým sa to zahreje z technických dôvodov (horší tlak mazania motora, spojka ostáva studená a sú rozdiely v teplotách systému).   Oškrabával som naštartované auto aby bolo vnútri teplo trochu skôr a aby sa to odmlžilo, aj keď je pravda že s mojím novým to asi nebude treba (vyhrievané sedadlá  

 ). Otázka však ostáva - ako veľmi to škodí, alebo od akého času je to už problém?
 
			
					
				Re: Motor 1,5 T-gdi
				Napsal: 14 lis 2021, 11:56
				od dibarbora
				Problém je to odjakživa…. len s pribúdajúcim časom je markantnejší. Aby som bol presný… učinnosť priamovstrekoveho benzínu je o  nieco vyššia ako pri pôvodných konštrukciách = menej stratového tepla = pomalšie zahrievanie (na voľnobeh ešte horšie). Keďže studený motor výdatne zásobuje olejovú náplň benzínom, tak škrabaním pri naštartovanom motore tomu patrične pomáhaš. 
BTW: aj pri starej skode 105/120/130… lada 2XXX… sa neodporúčalo ohrievanie na mieste… motor nahodiť na sytič a akonáhle zniesol pridanie plynu vyraziť a sytič čo najskôr zavrieť… chcelo to trochu citu, ale dalo sa.
			 
			
					
				Re: Motor 1,5 T-gdi
				Napsal: 14 lis 2021, 13:04
				od slabostka
				či budeš minútu dve tri škrabať nestane sa vôbec nič... tie motory naopak začínajú kúriť rýchlo pretože sa inžinieri pohrali s návrhom okruhu chladenia, integrované výfukové vedenie do hlavy.... ohrev čelného skla je najlepší asistent ktorý sa dá dokúpiť, ale často nie je v ponuke alebo len v nejakej výbave.
Takže v záujme bezpečnosti si to okno kľudne očisti a popr. aj dočkaj na odmlženie skla zvnútra. Benzín sa beztak odparí až po zahriatí oleja a to nastane o dosť neskôr - čiže tu je podstata dlžka jazdy a nie kedy si sa pohol.
			 
			
					
				Re: Motor 1,5 T-gdi
				Napsal: 15 lis 2021, 13:06
				od zaloznyDelobuch
				Mam ho v kombinacii 7DCT a je paradny. Dobry zvuk, vykon a na eco vie byt aj celkom usporny. Za cca 12 000km priemerna 6,4 - drviva vacsina kilometrov na dialnici, alebo jazda po kopcoch. Prvych 1000km som normalne robil zabeh podla prirucky, potom som ho obcas isiel vysalit ale posledne mesiace uz je takmer vylucne v eco rezime.