Stránka 3 z 4

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Napsal: 28 srp 2023, 13:28
od slabostka
Na hybride 0w20 250 000km takze tie dristy o polievkach ci nedostatocnych mazacich vlastnostiach si nechajte pre skolkarov 🥳

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Napsal: 28 srp 2023, 15:47
od dibarbora
Keď sa niekto mentálne zasekne v dobe 5W30 ….. tak sa ťažko transformuje premýšľanie do doby 0w20 a menej….
úplne rovnako to bolo pri prechode z 10w40 na 5w40 alebo z 5w40 na 5w30….

vždy z toho bola riedka polievka….

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Napsal: 29 srp 2023, 13:12
od Karl Uwe
Ono to neni o 0W-20 nebo 5W-30, ale o motoru, kvalite navrhu, vyroby a kvalite oleje. Kazdy vyrobce ten olej spacha nejak jinak a jsou tam dost rozdily v testech ac maji stejnou viskozitu. Zakladu je nekolik a i prisady pouziva kazdy jine. Takze neni olej 0W-20 jako 0W-20 nebo 5W-30 jako 5W30. A kdyz se pak podiva nekdo na ty normy ktere olej plni, tak zjisti ze jsou tam dost rozdily. Takze vybrat dobry olej neni o tom tam nalit 0W-20, API SP, GF-6A

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Napsal: 29 srp 2023, 16:52
od dibarbora
Všeobecne… vrátane teba to s tým olejom moc prežívate…. je jasné, že oleje aj tej istej špecifikácie sa výrobca od výrobcu budú v detailoch líšiť…. ale tie detaily sú pre reálnu prevádzku zanedbateľné…. rsp. rozdiel by bol možno v čase a nábehu keď bude auto riešiť niekto úpĺne iný….. alebo problémom bude už hrdza a nie motor….
všetky oleje majú spoločného menovateľa a to výkonostnú normu…. a dokonca oleje v rovnakej fľaši ale inej šarže sa môžu vizuálne, pachom… zásadne líšiť…..

výkonostná norma daná automobilkou je proste minumum, čo musí olej spĺňať a to mimum je zároveň optimum na prevádzku…… a podstatne dôležitejšie pre spokojné spolunažívanie s autom, je ten olej meniť v intervale danom výrobcom prípadne upravenom podľa charakteru prevádzky auta…….

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Napsal: 29 srp 2023, 18:34
od rs0158
jezdím něco přes 10 tisíc ročně
na další garančku už nepojedu
nechám si do auta dát olej 5W-30
olej 0W-20 považuju za drahý, při mém nájezdu a při ceně auta ( v době koupi lehce přes 400 tisíc )
stále věřím, že "kvalita" oleje je normovaná, a při očekávané životnosti motoru do 250 tisíc km by měl vyhovět každý olej
koneckonců 1,5DPI není žádná raketa, a já jezdím spíše defenzívně

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Napsal: 19 dub 2024, 10:02
od jan73
Oleje 0w20, 5w-20, 0w-30, 5w-30 môžu mať po najazdení napr. 5-6000 km + veľmi podobnú kinematickú viskozitu pri 100 st. Celzia na úrovni (9-12) v závislosti od miery znehodnotenia,znečistenia oleja alebo jeho degradácie.
Voda (skondenzovaná voda pri krátkych jazdách) v oleji nad 3% zvýši kin. viskozitu ; tá tak môže kľudne stúpnuť u oleja 0w-20 z napr.8,5 na 9,8, čo je už hodnota oleja 0w-30.
Zas u oleja 0w30 nariedeným nespáleným benzínom kin. viskozita cca 10-10,5 klesne aj do hodnôt cca 8,5 čo je už zas olej 0/5w-20.
Zvýšenie viskozity spôsobia aj sadze, napr. pri netesnom priestnom krúžku, všetko sú faktory , ktoré ovplyvňujú kin. viskozitu olejov. Spaľovací motor v prevádzke nie je laboratórium s optimálnymi, konštantnými podmienkami ako teplota, vlhkosť, záťaž motora..... preto u týchto motorov použitie olejov pri malých spárových vôľach motorov Smartstream 1,2 a 1,5 DPI celkom pekne vystihujú v Rusku a odporúčajú :
a/ u nových vozidiel používať bez lámania si mozgových závitoch oleje 0w20 alebo 5w20
b/ po najazdení 80-100.000 km prejsť na oleje 0w30 , 5w30 s HTHS 2,9 -3,5 , čo sú oleje A5 a C2
c/ po najazdení 150.000 km prejsť až v prípade zaznamenaného úbytku oleja na oleje s HTHS nad 3,5, čo sú oleje A3, C3, C4.
Všetko záleží od prevádzkových podmienok a technického stavu motora.

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Napsal: 19 dub 2024, 11:13
od Michael30
Súhlasím, síce som nečítal Ruské návody ani foŕa, ale čítal som xxx hodín o olejoch, fóra a všetko možne o motor Dpi. Už dávnejšie som prišiel na názor že určite po záručnej dobe (budem mať najazdené cca. 70 000km) taktiež prejdem na: "oleje 0w30 , 5w30 s HTHS 2,9 -3,5 , čo sú oleje A5 a C2".
Len sa čudujem že nikto nepíše návody na výmenu oleja, - či je jednoduché vymeniť olej aj v domácich podmienkach. Autom výjsť na tehly.... + 5cm svetlá výška. Na starších autách ktoré som doposiaľ mal sa mi stačilo +5cm, ale kórejca mám len 3r. - ale to už asi patrí do inej témy.

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Napsal: 19 dub 2024, 11:21
od Mexican
vymenit doma olej je uplna pohoda. Len teda neviem ako to ma DPI, ale u TGDi motoro sa olejovy filter nelogicky prestahoval dole takze:

1, treba davat dole kryt motora (co sa casto nezaobide bez znicenych/stratenych plastovych srobov
2, cele je to viac spinava praca a menej pohodlna ako ked bol filter kusok od nalievacieho hrdla

idealne mat bud najazdy (mne stacia tie zo sveta karavaningu Fiamma Level Up) alebo dva zdvihaky. Rozdhodne som si vsak istejsi ked je to na tych klinoch :-) No a dobre je si kupit kluc na filtre (asi 100kc). No a potom je to uz o zrucnosti aby ten olej z vypustaku nebol vsade

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Napsal: 19 dub 2024, 17:48
od Maras
Celý kryt dolů nemusíš sundávat. Je tam jen kousek zakrývající filtr.

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Napsal: 19 dub 2024, 18:23
od Michael30
vďaka za info, lenže keď chcem mať auto v rovine, tak potrebujem štyri nájazdy.

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Napsal: 19 dub 2024, 19:23
od Mexican
nepotrebujes. paradoxne to vytecie lepsie ak je predok vyssie :-)

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Napsal: 09 úno 2025, 13:48
od Argoni
Zdravím.
Má niekto reálnu skúsenosť s olejom 5W-30 v motore 1.5 DPI?
Ktorú normu je lepšie použiť API: SP, ILSAC GF 6A alebo API: SP , ACEA A5/B5
Prípadne ktorú značku a typ oleja odporúčate.
Ďakujem

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Napsal: 10 úno 2025, 08:48
od Lizard
Majitelem i30 1.5 DPI jsem velmi krátce, ale už 13 rokem jezdím a servisuji atmosférickou Imprezu s doporučeným lehkoběžným olejem 0W-20 a mohu velmi doporučit rovněž lehkoběžný olej (HTHS menší než 3,5) s lehce vyšší viskozitou a skvělým čistícím účinkem podobně jako SHELL Helix Ultra, a to Ravenol HDX 5W-30.

https://motorove-oleje.heureka.cz/raven ... ecifikace/

Olej plní normy požadované Hyundai API SP a ILSAC GF-6A a na rozdíl od požadované viskozity 0W-20 jsem mezi pravidelnou roční výměnou s nájezdem do 10tkm ročně nemusel dolévat ani kapku a věřím, že u i30 1.5 DPI tomu bude taktéž.

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Napsal: 10 úno 2025, 09:08
od Argoni
Lizard Ďakujem za odpoveď.
Olej 5W-30 riešim kôly tomu, že kolega ma to iste auto s nájazdom 37000 km s olejom 0W-20 a motor je podstatne hlučnejší ako môj s 7000 km.
Olejom 5W-30 by som sa chcel vyhnúť hlučnosti motora.

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Napsal: 16 dub 2025, 16:21
od Karl Uwe
V SK je dle informaci doporuceny pouze olej 0W-20, ale to bude v SK stejne jako v CZ. Dle servisu je pro 1,5DPi povolen jen olej 0W-20 (je otazka jestli C2,C3, C5, zalezi co tvrdi servis) a dostavaji ho od Shell ve specifikaci Helix Ultra ACEA C5. A bohuzel asi vsechny servisy. Je otazka jak to u Hyundaje je skutecne, protoze nektere servisy nabizeji i 0W-30, coz by melo byt v rozporu s vyrobcem dle VINka.

Jinak nekteri doporucuji pro 1,5 DPi jelikoz nema DPF, doufam, ze stale plati i po faceliftu, oleje ACEA A5, A3, ale kvuli lepsi oolnosti v lete A3 a tedy olej Mobil1 FS 0w40. Jedná se o velmi dobrý olej a je tam pokryta viskozita i dle vyrobce.