Stránka 3 z 3
Re: 2. garanční prohlídka
Napsal: 18 lis 2025, 13:29
od sud
kto vie co bolo v cene garancky toho Sandera, ja som v lete absolvoval garancku s Dusterom v kosickom Tempuse a bolo to za 250€, aj to som musel vyslovene ziadat aby mi vymenili olej, kedze plan je nastaveny tak, ze olej sa meni po 2 rokoch, vzduchovy/kabinovy filter som si vymenil doma..
Re: 2. garanční prohlídka
Napsal: 19 lis 2025, 06:22
od Axel.Foley
Maras píše: 18 lis 2025, 11:46
K té garančce. Ted byl kolega s Dacii Sandero na první a nechal tam 8 tisíc, tak se docela zhrozil.
Také bych se zhrozil.
Re: 2. garanční prohlídka
Napsal: 19 lis 2025, 09:28
od Maras
Takže dneska je už jedno co máš za auto, prostě všude si zaplatíš.
Re: 2. garanční prohlídka
Napsal: 19 lis 2025, 10:07
od Mexican
tak ja vam neviem. Podla mna zalezi trochu od vyjednavania.
Mna caka tretia s Tucsonom, teraz som bol s obytkou (Citroen Jumper 2022, ktory ma 6,5l oleja a vsetky filtre okrem palivoveho (olej/vzduch/klima) a cena cca 4500kc. Ano, tocvolant v servise odkyve vsetko, neriesi servisny plan ako taky..Nezvladne si ani pozriet a vymenit filter klomatizacie. To je ale sekundarna vec. Primarna je to, ze to ludi asi netrapi, ze platia take palky. Takze penazi je dost a servisy by boli hlupe ak by si nevzali svoj podiel
Re: 2. garanční prohlídka
Napsal: 19 lis 2025, 11:24
od mozecek
Hlavne zalezi na danem servisu jake si interne nastavil pravidla a ceny. Nektery ma hodinovku za 1400 jiny 1800, a ten co ma 1800 ma treba pro opravy na pojistovnu sjednanou hodinovku na 1350 atd. A potom na vztahu k zakaznikovi a vytizenosti .. kdyz tam ma zastup lidi a nema cas resp volno na heveru ci mechose, tak neukecas nic - on ti da nabidku ty ji prijmes nebo bez jinam, za tebou stoji 20 lidi. Co je tu zle globalne je maly zisk na prodeji a narocich na autosalon, tak si to kompenzuji na servisech a potom ze to ve vetsine akceptovali. Kdyz se necuka 98/100 tak proc nezdrazime o 10% ? tem 2 dame malou slevu nebo at jdou jinam, 98 nam to bohate zaplati
Re: 2. garanční prohlídka
Napsal: 19 lis 2025, 18:44
od dibarbora
Problém ceny za servis má niekoľko rovín...
1/ základ ceny v princípe určuje importér požiadavkami na vybavenie servisu (hlavne špecifickým náradím), požiadavkami na školenia(platené), rôzne licenčné poplatky za dielenskú dokumentáciu, katalóg ND, diagnostiku.. atď.. inak povedané ďalší peňazovod s ktorým počíta biznis model automobilky.
2/ potom sú tam ďalšie položky závislé už servis od servisu, mzdy, nájmy, réžia... a na koniec nejaký zisk pre majiteľa. V princípe je potom už individuálne na každom šéfovi/majiteľovi ako si nastaví taxu (normohodina a olej).. tam sa toho najviac rozpúšťa. Na dieloch moc toho nemajú..
Takže za krivé pohľady na prinesenú bandasku s olejom sa netreba čudovať.
3/ Keďže nejaký trh funguje aj pri autorizákoch, tak ceny všade rovnaké nie sú.. a keď nie som ochotný akceptovať cenu v mieste A.. tak skúsim dopyt v mieste B alebo C.. prípadne.. D.. E... zaplatiť prvému a potom hejtovať na fórach je najjednoduchšie.
4/ Na čo ale treba myslieť na prvom mieste, sú korektné vzťahy v servise. To je možno viac ako nejaké euro ušetrené na prehliadke. Riešenie každej potenciálnej reklamácie ide na ose zákazník-servis-importér. A tu už môže nastať rozdiel, či je zákazníkom večne ufrflaný "prudič".. ktorý chodí od servisu k servisu a každého prijímacieho technika z neho bolí hlava.. alebo zákazník, ktorý sa rozumie, prípadne si nechá poradiť a pravidelne chodí do jedného servisu. Tu už môže nastať situácia.., že zvlášť "sporná" reklamácia vzhľadom na kilometre a X iných vecí môže byť riešená alebo "riešená"...