Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23

Založte si své téma a představte svojí i30 ostatním

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Fry
**
Příspěvky: 171
Registrován: 20 srp 2023, 09:34

Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23

Příspěvek od Fry »

žiadne AGM, klasická kyselina, očakávam, kedy auto umrie na niekde ma nechá :)

rozdiel 100€ oproti prvej, pritom navyše robili len brzdovku, vyzerá to tak, že pokiaľ to bude možné budem si nosiť vlastné veci, tá vysokohorská prirážka čo si na to účtujú je otras.

Ale cenu zdvihla hlavne dĺžka prehliadky, 1,9h pričom za hodinu účtujú cca 75-80€ :lol:
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8479
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23

Příspěvek od Mexican »

vyhoda klasickej kyseliny je, ze neumrie zo dna na den :-)
ironicke je, ze vozit so sebou booster v zime tiez nie je riesenie, pac tamojsie LION baterky chladom dost trpia. Asi len zaloha vo forme manzelky :-)

Toz ked prijde milosrdna smrt baterky, snad to bude doma :o
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20514
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23

Příspěvek od Axel.Foley »

Fry píše: 24 úno 2025, 09:34 2. Garančná prehliadka je za mnou :)

Stav km: 28500
Cena ľudových 320€

Výmena motorového oleja + filtra
Výmena kabínového filtra
Výmena brzdovej kvapaliny
Výmena kvapaliny v aktuátore, ktorý zabezpečuje platchtenie
Zvyšok len kontrolovaný

Oproti prvej mi auto neumyli a nedoplnili vodu do ostrekovačov
Batéria podľa diagnostiky dobrá, reálne namerané 12,07V :roll:

Pri otázke aby mi povedali spotrebu podľa On Board Fuel Consumption, som dostal odpoveď, že to počujú prvý krát a nič také sa v aute nenachádza :)

Mám pocit, že zvuk motora je "hrubší" ako pred prehliadkou, budem dálej sledovať :wink:
Cena šílená ](*,) ](*,) ](*,) Přímo k zblití.

Podíval bych se, jak vypadá vzduchový filtr. Jestli je původní z výroby, může už být pěkne zas*aný.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
Fry
**
Příspěvky: 171
Registrován: 20 srp 2023, 09:34

Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23

Příspěvek od Fry »

filter vzduchu motora som očakával, že budú meniť pri tejto druhej, no nič, asi si to vymením sám

Neviete náhodou katalógové číslo toho motorového filtra? že by som si to vyhľadal cez katalóg MANN

ps: 320€ bolo už po zľave :lol:
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8479
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23

Příspěvek od Mexican »

odklipnut a vytiahnut vzduchac a odcitat orogo cislo nahradneho dielu je otazka asi 2 minut

teoreticky to bude jeden z tychto:
https://www.motora.cz/hyundai/i30-kombi ... ltr_100260

osobne by som vzah Mahle alebo Meyle
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
103kw
*
Příspěvky: 55
Registrován: 13 čer 2024, 19:33

Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23

Příspěvek od 103kw »

Fry píše: 24 úno 2025, 11:28 žiadne AGM, klasická kyselina, očakávam, kedy auto umrie na niekde ma nechá :)
Jak se stalo že nemáš AGM ?
Pokud máš funkční inteligentní dobíjení tak to zaplavená baterka vydrží asi rok. Řešením by bylo zrušit inteligentní dobíjení (odpojit konektor čidla na mínus pólu akumulátoru), pak by se to ničemu nevadilo.
Fry
**
Příspěvky: 171
Registrován: 20 srp 2023, 09:34

Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23

Příspěvek od Fry »

do MHEV inštalujú od určitého roku obyčajnú batériu, pretože štart/stop a plachtenie zabezpečuje štarter/generátor a 48V batéria, šetrenie nákladov 8-[

Pri MHEV sa odpájať poistky, či čidla na batérií veľmi neodporúča, lebo by to mohlo teoreticky poškodiť celý ten 48V systém, keďže ani v servise poriadne nevedia ako to vlastne funguje :lol:
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
103kw
*
Příspěvky: 55
Registrován: 13 čer 2024, 19:33

Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23

Příspěvek od 103kw »

OK, dík za vysvětlení, to jsem nevěděl.
Uživatelský avatar
mozecek
***
Příspěvky: 822
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23

Příspěvek od mozecek »

Nevim jak je to u MHEV co pise Fry, ale vymena AGM za klasiku s odpojenym ISG mozna je, nicmene to nemuze projit na STK [-X :roll: .. odpojeny kabel = blikajici palubka a trvajici zavada v diag. Leda si na tu STK od nekoho pujcit coz to dost komplikuje ](*,) a byt je pravdepodobnost velice mala pri vaznejsi nehode kde by byt nasledkem doslo k pozaru ci znalec posuzoval co se s autem stalo, by jiny nez stanoveny typ mohl znamenat problem i pro pojistovnu.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
103kw
*
Příspěvky: 55
Registrován: 13 čer 2024, 19:33

Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23

Příspěvek od 103kw »

Jasně že před STK je potřeba konektor zapojit, ale aku se asi vyměňovat nemusí, těch pár km to vydrží. SM dělal test https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770 viz dole kapitola "Přežije v moderním voze obyčejná baterie?" a bez úprav jim zaplavený aku vydržel 9 měsíců a 53 tis km. Takže krátkodobě bych se toho nebál.
Uživatelský avatar
mozecek
***
Příspěvky: 822
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23

Příspěvek od mozecek »

Jenze chlapci v SM dali klasickou zaplavenou misto EFB, nikoli misto AGM. EFB je vylepsena zaplavena, tj nabijeci / plynovaci napeti je nizsi. Nahradit EFB baterii AGM je tez OK, naopak nikoli. Plynujici baterka uvolnuje vodik, takze ti bud roztrhne baterku nebo se ti bude hromadit pod zavrenou kapotou protoze je lehci nez vzduch. Pravda je ze treba Ctek nabijecka tohoto jevu vyuziva k promichani elektrolytu, ale cini tak pri 1A .. a ne ze tam ISG posle 15.2V / 20A nebo kolik
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Fry
**
Příspěvky: 171
Registrován: 20 srp 2023, 09:34

Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23

Příspěvek od Fry »

viete mi niekto ozrejmiť pojem vodivosť akumulátoru? Vždy mi vytlačia výpis o kontrole aku a sú tam hodnoty, ktorým nerozumiem ale rád by som.

Zatiaľ sa mi podarilo dohľadať že hodnoty okolo 600 CCA sú typické pre nový kumulátor, 450-600 CCA pre používaný a pod 350 CCA je to na odpis.

Na mojom protokole sú dve, vyslovene napísané Namerané: 586 CCA a Hodnota: 550 CCA ako to mám chápať, čo je čo?
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8479
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23

Příspěvek od Mexican »

Google hovori, ze to je:

Cold cranking amps
Cold cranking amps (CCA) - CCA is critical for good cranking ability. It's the number of amps a battery can support for 30 seconds at a temperature of 0 degrees F until the battery voltage drops to unusable levels. Reserve capacity (RC) - helps to power your vehicle's electrical system if the alternator fails.

Takze je to tzv startovaci prud, hodnota ktora sa popri kapacite udava vzdy na baterkach (v A)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
dibarbora
*****
Příspěvky: 2408
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23

Příspěvek od dibarbora »

Fry píše: 25 úno 2025, 07:01 viete mi niekto ozrejmiť pojem vodivosť akumulátoru? Vždy mi vytlačia výpis o kontrole aku a sú tam hodnoty, ktorým nerozumiem ale rád by som.

Zatiaľ sa mi podarilo dohľadať že hodnoty okolo 600 CCA sú typické pre nový kumulátor, 450-600 CCA pre používaný a pod 350 CCA je to na odpis.

Na mojom protokole sú dve, vyslovene napísané Namerané: 586 CCA a Hodnota: 550 CCA ako to mám chápať, čo je čo?
Niečo Ti napísal Mexican. Ja len doplním, že vodivosť akumulátora je obrátenou hodnotou jeho vnútorného odporu. V princípe ide o veličinu, ktorá limituje štartovací prúd akumulátora. V reálnom svete je nenulová a spôsobuje tepelné straty v štruktúre akumulátora pri jeho zaťažení. S postupom času(klesajúcou kapacitou, zrýchľovaním samovybíjania) sa zhoršuje až postupne vyradí akumulátor z prevádzky(jedného dňa už nedokáže akumulátor dodať dosť energie aby štartér točil motorom).
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Fry
**
Příspěvky: 171
Registrován: 20 srp 2023, 09:34

Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23

Příspěvek od Fry »

takže mi dávajú do ruky nič hovoriaci zdrap papiera ak to chápem správne :) ?

pretože CCA by malo byť merané pri -17°C (a v čase prehliadky bolo von okolo 5-10°C) a potom by sa jednalo o CCA, čím teplejšie je okolie ide o hodnoty CA, či MCA - ktoré predpokladám maju možno iné rozsahy hodnôt

alebo to dokáže ten prístroj nasimulovať a prepočítať na hodnoty CCA?
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Auta členů“