Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)
Napsal: 22 zář 2025, 16:18
Což o to, pokud jde o násosku, po měsících přemýšlení, jak eliminovat riziko nežádoucího vniku vody dovnitř, už tak nějak vím co na to... Řešeni od Afe (56-70005S) je oproti řešení od Velossy přeci jen asi lepší a inteligentnější. Navíc mně už dřív amíci po e-mailu potvrdili, že by měl jít namontovat i na nárazník mý 1,4l atmosféry. Afe násoska má totiž hned u vstupu vzduchu do násosky i svislej otvor/vývod pro případ nějakejch šílenejch dešťů, aby voda rovnou odtejkala pryč.
Mám pak ještě 2 DIY řešení, jak riziko vody trochu eliminovat. Jednak přidělat kovovou mřížku s jemným žebrováním hned na obou vnějších otvorech v násosce (kupodivu by se na to nejlíp hodily kovový ultrajemný filtry do větráků ve stolních kompech
). Pro představu tloušťka oka v řádu max. 2mm. Prostě taková alespoň částečná ochrana proti zrnkům písku, hmyzu, listí atd.
Nakonec ještě taková hudlařina, ale asi by to taky trochu pomohlo - na dno nejníž položenýho místa Afe airboxu záměrně provrtat durch nejmenším možným vrtákem dírku pro postupnej odtok vody pro případ katastrofickejch scénářů, kdy by se dostalo hodně vody přímo do airboxu. Sice jsem trochu přemejšlel, jestli by se tím paradoxně nevytvářelo riziko zpětnýho vniku vody do airboxu zespoda z motorový části při ukrutných deštích, ale pokud bude dírka fakt malinkatá (něco jako dírka/ventil u víčka nálevky chladicí kapaliny motoru), mělo by snad bejt tohle riziko minimální...
Ono to všechno vypadá trochu složitě. Se známým si na to pro jistotu vyhradíme 2 dny, protože se může stát, že nepůjde přesně namontovat Afe org. hadice od airboxu k motoru a bude se muset doobjednávat něco podobnýho (adaptér), jako musel tenhle maník u jinýho auta https://www.youtube.com/watch?v=z7KXoyT_z-U
...ale jinak by asi zdejší zkušenější (Mr.Hyundai, Mexican, idam.i....
) určitě potvrdili, že to tak zdlouhavá práce bejt nemusí...když se něco nepo***e.
Úplně bez filtru bych ale jezdit nezkoušel, byť jen kvůli testu, ani u nás na horách...
Mám pak ještě 2 DIY řešení, jak riziko vody trochu eliminovat. Jednak přidělat kovovou mřížku s jemným žebrováním hned na obou vnějších otvorech v násosce (kupodivu by se na to nejlíp hodily kovový ultrajemný filtry do větráků ve stolních kompech

Nakonec ještě taková hudlařina, ale asi by to taky trochu pomohlo - na dno nejníž položenýho místa Afe airboxu záměrně provrtat durch nejmenším možným vrtákem dírku pro postupnej odtok vody pro případ katastrofickejch scénářů, kdy by se dostalo hodně vody přímo do airboxu. Sice jsem trochu přemejšlel, jestli by se tím paradoxně nevytvářelo riziko zpětnýho vniku vody do airboxu zespoda z motorový části při ukrutných deštích, ale pokud bude dírka fakt malinkatá (něco jako dírka/ventil u víčka nálevky chladicí kapaliny motoru), mělo by snad bejt tohle riziko minimální...
Ono to všechno vypadá trochu složitě. Se známým si na to pro jistotu vyhradíme 2 dny, protože se může stát, že nepůjde přesně namontovat Afe org. hadice od airboxu k motoru a bude se muset doobjednávat něco podobnýho (adaptér), jako musel tenhle maník u jinýho auta https://www.youtube.com/watch?v=z7KXoyT_z-U
...ale jinak by asi zdejší zkušenější (Mr.Hyundai, Mexican, idam.i....

Úplně bez filtru bych ale jezdit nezkoušel, byť jen kvůli testu, ani u nás na horách...