Recenze a testy i30

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
SKV
**
Příspěvky: 216
Registrován: 05 dub 2009, 19:10
Bydliště: Brněnsko

Re: Recenze a testy i30

Příspěvek od SKV »

To, že podvozek i30 "příliš" dobře nefilltruje nerovnosti, neznamená, že je tvrdý. Něco podobného jsem měl na P205, která měla torzní odpružení zadní nápravy, byla to taková kačena. Pak jsem dal nové tlumiče, které podvozek podstatně změnily - bylo víc cítit každou nerovnost, ale zároveň se stále stejně nakláněl a blbě držel jako se starými. i30ka má k dokonalosti podvozku (jízdní vlastnosti, komfort a přenos hluku) dál než evropská konkurence. Toť můj názor.
i30 1.6i CVVT COMFORT, ESP, MOONLIGHT BLUE, CZ 2009
Reklama
 

matysekul
Moderátor
Příspěvky: 3020
Registrován: 04 říj 2008, 17:50
Bydliště: Česko

Re: Recenze a testy i30

Příspěvek od matysekul »

Jeden malý srovnávací test. Sice netuším,jak může být stejný motor v lehčím autě se stejnou převodovkou línější,ale budiž.Jinak se potvrdilo,to co se tu probírá.A možná s faceliftem Hyundai odladí i trochu podvozek.Protože u předfaceliftové Kie byl podle mně, ještě hlučnější.Převzato se souhlasem z jiného fóra.Díky Snike

ObrázekObrázek
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Recenze a testy i30

Příspěvek od 89majlo96 »

v i30 cw sa nedaju dklopit sedaky, alebo ty machri co to testovali su magori ? ](*,)
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
matysekul
Moderátor
Příspěvky: 3020
Registrován: 04 říj 2008, 17:50
Bydliště: Česko

Re: Recenze a testy i30

Příspěvek od matysekul »

Nene,dají se sklopit pouze opěradla,to mají správně.Mně osobně to vyhovuje.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Recenze a testy i30

Příspěvek od 89majlo96 »

no to je pekna blbost, to uz mohli spravit aj CW-cku to odklapanie sedakov
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Re: Recenze a testy i30

Příspěvek od zdenek76 »

matysekul píše:Jeden malý srovnávací test. Sice netuším,jak může být stejný motor v lehčím autě se stejnou převodovkou línější,ale budiž.Jinak se potvrdilo,to co se tu probírá.A možná s faceliftem Hyundai odladí i trochu podvozek.Protože u předfaceliftové Kie byl podle mně, ještě hlučnější.Převzato se souhlasem z jiného fóra.Díky Snike

ObrázekObrázek
Ohledně toho motoru to může být tím, že KIA v reálu ladí stejné motory na vyšší výkon než Hyundai. Papírově sice uvádějí stejné hodnoty (zřejmě aby si nekonkurovali), ale měření na brzdě ukáže něco jiného. Testy na brzdě se dělaly tuším vloni a dokonce myslím konkrétně u tohoto motoru, KIA měla navrch snad o 6 či 7kW, což už musí jít poznat. Zkusím případně ten test najít.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
matysekul
Moderátor
Příspěvky: 3020
Registrován: 04 říj 2008, 17:50
Bydliště: Česko

Re: Recenze a testy i30

Příspěvek od matysekul »

Jestli máme na mysli ten samý test,tak tam se testoval diesel a snad jen u kie,ale jistý si tím nejsem. Mne napadá syrovost motoru.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Recenze a testy i30

Příspěvek od Hardcam »

Ten test tady nekde na foru urcite je, ale Hyundai v nem myslim zahrnut nebyl...jinak co se tyce testu, tak meli spis srovnat Ceeda pred faceliftem. Tohle mi prijde lehce ucelove.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Borek
******
Příspěvky: 4501
Registrován: 25 črc 2005, 01:25
Bydliště: Orlické hory
Kontaktovat uživatele:

Re: Recenze a testy i30

Příspěvek od Borek »

Kdybych si musel vybrat,tak si vezmu raději i30.Ten facelift Kie co tam tak chválí,se mě vůbec nelíbí :( .Starší verze byla taková uhlazenější.Druhým důvodem je vnitřní prostor.U :hyu: větší rozvor o 5cm musí být uvnitř sakra znát a mám raději sebe než svou tašku v kufru.Tak ani nechápu,k čemu někdo u rodinného auta potřebuje celý rok tahat přes 500l prázdného prostoru a uvnitř být jak sardinka(viz.mini rozvory a vnitřní místo u Golfu nebo Octavie ](*,) ) #-o .Když si budu chtít jednou,dvakrát do roka vzít na dovolenou půl baráku,tak dám střešní box a po dovče se zbytečného prázdného prostoru zbavím a raději si natáhnu nohy uvnitř,než vykládat jak je důležité,aby se ta igelitka v kufru měla možnost cestou trochu proběhnout. :D
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
SKV
**
Příspěvky: 216
Registrován: 05 dub 2009, 19:10
Bydliště: Brněnsko

Re: Recenze a testy i30

Příspěvek od SKV »

matysekul píše:Jeden malý srovnávací test. Sice netuším,jak může být stejný motor v lehčím autě se stejnou převodovkou línější,ale budiž.Jinak se potvrdilo,to co se tu probírá.A možná s faceliftem Hyundai odladí i trochu podvozek.Protože u předfaceliftové Kie byl podle mně, ještě hlučnější.Převzato se souhlasem z jiného fóra.Díky Snike
Jednak udávané výkony a Nm jsou u :hyu: trochu pofidérní, jen na www. :hyu: .cz jsou uváděné 2 nebo tři různé varianty.
To, že má KIA živější a přitom úspornější motor se není čemu divit. Motormanagement je o generaci novější, takže nepochybuji, že předělali i SW. Ona servo škrtící klapka by na starou ŘJ šla asi těžko napasovat.
Mj. si všimněte, že když budeme srovnávat předfaceliftovaného Ceeda s i30, má Ceed se stejným motorem, převodovkou a mírně lepším Cx nezanedbatelně horší spotřebu než i30. Z toho mi vyplývá to, že :hyu: nám kecá ještě víc než KIA :^o .
i30 1.6i CVVT COMFORT, ESP, MOONLIGHT BLUE, CZ 2009
Uživatelský avatar
Radim Brožek
**
Příspěvky: 363
Registrován: 16 bře 2009, 15:37

Re: Recenze a testy i30

Příspěvek od Radim Brožek »

Ten stejný prostor pro posádku je samozřejmě nesmysl. Ceed má o cca 10cm delší kufr, což při stejném rozměru karoserie znamená, že těch 10cm chybí na zadních sedadlech. Což byl také jeden z plusů pro i30 proti Ceedu, když jsem to kupoval. Objem kufru je zkreslený. Porovnávat by měli korejskou i30 s dojezdovkou. Těch 400l je u i30 bráno od podlážky nahoru. Není započten prostor pod ní, což u Ceedu je. Když to srovnáte s metrem, tak jsou rozměry šířka/délka + cca 10cm ve prospěch Ceedu, což jsou desítky, ale ne stovky litrů. Ještě lepší je Focus, ten je o dalších v kufru 10cm širší.
i30cw 1.6i Comfort, ESP, Moonlight blue, 04/2009, CZ
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Recenze a testy i30

Příspěvek od Hardcam »

SKV píše: Mj. si všimněte, že když budeme srovnávat předfaceliftovaného Ceeda s i30, má Ceed se stejným motorem, převodovkou a mírně lepším Cx nezanedbatelně horší spotřebu než i30. Z toho mi vyplývá to, že :hyu: nám kecá ještě víc než KIA :^o .
Kdo bere tabulku vyrobce ohledne spotreby jako zavaznou, je blazen. Ty jezdid v idelanich (stejnych) podminkach, ze kterych oni vycetli tu spotrebu? Ja myslim, ze ne. Kdyz vybiram auto, na jeho spotrebu mrknu, ale jen z ciste orientacniho hlediska. Kdyz budu jezdit po Praze, budu mit zarucene jinou spotrebu nez kdyz budu jezdit po Lounech a kdyz budu jezdit v Jiznich Cechach, budu mit zarucene nizsi spotrebu, nez kdyz budu bydlet v Beskydech a cestovat tam z kopce do kopce do prace.
Za svou x letou zkusenosti s nekolika modely Hyundai muzu rict, ze spotrebu uvadi vyssi, nez je realna. Napriklad s CRDi jsem se v zivote nedostal na udavanych 8,2 l/100km ve meste, to bych musel jak blazen furt tocit jednicku do omezovace.
A ta psoledni veta mi nedava smysl, kdyz ma Ceed stejny motor, preodovku, nizsi Cx a mnohem horsi spotrebu, proc tedy lze :hyu: vice nez KIA, ktera ma tabulkove spotrebu vyssi?
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
willy50
****
Příspěvky: 1097
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Recenze a testy i30

Příspěvek od willy50 »

Ahoj, zkuste zkouknout toto video. Je to sice o Kia Ceedu, ale nějaké postřehy se mohou hodit.
O Kii to začíná na cca 18té minutě.
(Pořad z 15.1.)
willy50
****
Příspěvky: 1097
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Recenze a testy i30

Příspěvek od willy50 »

SKV
**
Příspěvky: 216
Registrován: 05 dub 2009, 19:10
Bydliště: Brněnsko

Re: Recenze a testy i30

Příspěvek od SKV »

Kdo bere tabulku vyrobce ohledne spotreby jako zavaznou, je blazen. Ty jezdid v idelanich (stejnych) podminkach, ze kterych oni vycetli tu spotrebu? Ja myslim, ze ne. Kdyz vybiram auto, na jeho spotrebu mrknu, ale jen z ciste orientacniho hlediska. Kdyz budu jezdit po Praze, budu mit zarucene jinou spotrebu nez kdyz budu jezdit po Lounech a kdyz budu jezdit v Jiznich Cechach, budu mit zarucene nizsi spotrebu, nez kdyz budu bydlet v Beskydech a cestovat tam z kopce do kopce do prace.
Za svou x letou zkusenosti s nekolika modely Hyundai muzu rict, ze spotrebu uvadi vyssi, nez je realna. Napriklad s CRDi jsem se v zivote nedostal na udavanych 8,2 l/100km ve meste, to bych musel jak blazen furt tocit jednicku do omezovace.
A ta psoledni veta mi nedava smysl, kdyz ma Ceed stejny motor, preodovku, nizsi Cx a mnohem horsi spotrebu, proc tedy lze :hyu: vice nez KIA, ktera ma tabulkove spotrebu vyssi?
Jasně, spotřeba se měří v syntetických testech, ale o něčem vypovídá. A opět budu opakovat to, co jsem tady na fóru už několikrát napsal. Na všech vozech, se kterými jsem měl dočinění jsem se v mých lokálních podmínkách dostal na spotřebu uváděnou výrobcem nebo i nižší, u i30 se pohybuji o litr víc. Clio uváděná meziměsto 4.9, byl jsem schopen, při dodržování rychlostních limitů, jet za 4.8, kombinace uváděná 5.9, jezdil jsem 5.4-6 l. U P205 se ještě uváděli spotřeby při 90 km/h a snad 120 km/h, standardně se jezdilo úsporněji, Yaris r.v. 2008, teď tam na PC je nějakých 4,6. Služební Toyota Avensis 1.6VVT jezdí za necelých 7 l (podotýkám, že služební). U všech vozů se tedy průměrka blíží udávané kombinované spotřebě. U i30 se při dálkové a úsporné jízdě nedostanu ani na 6 l, udávaná je 5.2 l, průměrka se motá kolem 7 l, teď v zimě jsem už na 8.
A to, že KIA kecá míň než :hyu:? Je stejně "žravá" jako :hyu:, ale uvádí hodnoty, které se víc blíží realitě, tož proto. :wink:
i30 1.6i CVVT COMFORT, ESP, MOONLIGHT BLUE, CZ 2009
Odpovědět

Zpět na „i30 Pokec“