Stránka 3 z 64

Napsal: 20 led 2008, 12:34
od vlastaFR
no ten motor preci musi vydrzet vic (diesel). jaka je vubec zaruka na autak nebo spis motor?? podstata bude nejspis v tankovani kvalitni nafty. ale i tak. tyhle motory 1.5 crdi. montujou do renaultu a myslim kdyby mely zivotnost kolem 100tis a vedelo by se o tom tak je urco stahnou.. pravda je ze je to moc sikovnej moturek. taktrochu prebuzenej vykonem ale musi preci vydrzet. vzdy sem byl benzinovej ale dnesni vykony dieselu mi rikaj uz jen jedno. benzin uz nee. teda pokut nema benzin turbinu :twisted: . PS. nemluve o spotrebe benzinu vs. nafty. jak tu nekdo pise ze najede rocne malo tis km::: tak i tak stou naftou jedes o 30% minkrat na benzinku

Napsal: 20 led 2008, 12:43
od jandaxx
Já myslím že dnešní naftový motory s turbem vydrží zhruba to co benzíny. Vezmi si ten výkon. 1,5 má 110 koní. Ale spíš se podělá turbo, nebo čerpadlo nebo vstřiky. A u 8 let starýho auta se to asi nevyplatí opravovat. Na to je lepší benzín - jednoduchá konstrukce, kde nemá co odejít.
CRDI motory nejsou HDI, Je to vlastní konstrukce. Pouze používají některé díly od světových dodavatelů, jako je třeba Bosch.
Co jsem četl v AutoDieselu, tak u některých dílů je životnost limitovaná a nedá se s tím nic dělat. Konstrukce je tak složitá, že ty díly prostě více fyzicky nevydrží. Vstřiky a turbo tak asi 150 000km. Pak se mechanicky opotřebují a je třeba je vyměnit/repasovat. A můžeš tankovat kvalitní naftu ale mechanická životnost je +- taková. Vezmi si, kolik to turbo točí, kolikrát se vstřik otevře za minutu nebo třeba za kilometr jízdy x 150 000km. To jsou miliony a miliony otevření a je div, že to vůbec vydrží tyhle kilometry.

Napsal: 20 led 2008, 14:51
od vlastaFR
tak vtom pripade jsou nejmodernejsi naftovy motory zader. Ale pride mi to divny... "nebo spis nahovno". takze dneska je tomu presne naopak nez byvalo zvykem. stou vydrzi..naftak vs benzin :cry: . PS: renaulty maj DCI a vykon a toc moment je u 1.5crdi (hyundai) stejnej jako 1.5 dci (renault)

Napsal: 20 led 2008, 15:06
od jandaxx
Jo jasně, já to pomotal s PSA. Ty mají HDI. Ale ono je to dneska celkem jedno. Většina výrobců je stejně přeprodává VW třeba Chrysleru/Jeepu a Mitubishi, PSA třeba Fordu, Mazdě nebo Volvu a tak podobně. A stejně tam všichni dávají jednotlivé díly od několika gigantů jako je Bosch, Denso, Delphi, Siemens a podobně. Takže když něco blbě vyrobí v Densu a přeprodají to do pěti různých modelů, tak se serou všechny, ať je to Hyundík nebo třeba Ford. Z louže pod okap.

Napsal: 20 led 2008, 15:13
od jandaxx
Třeba u VW jsou nejspolehlivější nafťáky starý 1.9 TDI 66 a 81KW. Ty mají ještě rotační čerpadlo, není to systém P-D atd. Ty opravdu najedou třeba půl milionu. Ale i u těch se to turbo a váha vzduchu musí měnit...

Napsal: 20 led 2008, 19:28
od vlastaFR
no tyhle novy naftaky PDcka nejsou je to posledni vyvoj comon rail. :arrow: sem teda pochopil ze to delaj tak ze najedes 200 000km a pak si kup radsi novy auto do staryho uz nema cenu lejt prachy. sou to K....

Napsal: 20 led 2008, 19:44
od jandaxx
Asi tak. Nacpi do osm let starýho auta který má najeto 150 - 200 000km a cenu třeba 100 000kč 80 litrů za nový vstřiky, čerpadlo, turbo ve značkovým servise. Možná u firemního auta, tam se na ty náklady tak nekouká. Ale soukromník to raději dá do bazaru, ať se to podělá jinýmu. Dneska už se dá mnoho dílů repasovat. Jsou specializované firmy, které dělají repasi vstřiku za cca 4000kč x 4 + práci a jsi stejněnejmíň na dvaceti. Stejně to je ale pálka. Proto je třeba koupě novýho Accentíku CRDI výhodná. První majitel má záruku nového vozu. Toho bych se nebál. Když se k němu bude chovat slušně, bude mu dělat dobrou službu. Ale koupit ho po osmi letech? Může to být výhodný kup ale taky finanční sebevražda.

Napsal: 22 led 2008, 09:50
od vlastaFR
takhle to delaj nemci. koupej si auto na lizacku "5 let" apo peti letech sup snim pric "do cech :D " protoze vedej ze se bude vsechno srat... a koupej si new

Napsal: 22 led 2008, 09:53
od vlastaFR
:shock: trochu OT radsi toho nechame oni kluci odtut to nemaj radi :roll:

Napsal: 22 led 2008, 15:07
od laxo18
no podla mna ta 1.6 musi byt velmi silny motor na tak lahke auto uz len ked usudim z accenta co bol 1.5 12valve 65kw to je taka mala raketa a pri terajsich 16valve s CVVT to musi byt drak o 1.5CRDI som pocul strasne vela su to skvele motori ale nevedel by som ich porovnavat navzajom lebo benzin a diesel je nieco upne ine diesle tahaju od co najmensich otackach lebo su tak stavane a ludom sa zdaju sviznejsie ako benziny ale benzin sa narozdiel od diesla dostane do otacok ovela rychlejsie a pracovanie toho motora pri dobrom tahu su vzdy tych okolo 3000 az 4000 a tam sa z dislami superit velmo lahko daa je to uz potom nieco ta 1.6 by mohla mat celkom dobru spotrebu ak sa motorom nebude vyslovene pretacat a budu v tom velke slapania na plyn a bzdu typoval by som na tych 6.5l kombinovane mozno pol az liter plus usudzujem uz len z toho ze ked jazdim na coupe co je ovela tazsie robusnejsie auto s objemom 2.0 a tam to zere kombinovane tych 7 az 8.5 a tak isto aj na sonate ktora je ovela tazsia tie diesle su fakt perfektne volakedy som mal knim velky odpor lebo som myslel ze spravit s 1.5 CRDI bude slabe ale potom ked som vlastne zistil co su tie CRDI tak visli podla mna ako z najlebsich dieslov uz ked to len porovnam s 1.9TDI tak to proste ta 1.9 je obycajny shit

Napsal: 22 led 2008, 17:16
od rastos
Mam dlhsiu skusenost s 1.6 v Matrixe. Teda neviem, ci je to ten isty motor, ale pochybujem, ze by zacali robit uplne iny. V Matrixe ma ten motor peknu dynamiku, lenze:
1. Je hlucny. Uz od cca 90 km/h zacina byt hlucny a dalej sa to len zhorsuje. Mozno sa na tom podpisuje aj dost nakratko sprevodovanie, pyta si to 6-ku.
2. Dost zerie. Samozrejme ze Matrix je vyssi a ma vacsi odpor vzduchu, ale nie som si isty, ci je to iba aerodynamikou. Pozri https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=6920
Zaver: Pripadny zaujemca by si mal Accenta 1.6 dobre odskusat a sledovat hlucnost, najma pri vyssich rychlostiach. Pripadne preverit spotrebu - ale to neviem ako by sa pri skusobnej jazde dalo.

Napsal: 22 led 2008, 17:24
od laxo18
no ked clovek ide v aute cez 160 tak si myslim ze ten benzin bude kazdy jeden hlucny no samozrejme ked sa bavime o nizsej triede lebo v sonate sa to rozoznat neda ale to je nieco uplne ine podla mna je to uplne normalne ze motor ked bude vytacany tak aj bude dost pocutelny to je fakt a to je aj pri fabii aj pri renolte aj pri pole

Napsal: 22 led 2008, 17:57
od ZdeněkSvoboda
Motor u Matrixe je jiný než u Accenta.
Matrix má 76kW a 141Nm, spotřeba 7,3
Accent má 82 kW a 146Nm, spotřeba 6,4
Myslím si tudíž, že to asi bude úplně jiný motor :wink:

Napsal: 22 led 2008, 18:01
od Rudolf
rastos píše:Mam dlhsiu skusenost s 1.6 v Matrixe. Teda neviem, ci je to ten isty motor, ale pochybujem, ze by zacali robit uplne iny. V Matrixe ma ten motor peknu dynamiku, lenze:
1. Je hlucny. Uz od cca 90 km/h zacina byt hlucny a dalej sa to len zhorsuje. Mozno sa na tom podpisuje aj dost nakratko sprevodovanie, pyta si to 6-ku.
2. Dost zerie. Samozrejme ze Matrix je vyssi a ma vacsi odpor vzduchu, ale nie som si isty, ci je to iba aerodynamikou. Pozri https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=6920
Zaver: Pripadny zaujemca by si mal Accenta 1.6 dobre odskusat a sledovat hlucnost, najma pri vyssich rychlostiach. Pripadne preverit spotrebu - ale to neviem ako by sa pri skusobnej jazde dalo.
Accent má motor se 4 ventily na válec a s technologií proměnného časování ventilů CVVT. Matrix má "obyčejnou" čtyřventilovou 1.6-ku. Takže základ je stejnej, ale výsledek jiný.

Napsal: 22 led 2008, 19:01
od rastos
No ja len budem rad, ak sa sudruhovia z Koreje pochlapili a odstranili vsetky nedostatky predchadzajucej verzie 1.6... :D Ak je tak, potom je skoda, ze v sucasnom Matrixe predavaju stale ten starsi model :(