Stránka 3 z 5

Napsal: 09 kvě 2008, 15:32
od laxo18
hej ako toto viem ze sa staava a dost casto ale aspon mi vzdy pridu na chybu ja zas niesom taky zrucny aby som si to spravil saam nevravim ze vymenu oleja by som nevedel

Napsal: 09 kvě 2008, 16:53
od mirpie
to je ten důvod, proč si vše, co zvládnu doma v garáži, měnim sám. Olej, táhla stabilizátoru, brzdový desky, klínový řemeny, rejdový čepy, atd... Kvůli tomuhle do servisu nejezdim. Horší ty ložiska, na to nemám stahovák... :(

Napsal: 16 kvě 2008, 20:51
od mirpie
tak jsem koupil 3litry převodového oleje 75W/80 API GL a vyliju zítra tu břečku, co beztak nikdo nikdy neměnil... Taky, ne že by musel, ale mluvil jsem s prodejcem a povidal, že i když všude říkaj a píšou, že olej v převodovce vyrží životnost celého auta, tak povidal, že výměna po 150tis km není vyhození peněz. Té převodovce to pomůže, neopotřebovává se tak rychle... Tak zítra pod to lehnu a vyměnim, teda pokud je třeba pod to vůbec lehnout, doufám že ne, to vypodložování auta špalkama mě nebaví.. (nemám kanál). Ani jsem se nedíval, kde to má nějaké napouštěcí a vypouštěcí otvory, tak kdyžtak někdo napište, ale to snad najdu... :-)

Napsal: 16 kvě 2008, 21:38
od fischer69
laxo18 píše:10W40 neni plna sintetika to je polo ta 10 tam znamena polo 5W40 je plna sintetika aj ja som si myslel ze tam ma plnu a nakoniec polo neviem preco maju pisane tieto GKcka 10W40 od vyroby to mi je take cudne


Prepac,ale v tom sa mylis. Ja sa venujem autam a predaju autodielov uz nejaky ten piatok a 5w neznamena plnu a 10w polosyntetiku. tieto cisla urcuju teplotny rozsah oleja. aj 10w40 moze byt plne synteticky...robi ho napriklad shell. ide len o to,ze pri nizkych teplotach trva trosku dlhsie,kym sa premaze motor,pretoze aj hustota je tym vacsia,cim je vyssie to prve cislo. 5w,10w,15w,20w. takze tolko k tomu v skratke.

Napsal: 17 kvě 2008, 08:20
od Hujer
mirpie píše:tak jsem koupil 3litry převodového oleje 75W/80 API GL a vyliju zítra tu břečku, co beztak nikdo nikdy neměnil... Taky, ne že by musel, ale mluvil jsem s prodejcem a povidal, že i když všude říkaj a píšou, že olej v převodovce vyrží životnost celého auta, tak povidal, že výměna po 150tis km není vyhození peněz. Té převodovce to pomůže, neopotřebovává se tak rychle... Tak zítra pod to lehnu a vyměnim, teda pokud je třeba pod to vůbec lehnout, doufám že ne, to vypodložování auta špalkama mě nebaví.. (nemám kanál). Ani jsem se nedíval, kde to má nějaké napouštěcí a vypouštěcí otvory, tak kdyžtak někdo napište, ale to snad najdu... :-)
Vypousteci otvor je dole na leve strane po smeru jizdy klic 24.Kontrolni a nalejvaci sroub klic 17 je zepredu po smeru jizdy cca v polovine.Na naliti budes potrebovat trychtyr s hadici.

Napsal: 17 kvě 2008, 09:13
od mirpie
Hujer píše:
mirpie píše:tak jsem koupil 3litry převodového oleje 75W/80 API GL a vyliju zítra tu břečku, co beztak nikdo nikdy neměnil... Taky, ne že by musel, ale mluvil jsem s prodejcem a povidal, že i když všude říkaj a píšou, že olej v převodovce vyrží životnost celého auta, tak povidal, že výměna po 150tis km není vyhození peněz. Té převodovce to pomůže, neopotřebovává se tak rychle... Tak zítra pod to lehnu a vyměnim, teda pokud je třeba pod to vůbec lehnout, doufám že ne, to vypodložování auta špalkama mě nebaví.. (nemám kanál). Ani jsem se nedíval, kde to má nějaké napouštěcí a vypouštěcí otvory, tak kdyžtak někdo napište, ale to snad najdu... :-)
Vypousteci otvor je dole na leve strane po smeru jizdy klic 24.Kontrolni a nalejvaci sroub klic 17 je zepredu po smeru jizdy cca v polovine.Na naliti budes potrebovat trychtyr s hadici.

dík za cenné info, snad v tom bordelu najdu trychtýř a hadici... Rozumim, ten nalejvací otvor je na boku, ne nahoře....

Napsal: 17 kvě 2008, 10:26
od Hujer
mirpie píše:
Hujer píše:
mirpie píše:tak jsem koupil 3litry převodového oleje 75W/80 API GL a vyliju zítra tu břečku, co beztak nikdo nikdy neměnil... Taky, ne že by musel, ale mluvil jsem s prodejcem a povidal, že i když všude říkaj a píšou, že olej v převodovce vyrží životnost celého auta, tak povidal, že výměna po 150tis km není vyhození peněz. Té převodovce to pomůže, neopotřebovává se tak rychle... Tak zítra pod to lehnu a vyměnim, teda pokud je třeba pod to vůbec lehnout, doufám že ne, to vypodložování auta špalkama mě nebaví.. (nemám kanál). Ani jsem se nedíval, kde to má nějaké napouštěcí a vypouštěcí otvory, tak kdyžtak někdo napište, ale to snad najdu... :-)
Vypousteci otvor je dole na leve strane po smeru jizdy klic 24.Kontrolni a nalejvaci sroub klic 17 je zepredu po smeru jizdy cca v polovine.Na naliti budes potrebovat trychtyr s hadici.

dík za cenné info, snad v tom bordelu najdu trychtýř a hadici... Rozumim, ten nalejvací otvor je na boku, ne nahoře....
Na boku,ale zepredu po smeru jizdy.

Napsal: 17 kvě 2008, 16:42
od mirpie
tak převodový olej vyměněn. Oba šrouby šly naštěstí povolit dobře. hadici a trychtýř jsem taky našel, tak to docela šlo... Nečekal jsem žádnou změnu, ale po výměně mi tam ty rychlosti ted padaj sami, jde to lehce bez odporu...

Hmmmm

Napsal: 24 kvě 2008, 22:41
od Coupe 102
mirpie píše:tak převodový olej vyměněn. Oba šrouby šly naštěstí povolit dobře. hadici a trychtýř jsem taky našel, tak to docela šlo... Nečekal jsem žádnou změnu, ale po výměně mi tam ty rychlosti ted padaj sami, jde to lehce bez odporu...

Hmm kolik se tam vešlo toho oleje,litry to asi nebudou.) a cena?

Napsal: 26 kvě 2008, 08:07
od mirpie
v papírech píšou 2,15l, tak jsem to tam nalil.. Cena jako u jiných výrobků je různá. Borec mi nabízel olej od Valvoline za 260Kč/l, což mě přišlo dost. Koupil jsem olej od Fuchse ua 160Kč/l, ale prodávaj to jen po litrových nebo 4l baleních, tak jsem koupil 3x 1l za 480Kč...Specifikace API GL

aditiva

Napsal: 28 kvě 2008, 00:25
od AndyNJ
Panove mate nekdo nejake zkusenosti s aditivy do oleje, slysim lehke chrasteni od hlavy motoru, zvuk podobny dieslu. Ovsem jen pri neutralu a rychlostech 1 a 2. Potom nastene klidne vrneni. Tak premyslim cim by to mohlo byt a jestli bych tomu pomohlo nejake aditivum do oleje. Zvuk nezpusobuje rozvodak, jde to ciste z ty hlavy. Nekdo nejaka zkusenost nebo napad cim to muze byt? ... A pardon ze jsem to plesknul do tematu Oleje:-)

Coupe 1.gen, 1.6

Napsal: 29 kvě 2008, 08:32
od mirpie
to vidim spíš na volný rozvodý řetěz, občas chrastí, občas ne, občas mlátí do toho kovového vedení co je pod víkem ventilů.. S aditivy zkušenost nemám a ani bych tam nic podobného nelil. Mně občas pozlobí vychozená hydraulická zdvihátka ventilů, ale to nemám spojistost s tím, zda jedu na jedničku, dvojku, či neutrál..To ovlivnuje hlavně okolní teplota, teplota oleje a otáčky

Napsal: 29 kvě 2008, 21:59
od Dr Meduza
ahoj, mel bych otazecku, v jakym asi tak bude motor stavu s najezdem 185000Km jezdenej na Castrol RS Race 0W-40 a to dost ostre (menenej po 20tis)?
Mam moznost koupit jedno auto, v sobotu si ho du prohlidnout, melo by bejt jinak velice dobre udrzovany

Napsal: 30 kvě 2008, 11:54
od mirpie
stav motoru není až tak závislý na stavu najetého km, jako špíše na zacházení, interval a kvalita oleje. Motor, se kterým se dobře zacházelo a má najeto poctivých 180tis km může být v lepším stavu, než motor co má najeto 40tis km a ten člověk s tím prasil stylem plnej knedlík za studena, olej měnil jak se mu chtělo, lil tam to co bylo po ruce, nebo nedbal na výkonnostní kritérium oleje.... Takže v jakém je stavu se pozná těžko. Hodně napoví komprese jednotlivých válců. Ten přístroj (barometr s redukcemi a hadicemi) koupíš už za 1300,-. Motor necháš zahřát na provozní teplotu, vypneš, vytáhneš všechny svíčky a postupně místo svíčky dáš barometr, odpojíš relé palivového čerpadla, at tam nejde benzín a naprázdno protočíš startérem o 3-4otáčky. Zaznamenáš hodnotu barometru a takhle stejně u všech válců. Kompresep o nájezdu většího počtu km bude jistě menší, než udávaná při stavu novího motoru, ale důležité je, aby hodnoty sousedních válců nebyly větší než 1bar. Pokud to nemáš, někde si to puč nebo kup. Věcička za 1300,- ti může ušetřit investice za 15000 za pístní kroužky, repas sedel ventilů atd.

Jinak by se nemělo hulit z výfuku, motor by měl běžet klidně a pravidelně a nejlíp bez cvakání zdvihátek nebo chrastění řetězu... Hodně štěstí

Napsal: 30 kvě 2008, 15:07
od Dr Meduza
Jak moc sou tam pristupny ty svicky, nebo spis kolik je tam mista na ten tlakomer? Tlakomer mam, ale vrazi se misto svicky, na skodovackym motoru je to v pohode, tam je misto, ale vejde se i sem?
takovejhle:
http://www.ikup.cz/item.php?id=414328&a ... valcu-mk16