Stránka 3 z 5

Napsal: 19 čer 2008, 13:05
od dudu
david C3
Neviem kolko je zaruka na tlmice, podla mna by mala byt normalne tri roky kedze je napisane bez obmedzenia poctu kilometrov. Ale asi je to len moj nezor, lebo konkretne tlmice su napisane v servisnej knizke ako material ktory sa moze opotrebovat. Asi to skutocne zalezi na tom ktorom servise.
Mal som predtym feliciu, 150tis km a nemenil som ani tlmice ani capy ani nic na naprave ci riadeni. A lozisko ktore mi hucalo mi vymenili v zaruke bez zbytocnych reci.

Napsal: 19 čer 2008, 13:27
od Vilda
Jedna kost stála asi 750 Kč už přesně nevim, ale Renault je hodně drahej !! Kolik to bude stát na Hyundíka, to Ti nepovim, ale tolik jako na Rendla snad ne. Je jasný, že to může mlátit i něco jinýho, ale většinou to dělaji tyhle hřídelky. Jsou to rány, že máš pocit, že ti musí upadnout náprava :shock: Já si tyhle opravy dělám většinou sám, protože v servisu si na každou ptákovinu napíšou 2 - 3 hodiny a už platíš za práci, až se s Tebe práší. Sice řemeslo už dlouho nedělám, ale tyhle věci zvládnu vyměnit sám.
................................................
New Accent 1.6i CVVT celadon blue ( v září )

Napsal: 19 čer 2008, 14:51
od jandaxx
David C3 píše:Mám 3 prodejny tak asi o zárukách něco vím.. jinak např: na Baterii není záruka!
Záruka je ze zákona na všechno zboží. Tedy, i na tu baterii. Něco jiné je záruka a něco jiné je technická životnost. Když budu mít například alkalický článek, u kterého je deklarovaná funkčnost i po pěti letech, tak ho můžu klidně v záruční době reklamovat. Samozřejmě ne na vybití, ale například na vytečení elektrolytu a podobně. U toho vybití bych musel dokázat, že nevzniklo používáním. Stejné je to i s aku v autě. Když se například po 18ti měsících zkroutí desky, nebo uvnitř upadne kontakt, tak je to samozřejmě na reklamaci. Jetli máš tedy Davide prodejny a tohle prohlašuješ, tak jsi poměrně neznalý zákonů. Nic ve zlém. Jde jen o to, jak má kdo z reklamujících pevné nervy a jestli chce jít do ostrého-případně i soudního sporu.

Odpovědnost za Vady prodané věci
§ 619

(1) Nejde-li o věci, které se rychle kazí nebo o věci použité, odpovídá prodávající za vady, které se projeví jako rozpor s kupní smlouvou po převzetí věci v záruční době (záruka).

(2) Záruka se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. U věcí prodávaných za nižší cenu se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána.

(3) Jde-li o věci použité, neodpovídá prodávající za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které měla věc při převzetí kupujícím.

§ 620

(1) Při prodeji spotřebního zboží je záruční doba 24 měsíců; jde-li o prodej potravinářského zboží, je záruční doba osm dní, u prodeje krmiv tři týdny a u prodeje zvířat šest týdnů. Je-li na prodávané věci, jejím obalu nebo návodu k ní připojeném vyznačena v souladu se zvláštními právními předpisy4a) lhůta k použití věci, skončí záruční doba uplynutím této lhůty.

(2) U věcí, které jsou určeny k tomu, aby se jich užívalo po delší dobu, může být zvláštním právním předpisem záruční doba prodloužena nad dobu uvedenou v odstavci 1; prodloužení záruční doby se může týkat i jen některé součástky věci.

(3) Na žádost kupujícího je prodávající povinen poskytnout záruku písemnou formou (záruční list). Záruční list musí obsahovat jméno a příjmení, název nebo obchodní firmu prodávajícího, jeho identifikační číslo, sídlo, jde-li o právnickou osobu, nebo bydliště, jde-li o fyzickou osobu. Umožňuje-li to povaha věci, postačuje namísto záručního listu vydat kupujícímu doklad o zakoupení věci obsahující uvedené údaje.

(4) Pokud je to s ohledem na poskytovanou záruku potřebné, prodávající v záručním listě srozumitelným způsobem vysvětlí obsah poskytované záruky, uvede její rozsah, podmínky, dobu platnosti a způsob, jakým je možno uplatnit nároky z ní plynoucí. V záručním listu prodávající zároveň uvede, že poskytnutím záruky nejsou dotčena práva kupujícího, která se ke koupi věci váží podle zvláštních právních předpisů. Nesplněním povinností týkajících se vydání záručního listu není platnost záruky dotčena.

(5) Prohlášením v záručním listě vydaném kupujícímu může prodávající poskytnout záruku přesahující rozsah záruky stanovené v tomto zákoně; v záručním listě pak určí prodávající podmínky a rozsah prodloužení záruky.
§ 621

Záruční doby začínají běžet od převzetí věci kupujícím. Má-li koupenou věc uvést do provozu jiný podnikatel než prodávající, začne záruční doba běžet až ode dne uvedení věci do provozu, pokud kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů od převzetí věci a řádně a včas poskytl k provedení služby potřebnou součinnost.

Napsal: 19 čer 2008, 15:23
od CzechJoker
U některých baterií výrobce udává životnost a ta může být klidně i deset let.

Napsal: 19 čer 2008, 15:38
od David C3
k té neznalosti bych .... radeji nic. Jinak vždy vyjdu zákazníkovy vstříc at je spokojený i když dodavatel mu to zamitne a naučtuje tak mu to v zajmu dobrých vztahů dám zdarma... co jsem se bavil s panem s čojky tak mezi reklamacemi vedou boty !!!!!!! jinak zákazník není ten co něco koupí ale ten co se vrátí !! :-)

Napsal: 19 čer 2008, 16:03
od jandaxx
Hehe, koukám Davide, že jsem u Tebe před několika lety nakupoval. Byl jsem na dovolené v Podkopné Lhotě a kupoval jsem u Tebe ve Zlíně prstýnek. Ale neboj, už je po záruce. :D No a loni v Červnu jsem si z útulku ve Vršavě přivezl pejska. Líbil se mi na internetu, tak jsem sednul v Praze do auta a sjel si pro něj.

Napsal: 19 čer 2008, 16:15
od David C3
Neke fakt? tak kdyby byl problém do Prahy taky jezdím... :-) :-) :-)

Moje skusenosti

Napsal: 25 čer 2008, 13:57
od dudu
Tak je streda a ja som mal mmojho Accenta na garancke po 45000 km. Samozrejme som nahlasil aj to spominane buchanie na prednej naprave. Bola to tycka stabilizatora a ani sa ma nic nepytali a vymenili to v ramci zaruky, takze som to neplatil. Asi mam naozaj dobry servis, nemozem na nich povedat zle slovo. Cena garancky 7262 sk. Je v tom aj vymena chladiacej kvapaliny, oleja, sviecok, filtrov.... Zaujimave ze este mi nemenili brzdove platnicky, myslel som ze po 45000 km uz bude treba, ale vraj este nie.

Re: Moje skusenosti

Napsal: 25 čer 2008, 14:47
od Vilda
dudu píše:Tak je streda a ja som mal mmojho Accenta na garancke po 45000 km. Samozrejme som nahlasil aj to spominane buchanie na prednej naprave. Bola to tycka stabilizatora a ani sa ma nic nepytali a vymenili to v ramci zaruky, takze som to neplatil. Asi mam naozaj dobry servis, nemozem na nich povedat zle slovo. Cena garancky 7262 sk. Je v tom aj vymena chladiacej kvapaliny, oleja, sviecok, filtrov.... Zaujimave ze este mi nemenili brzdove platnicky, myslel som ze po 45000 km uz bude treba, ale vraj este nie.
A neptal ses náhodou kolik " kost " stála ? Jen pro porovnání s Renaultem ....
......................................................
New Accent 1.6i CVVT celadon blue

Napsal: 25 čer 2008, 14:55
od dudu
To ma ani nenapadlo sa spytat. bol som rad ze to mam opravene a ze som to nemusel platit

Napsal: 25 čer 2008, 15:51
od Vilda
dudu píše:To ma ani nenapadlo sa spytat. bol som rad ze to mam opravene a ze som to nemusel platit
Jasný, v pohodě 8)
.....................................................
New Accent 1.6i CVVT celadon blue

Re: Moje skusenosti

Napsal: 25 čer 2008, 17:42
od llubos
dudu píše:Tak je streda a ja som mal mmojho Accenta na garancke po 45000 km. Samozrejme som nahlasil aj to spominane buchanie na prednej naprave. Bola to tycka stabilizatora a ani sa ma nic nepytali a vymenili to v ramci zaruky, takze som to neplatil. Asi mam naozaj dobry servis, nemozem na nich povedat zle slovo. Cena garancky 7262 sk. Je v tom aj vymena chladiacej kvapaliny, oleja, sviecok, filtrov.... Zaujimave ze este mi nemenili brzdove platnicky, myslel som ze po 45000 km uz bude treba, ale vraj este nie.
v ktorom servise si bol?

Napsal: 25 čer 2008, 22:17
od dudu
Je to v Ba, AUTO POLA na vajnorskej

Napsal: 25 čer 2008, 22:26
od zdenek76
dudu: tyčku stabilizátoru můžeš počítat tak 400-800 Kč za kus podle výrobce. Solidní prodejce by ti to mohl napoprvé uznat jako reklamaci, zpravidla si to pak od tebe vybere jiným způsobem. Ale těžko soudit, jsou tyčky které vydrží 10-15t km a tyčky co vydrží 3x tolik.

Napsal: 29 čer 2008, 09:44
od leachimflow
to jandaxx: konecne som po skuske a vlastne aj po celom skuskovom :) mam pocit, ze si citoval Cesky OZ. ako som pozeral tak nase zakony sa uz dost ozchadzaju a nie su identicke. Treba sa mat na pozore, lebo napr. §620 OZ je velmi odlisny. Ak by si to chcel porovnat napr. na www.aspi.cz je databaza SK predpisov.
Rozumiem, ze veci maju urcitu zivotnost. Nepredpokladam, ze profesional, ktory najazdi za rok 200 000km si kupi Accenta. Stavim sa, ze to by ho servis vysiel na veeelmi vela.
Ja najazdim za mesiac cca 2000km a myslim, ze ak mi servis bude chciet napr. po 20 mesiacoch a 40000km nahovorit, ze lamela spojky je opotrebovana a po zivotnosti a teda si to hradim sam, budem ochotny ist aj do ostreho sporu. Urcite ale nebudem reklamovat vyslahanu autobateriu ak mi auto 6 mesiacov stalo a potom nenastartovalo. Veci treba naozaj zvazovat. Myslim, ze v tychto veciach uz sme za jedno.
Btw. ozaj ma ale prekvapuje ak niekto porovnava remienok na hodinky s lamelami spojky. Jablko a hruska nie je to iste napriek tomu, ze su sladke a je to ovocie.
Stale ale nevidim zakon ktory dovoluje predajcovi uctovat si za servisne prehliadky. Tak ako to je? Nasiel som zkon, ktory prikazuje vykonat predajcovi opravu za vyrobne vady ale nenasiel som zakon ktory by mu dovoloval uctovat mi za kontroly. Samozrejme je tu kontrakcna povinnost vznikajuca kupujucemu z kupnej zmluvy, ale zakon je tejto zmluve nadradeny. Berme to teraz z pravneho hladiska a nechajme stranou to, ze to moze niekto povazovat za prirodzeny naklad na prevadzku. Zo zakona mi to totiz az tak samozrejme nepripada. Ozaj nechcem vela, len aby mi niekto ukazal ten predpis. Viem totiz, ze u nas sudy nehladaju spravodlivost ale zakonnost a to je mnohdy rozdiel.

Ten napad s tymi sankciami, co som pisal bol iba napad. Hned dalsi den som si ho sam dokazal vyvratit. To sa ozaj nedalo miesat.