Stránka 3 z 4

Napsal: 17 zář 2008, 21:21
od kokroff
No na ten drzak jsem se primo neptal, on mi totiz ani tu alternativu nenabidl.
Kazdopadne kdyz jsme se o tom bavili, rekl mi ze to muzu vymenit a stejne mi to nemusi pomoct pac ten stary muze byt vymlaceny tez. No predbezne jsem si zabookoval tu opravnou sadu plus vymezovaci plisky pro desticky, nejak se mi totiy na jedne strane royzspaly tak jsme tam zadne nedali... imho, doufam ze to neni pricinou :roll:
No jinak, kdyby clovek vedel jaky to mam mit presny prumer ta dira v tom litinovem uchyceni tak by se to mohl necim vyvlozkovat... Nevim no, jenom se nechci smirit s tim, ze je to neopravitelne. Ale trmen nema cenu kupovat pac tim to neni...

Napsal: 18 zář 2008, 09:36
od jelensoft
Když to budeš vložkovat, tak se nech připojistit, třmen je litina a když to zeslabíš, tak ti to může prasknout.

Napsal: 18 zář 2008, 09:52
od mirpie
ale houby, zadek stejně brzdí jen tak jako malá výpomoc..Auto hlavně brzdí předkem.. :D . Jestli to dobře chápu, ty máš vůli mezi tím vodícím čepem a tím kusem, ve kterém je uložen? Ty čepy jdou vytáhnout, možná by stačilo vyrobit vlastní, nepatrně větší na průměru. Důkladně a přesně oměřit ty staré, délku, zkosení na čelních plochách, změřit průměr, změřit průměr otvoru ve třmenu a podle vůle udělat nové, s uložením na H7/f7, popř. H7/g6. To znamená průměr čepu menší o několik setin, než průměr otvoru. Nejlíp broušený povrch, pak když to namažeš a složíš, bude ti to jezdit jak po másle a nemusíš nic vložkovat...

Napsal: 18 zář 2008, 13:56
od kokroff
Mirpie:

Vidis, to je dobry napad. ty cepy by se urcite daly vyrobit nove. Sice to asi neco bude stat ale do toho bych sel. Bohuzel doma nemam potrebne vybaveni ale nekoho bych asi oslovil. Kazdopadne nejdrive to zmerim, abych
mel nejaka data v ruce.
Dobra rada nad zlato, chytremu napovez... diky :!: :)

Napsal: 18 zář 2008, 13:59
od mirpie
někdo šikovnej na soustruhu ti to udělá. jen to chce fakt důkladně oměřit a dobře vyrobit.

Napsal: 22 zář 2008, 21:48
od kokroff
Mno takze jsem se konecne dostal k tomu se podivat na ty brzdove trmeny,
opravdu ty pistky maji vuli, sice minimalni ale nekolik desetin tam bude a vzhledem k tomu ze jsou dva se vule nasobi dvema...
Zajimalo by mne, proc je kazdy pistek jiny, nevidim duvod, na jednom z nich je plastovy krouzek.
Jinak je to docela dobry material, zrejme kalena ocel.
Vyrobit se to zrejme necha, z nejakeho dobreho materialu. Nicmene by mne zajimalo, jestli se da koupit to ulozeni trmene zvlast nebo se to dodava s brzdovym trmenem. Pokud je to vcelku, nema smysl se bavit o koupi, trmen stoji neco okolo 5k.
Obrázek

Omlouvam se za velikost, nechtelo se mi to zmensovat. Kliknutim se otevre

Napsal: 23 zář 2008, 09:26
od mirpie
nemyslim si, že by ta nepatrná vůle co tam máš, způsobovala ty rány, pro které bylo založeno toto vlákno. Já měl naopak ty vodící čepy oba přirezlé a rány mi způsobovala nevracející se zaklíněná deska. Jak velkou vůli tam máš?

Napsal: 23 zář 2008, 09:39
od kokroff
No zkousel jsem za to vzit a myslim si ze je tam dostatecna vule na to bouchani. nic jineho tam bouchat uz nemuze, meril jsem to a rekl bych 4-5 desetin na jednom. ty kolicky ta musi byt opravdu asi natesno, ono neda se to urcite overit pokud jedes tak to urcite mlati vic. Nezda se to ale i mensi rany jsou prenasene tlumicem do karoserie ktera to zesiluje. No jedina moznost jak to zjistit je, vymenit ten caliper carrier neboli drzak trmene a dat nove cepy popr. vyrobit cepy nove.

Napsal: 24 zář 2008, 15:38
od kokroff
No takze jsem se informoval v HYU servisu, tam mi rekli ze se samostatne drzak nedodava, pouze se trmenem, ktery stoji okolo 6000. 12k za to opravdu nedam navic zkytecne si kupovat trmen kdyz staremu nic neni...
Takze, je tu nabizejici se reseni:

Kvuli tomu ze drzak muze byt (pravdepodobne je) nerovnomerne opotrebovan, zvetsit prumer diry v drzaku o nejakou desetinu mm.
bud odfrezovat, nebo vyvrtat podle toho jak velke rozdily tam budou.

Diky tomu se unifikuje prumer vsech 4 der na obou stranach tudiz bude mozne vyrobit vechny cepy o stejnem prumeru.

Co se tyka plastu na tom pistku, stale jsem neprisel na to k cemu to slouzi proto pravdepodobne nahradim tyto plastove celokovovymi.

Pokud ma nekdo lepsi napad jak to opravit a nevyhodit 12k sem s nim
:wink: 8)

Napsal: 24 zář 2008, 15:45
od mirpie
jaké plasty máš na mysli?

Napsal: 24 zář 2008, 15:57
od kokroff
Je to videt na tom obrazku, je to plastova trubicka nasazena na jeden z tech cepu, je to cep vlevo, ma na sobe drazky pro mazani nejspise.

Napsal: 24 zář 2008, 20:02
od sloto
kokroff píše:No zkousel jsem za to vzit a myslim si ze je tam dostatecna vule na to bouchani. nic jineho tam bouchat uz nemuze, meril jsem to a rekl bych 4-5 desetin na jednom. ty kolicky ta musi byt opravdu asi natesno, ono neda se to urcite overit pokud jedes tak to urcite mlati vic. Nezda se to ale i mensi rany jsou prenasene tlumicem do karoserie ktera to zesiluje. No jedina moznost jak to zjistit je, vymenit ten caliper carrier neboli drzak trmene a dat nove cepy popr. vyrobit cepy nove.

potvrdzujem iba par desatin a plieska to ako dive :-D, no vidis mame to stejne.....

Napsal: 24 zář 2008, 22:11
od kokroff
No bohuzel je to dalsi vec kterou soudruzi nevymysleli dobre :( A bouhuzel to prodavaji jako celek se trmenem, to mi prijde jako zbytecne zdimani penez ze zakazniku. :roll:

Napsal: 24 zář 2008, 22:13
od sloto
kokroff píše:No bohuzel je to dalsi vec kterou soudruzi nevymysleli dobre :( A bouhuzel to prodavaji jako celek se trmenem, to mi prijde jako zbytecne zdimani penez ze zakazniku. :roll:
v podstate sa na predaji aut neda moc zarobit, ale na servise a predaji ND, to je ryza :-)

Napsal: 24 zář 2008, 22:25
od kokroff
No to je bohuzel pravda. Jeste ze existuji sikovne ceske, i slovenske rucicky ktere si dokazi poradit. Pristi tyden to dam vyrobit, tak dam vedet jak se to (ne)podarilo :wink: