Druhá věc je, že za těch 5-7 let by mohli díky rozšíření stát třeba půlku .
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
CUPRA Formentor 1,5TSI, 110kW- 2023 matná petroleum
6,9l/100km
Aktuálně 58300 km
Olej: Ravenol 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Možná se zeptám hloupě, ale nejde jednoduše vytáhnout pojistka, která je na okruhu kde je TPMS?
Jinak ty moje už kroutí přes 5 let, ale je to systém na dvě věci. Zrovna teď mě trápí pomalý defekt na jednom kole (0,1 bar/ za 2 týdny) a auto delší dobu stálo, únik byl 0,6 bar a TPMS to zahlásil až po 40km. Systém na h*vn*.
Hyundai i30 II 1.6 CVVT 88kW-Parking, bílá
http://www.spritmonitor.de/en/detail/649608.html
Mne to funguje celkem spolehlive. Nedavno taky "pomaly" defekt, a byl jsem rad ze mi to zahlasilo (hned jak jsem nastartoval), nez jsme vyjeli s rodinou na vylet. Lepsi nez resit neco nekde...
Podobne i pokles tlaku pri nizsich teplotach, hned vidis ze mas prifouknout.
Jedine co bych zmenil, je ze, uz to je variantou cidel v kole, tak bych umoznil zobrazovat vice informaci (tlak a teplotu na kazdem kole), nebo bych dal levnejsi (ale mene presnou) variantu bez cidel na kole, podobne jak to ma tusim skoda. Tam se to podhustene kolo nejak zjistuje pomerovanim otaceni kol. Presne nevim jak to funguje ani jak spolehlive to je (napr pri podhusteni vsech kol, vzhledem k poklesu teplot na podzim).
Možná se zeptám hloupě, ale nejde jednoduše vytáhnout pojistka, která je na okruhu kde je TPMS
Nevím jak si to přesně představuješ ale:
na okruhu TPMS určitě pojistka je
pojistky bývají bohužel často společné pro více okruhů
bude tě pravděpodobně otravovat signalizace mezi budíky - ani časem nepřestane bo EU
baterka v čidle v pneumatice má svoji konstrukční životnost i bez odběru tzn. při uspaném snímači
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Ze to je k ničemu souhlasím. Vždycky když se ochladí, tak čekám co bude. Už bylo, ze po asi 7 min se mi v zatáčce na nájezdu na dálnici rozsvitily všechny kola. Jindy zase po vic jak půlhodinové jízdě rozsvitilo jedno zadní kolo a po puldennim stání při příchodu i druhé. Takze jedine co mě to naučilo- neřešit tlak v gumach, když mam čidla.
Ano je jednou to odhalilo pomalu ucházející píchlé kolo.
Takze kdybych to nemel, tak bych tlak hlídal častěji a vyšlo by mě to levněji.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
S tím vytažením pojistky, jsem navazoval na předchozí diskusi na stránkách zpět ohledně projití STK bez funkčních čidel. Dočasné řešení, na zimních čidla nemám a na svítící kontrolku si rychle zvyknu. Já si byl zvyklý tlak jako tak hlídat a TPMS nereagují ihned (alespoň ty moje), takže až přestanou fungovat budu muset koupit nové jenom proto, abych prošel STK. Spolehnout se na ně nedá.
Hyundai i30 II 1.6 CVVT 88kW-Parking, bílá
http://www.spritmonitor.de/en/detail/649608.html
Chcem prispieť radou pre tých vodičov ktorý nemajú v zimnej pneu sade TPMS senzory a tiež ich rozptyľuje tá oranžová kontrolka na prístrojovej doske . Stačí použiť elektrikársku pvc izolačnú pásku .Najlepšie čiernu matnú alebo podľa uváženia .Odstrihnúť kúsok ktorý prekryje ikonu kontrolky výstrahy TPMS . Odporúčam trošku dlhší aby bolo možné uchopiť pásku pri opätovnej montáži letných pneu . (nezabudnúť odlepiť ! )
Nieje potrebné žiadne vyberanie poistky atd... Kedykoľvek sa to dá ľahko odstrániť nakoľko páska nieje veľmi lepiva . Pripájam foto z mojej ix35 .
Možno to bude použiteľne aj na iných modeloch kde je takéto riešenie prístrojového panela .
IMG_20191029_075219.jpg (68.33 KiB) Zobrazeno 2778 x
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Taky mám něco k TPMS. Mám na zimních kolech čidla TPMS označené ve faktuře jako ALCAR TPMS ALCAR by Schrader V2 Clamp-in, dále je uvedeno že čidla TPMS dle typu auta. Při koupi byl problém se spojením s řídící jednotkou, 20 km jízdy nestačilo, technik si hrál dvě hodiny s nějakým přístrojem, než se čidla spojila s jednotkou. Nyní při teplotách pod -4 °C je problém se spojením čidel s jednotkou - kontrolka bliká a pak svítí trvale, pokles tlaku to nehlásí. Když stoupne teplota nad -3 °C, tak přestane svítit. Prvotní reakce dodavatele byla, že prý je pokles tlaku s teplotou, že mám kola přifouknout. Tak jsem jim poslal znovu popis problému i s citací z návodu. Takže to budou dál řešit s výrobcem...
Pneuservis reklamaci vyřešil výměnou TPMS. Místo původních Schrader S3A111 tam namontovali Schrader S2A112. Hned po montáži žádný problém s čidly, jak mi auto předali, tak funkce TPMS byla jak má být, žádné blikání a svícení kontrolky. To co mi to dělalo tuto zimu už nevyzkouším.
Perlička: mechanik co to dělal mi napřed tvrdil, že čidla nemají baterku (to když se divil, že takový problém nikdy neměli, a já mu říkal, že na některém čidle mohla být slabá baterka a při nižší teplotě jí kleslo napětí), pak znejistěl a říkal, že baterka na čidle se nikdy nevybije, že je nabíjena za jízdy.
Smutné je to, že mechanika dělá nějaký "výměňář" který udělá to co mu řekne diagnostika a vůbec nechápe principy fungování jednotlivých modulů v autě...... Může to dojít tak daleko, že vám nevymění ložisko kola protože to diagnostika nenapsala
Do firmy, kde zaměstnají takovýho "odborníka" , bych nešel říct už ani dobrý den .
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3