Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20062
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

willy50 píše: 31 říj 2020, 22:50 Takže obrnit se trpělivosti, snad se dočkám do Vánoc.
Přeji, ať se přání splní a čekání rychle uteče.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Reklama
 

Nemenuj
*
Příspěvky: 12
Registrován: 28 črc 2020, 09:40

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Nemenuj »

Report: 9t km pokořeno! Průměr 6.5l/100km. Poslední jízda 5,9l/100km (Lbc-Prg-Km jen dálnice 135-140km/h, zpátky Km - HK - Lbc 95-100km/h)
Klima On, Zimáky On, 4+ plný auto krámů On). Předchozí 3týdny 7l/100km, město)
Nemenuj
*
Příspěvky: 12
Registrován: 28 črc 2020, 09:40

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Nemenuj »

Jinak jsem spokojen s motorem, za ty prachy je to luxus volba.
Pomrkávám po i20 N a ženě nechat i30...
Nemenuj
*
Příspěvky: 12
Registrován: 28 črc 2020, 09:40

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Nemenuj »

Doufám že, v mém, kauboj salúnu bude na víkend k dispozici...
jozka1
*
Příspěvky: 20
Registrován: 16 pro 2012, 07:28

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od jozka1 »

Já jsem taky přesedlal z 1.4 80kW (2011) do 1.5. DPI 81kW.
Defacto potvrzuji to, co už bylo napsáno. Ze začátku se mi to zdálo trochu línější, ale už jsem si na to zvyknul. Zvuk motoru je při vyšších otáčkách dunivý. Každopádně se je jedná o jedno z posledních aut na trhu s jednoduchou technikou motoru.
Jinak s autem zatím spokojenost. Jenom se mu nechce vracet kola do přímého směru z maximálního rejdu. Dělá to taky někomu? Musím tomu vždy trochu pomoci.
willy50
****
Příspěvky: 1097
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Co to znamená "Zvuk motoru je při vyšších otáčkách dunivý"?
Jakože nějaká rezonance?
Při zkušební jízdě jsem to moc netočil takže jsem si něčeho takového ani nemohl všimnout.
Jelikož jsem extrémně citlivý na různé pazvuky a "nesprávné" zvuky, tak by mne to zajímalo.
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

willy50 píše: 04 lis 2020, 03:26 Co to znamená "Zvuk motoru je při vyšších otáčkách dunivý"?
Jakože nějaká rezonance?
Při zkušební jízdě jsem to moc netočil takže jsem si něčeho takového ani nemohl všimnout.
Jelikož jsem extrémně citlivý na různé pazvuky a "nesprávné" zvuky, tak by mne to zajímalo.
Tak to bych zkusil elektromobil, ten jen bzuci :D
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Chasnik »

Já bych ten zvuk nedémonizoval, je to běžný projev atmosférického benzínového motoru. Alespoň u mě žádné rezonance nejsou. Při vyšších otáčkách posádka o motoru ví, ale ze všech aut, která jsem doteď měl, je tento motor směrem do kabiny nejlépe odhlučněný. A vlastně i směrem ven, kamarád se mi směje, že mám elektroauto, na volnoběh je to fakt tiché a je to vlastně víc slyšet vzadu u výfuku než když člověk stojí 2 metry před čumákem.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
proviron
*
Příspěvky: 53
Registrován: 16 čer 2019, 14:33

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od proviron »

riešime prkotiny, ked si prešítam TSI-čkové forum tak ten dunivý zvuk čo tu opisujete je p...., gro ľudí mňa nevynímajúc pôjde do atmosfery hlavne kôli dochádzaniu do práce, preto by ma zaujímali studené štarty v tomto jesennom počasí, ako sa motor správa pri prvých metroch, ako sa rýchlo zohreje....
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

proviron píše: 04 lis 2020, 20:59 riešime prkotiny, ked si prešítam TSI-čkové forum tak ten dunivý zvuk čo tu opisujete je p...., gro ľudí mňa nevynímajúc pôjde do atmosfery hlavne kôli dochádzaniu do práce, preto by ma zaujímali studené štarty v tomto jesennom počasí, ako sa motor správa pri prvých metroch, ako sa rýchlo zohreje....
Přesně tak! Já osobně jsem s motorem spokojený, je tichý, nezere, proste do prace paráda. A dovcu zvládl také levou zadni :D
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1705
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Startuje perfektně na první otočení klíčku zima nezima. Ohřívá se opravdu rychle. Mně motor neduní, ozývá se jen při vytáčení a zvuk je docela příjemný. Při ustálené rychlosti a to i na dálnici je přiměřeně tichý. Prostě v pohodě.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Odjinud
***
Příspěvky: 902
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud »

Tohle mas strasne subjektivni, co clovek, to nazor. Ja uz jsem ten svuj napsal vyse. Pokud bych to za sebe jeste jednou shnrnul, motor je velmi tichy v nizkych otackach, to ho fakt preslechnes, od 3000 uz moc ne plus jeho zvuk (tón) me osobne zatim spis nesedne. Soucasne lze vycitit lehke vibrace motoru do pedalu a volantu. Pisu "lze vycitit", ne ze by se to nejak klepalo. Skoda je, ze 5ka a 6ka jsou pomerne kratke. Vykon pocitove odpovida udavanym parametrum, tj. dvoulitr nebo neco s turbem to neni, ze by se to samo hnalo za plynem, ale kdyz se na to slapne pri nizsim kvaltu (3ka - 4ka), tak to docela funguje.

Musim ale opakovane dodat, ze mam najeto jen cca 550 km, motor je syrovy a pres 4000 ot. to tudiz vytacim zridka.
willy50 píše: 04 lis 2020, 03:26 Co to znamená "Zvuk motoru je při vyšších otáčkách dunivý"?
Jakože nějaká rezonance?
Při zkušební jízdě jsem to moc netočil takže jsem si něčeho takového ani nemohl všimnout.
Jelikož jsem extrémně citlivý na různé pazvuky a "nesprávné" zvuky, tak by mne to zajímalo.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Petrikos
*
Příspěvky: 16
Registrován: 26 dub 2020, 17:26

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Petrikos »

Vy co už máte motor dýl, jak jste spokojeni s výkonem? Jel jste s ním už někdo "plně naložený"? Auto jsem chtěl kupovat už letos, ale kvůli tomu co se děje to nechám až na jaro. 1.5 tgdi je už mimo rozpočet, zbývá 1.5 Dpi nebo 1.0 tgdi. Je tam nějaký extra znát ten rozdíl 7kw a o pár čísel větší krouťák?
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

Petrikos píše: 04 lis 2020, 22:41 Vy co už máte motor dýl, jak jste spokojeni s výkonem? Jel jste s ním už někdo "plně naložený"? Auto jsem chtěl kupovat už letos, ale kvůli tomu co se děje to nechám až na jaro. 1.5 tgdi je už mimo rozpočet, zbývá 1.5 Dpi nebo 1.0 tgdi. Je tam nějaký extra znát ten rozdíl 7kw a o pár čísel větší krouťák?
Znát je určitě. Ale na krátký trasy je dpi podstatné lepsi.....
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20062
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Cecil67: Poslední příspěvek se necituje [-X
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“