Stránka 23 z 24

Re: Spotřeba

Napsal: 14 zář 2016, 10:24
od Olda47
Já přesnou spotřebu nesluduju, ale dívám se na to v rámci celkových TCO: kdybych si pořídil stejně prostorný a výkonný vůz u konkurence (tedy nejspíš u většího souseda z MB), tak bych sice měl spotřebu cca o 1 litr nižší, ale zaplatil bych při koupi nejméne o 60k více. Při dnešních cenách benzínu by se mi "turboů investice začala vyplácet až po 200000km, kdy by ovšem už do celkových nákladů zasáhlo turbo, vstřiky, karbonizace atd, čili vyšší servisní náklady...jiným slovy i před vyšší stpotřebu byl ix20 1.6 za 300k výhodná koupě.

Re: Spotřeba

Napsal: 14 zář 2016, 11:47
od pepe pedro
priemerná rýchlost?Počítam tak 70/80km/hod

Re: Spotřeba

Napsal: 17 zář 2016, 02:16
od mmv
jj do prahy z veršku za 5,2 to známe :-) a z prahy domů do veršku za 7,2 , ale to se už nepíše, to vypadá podstatně hůř jak to číslo do prahy :-) a ty řeči aby sme se naučili řídit :-D

Re: Spotřeba

Napsal: 17 zář 2016, 22:27
od pepe pedro
Ja to cvičím každý večer a ne a ne ](*,)

Re: Spotřeba

Napsal: 19 zář 2016, 09:31
od JirN
No jo, ja jsem taky mel minuly tyden 5,2 podle PP (tj. u mne cca 5,6-5,65 skutecna) zpred Jablunkova do Male Fatry a zpet az do OV. Ale taky se stalo, ze stejna trasa (za podobnych podminek) byla i za 6,5 i vice podle PP. Takze vlastne pravda, je treba vedet kdy jet, kudy jet, atd. Jen jsem jeste neprisel na to, jak to zkloubit s potrebou jet ted a tam :-D.
Dalsi zajimava vec, zkusenost z dovolene v Alpach. Natankovani do plne nadrze jednou OK, jednou ale tankovani vypnem PP ukazuje plnou ale ve skutecnosti tam chybi do plna dobrych par litru. Takze to zavisi jeste i na stojanu, na podminkach a nevim cem.

Re: Spotřeba

Napsal: 27 zář 2016, 11:32
od kocumich
mmv píše:jj do prahy z veršku za 5,2 to známe :-) a z prahy domů do veršku za 7,2 , ale to se už nepíše, to vypadá podstatně hůř jak to číslo do prahy :-) a ty řeči aby sme se naučili řídit :-D
Končím, vzdávám se. Komu není rady tomu není pomoci.

Re: Spotřeba

Napsal: 27 zář 2016, 21:28
od pepe pedro
Veru,ja tiež končím.Za vyše 5 rokov čo sme mali "1,4" spotreba pod 6litrov,bola fatamorgána.Obyčajne okolo 6.5-6,7lit.Teraz,ked sme doviezli "1.6" podla pp spotreba 6.2lit,surový motor,tak neviem,asi bude menej žrat ako "1.4".???Necháme sa prekvapit

Re: Spotřeba

Napsal: 29 zář 2016, 08:40
od JirN
Jinak nase 1,4 benzin ma od zacatku celkovou prumernou spotrebu 6,2l podle PP (skutecnost vetsinou o cca 0,4l vyssi). Najezdeno cca 70.000 Jezdime vetsinou do hor, na dovolenou do Alp a ve meste, dost velka cast dalnice.
CO je jeste zajimve, tak nejdrive spotreba o neco malinko klesla, kdyz jsem zacal tankovat skoro stale stejny benzin na stejne pumpe, kdyz to slo (aditovany na Eurooil, pozdeji na MOL) a po posledni garancce se spotreba snizila tak o 0,2 litru i vice na stejnych trasach. Nevim, co tam nastelovali, ale to auto jede citelne lip - ne zeby predtim nejelo.

Re: Spotřeba

Napsal: 06 říj 2020, 18:34
od sanny
Mám najeto 16500 km.(motor 1,4 CVVT).Spotřebu si po každém tankování zapisuji,vedu evidenci.Měřím spotřebu ne podle PP,ale vždy do plné nádrže,jezdím 50% město,50% okresky. Dlouhodobě mám průměr 7,3l/100km,a to jezdím s t.z.v lehkou nouhou.PP mi ukazuje o 1/2 litru méně.Pokud jedu delší trasu pod 6l/100 se nedostanu ani náhodou.
Mimochodem nedávno jsme jeli s půjčeným Rapidem liftback(motor 1.0 TSI 70kw r.v.2017) ve třech lidech s naloženým kufrem na Lipno a zpět,celkem 500km svižné tempo.Spotřeba neuvěřitelných,ale skutečných 4,8l/100km.(Podotýkám-nejeli jsme na spotřebu).Nejsem fanda koncernu VW,ale auta na dobrou spotřebu paliva udělat umí narozdíl od Hyundai a Kia.

Re: Spotřeba

Napsal: 06 říj 2020, 19:02
od Chasnik
ikso máme doma od r. 2013, manželka s ním do práce (Litoměřice - Štětí) jezdila mezi 5,7 a 6,5. Když s tím jedeme občas do Prahy (2 dospělí, 2 děti), tak podobně, okolo šesti, dá se i za 5,8, ale ne vždy. Na spotřebu s iksákem nejezdím, spíš se snažím, když to mám v ruce, to trošku víc prohřát :wink:
Žena má spíš traktoristickou nohu, takže věřím, že se s tím dá jezdit mezi 5,5 a 6,0.
Výhoda 1,6 motoru je šestikvalt, když člověk jede po státovce na rovince 100 - 110 km/h a motor drží vysoké točky, tak to na spotřebu má vliv. Proto i silnější motor (právě ve spolupráci s tou převodovkou) může být stejně žravý nebo i úspornější.

Důležitý je profil trasy - jakmile jsou kopce a prudké zatáčky, spotřeba leze nahoru, to je prostě fakt. Se svým autem nemám problém jet Prahu za 4,5 (někdy i výrazně míň), ale když jedu Lovo - Most - Chomutov - KV, tak jsem rám, když to dostanu pod pět. Prostě do kopečka plyn, z kopečka brzdy, občas něco předjet (= výrazné zrychlení) - to se na spotřebě projeví.

Re: Spotřeba

Napsal: 07 říj 2020, 15:21
od frawd
Podľa spritmonitor.de, je pre 1,4 spotreba 7,3/100km o kúsok lepšia než priemer.

Ja jazdím síce tiež relatívne na spotrebu, celkový priemer mám 8,7l/100km (1/2 mesto, 1/2 diaľnica). Pri nájazde 15000 km za rok sa mi to ale neoplatí riešiť.

Re: Spotřeba

Napsal: 14 pro 2020, 11:17
od Ru1n
Ahoj, benzín 1.6 (95kW - klimatizace tzn. 89kW) a spotřeba aktuálně něco kolem 6.2
občas se pohybuje 5.7L/100KM & 7.5L/100KM, každopádně pod 5L se zatím nepodařilo
jezdíme okolí Brandýsa nad Labem.
Najeto něco kolem roku (dopíšu k večeru ale kolem 12k KM tušim)

Re: Spotřeba

Napsal: 14 pro 2020, 20:25
od Axel.Foley
ix20 1,6 jsem měl půjčené, najel jsem s ním cca 3000 km (bral jsem ho s najetými cca 20000 km). Jezdil jsem Olomoucko, otočil východní Slovensko, letiště Schwechat přes Bratislavu. Spotřeba 6,2 - 6,6. V zimě.

Re: Spotřeba

Napsal: 18 pro 2020, 11:49
od Ru1n
Ru1n píše: 14 pro 2020, 11:17 Ahoj, benzín 1.6 (95kW - klimatizace tzn. 89kW) a spotřeba aktuálně něco kolem 6.2
občas se pohybuje 5.7L/100KM & 7.5L/100KM, každopádně pod 5L se zatím nepodařilo
jezdíme okolí Brandýsa nad Labem.
Najeto něco kolem roku (dopíšu k večeru ale kolem 12k KM tušim)
Update : Tak najeto 12 685km a spotřeba kolem 6.1 až 6.3L/100KM (6.3 když je studený motor)

Re: Spotřeba

Napsal: 21 pro 2020, 09:48
od Olda47
Dlouhodobá dle PP 6.2l, skutečná 6.65 l (ale jezdím většinou krátké trasy, občas dálnice na limitu). Jak tu již někdo psal, koncernové TSi jsou úspornější, lze ale u nich očekávat vyšší servisní náklady - vysokotlaké přímé vstřikování, dvouhmoťáky, dekarbonizace, příp častější výměny oleje atd.
Provozní náklady budou na 200tkm cca stejné, pořizovací cena ix20 výrazně nižší - srovnatelná s FIII 44 kW.