Stránka 232 z 240

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 06 úno 2024, 17:29
od Mexican
tak som si extra kvoli vam otvoril kapotu Tucsona a fixou tam nic nemam
Za to tam mam celkom vela QC nalepiek. Tak asi si v Nosoviciach povedali, ze fixou budu popisovat auta do pol mega inak si to neviem vysvetlit :D

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 06 úno 2024, 17:38
od Maras
Je to jednoduché, standardně ty značky popisovačem nejsou vidět, dělají se např. při nějakém měření , nebo následné kontrole. A na pohledových dílech jako například vzpěry zadních dveří jsou taky, ale neměly by jít vidět. A nálepky QC jsou už nalepeny dodavatelem dílů, to se v Nošovicích nevylepuje.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 01 bře 2024, 12:06
od janak
Zdravím, máte někdo zkušenosti s úbytkem oleje? Kontrolovala jsem rysku v 10 tisících a olej byl na spodní rysce. Dolila jsem asi třičtvrtě litru a byl na horní rysce. Ve 12 tisících je přesně mezi ryskami. Jezdím autem každý den do práce 8 km a snažím se ho šetřit.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 01 bře 2024, 13:08
od mozecek
to nebude v poradku - jen z toho co pises za posledni 2 tis ti to vychazi 3.5 deci na 1000km a to zerou zhuntovany motory :roll:
tedy na servis - v lepsim pripade tam mas nejakou netesnost (mozna mas flek i pod autem jestli parkujes stale na stejnem miste) a v horsim pripade rozborka motoru

ja koukal poprve u 7tis a byl sem v pulce, ale bohuzel netusim kolik tam bylo od novoty .. nicmene v testu sveta motoru dolivali behem 30tis tusim jen 2 deci coz je uplne nekde jinde nez co pises

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 01 bře 2024, 13:39
od Mexican
u DPI medzi dolnou a hornou ryskou nebude 3/4 litru, to bude nejaka levota.
Najhorsia je smrt z vystrasenia

Idealne je merat olej v podzemnych garazach obchodakov, to je rovina, pri zohriatom motore par minut po vypnuti (fakt staci 2-3 minuty)
ziadne setrenie motora prosim, proste auto treba zohriat, previezt sa pokojne vo vyssich otackach. Talianska udrzba motoru nikdy neuskodi, prave naopak

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 01 bře 2024, 15:19
od Maras
Tipnul bych si spíš na s prominutím problém mezi sedačkou řidiče a volantem.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 04 bře 2024, 07:02
od janak
u DPI medzi dolnou a hornou ryskou nebude 3/4 litru, to bude nejaka levota.
Najhorsia je smrt z vystrasenia

Idealne je merat olej v podzemnych garazach obchodakov, to je rovina, pri zohriatom motore par minut po vypnuti (fakt staci 2-3 minuty)
ziadne setrenie motora prosim, proste auto treba zohriat, previezt sa pokojne vo vyssich otackach. Talianska udrzba motoru nikdy neuskodi, prave naopak
Tak asi vím, kolik mi zbylo v láhvi oleje... Měřila jsem to pár minut po vypnutí a olej byl přesně mezi ryskami. Vzhledem k tomu, že jsem psala, že cesta mi trvá do práce cca 8 km, motor se nestihne ohřát a italské údržbě tedy nemůže být řeč.... Nicméně při delší jízdě motor nešetřím.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 04 bře 2024, 07:04
od janak
Maras píše: 01 bře 2024, 15:19 Tipnul bych si spíš na s prominutím problém mezi sedačkou řidiče a volantem.
OK... A jak přesně myslíte, že autu škodím? Když je motor studený, pak ho šetřím, když se zahřeje, pak ho nešetřím...
Co můžu ještě dělat špatně?

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 04 bře 2024, 09:34
od mozecek
Hele ja jezdim 3x tydne 4km rano a 4km vecer a pak o vikendu treba 50 km na vylet a samo k tomu nejaky vetsi najezd na dovolenou .. takze jestli jezdis 8km nemuze to byt horsi nez ty moje jizdy. Ty jsou spis videt na akumulatoru. Nebudu do tebe rypat jestli jsi stala na rovine nebo ne, ale mozna nebude od veci at se na to koukne nekdo jiny nezavisle. Protoze ti to bud zere 0.35L na 1000km coz je fakt extrem nebo se ti to nepodarilo spravne zmerit a ted tam mas oleje vic nez by bylo zdravo coz muze mit nedozirne skody na katalyzatoru atd. A nebo a to bych rekl ze bude nejlepsi varianta ti olej nekde unika. Ze vsech moznosti stejne bude nejlepsi navstivit servis .. prinejmensim neautorizovany co uz videl nejake hyundaje a dat par stovek za nejakou zakladni prohlidku na heveru, jestli to teda nekde tece, resp kolik tam toho oleje mas a jaky ma ten motor zvuk. Pripadne jestli mas moc oleje a uz se to cpe nekam kam nema tak to bude nasledne drahe. Za pul hodiny budes znat verdikt. Jestli fakt neprijdou na unik, ani ze mas prelito, tak zbyva KO motor. Jako muzes s tim jezdit ale samo se to nezlepsi, jestli ti odpadl kousek kousek krouzku nebo neco jineho tak to muze byt casovana bomba, samotnou spotrebuj oleje lze snizit "zahustovadlem", a nakonec se budes trepat jak ratlik na emisich .. jako u staryho auta budiz, u noveho bych to takto urcite neresil.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 04 bře 2024, 10:16
od Maras
janak píše: 04 bře 2024, 07:04
Maras píše: 01 bře 2024, 15:19 Tipnul bych si spíš na s prominutím problém mezi sedačkou řidiče a volantem.
OK... A jak přesně myslíte, že autu škodím? Když je motor studený, pak ho šetřím, když se zahřeje, pak ho nešetřím...
Co můžu ještě dělat špatně?
Především, změřit množství oleje není úplně taková banalita jak se na první pohled zdá. Některé rady už tady správně padly.
Stát na rovině, auto před měřením projet ať je motor zahřátý, protože olej má velkou tepelnou roztažnost a za studena ti ukáže, že je ho o dost méně, než při zahřátí , no a pak počkat cca 5 minut až všechen steče ze všech koutů motorového prostoru zpět do vany motoru. Potom můžeš začít správně měřit.
A tady je důležité měrku vytáhnout, otřít a znovu zastrčit až na doraz, počkat pár cca2 vteřiny a měrku vytáhnout a odečíst stav. Někdy, když je olej ještě nový, není pořádně vidět hranice, kam sahá, proto je dobré měření zopakovat.
Pokud bys ho tam měla nad horní rysku, dá se odsát hadičkou.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 04 bře 2024, 17:37
od Krepi
Pokud chcete mít lepší přehled a stavu oleje, tak změřte jak za studena, tak i po delší jízdě, kdy je teplota na 85st, samozřejmě po cca 10ti minutách odstavu, uvidíte rozdíl na měrce, je to cca 5mm rozdíl.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 05 bře 2024, 12:13
od sanori
Máte někdo najeto na tomto motoru už víc jak 100-150k? Řešil někdo nějaké větší závady? Jak je to se spolehlivostí ve vyšších číslech nájezdu.
Jinak ještě menší otázka, pro lidi co pracují v Hyundai .. bude další generace i30 nebo ne? Jelikož je zvláštní že třeba s ceedem se třeba počíta :D

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 05 bře 2024, 19:41
od idam.i
Pokial bude Ceed ,tak bude aj i3O. 8-[

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 06 bře 2024, 06:33
od Axel.Foley
sanori píše: 05 bře 2024, 12:13 Máte někdo najeto na tomto motoru už víc jak 100-150k? Řešil někdo nějaké větší závady? Jak je to se spolehlivostí ve vyšších číslech nájezdu.
Jinak ještě menší otázka, pro lidi co pracují v Hyundai .. bude další generace i30 nebo ne? Jelikož je zvláštní že třeba s ceedem se třeba počíta :D
Známý prodal minulý týden auto s nájezdem přes 160 000 km. Pokud vím, řešil pouze spotřební materiál - olej, filtry, brzdy.

S i30 po FL se počítá, už jsem potkal zamaskovaného kombíka. Jak již zaznělo, motory budou mít v porovnání se současnými přiškrcený výkon.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 06 bře 2024, 14:46
od willy50
".......motory budou mít v porovnání se současnými přiškrcený výkon."
To jako, že se s 1.5DPI dostaneme dynamickými vlastnostmi někde na úroveň Š120? :^o