Stránka 25 z 27
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 24 lis 2024, 22:59
od dibarbora
Auto v profile mám... dokonca dve... tie iných značiek z minulosti nepíšem...
1/ skús si trochu doštudovať ako je konštrukčne riešené vypínanie spojky pri iMT a ako sú ovládané spojky napr. pri 7DCT Hyundai v i30/Tucson.. pochopíš, že to prirovnanie k tomu MB rozhodne z cesty nie je.
2/ Ty máš a chváliš si.. ja zase nepochopím, čo už len môže byť super na prekonávaní umelého odporu pružiny na spojkovom pedáli... asi máš nohu kalibrovanú na milimetre... mňa ešte učili v autoškole jazdiť s citom na nohy, ruky, uši a zadok (Š120 to už nebola....).
3/ Ostatné otázky... ja som nikde nespochybňoval pokrok, takže tvoje otázky od veci neriešim.. poukázal som len na "inováciu", ktorá rozhodne tak super asi nebola , keďže vydržala horko ťažko asi 2 modelové roky než sa vrátili k starému riešeniu...
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 25 lis 2024, 22:13
od mirisko2
dibarbora píše: 24 lis 2024, 22:59
Auto v profile mám... dokonca dve... tie iných značiek z minulosti nepíšem...
1/ skús si trochu doštudovať ako je konštrukčne riešené vypínanie spojky pri iMT a ako sú ovládané spojky napr. pri 7DCT Hyundai v i30/Tucson.. pochopíš, že to prirovnanie k tomu MB rozhodne z cesty nie je.
2/ Ty máš a chváliš si.. ja zase nepochopím, čo už len môže byť super na prekonávaní umelého odporu pružiny na spojkovom pedáli... asi máš nohu kalibrovanú na milimetre... mňa ešte učili v autoškole jazdiť s citom na nohy, ruky, uši a zadok (Š120 to už nebola....).
3/ Ostatné otázky... ja som nikde nespochybňoval pokrok, takže tvoje otázky od veci neriešim.. poukázal som len na "inováciu", ktorá rozhodne tak super asi nebola , keďže vydržala horko ťažko asi 2 modelové roky než sa vrátili k starému riešeniu...
Takže iba krátko, pretože táto debata, ako vidím nemá konca...
1.To že nemáš auto som samozrejme myslel, že nemáš iMT prevodovku a preto tvoje príspevky sú iba čisto „naštudovaná“ teória... ja iMT mám, tak píšem vlastné skúsenosti...
2.A si predstav, že mňa v autoškole učili na Š120...
3.Ano tvoje prirovnanie MB-brzdy cez kábel je skutočne pletenie „jabĺčok nie s hruškami, ale so zemiakmi „
4.Ak by si pozorne čítal, čo píšem, zistil by si, že som nikde nespomenul, že aktuátor u iMT je rovnaký ako u DCT... iba to, že je to konštrukčný prvok ktorý funguje roky...nie je to žiadna novinka
5.Moja noha nie je kalibrovaná, (ak ťa príliš zaujíma, pošlem ti fotku...) ale mám okrem i30 1,5T-GDI 2023 s iMT, aj i30 1,4CVVT 2009... keď presadnem z nového do starého, tak je odpor spojky neporovnateľne väčší- nekomfortný... (opäť: ja mám čo porovnávať), nie je to naštudovaná teória z netu...
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 26 lis 2024, 06:40
od Axel.Foley
mirisko2:
1. Předchozí příspěvek se necituje
2. Je fajn, že jsi s iMT spokojený. Přeji, ať ti (a všem majitelů) to dlouho zůstane. Akorát přestaň laskavě celkem agresivně tvrdit, že jen a jen ty máš pravdu. Navíc, co vyhovuje jednomu, nemusí druhému - z mého pohledu je toto řešení totální nesmysl.
3. A teď se do mně můžeš pustit, že plácám bláboly a nevím, o čem píšu.
4. Teprve čas a najeté kilometry ukážou...
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 26 lis 2024, 17:38
od dibarbora
mirisko2 píše: 25 lis 2024, 22:13
3.Ano tvoje prirovnanie MB-brzdy cez kábel je skutočne pletenie „jabĺčok nie s hruškami, ale so zemiakmi „
4.Ak by si pozorne čítal, čo píšem, zistil by si, že som nikde nespomenul, že aktuátor u iMT je rovnaký ako u DCT... iba to, že je to konštrukčný prvok ktorý funguje roky...nie je to žiadna novinka
Priateľu nič nepletiem... asi sa tomu rozumieš fakt málo... pri DCT je obyčajný servopohon... pri iMT máš aktuátor vo forme zdroja hydraulického tlaku pre médium - hydraulická kvapalina (niečo ako riadené čerpadlo) ktorá potom ovláda vypínacie ložisko a tu je kameň úrazu a paralela s MB... oboje je na rovnakom princípe pričom najväčším problémom riešenia MB bola "naprogramovaná životnosť" - kde po XYZ stlačeniach pedálu sa celý systém zablokoval s ním aj auto a bolo treba vymieňať už v tom čase za pár tisíc eur. Teraz ma presvedč, že presne také prekvapenie nečaká aj teba v prípade riešenia

.
A to už radšej pomlčím o tom, že klasická spojka má spoločnú vyrovnávaciu nádržku (a teda aj časť okruhu) s brzdami, takže výmena kvapaliny prebieha počas jedného servisného úkonu... ty to tam máš samostatne a aj servisný manuál predpokladá extra úkon.. výmenu kvapaliny v systéme iMT.
Treba si občas okrem vozenia aj niečo prečítať a potom tu mudrovať...

Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 27 lis 2024, 23:59
od mirisko2
dibarbora píše: 26 lis 2024, 17:38
mirisko2 píše: 25 lis 2024, 22:13
3.Ano tvoje prirovnanie MB-brzdy cez kábel je skutočne pletenie „jabĺčok nie s hruškami, ale so zemiakmi „
4.Ak by si pozorne čítal, čo píšem, zistil by si, že som nikde nespomenul, že aktuátor u iMT je rovnaký ako u DCT... iba to, že je to konštrukčný prvok ktorý funguje roky...nie je to žiadna novinka
Priateľu nič nepletiem... asi sa tomu rozumieš fakt málo... pri DCT je obyčajný servopohon... pri iMT máš aktuátor vo forme zdroja hydraulického tlaku pre médium - hydraulická kvapalina (niečo ako riadené čerpadlo) ktorá potom ovláda vypínacie ložisko a tu je kameň úrazu a paralela s MB... oboje je na rovnakom princípe pričom najväčším problémom riešenia MB bola "naprogramovaná životnosť" - kde po XYZ stlačeniach pedálu sa celý systém zablokoval s ním aj auto a bolo treba vymieňať už v tom čase za pár tisíc eur. Teraz ma presvedč, že presne také prekvapenie nečaká aj teba v prípade riešenia

.
A to už radšej pomlčím o tom, že klasická spojka má spoločnú vyrovnávaciu nádržku (a teda aj časť okruhu) s brzdami, takže výmena kvapaliny prebieha počas jedného servisného úkonu... ty to tam máš samostatne a aj servisný manuál predpokladá extra úkon.. výmenu kvapaliny v systéme iMT.
Treba si občas okrem vozenia aj niečo prečítať a potom tu mudrovať...
Áno ano, priateľu , vidím, že si „skutočný odborník-povedal by som až génius“, ak prirovnávaš aktuátor k čerpadlu...asi sa s tebou naozaj nemám o čom baviť, vieš čo je čerpadlo?? Vieš čo je aktuátor??! A vieš čo je servopohon??! Tieto pojmy sa ti totálne pletú...

(ako jabĺčka, melóny a brokolica...)naštuduj si a potom budeme v debate pokračovať... ty-čerpadlo u iMT, no fakt si ma pobavil... a áno pri DCT sa používa aktuátor a dokonca hneď dva Ks na jednu prevodovku.... wááu, to je novinka, že nie servopohon...že???
A tie tvoje elektrické brzdy naprogramované na XYZ stlačení u MB...to fakt stým nemá absolútne žiadny súvis... to je úplne iný systém ... to ako by si povedal, že aktuátor pri DCT sa po XZY preradení, zablokuje a treba ho vymeniť ... nie! pokial funguje, nič ho nezablokuje a je tam stále.... (aj keď na druhej strane, každá súčiastka v každej značke auta sa môže pokaziť predčasne..)
...ďalšia kravina ktorú píšeš... kopírujem:
„A to už radšej pomlčím o tom, že klasická spojka má spoločnú vyrovnávaciu nádržku (a teda aj časť okruhu) s brzdami, takže výmena kvapaliny prebieha počas jedného servisného úkonu... ty to tam máš samostatne a aj servisný manuál predpokladá extra úkon.. výmenu kvapaliny v systéme iMT“
Jediná pravda na tom je, že brzdový systém a spojka majú rovnakú nádržku na kvapalinu.... to mi chceš tvrdiť, že keď je servisný úkon výmeny kvapaliny na brzdách... sa ti automaticky vymení aj v spojkovom okruhu??! Nie, to máš tak isto ďalší servisný úkon- extraúkon... tak isto ako u iMT, iba že je iná nádržka a rovnaká kvapalina....
Ale to tvoje „čerpadlo“ nemalo chybu, ešte teraz sa smejem, pobavil si ďakujem...

tak doštuduj si pojmy, inak túto debatu končím... maj sa krásne ty-čerpadlo....
A vrátim sa ešte na začiatok tejto „plodnej“ debaty“.... JA mám auto s iMT...TY nemáš s iMT.... JA som napísal, že tá spojka sa mi veľmi páči z hladiska užívania, ide krásne ľahko, je presná atď...
To je to isté, ako keď TY si kúpiš turistické topánky a JA nie.... ty napíšeš svoje reálne skúsenosti , ako sa ti dobre nosia, netlačia, neodierajú ti päty, nepremokajú, nepotia sa ti nohy... a JA ti budem oponovať, (aj keď ich nemám) lebo som si niekde na nete prečítal, ako nie sú dobré.... zamysli sa nad sebou... maj sa pekne TY-čerpadlo....

Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 04 kvě 2025, 09:39
od Hyundajar83
Tady se pulku threadu resi plachteni, coz je uplna cipovina. Usetri to 00 nic benzinu a jeste to zatezuje behem jizdy chladici okruh, protoze zastavit motor jedouci napr 130km/h muze vymyslet jen nejake EU hlava pomazana. A kvuli EU tuhle cipovinu taky vymysleli. Ja jsem pomerne cerstvym majitem iMT i30 N-line jeste te nezmrvene 160hp verze (byt to nezmrvene je v uvozovkach mimo EU se prodava N-line ostrejsi s 1.6 T-Gdi). Na Plachteji samozrejme kaslu, jezdim jen normal a sport, jenze je tady jedno velke ALE, ktere zadne recenze nezminuji.
Pokud jezdite kratsi cesty a nebo pokud jezdite prevazne mesto a je jedno ze treba 20-30km po meste/okolo mesta. Tak se vam 48V baterie nedobije dostatecne. Jedno zda na sport nebo normal. A tedy nebude mit onen plny boost pri sport rezimu. To poznate napr pri pripojovani na dalnici atd. Boost tam bude ale tak polovicni.
K nabiti tak aby byl plny boost je treba jet aspon 80km souvisle na dalnici. Takze suma sumarum, s MHEV48V mate auto s promnenlivou pruznosti, kdy nikdy nevite, zda dostanete plny boost (ten umi uz zasadit do sedacky) a nebo jen obycejny slaby co nestoji za rec. A navic Hyu nema nikde v infotainmentu misto, kde by se dala videt hodnota nabiti MHEV48V baterky. Taky super

A tohle nikde nereknou.
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 04 kvě 2025, 09:48
od dibarbora
Mal si si kúpiť Kiu Ceed a mal by si to bez plachtenia a mHEV.
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 04 kvě 2025, 10:56
od Hyundajar83
Ten komentář jsem skoro čekal
Důvod pro nevybrání Kie byl horší poměr cena/výkon. Buď byla výrazně horší výbava a nebo naopak vyšší cena nad můj limit.
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 04 kvě 2025, 11:07
od Mexican
nemyslim si, ze plachtenie zatazuje chladici okruh. To by HEV modely od H/K museli stat v pangejtoch pretoze tam sa ten motor oproti MHEV vypina tak 10x castejsie. Pocitam, ze to iniznieri vymysleli podobne ako v HEV - proste PHEV ma pocas plachtenia aktivne olejove a chladiace cerpadlo
ked som svojho casu riesil nove auto tak mi prave ten MHEV nedaval moz zmysel - nie uplne transparentny a protom relativne zlozity system s relativne otaznymi benefitmi v prevadzke
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 04 kvě 2025, 16:57
od Fry
tých 117,5kW má dať motor, generátor pridáva cca 10-11kW na chvíľku samozrejme, takže ak 0-100 píšu 8,6s (DCT) tak je/malo by byť bez podpory generátora - lebo identické zrýchlenie má v papieroch aj Ceed bez MHEV
@Hyundajar83, neviem ako chceš na diaľnici nabíjať 48V batériu ale OK

Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 04 kvě 2025, 18:23
od Hyundajar83
@Fry já někde píšu, že na dálnici zastavíš a nabíjíš baterii? Jak MHEV funguje zřejmě víš, takže jen trollíš.
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 04 kvě 2025, 19:06
od Fry
Hyundajar83 píše: 04 kvě 2025, 09:39K nabiti tak aby byl plny boost je treba jet aspon 80km souvisle na dalnici.
keď podľa teba trolím OK, v poho

reagoval som na túto časť
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 04 kvě 2025, 20:06
od Hyundajar83
Na dálnici konstatní jízdou, nejrychlejší možnost jak ji dobít. A aspoň 80 km vzdálenost. Zkoušel jsem 50km a nestačilo.
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 04 kvě 2025, 20:39
od Bagrid
Asi jsem se pomýlil, ale celou dobu žiji v tom, že 48V baterie se dobijí při brždění. Prostě potřebnou energii na zpomalení/brždění přeměním na elektrickou energii, ta se uloží do baterie a pak se zase využije při rozjezdu.
Takže jízda 50, 100 nebo milion km po dálnici toho asi moc nenabije.
Nebo to prostě chápu blbě a prosím někoho fundovaného o vysvětlení.
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 04 kvě 2025, 20:44
od Maras
Přesně tak,baterie v hybridu se dobíjí při zpomalování se zařazenou rychlostí, dalnice tomu nepomůže, spíše naopak.