Nabijanie baterie

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
ourejly
*
Příspěvky: 27
Registrován: 10 srp 2024, 09:55

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od ourejly »

Mexican píše: 02 srp 2025, 11:02 zaruka na autobateriu je 24m

ak mas cas chut, ries to s asistencnou sluzbou. Mne osobne by sa uprimne to nechcelo, pretoze si viem predstavit nasledne kroky -

-> asistencka sa skusi nahodit boosterom (podari sa pravdepodobne na 95%
-> zvysnych 5% pri reklamacii autorizovany servis bateriu dobije a tym to konci
Teraz som meral multimetrom napatie na svorkách baterky: 9, 1V :D V zásuvke prvá poloha klúča 8.8V :D Sa čudujem, že som to ešte odomkol bezklúčom :D

Čo mi to pomôže, keď mi to nakopnú boostrom a chcípne mi to pár km za dedinou kvôli tej mrtvole, než sa ja dostanem do najbližšieho servisu? Resp. si neviem predstaviť, že by som došiel do slušného autorizáku s takouto baterkou a neuznali mi to na záruku. Ja sa s nimi budem hádať :D
Reklama
 

ourejly
*
Příspěvky: 27
Registrován: 10 srp 2024, 09:55

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od ourejly »

mozecek píše: 02 srp 2025, 11:30 mam zkusenost jen s skodovackou asistenci a na pohodu, auto v nouzaku (dojeli jsme poslednich 10km domu) 31.12. v osm vecer :D a akorat ze byl silvestr tak se omluvili ze dojedou za 3.5 hodiny, ptze svatky. A na silvestrovsky ohnostroj oprava dokoncena - prokousane hadice turba, ale mel nahodou nejaky kus jine pouzite, vymena, podpis, popral hezkej novej rok a vyreseno, ani za tu hadici kupodivu nic nechtel. S baterkou to bude osidnejsi, urco by ti auto nahodil, ale u baterky co neni nabita se bude blbe delat nejakej zaver ci zatezovej test a na nabijeni cas mit nebude. Idealne nabit a dojet do autorizaku na test baterky, pripadne at si tam auto dobiji sami. Muze ti tam umrit jen jeden clanek resp mrizka a ta baterka plne nabita nebude mit treba 12.8 ale jen 11.8. Pak ti samozrejme daji novou. Tohle se presne stalo kolegovi v praci.
Ďakujem za odpoveď, dúfam, že tak nejako to dopadne. Rozumne sa dohodnúť : )
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8534
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Mexican »

ja s tebou suhlasim a rozumiem ti..Pisem ti len ako to bude v reale vyzerat. Tie napatia su skutocne velmi male. A dlhodobo tu bateriu likviduju este dalej.

kolko ukazuje ten voltmeter pri beznej jazde? ci to dobija spravne. Ak to lieta k 14,1-14,4V (idealne so zaradenym kvaltom a bez plynu, pripadne rozsvietene stretavacky) tak dobijanie okay a problem bude skutocne v baterii

problemom autorizakov je fakt, ze to proste len jednorázovo dobiju, skusia nastartovat a je to pre nich hotova vec..preto som pisal, ze mne by sa ro asi riesit nechcelo, lebo to bude bude riesenie zavisle na dobrej nalade prijmacieho technika..A to im v podstate vezmes argument kratkych jazd (kedze 80km)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
ourejly
*
Příspěvky: 27
Registrován: 10 srp 2024, 09:55

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od ourejly »

Mexican píše: 02 srp 2025, 13:03 ja s tebou suhlasim a rozumiem ti..Pisem ti len ako to bude v reale vyzerat. Tie napatia su skutocne velmi male. A dlhodobo tu bateriu likviduju este dalej.

kolko ukazuje ten voltmeter pri beznej jazde? ci to dobija spravne. Ak to lieta k 14,1-14,4V (idealne so zaradenym kvaltom a bez plynu, pripadne rozsvietene stretavacky) tak dobijanie okay a problem bude skutocne v baterii

problemom autorizakov je fakt, ze to proste len jednorázovo dobiju, skusia nastartovat a je to pre nich hotova vec..preto som pisal, ze mne by sa ro asi riesit nechcelo, lebo to bude bude riesenie zavisle na dobrej nalade prijmacieho technika..A to im v podstate vezmes argument kratkych jazd (kedze 80km)
Voltmeter v zapalovači je čína lacná ale ukazuje mi orientačne 14V -14.1V. Vždy mám pustené rádio, vetrák asi na 3-4 stupeň a aj stretávačky (mám to v LED výbave). Normálna jazda, dobrzďujem motrom. Alternátor by mal dobíjať tak ako má...

Hovorím, tá baterka je jednoducho v p.či : /

Tak teraz rozmýšlam ako sa mám k tomu postaviť... Mám si volať asistenčku, kedy by som od nich chcel, nech si najprv odmerajú baterku a nech mi dajú aspoň nejaký "štempl" s nameranými hodnotami, aby som sa mohol niečím ohánať. Boostnuť to a narýchlo do autorizáku bez nabitia aby mi tam vedeli odmerať ten shit a či sním vôbec dojdem?

Alebo to dám v nedelu večer na nabíjačku a ráno do servisu a namerajú mi tam "prijateľné hodnoty", pošlú ma do prdele a v utorok ráno mi bude zas cvakať štartér pri 10V baterke a zas na novo : /

Rád si nechám poradiť, nemám s takýmto niečím skúsenosť.
thaischumi
**
Příspěvky: 221
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od thaischumi »

Podle napětí po odpojení nabíječky je to jasné že má už jeden zkratovaný článek. Při nabíjení bude těch 5 zbývajících článků hodně plynovat a stačí jiskření při odpojení nabíječky může dojít k explozi.
Jestli máš na to čas řešit s autorizákem reklamaci s nejistým výsledkem tak klidně, je to na tobě. Místo tebe bych sehnal novou baterii a zbytek času dělat něco užitečného.
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
ourejly
*
Příspěvky: 27
Registrován: 10 srp 2024, 09:55

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od ourejly »

thaischumi píše: 02 srp 2025, 15:12 Podle napětí po odpojení nabíječky je to jasné že má už jeden zkratovaný článek. Při nabíjení bude těch 5 zbývajících článků hodně plynovat a stačí jiskření při odpojení nabíječky může dojít k explozi.
Jestli máš na to čas řešit s autorizákem reklamaci s nejistým výsledkem tak klidně, je to na tobě. Místo tebe bych sehnal novou baterii a zbytek času dělat něco užitečného.
Ďakujem za tip, rozmýšlam aj nad takýmto variantom, teda výmena AKU na svoje náklady.
103kw
*
Příspěvky: 61
Registrován: 13 čer 2024, 19:33

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od 103kw »

Já bych zkusil vyfotit ten voltmetr připojený přímo na baterii (ne ten v zapalovači) a poslal to autorizovanému servisu ať se vyjádří. Pokud by zamítly tak bych to okamžitě poslal na Hyu zastoupení. Ale znamená to pár dní bez auta.
Pokud si koupíš svojí novou baterii tak ti ji určitě neproplatí.
ourejly
*
Příspěvky: 27
Registrován: 10 srp 2024, 09:55

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od ourejly »

103kw píše: 02 srp 2025, 18:54 Já bych zkusil vyfotit ten voltmetr připojený přímo na baterii (ne ten v zapalovači) a poslal to autorizovanému servisu ať se vyjádří. Pokud by zamítly tak bych to okamžitě poslal na Hyu zastoupení. Ale znamená to pár dní bez auta.
Pokud si koupíš svojí novou baterii tak ti ji určitě neproplatí.
Tiež dobrý nápad, ale myslím, že im to bude jedno, pokial si to sami nepremerajú...
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8534
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Mexican »

ak si dobre vybavujem, tak nova AGMka v rozmere vhodnom do i30 s kapacitou 70Ah od Exide stoji asi 110Euro. Cenu si vybavujem, pac Stonic :-) ta ma 4 roky a bolo jedno obdobie (rok dozadu) ked som ju nedokazal dostat cez 12,3V ani nabitim. Nieco sa stalo a teraz pokojne cez Powerfix (Lidl) konci hodinu po nabiti na 12,45-12,47V

je ale fakt, ze x krat kontrolovane po jazde (tz nabijanie altikom), vzdy hodinu minimalne auto stalo a nikdy tam nie je viac nez 12,37V, vacsinou len 12,3V
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
ourejly
*
Příspěvky: 27
Registrován: 10 srp 2024, 09:55

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od ourejly »

Ahoj.

Po uvažovaní, čo urobiť, som predsa len v nedelu večer ešte baterku napichol na nabíjačku. V pondelok ráno pri odchode do práce štart samozrejme bez problémov, takisto aj štartovanie pri odchode z práce.
V utorok ranný štart bol už citelne horší podla zvuku štartéra a aj štartovavie pri odchode z práce, ale stále nakoplo. V stredu ráno mi už štartér ledva-ledva nakopol. Potreboval som ísť ešte natankovať papaníčko na benzínku a to už som vedel, že tam zostanem visieť. A tak sa aj stalo : )

Už som vyššie písal, že by som chcel vyskúšať aj asistenčnú službu v rámci záruky pri nejakom probléme, tak som to hneď aj využil. Zavolal som na číslo, operátor mi to hneď dvihol. Prebehol krátky rozhovor s popisom problému, vypýtali si základné info o aute a že ma do pár minút budú informovať sms-kou, kedy bude dostupný najbližší asistenčný partner. SMS došla, odhadovaná doba bola 30-45 minút. Reálne som si dal na benzínke kafe, cigu a vodu a za 20 minút dobehol mlaďas s boostrom. Nakopli sme to bez problémov na prvú. Pýtal som sa ho ešte teda na nejaké vyrovnanie za službu, teda či platím ja a potom sa so mnou vyrovnáva autorizák (hovorím moja prvá skúsenosť s asistenčnou službou, tak ma nekamenujte :D ). Nič neplatíte, rieši si to partner s Hyundaiom...Čiže asistenčná služba paleček hore : )

Hneď som teda išiel s autom do autorizáku. Povedal som im o probléme, o svojich 2-týždňových patáliach, ktoré som tu vo vlákne opisoval. Prijímací technik to zhodnotil tiež asi na skapatú baterku, teda v rámci kecov...

Boli mi navrhnuté dva varianty:

- vymeniť baterku na moje náklady, mimo záruky, kedy by som bol pojazdný hneď na druhý deň (na celkovú cenu obstarania batérie a výmenu som sa radšej ani nepýtal, a ani to nechcem vedieť... :roll: )

- alebo im tam nechať auto pár dní v rámci záruky, kedy si premerajú auto, čiže štartér, alternátor, samotnú baterku (hlbkový test baterky, nabitie a následné meranie straty napetia po nabití....) Bude to trvať cca 4-5 dní, ale ževraj to v 90per uznajú ako vadný akumulátror a výmena v rámci záruky.

Keďže mám v rámci rodiny aj druhé auto, tak som zvolil variant nechať im to v servise. No tak uvidím na druhý týžďeň...Dám info.
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8534
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Mexican »

som zvedavy na vysledok.. A ano, menit baterku za vlastne v autorizaku by fakt nebol dobry napad, myslim ze by si vypytali cez 200Euro a nejaku tu "pracu" k tomu

Vcera som bol zhodou nahodou vyzdvihnut par filtrov na najblizsie servisne akcie a videl som AGMkove baterky od Exide (rada EK) a tie 70Ah boli okolo 110 Euro, takze cena ostala.. je to sice obchod, kde by som baterku nekupoval (motora) ale aj tak...
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
ourejly
*
Příspěvky: 27
Registrován: 10 srp 2024, 09:55

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od ourejly »

Mexican: ano, tiež som pozeral tie AGMky od Exide na webe a orientačne to výchádza na nejakých 110 € + vyššie.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Elektronika“