Stránka 252 z 254
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 23 led 2025, 12:30
od Odjinud
Maras píše: ↑22 led 2025, 22:15
Jo žere. V zimě klidne o 2 litry, dle podmínek.
cekal jsem rozdil pul litr max... pri stejny stylu jizdy.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 23 led 2025, 12:46
od mozecek
Tak to mas podle toho kam jezdis .. jestli 5km mesto - v lete zahrivas vodu/olej z 25 na 90 a rekneme k 50 stupnum ti staci 2-3km. V zime zacinas na 0 stupnich a 50 stupnu nemas ani po 5km - tj jedes furt se studenym motorem, a spotreba je vyssi po celou dobu. Pak ti to udela litr rozdil jak nic mozna vic. Jestli jezdis 25km trasy, tak v lete ten rozdil podstatny neni, ale v zime se po tech prvnich 5km treba uz zacne prohrivat a dalsich 5km jedes s trosku teplym motorem a posledni 15 km uz je motor zahratej pekne, tak to mas treba jen o pul litru vic. Ale pridej k tomu castejsi mokry silnice, vyhrev atd a to mas taky nejakou deci navic oproti suchymu letu.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 25 led 2025, 13:11
od Mouse80
Mám už najeto 75000 a průměrná spotřeba je momentalně 6,07 na 100 za celou dobu. Každé tankování si zapisuju do apky. Pro ilustraci přidávám foto spotřeby za letošni leden a loňský květen.

- IMG_20250125_130510.jpg (75.42 KiB) Zobrazeno 1507 x
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 25 led 2025, 17:03
od Borek
Mouse80-vidím,že dost tankuješ v Náchodě. U ONA ve Vysokově nebereš? Máš to kousek a benzín mají suprový.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 25 led 2025, 17:24
od Mouse80
No taky tam obcas tankuji , kdyz jedu do Polska. Nachod tam je omylem

asi chyba aplikace , plati Jaromer

Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 06 úno 2025, 17:53
od meki12
Ahoj, po brouzdání na youtube, jsem našel videa, která by se mohly hodit, pokud si chcete sami měnit olej a další základní věci okolo třicítky. Třeba to někomu pomůže.
https://youtube.com/playlist?list=PLBop ... N_0G70gSmQ
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 25 úno 2025, 16:16
od Lizard
Lizard píše: ↑18 led 2025, 15:25
Ahojte všichni, v posledním lednovém týdnu budu přebírat nový Hyundai i30 HB 1.5 DPi a bude to po Carině, Primeře a Impreze můj první nejaponský vůz vůbec.
Informace ke koupi jsem třídil a precizoval s nezištnou pomocí Marase, za což mu patří zasloužené poděkování a samozřejmě i příspěvky vás ostatních na tomto fóru napomohly mému nasměrování od Japonců ke Korejci, takže díky vám všem, přispěvatelům nejen do tohoto vlákna
Během února dodám své první jízdní dojmy, trochu obav mám z průjezdů zatáček, s Imprezou je jezdím i na mokru a sněhu "pod plynem" a budu si tak muset na "předohrab" nejprve zvyknout
Tak se hlásím s prvními dojmy, i30 1.5 DPI mám necelý měsíc s nájezdem necelých 800 km a zatím musím potvrdit, že poměr
Užitná hodnota / Cena je u ní vynikající.
Momentálně ještě obě auta střídám, často dopoledne jezdím i30 a odpoledne pak Imprezou, na zdejším sídlišti není možné po 16 h. zaparkovat a tak na jeho temných okrajích raději parkuji 15letou Imprezu než úplně nový vůz. Díky tomu mám ale možnost porovnat oba vozy.
Charakter motoru je podle mě velice příjemný, zatím jej nevytáčím nad 3000 ot. a i přes takto malý nájezd je po zahřátí příjemně tichý a velice úsporný, jezdím hlavně po okreskách do okolních měst a hor (cca 20 až 50 km tam a zpět) a průměrnou spotřebu mívám mezi
5 a 5,2l / 100 km
V jízdních vlastnostech i30 ve srovnání s Imprezou trochu pokulhává, řízení je příliš tuhé v menších rychlostech a nedotáčivost v zatáčkách i na suchu patrná, jízda serpentinami není tak hravá a zábavná jak s Imprezou, přesto nemám výhrady k zadní vlečné nápravě a ani při hustění kol na 2,5 atm nemám pocit, že by zadek HB nějak uskakoval. Celoročky Hankook Kinergy 4S2 Made in Korea mohu jednoznačně doporučit
Posed řidiče, sedačka a jejich nastavení jsou bez výhrad, jen výhledy do boku vozidla nejsou tak přehledné a snadné jako u Imprezy, přes srovnatelný rozvor kol vozidel je pak o něco větší prostor vzadu pro nohy v Impreze.
Nicméně hlavní motivací k mé koupi i30 1.5 DPI byl mimo dobrého poměru
Výkon / Cena vozu nenáročný a spolehlivý motor a toto věřím, že se ještě prokáže po létech provozu a mnoha tisících najetých km a o tom to vlastně všechno je
Přeji sobě a vám všem mnoho spokojených km a let, strávených s i30 1.5 DPI

Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 25 úno 2025, 16:26
od idam.i
Nech slúži k plnej spokojnosti.

Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 25 úno 2025, 20:21
od Maras
Hlavní je spokojenost a jsem rád, že jsi rád

Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 27 úno 2025, 05:01
od willy50
Gratulace k novému přiblližovadlu.
Ať Ti nadšení vydrží!
Mmch, není srovnávání s Imprezou trochu fail?
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 27 úno 2025, 15:30
od Lizard
Díky, chlapi.
Willy, tu Imprezu mám s "dětskou" atmosférou se 114 koníky, žádný STI, takže až na podvozek a symetrický pohon 4 kol s i30 porovnatelná je, motor 1.5 DPI mě fakt příjemně překvapil, v pásmu 1800 až 3000 ot. je kultivovanější než SUBARU boxer.
Je pravdou, že Impreza výrazně ožívá od těch cca 4000 ot., jaký tam má projev 1.5 DPI zatím v záběhu nemohu posoudit, možná pak budu zklamaný.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 27 úno 2025, 15:59
od mozecek
Jestli ti staci otacky do 3000 tak zklamany z motoru nebudes, prave naopak - 4-6 tis otacek je o dost lepsich

Jednak vyssi otacky priprahnou dalsi koniky, ale i zvuk ma motor hezci

Na projizdku pak vyjed na cestu s co nejmene vymolama, mirne klikatou, mirne kopcovitou, abys mel duvod i radit a poradne se vyblbnul. Bohuzel zde stejne najde limit i podvozek - aspon kombi s vleckou je hodne houpavy, da to znat velice brzy a zchladi i ambinace na dalsi voloviny

Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 27 úno 2025, 16:38
od Lizard
Jo , jo, to mám taky rád, cesta z Ostravice na Bílou k tomu doslova vybízí a tady mou Rézu rád proháním
Zatím si vyšší otáčky užívám jen s Rézou, ale těším se, až k tomu budu moct pobízet i i30, snad už od nájezdu 2000 km, nebo radíte zajíždět ještě déle?
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 27 úno 2025, 20:20
od csgut
Dovoluju si raději zmírnit vaše očekávání u i30 v pásmu, kde Impreza ožívala. Já z i30 pocit živosti nad 4 tis. ot. fakt nemám.
Ale s tím snad musí uživatel Imprezy předem počítat.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 27 úno 2025, 20:53
od willy50
Lizard píše: ↑27 úno 2025, 16:38
Jo , jo, to mám taky rád, cesta z Ostravice na Bílou k tomu doslova vybízí a tady mou Rézu rád proháním
Zatím si vyšší otáčky užívám jen s Rézou, ale těším se, až k tomu budu moct pobízet i i30, snad už od nájezdu 2000 km, nebo radíte zajíždět ještě déle?
Klidně si jeď zařádit už teď. Při těch 800km už motoru nijak neublíží občasné vytočení. Aspoň nezleniví.
Když pojedeš sám s prázdným autem tak si to můžeš i docela užít. Ten jednoduchý podvozek má své limity, ale v HB je to lepší než v kombíku. Jen nečekej stejné chování jako Impreza.
A pozor ať neskončíš v Šancích
