Stránka 256 z 260
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 25 kvě 2025, 19:32
od Krepi
Přesně tak, všem doporučuji si Vaculíka pustit všechna 3 videa, pochopí z toho dost věcí, jak motor pracuje a jak jezdit, aby na něj nenadávali, že je to líné a hrozné auto

Kdyby někdo měl čas a chuť, zde jsou všechna 3 videa:
Seznámení s i30:
https://www.youtube.com/watch?v=JxnZXRpVZvw
Vaculík se loučí s i30:
https://www.youtube.com/watch?v=n_nbBpJSZfo
Analýza vstřikování:
https://www.youtube.com/watch?v=vnLirVh4Iow
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 25 kvě 2025, 21:17
od Mouse80
Uz tu byli nekolikrat. Nemyslim, ze tam je v nich nejaky duvod ze auto ma trhat . Tedy se dusit pri pomalem zrychlovani.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 26 kvě 2025, 08:13
od STIB
Po kolika měníte svíčky?
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 26 kvě 2025, 08:24
od Lizard
Pokud to bylo na mě, tak auto mám čtvrt roku staré a najeto jen 2,5 tkm.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 26 kvě 2025, 15:02
od martasak
Silver píše: 04 kvě 2025, 19:30
Ahoj, nevim jestli se to tu už řešilo. Mam 1.5 DPi r 2023 81kW a mel jsem v planu to auto po 3 letech vymenit za nové, to samé. ale ted má 71kW..
Dobrý auta už se skoro za rozumné peníze nedělají, záleží kolik máte najeto. Ta 81 kw jezdí ještě slušně, ale níž bych fakt nešel, protože to bude pomalé především když budete chtít někoho předjet a to je hodně o bezpečnosti.
Atmosféra s manuálem je něco, co má šanci vydržet.
ALe po FL 2024 to je podle všeho líné auto, a hledejme za tím EU a naši vládu, protože pokuty za emise.
Pro důchodce co jezdí pomalu a nepředjíždí to stačí, ale jinak ne.
Období výroby Výkon motoru Emise CO₂ (g/km)
Do 3/2024 81 kW (110 k) 136,5 – 153,2
Od 4/2024 71 kW (96 k) 127 – 139
Naše vláda souhlasila s poklesem limitu flotilových emisí ze 110 na 93,6 a nehledala blokační menšinu. A´t někdo už si sakra ten politický rozměr uvědomí.
JinAK od roku 2030 jsou schválené flotilové emise 50 g CO2/km, a 2035 0 g Co2/km.
Co si koupíte po 2030 ? Budete muset si koupit plug in hybrid, nebo přesvedčit dva sousedy , aby si koupili elektromobil, abyste si mohl koupit spalovák.
Jediná šance je částečný rozpad EU, a vybudovat znovu
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 26 kvě 2025, 15:49
od STIB
Tak to ještě jezdi.Mě to všechno sedlo až po 8000km.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 26 kvě 2025, 19:42
od proviron
Mouse80 píše: 25 kvě 2025, 21:17
Uz tu byli nekolikrat. Nemyslim, ze tam je v nich nejaky duvod ze auto ma trhat . Tedy se dusit pri pomalem zrychlovani.
https://www.youtube.com/watch?v=vnLirVh4Iow - pozri si to od 25 minúty, tam to vysvetľuje...problém tam robí hlavne EGR
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 26 kvě 2025, 19:57
od dokidoki
nie je trhanie ako trhanie
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 27 kvě 2025, 06:17
od Axel.Foley
Auto cukat nemá
Jestli auto cuká, jsou jen dvě možnosti:
1. soudruzi u

někde udělali chybu, což nikdy nepřiznají
nebo
2. problém mezi volantem a pedály (což nepředpokládám)
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 27 kvě 2025, 20:51
od i30mpact
proviron píše: 26 kvě 2025, 19:42
Mouse80 píše: 25 kvě 2025, 21:17
Uz tu byli nekolikrat. Nemyslim, ze tam je v nich nejaky duvod ze auto ma trhat . Tedy se dusit pri pomalem zrychlovani.
https://www.youtube.com/watch?v=vnLirVh4Iow - pozri si to od 25 minúty, tam to vysvetľuje...problém tam robí hlavne EGR
Jo, takový nelineární tah, který je cítit při pozvolném přidávání.
martasak píše: 26 kvě 2025, 15:02
Co si koupíte po 2030 ?
Asi Bigstera v hybridu, vypadá to jako celkem slušnej povoz, uvidíme, jak na tom bude se spolehlivostí.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 28 kvě 2025, 21:33
od MiroslavJanec
Lizard píše: 24 kvě 2025, 20:43
přitom jsem si všiml jemného cukání motoru (motor na zlomek sec ztrácí tah), dokonce při jízdě v obci na 3 rychl. stupeň a do mírného kopce cca 2200 otáček motor bez přidávání plynu opakovaně cukal, tj. opakovaně velmi krátce ztrácel a obnovoval tahy motoru.
Je to anomálie a může pomoct aktualizace firmware ŘJ?
No mne sa to stava, ked idem v obci dole velmi miernym kopcom a mam tam 4 rychlostny stupen a chcem udrzat rychlost na cca 50km/hod tak mierne uberiem plyn motor ako keby sa nevedel rozhodnut, ci ma brzdit alebo pridavat - vtedy sa da opozorovat aj na ukazaleti okamzitej spotreby, ze to klesne na 0 alebo potom poskoci na cca 2 - 3 litre a takto kmita, kym som v tej obci a nepridam potom plyn ... a to cukanie je tiez celkom neprijemne.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 29 kvě 2025, 06:46
od Axel.Foley
Proč nepodřadíš?
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 29 kvě 2025, 11:45
od Lizard
Axeli, nereagoval jsi sice na mě, ale v podtextu tvého příspěvku cítím, že se divíš tomu, proč někdo "pouští" otáčky pod 2500 ot. a to ani při jízdě v koloně v obci, což byl můj případ, který jsem popisoval, tedy opakované zlomko-sekundové přerušování tahu při jízdě v koloně v obci do mírného táhlého kopce bez akcelerace cca 50 km/hod., na třetí rychlostní stupeň a s otáčkami v pásmu 2200 - 2250 ot.
Hele, měl jsem Imprezu a jízda ve vysokých otáčkách a pod plynem v zatáčkách mě baví, ale při vynuceně vyklidněné jízdě mně pásmo otáček 2000 - 2500 ot. připadá jako optimální, nejsem klobouk, který to dusí v pásmu 1500 - 1800 ot., aby měl spotřebu pod 5l/100km.
Faktem ale zůstává, že s ohledem na můj věk už dokážu ocenit, že oproti jízdě s Imprezou (114k, ne STI

) za 7,5l/100km to s i30 dokážu při téměř srovnatelných jízdních charakteristikách za 5,5l/100km.
Nicméně to otravné cukání při klidné jízdě v pásmu 2000 - 2300 ot. zkusím pořešit s panem Metzem v Automima, toto pásmo nepovažuji za "podtáčecí" a škodlivé pro motor, jasně, chápu vlivy eko-nastavení motoru, možná může třeba aktualizace firmware ŘJ toto cukání zmírnit nebo posunout do nižších otáček a možná to všechno jsou jen mé zcela naivní pohledy laika, ale zkusím to.

Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 29 kvě 2025, 14:16
od Axel.Foley
Neříkám nic o jízdě ve vysokých otáčkách - to je pro mně pásmo 4500+ u benzínu. Ale máš pravdu, divím se tomu, proč někdo nepodřadí, když si motor pocukává. Třeba i na malou chvíli, ať se motor zbytečně nedusí.
Ono to moje "divení se" bude způsobeno asi i tím, že s naftou jezdím značně nenaftovým způsobem
Bohužel, s Imprezou zkušenosti nemám

Věřím ale, že svezení bude na jiné úrovni.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 29 kvě 2025, 14:21
od Krepi
MiroslavJanec píše: 28 kvě 2025, 21:33
Lizard píše: 24 kvě 2025, 20:43
přitom jsem si všiml jemného cukání motoru (motor na zlomek sec ztrácí tah), dokonce při jízdě v obci na 3 rychl. stupeň a do mírného kopce cca 2200 otáček motor bez přidávání plynu opakovaně cukal, tj. opakovaně velmi krátce ztrácel a obnovoval tahy motoru.
Je to anomálie a může pomoct aktualizace firmware ŘJ?
No mne sa to stava, ked idem v obci dole velmi miernym kopcom a mam tam 4 rychlostny stupen a chcem udrzat rychlost na cca 50km/hod tak mierne uberiem plyn motor ako keby sa nevedel rozhodnut, ci ma brzdit alebo pridavat - vtedy sa da opozorovat aj na ukazaleti okamzitej spotreby, ze to klesne na 0 alebo potom poskoci na cca 2 - 3 litre a takto kmita, kym som v tej obci a nepridam potom plyn ... a to cukanie je tiez celkom neprijemne.
Příliš nizké otáčky, proto tam skáče ta okamžitá spotřeba, motor se snaží už sám od sebe tahat, lepší z kopce podřadit na 3ku a jet celou dobu bez přibržďování na vyšší otáčky.