Stránka 257 z 257
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 29 kvě 2025, 15:21
od Lizard
Axeli, 1.5DPI se při 2200 - 2250 ot. do mírného táhlého kopce na třetí rychlostní stupeň rozhodně nedusí, to bych fakt při svých 45letých řidičských zkušenostech poznal a podřadil bych, o tom není sporu.
Ten nelineární zátah při lehkonohé akceleraci v hustém provozu v obci jsem samozřejmě zaznamenal už od převzetí nového vozu (Impreza to nedělala), to cukání při těch 2200 - 2250 ot. se ale objevilo až teď o předešlém víkendu a při několikasetmetrové návratové koloně z hor.
Pokud by takováto reakce ŘJ a EGR ventilu byla v pořádku, tak bych opravdu, což patrně radíš, musel při cca 50km/hod. v obci jet na 2. rychlostní stupeň a tedy točit určitě nad 2500 ot. a toto cukání tak vyměnit za konstantní vyšší hlučnost při jízdě konstantní rychlostí cca 50km/hod. a také za vyšší spotřebu, možná blížící se mé bývalé čtyřkolce a to fakt nechci.
Jestli jsem správně pochopil některé další příspěvky na toto téma, tak většina stěžovatelů má problém s cukáním pod 2000 ot., tak pokud by aktualizace firmware pomohla snížit defaultní pásmo otáček pod tuto limitu, tak budu spokojen.

Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 29 kvě 2025, 15:59
od mozecek
jsem asi jiny styl ridice, ale me prijde 2200 ot v poradku tak nanejvys po rovince, ale sorry do kopce at i mirneho jsou tyhle otacky malo .. jezdis na kole? To bys to pochopil - na tezky prevod slapes malou kadenci po rovine. Jak najedes do kopce bud prehodis na lejci prevod tj. zvednes otacky nebo muzes zkusit slapat dal stejnou kadenci na stejnem prevodu, ale dost se ti pritizi a od urcite chvile to nedas a zacnes slapat pomaleji. V aute to je stejne, nejde jen o duseni motoru, mas vyssi zatez na spojce i na cely pohon. A jelikoz pedalem lehce pridas tak pomaleji neslapes, ale jen zvysis zatez na pohon. V okamzik kdybys to jako cyklista nedal tak se teprve motor zacne dusit, ale to uz je pozde.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 29 kvě 2025, 16:26
od Lizard
Co se kola týče, tak jezdím MTB, kadenci mám cca 80 kmitů za minutu, používám proto kratší kliky 170mm a mám i speciálně složenou kazetu, něco mezi silniční a MTB a jezdím fakt kmitem, tedy více kardio než silové jízdy.
Hele, ať jsi úplně v obraze, jednalo se o úsek z Rožnova p.R. směr Frenštát v úseku od Eroplánu po konec obce (asi do půli cesty k Janoštíkovi), což je opravdu mírňoučký kopeček a konstantní padesátkou na 2. rychlostní stupeň bez záměru a možnosti předjíždět by tu jel jen opravdový řidičský pošuk.
Chceš-li ještě další detaily jízdy, tak v autě byly 2 osoby, 84 a cca 55 kg, váha batožiny 3 až 4 kg celkem a s mou o 120 kg těžší 114k Imprezou jsem to bez cukání a zpomalování jezdil na 4. rychlostní stupeň.

Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 30 kvě 2025, 06:26
od Axel.Foley
Lizard: Tenhle úsek by trojka na 50 dát měla, souhlasím. Dvojka je již prasárna.
Můj původní příspěvek byl reakcí na někoho jiného, kdo se stěžoval na cukání při 50 km/hod. na čtyřku. Tam jsem se divil, že nepodřadí.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 01 čer 2025, 13:36
od pirko7
Haha, to se tu stále řeší výkon?

Mě asi nejvíc vadí když čtu, že tomu komu to nestačí tak neumí řadit. Osobně tohle auto trapím skoro vždy až do omezovače když předjíždím a v kopci s tim prostě předjíždět moc nejde

. Tohle je prostě úhel pohledu, to co je pro někoho rychlé, pro někoho může být pomale. Každého názor. Ale to že tato atmosfera na předjíždění mimo obec moc není, to mi nikdo nevymluví. Možná tak na rovince, nebo z kopce a dost často na trabant system.... rozjedu se a až když už mi pípa možnost kolize tak vybočím a předjedu

. Nicmeně mě šokovalo, že od nového roku DPI už nebue

. Misto toho tam nechají ten divnej okudlanej třívalec.

Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 01 čer 2025, 14:08
od idam.i
Atmosféra končí?
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 01 čer 2025, 17:23
od mozecek
tak tak .. hlavne je na pohodu, ze kdyz to clovek prepiskne, tak se nic nedeje .. nekde u 7000 elektronika odpoji plyn, motor na chvili ztrati vykon a jak otacky klesnou na 6000 tak plynovej pedal zase funguje

Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 01 čer 2025, 17:58
od Mexican
trojvalec je spica..Na 1.0tgdi nedam dopustit
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 01 čer 2025, 18:44
od idam.i
Už z princípu práce motora(4-taktného) je tá myšlienka chybná.
Netvrdím ,že tie motory nefungujú no keby mali 4 válce boli by lepšie.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 01 čer 2025, 20:40
od BackPa
Mám těch 71kW, Kombík a výkon stačí. Zatím má auto najeto nějakých 1310km (cca 1000km dálnice, kupováno s najetými 4km) a problém s předjížděním nemám. Jízda po D1 a D48 (cca 450 km jedním směrem), takže i velké stoupání (u Hukvald) a bezproblému. Jasně, 110kW u poslední Octavie jede lépe, ale těch 71kW nevidím jako problém. Po městě jsem jezdil i s 5ti lidmi a líné to nebylo. Já jsem zatím spokojený. Ale auto mám zatím cca 2 týdny, takže na další hodnocení si ještě počkám.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 02 čer 2025, 19:14
od pirko7
EHm, no 110kw u 1.5TSI je absolutně jiný kafe. Ale to je asi tak všechno, ta kvalita té nové ovce stojí pěkně za prd
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
. To nevím proč se ty škodovkaři tak naparují nad značkou

. Každopadně to je přesně ono...ve městě a na dálnici, tam ten výkon je i dle mě v pohodě, naprosto. Já mám problém hlavně s okresky a stoupáky. A hlavně, pokud někomu stačí, je to štastný člověk. Protože kromně te akcelerace je to super auto.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 03 čer 2025, 01:03
od BackPa
Záleží, co si představit pod pojmem stoupání. Nějaké dlouhé kopce nebo velké stoupání plné zatáček co pár metrů? Při tom prvním případě jsem zatím na problém nenarazil, při tom druhém podřadím a jedu třeba na 2ku. Ale zase za celých těch 13 let, co jezdím s atmosférou, jsem nějak neřešil spotřebu (i30 ji má zatím nejlepší) a těch záludných otáček ve stoupání u nás zase tolik není. Ale taky bych uvítal aspoň těch 20 koní navíc.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 03 čer 2025, 07:41
od Mexican
Borci, fakt sa uz na mna nehnevajte ale myslim, ze ten "vykon" demonizujete
Neviem, ci som to pisal sem - za 2a pol roka co mame obytku sme najazdili 50 000km od Gibraltaru az po Gruzinsko, od morskej hladiny az po pasy vo vyskach cez 2600mnm. Ma 104kW a 340Nm, je to pochopitelne turbodiesel
Ma to 3,4t, takze matika zakladnej skoly jasne urci vykon na kilogram. Bezne s tym jazdime aj po CZ, bezne s tym predbiehame aj na okreskach. Nasa cestovna rychlost na okreskach 95km/h, na dialnici kvoli spotrebe o 10-15km/h viac, akceleracia z 0-100 sa vyhodnocuje sposobom "Ano".
Ak si vezmem hoci aj ten slabsi DPI v I30 s 71kW a 139Nm, nalozim tam 2 beznych ludi a nejaku tu bagaz tak som na 1450kg napohodu - fakt mi netvrdte, ze 1,5t auto s 71kW a 139Nm pojde horsie ako 3,4t dodavka so 104kW a 340Nm. Matematicky, fyzikalne a ani pocitovo sa to nedokaze opriet o nic. Bude tam problem v rukach. Uzivajte si jednoduchy, priamy a nezaludny motor a predstavte si, ze existuje aj slabsi 1,2 DPi v i20, Bayonoch, Rio a Stonicoch a ludia sa prekvapivo s tym dokazu hybat a jazdit :-0