Stránka 258 z 259
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 03 čer 2025, 10:34
od Maras
Má zkušenost z Polska je ,že vetšina aut co tam jedou po autostrádě,kde je povolenych 140,stejně jezdí pomaleji,kolem 120. Prostě na pohodu a spotřebu.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 03 čer 2025, 10:58
od Maras
A mimochodem. V neděli jsem se vracel z Jeseníků. V mém autě jsme byli dva a zároveň se mnou vyjížděl i kamarád, taky dva. On má Leon 1.4 tsi 96 kW. Já jel napohodu, lehce nad limity, on tomu šlapal a doma byl o 8 minut dříve, s mnohem větší spotřebou a riskantní jizdou. To vše za 2h 15min a 160 km cesty.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 03 čer 2025, 11:24
od Durino
Trochu mimo OT, len taka poznamka k jazdeniu "na pohodu". Jazdim podla situacie, aj na pohodu, aj na rychlo (vramci predpisov). Rychlost niekedy prekracujem len pri obiehacom manevri, ak je to nevyhnutne. Alebo kratkodobo na dialnici pri predbiehani, alebo kvoli plynulosti premavky (aby sa ini mohli zaradit). Takze kazdy kW naviac je na atmosfere k dobru. Hlavne na okreskach s kratkymi usekmi na predbehnutie. Lebo prave na tych okreskach stretnes vodicov, ktori idu "na pohodu" 60-70-tkou, kde je 90-tka a je bezproblemova cesta. A ked je pred tebou cesta casovo na 4 hodiny, tak zrovna nemas chut ist za tim desiatky km. Castokrat je to aj nejaka dizlova dymovnica, ktoru nechcem mat pred sebou. Nie som typ, co trasu, co sa da prejst za 4 hodiny (normalnym tempom), ju bude planovat na 6 hodin. Typ, co kazdu chvilu zastavuje na kavicku, prestavku, cigaretu, jedlo, dobija elektromobil 30 min a podobne. Pre mna je vacsinou cesta nevyhnutnost, tak ju chcem mat co najskor za sebou. Takze niekomu vyhovuje jazda "na pohodu" a nikam sa neponahla, niekto ma toho casu (niekedy) menej (ide napriklad k lekarovi, alebo do skoly pre deti a niekde ho zdrzia kolony), alebo len jednoducho nema chut travit v doprave zbytocne navyse svoj cas.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 03 čer 2025, 11:26
od Mexican
Maras:
tvrdim to stale - Strelice Vrutky jazdievam aj Tucsonom (169kw) aj Stonicom (74Kw). Rozdiel na 10 cestach je podla Sygicu na 260km cca 15 minutovy a zalezi od premavky (niekedy sa clovek holt moze postavit aj na hlavu), so STonicom tu trasu vsak v pohode prejde s priemernou spotrebou 4,2-4,3l/100 kym Tucson si vezme minimalne 5,2l
Rozdiel v pohode cestovania - ano, Tucson jazdiaci casto na elektriku a idealne na letnych (cheche) je prijemnejsi, pohodlnejsi. Ale aj s tym 74kw litrovym TGdi je to pohoda. Moji rodicia kym este otec mohol soferovat (do 2017) jazdili opacnym smerom s 55kW fiestou (1,25l Zetec) uplne napohodu a cesta im trvala mozno o pol hodinu dhhsie (taze nie 3-3,5hodiny ale 4h. To si vsak proste dali prestavky dve (ja si davam jednu), dali si kaficko, natiahli si nohy... Fakt prosim jazdci v obmedzovaci asi nieco nerobite spravne. A nie je to vykonom ani charakteristikou toho DPI, to je fakt fajn motor. Mne je len ludto, ze som ho neotestoval na nejakej dlhsej trase prave typu Strelice-Zlin (Dialnica) a nasledne cez Valasko smer Puchov a okreskami do Ziliny. Rozdhodne si nemyslim, ze ani pocas pracovneho dna ked je premavka najvacsia by sa ten motor nejak zadychal

Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 03 čer 2025, 11:29
od Maras
Píšu, že jezdím lehce nad limity, tedy 55-60, 95-100, pokud mne tedy někdo předjíždí je už výrazně nad limitem. Nejezdím na klobouka a to nikdy.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 03 čer 2025, 12:05
od Axel.Foley
Bavíte se sice už o exkrementu, ale budiž... zapomínáte na jeden faktor, a to propustnost silnic - viz Strečno, Žilina, Ružomberok na Slovensku, v ČR bych stejných úseků taky našel několik (třeba Litomyšl, Vysoké Mýto, ...).
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 03 čer 2025, 12:21
od Mexican
no a v kolone je potom vlstne jedno, ci ma clovek 50, 70, 150 alebo 300kW auto. A ze strejda, ktoreho som predbiehal za Lubochnou s otackomerom v obmedzovaci, idealne cez plnu stoji za mnou dve auta na semaforoch na zaciatku Ruzomberku

Takze asi tolko k "vleceniu sa niekolko desiatok kilometrov" za ludmi jazdiacimi napohodu

Proste demonizacia vykonu motorov aut je fakt zbytocna. V nasich rovinatych koncinach a srandovnych horach sa da jazdit s cimkolvek
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 03 čer 2025, 12:24
od Durino
Presne ta priepustnost je problem. Priepustnost neznizuju len kolony, ale aj kazdy, kto ide mimo obce "na pohodu" (prilis pomaly), aj ked na to nie je vazny dovod (problem s autom, zdravotny problem) a je to dlhy usek, kde sa neda predbiehat. Takze ked mas pred sebou vodica, co takto zbytocne zdrzuje, pripadne nejaku dymovnicu, tak tam potrebujes ten vykon pod kapotou...
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 03 čer 2025, 12:36
od Durino
A toto krasne vidiet na dialniciach v dopravnej spicke v meste. Kazde pribrzdenie, priradenie, odradenie, spomalenie rychlosti vytvara za sebou kilometrove kolony. Tam treba naopak jazdit predvidavo a plynule (v podstate sa ma tak jazdit stale, ze). A nie ako niektori - plyn-brzda. Ked niekto jazdi rychlejsie (= nie na pohodu), neznamena to, ze jazdi styl plyn-brzda.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 03 čer 2025, 12:53
od Mexican
toz to je ale tazke, ked si mnoho pilotov dava rovnitko medzi maximalna povolena rychlost = doporucena rychlost = obvykla rychlost.
Pred mesiacom som tahal na voziku borovicu a holt som to musel vziat po ceste 3 triedy Ivancice-Neslovice. Jeden pilot sa asi citil dotknuty, ze som siel 70 (inak hrozilo ze tu Borovicu stratim) a pretrubil ma a predbehol ma v mieste, kde pocitam hadal z vesteckej gule. O 5km neskor som odbocoval v Tetcicich k nam na strelice a pilot stal pred rampami asi 2-3 auta vpredu, pocitam ze tie dal po ceste podobne hazardnym sposobom. Takze asi tak. Casovy zisk nervozneho pilota na useku Ivancice - Tetcice = 0 sekund. Ale stalo mu to za to ma pretrubit a riskovat, ze sa zabije on a co horsie zabije nejakeho motorkara v protismere
Preco by ludia nemohli jazdit na okreskach 70-80? Niek kazdy je holt vyjazdeny, nie kazdy ma na to reakcie a najma - nie kazdy ma zivot podriadeny byt niekde na minutu presne. Tolko asi moje zaverecne slova k tejto teme. Este raz pardon za OT
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 03 čer 2025, 13:23
od lepi
Zdravím. Tak abych trochu posunul tu debatu od výkonu motoru.
Mám tenhle motor v autě, 4 roky, najeto 70000km, spokojenost, teď v záruce měněna akorát vodní pumpa (pískala za studena).
Má tu už někdo najeto hodně přes 100000km nebo nějaké fatálnější závady motoru? Pamatuji si, jak lidem chvilku po záruce některé 1.6 CVVT "sežraly katalyzátor" a motor byl na odpis. Tohohle motoru by se to samozřejmě týkat nemělo.
Začínám přemýšlet, jestli se auto nevyplatí rok před koncem záruky prodat a koupit nové, tak si dělám průzkum.
Zatím pro prodej hovoří dražší servis po záruce, riziko závad. Na druhou stranu doplatek za nové by nebyl úplně malý a přinesl by jen tu záruku (a možná LED světla už v základu).
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 03 čer 2025, 13:58
od Durino
Mexican píše: ↑03 čer 2025, 12:53
toz to je ale tazke, ked si mnoho pilotov dava rovnitko medzi maximalna povolena rychlost = doporucena rychlost = obvykla rychlost.
Pred mesiacom som tahal na voziku borovicu a holt som to musel vziat po ceste 3 triedy Ivancice-Neslovice. Jeden pilot sa asi citil dotknuty, ze som siel 70 (inak hrozilo ze tu Borovicu stratim) a pretrubil ma a predbehol ma v mieste, kde pocitam hadal z vesteckej gule. O 5km neskor som odbocoval v Tetcicich k nam na strelice a pilot stal pred rampami asi 2-3 auta vpredu, pocitam ze tie dal po ceste podobne hazardnym sposobom. Takze asi tak. Casovy zisk nervozneho pilota na useku Ivancice - Tetcice = 0 sekund. Ale stalo mu to za to ma pretrubit a riskovat, ze sa zabije on a co horsie zabije nejakeho motorkara v protismere
Preco by ludia nemohli jazdit na okreskach 70-80? Niek kazdy je holt vyjazdeny, nie kazdy ma na to reakcie a najma - nie kazdy ma zivot podriadeny byt niekde na minutu presne. Tolko asi moje zaverecne slova k tejto teme. Este raz pardon za OT
V poriadku, ked mas naklad, je to nieco ine. To by bolo vacsie riziko s tym vozikom ist rychlejsie. Kto je normalny, to chape. Ja tiez chapem veci a som aj ohladuplny a trpezlivy, aj ked to z posledneho textu odomna az tak nevyzera. Nemam veci naplanovane na minuty, ale ani sa nechcem zbytocne zdrzovat, ked nemusim (hlavne, ked mam dlhu cestu pred sebou). Vidis, pises o maximalnej dovolenej rychlosti. Ked som ju roky dodrziaval, tak som si pripadal na ceste ako slimak, co zdrzuje. (Bohuzial) je bezne, ze vacsina ludi ide na hranu zakona (rychlostou), hoci by to tak nemalo byt.
Pisal som, ze ked vodic nejde maximalnou povolenou rychlostou, znizuje priepustnost cesty. A to je fakt. Da sa to tolerovat v pripade, ked na to ma vodic vazny dovod (problem s autom, zdravotny problem - napriklad znizene reakcie, mozno aj ten vodic zaciatocnik, aj ten vozik, ako si spominal). Ak ale toto neplati a niekto nezvlada ist maximalnou povolenou rychlostou, kde je to bezpecne a nema na to vazny dovod (=chce sa mu ist na pohodu), pricom za sebou vytvara kolonu, cize umyselne zdrzuje premavku a neodstavi obcas vozidlo, je cas uvazovat nad tym, ci taky vodic do premavky este patri. Problem je v tom, ze premavka sa zahustuje a cim viac bude pribudat pripadov, co tu premavku bezdovodne spomaluju, tym sa budu viac vytvarat rizikove situacie (predbiehanie) a kolony. Proste nie si na ceste sam a nikdy nevies, preco sa ten druhy ponahla, zatial co ty mas cas. Takze, ked vidis, ked na teba niekto tlaci a ty ides pritom bezdovodne pomaly a je moznost, tak ho pustis pred seba, pokial sa da a vsetci budu spokojni. Ale najlepsie urobis, ked zrychlis na maximalnu povolenu rychlost a vozidla za sebou ju budu udrziavat.
No a aby som to este doplnil, existuje este dalsia kategoria - vodic "na pohodu lavoprudar" na dialnici, ked je pravy pruh volny. Nezrychli, neuhne, niekedy mobil v ruke a ide pomaly... Za to by som uz bral vodicaky... Ja chapem veci, som tolerantny, ale co niekedy niektori predvadzaju, tak aj moja trpezlivost ma hranice... Takze, aby som bol este v teme, tak na toto potrebujes kW pod kapotou a to nielen u atmosfery.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 03 čer 2025, 15:33
od Mexican
no a ako to teda vyriesi ten vykon motora?

(kedze ta polemika vznika pri tom). Strejdove s 250kW pod kapotou budu stale jazdit 70. Ja s Tucsonom a 169kw a zapriahnutym vozikom tiez pojdem stale tych 70
Ja som sa naucil zit podla motta - nechcem svojimi problemami zatazovat inych. A to iste cakam od okolia - mne je uplne fuk, ci sa ostatni ponahlaju. To je ich problem. Mali si privstat, mali si lepsie naplanovat cestu, mali si nechat rezervu casu. Cela polemika tu vznika na to, ze tych 71kW v po FL i30 u DPI je malo, pretoze je podla mnohych z vas nebezpecne mat takto malo vykonne auto, pretoze.... no a zacalo to tu potrebou byt vsade nacas, obiehanim strejdov a mamin, extremnymi stupaniami atd, atd
PS:
https://www.bigtrip.cz/big-trip-2014-2016_o-expedici
1,6 atmosfera, 75kW. A obisli svet za dva roky, 120k+ kilometrov. Ziadne Pribanovske sebemrskacstvo. Napohodu, bez poruch a vacsich problemov. A prekvapujuco ta jednasestka s tym vykonom stacila aj v 3000+ vyskach juznej ameriky, kde ako vieme vykon klesa skutocne rapidne. Takze asi tolko k tomu, ze DPI v i30 je motor "vhodny maximalne do mesta"

Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 03 čer 2025, 16:48
od Durino
Vacsi vykon motora pomoze v tom, ze ked mas pred sebou dlhu cestu, tak na tej dlhej ceste bude velka pravdepodobnost viac spomalovacov a vyssi vykon ti umozni viac. Jeden spomalovac za druhym a zrazu sa vlecies miesto 4 hodin 5,5 hodiny. Napriklad kvoli tomu, ze nedokazes predbehnut kamion na okreske, ktory sa vlecie 70km/h a ides za nim dlhe kilometre. Alebo mas pred sebou dizlovu dymovnicu. Ja osobne po tom netuzim, ak idem na dlhu cestu, chcem ju mat co najskor za sebou. Vykonnejsie auto je teda bezpecnejsie auto v zmysle rezervy vykonu, ked ho potrebujes. Neznamena to, ze s nim musis stale jazdit rychlo. Ja jazdim sukromne tiez atmosferou I20 1,2 povodne 62kW, ale poupravovanou na cca 74kw (porovnaval som to s 1,0 T-GDI). A je to uplne ine zvezenie, ako keby som bol bez upravy. V pohode dobieham (bezne) turba, viem s tym jazdit svizne. Tych par kW naviac je citit, zvlast na slabsom motore. Auto bolo vyberane primarne na jazdenie po meste a kratke trasy, preto atmosfera. Vybrata bola ta najvykonnejsia verzia motora, aka bola v tom case dostupna na I20. Ale po case mi vykon zacal chybat, najma vtedy, ked sa s tym jazdilo mimo mesta a viac nalozeny. Jedna sa teda o to, ake trasy a kde jazdis. Jasne, ze v kolone v meste ti vykon velmi nepomoze, ale auto nejazdi len mesto. Ak jazdis 2km do Kauflandu a 3km na postu, staci ti aj 44kW. Cize je to hlavne o tom, kde sa to auto bude pouzivat. Nie vzdy sa podari si privstat, nie vzdy sa daju veci naplanovat a stane sa nieco necakane, takze neda sa jazdit vzdy len na pohodu. A ano, bohuzial, je presne vela strejdov a mamin, ktore nevedia jazdit (nemaju skusenosti), tak aj na to potrebujes vykon, aby si ich bezpecne predbehol, ked to potrebujes.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 03 čer 2025, 17:43
od mozecek
4.5 hodin jizdy je prinejmensim 350km, presneji napr trasa Blava-Kosice 400km. Kdo si koupi DPI asi nejezdi denne 400km (za vsedni dny 100tis km rocne). Kdyz budu vychazet z prumerneho najezdu 15000km/rok (ale to je prumer vcetne fleetu a nahony vzdaleny od kategorie rodiny) tak kdybys zvladl trasy zajizdet o 5km/hod rychleji od prumeru 70 resp 75 km/h tak: 15000km / 70 = 214 hodin a 15000km / 75 = 200 hodin. Tedy ano teoreticky jsme maximalne na 14 hodinach rocne. Prakticky muzeme odecist tretinu, ptze jestli dame prumer 10000 na rodinne auto tak budeme spis v realu. Kdo si koupi DPI tak casto skrz mesto a tam tech 5kmh taky nenahonis. Na dalnicich to omezujici neni. A zbyvaji jen okrsky.. Ve finale mozna rocne usetris 3 hodiny casu vykoupenim "sportovnejsi" jizdou na tech okrskach a na predjizdeni. 3 hodiny casu rocne? ou to je hodne