Stránka 260 z 263
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 27 čer 2025, 15:52
od Maras
No nevím nevím, hodně divné s těmi rozvody. Leda že by jsi často parkoval v kopci na jedničku a bez ručky tak snad, ale i kdyby, zdá se mi to hodně zvláštní.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 27 čer 2025, 16:32
od Mouse80
V Kopci to auto nikdy neparkovalo

.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 29 čer 2025, 14:14
od destroydestroy
Ahoj, co si myslite o tomto? Zda sa mi to blbost, ale ludia to tam nejako na diskusiach beru vazne.
https://www.youtube.com/watch?v=ZZ-Z_GLzmzw
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 29 čer 2025, 14:46
od mozecek
Polsky umim prd .. no panove jsou ukecani a radoby vtipni, ale chapu ze mluvi o prehrivani katiku a jeho roztaveni, a naslednem nasanim zpet do motoru? Ze TGDI je jeste horsi, ale i DPI to potka. A ze asi programuji nejakou mapu co tomu zabrani? Jestli umite polsky lepe tak to nejak shrnte
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 30 čer 2025, 00:25
od Maras
ˇJá umím a rozumím velmi dobře. Tohle video je blaf, polský hnůj, nevěřte tomu, chtějí jen nalákat klienty, vycházejí z modelů a problémů co měli motory v minulosti. Budte v klidu.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 01 črc 2025, 14:39
od JackK78
No vzhledem k tomu, že se zmiňují o GPF, které to naše DPI nemá, tak je to docela slušný blud a matení uživatelů, aby si nechali auto upravit. Máme svody integrované v hlavě, které umí rychle zchladit zplodiny i při vysokém zatížení, takže pokud funguje chlazení, tak je katalyzátor v pohodě.
Blíží se mi 4. garanční prohlídka a skoro 80 tis. km na hrbu, takže jsem v podstatě na tom jejich udávaném průměru nájezdu. Čeká mě standardní výměna oleje a filtrů, jinak asi nic jiného. I svíčky údajně není třeba měnit. Jediné, co mě trápí je vrzající přední kolo při delších sjezdech a brzdění. Jakoby tam něco kovového drhlo, ale po vychladnutí je zvuk pryč a za běžného provozu a krátkého brždění se zvuky neozývají. Takže je opět čeká rozborka brzd, zda tam něco není.
A že bych někdy pociťoval nedostatek výkonu? Zatím se mi nikdy nestalo, že bych se kvůli výkonu dostal do nebezpečné situace. Hold se řidič nesmí bát brutálně podřadit a vytočit motor klidně i k 6000 ot/min. Beztak skoro každý motor jednou za čas chce protáhnout. Jinak můj průměr je 5,57 l/100 km a najdete mě na spritmonitoru.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 24 črc 2025, 17:02
od Ksenik
Mame 1.5 DPI 2022 najazdene 48000km.....cukanie okolo 2000ot robi od zaciatku...nie vzdy iba za specifickych podmienok deakceleracia potom akceleracia motora zalezi aj ake je zatazenie motora....spominal niekto ze problem mozno EGR, skrtiaca klapka alebo rozvodova retaz.... urcite to bude nejaka EKO featura .....ja mam podozrenie ze je to vlasnost e-cvvt nastavovaca... prepinanie casovania sacich ventilov je riesene jednosmernym DC elektromotorom.... niekedy ked system nevie co uzivatel pozaduje tak mu dlhsie trva kym nastavi casovanie ventilov... a pocas nastavovania citit skubnutie/ stratu tahu.......niektore znacky automobilov pouzivaju BLDC motory mozno je to rychlejsie.....nasiel som na webe jeden dokument kde vidno ako ecvvt pracuje...kym to funguje nebudem skubanie riesit

- Screenshot_20250724_163654_Samsung Internet.jpg (249.94 KiB) Zobrazeno 455 x
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 24 črc 2025, 20:01
od Fry
x-krát už spomínané, je to charakteristika motora
https://youtu.be/vnLirVh4Iow?t=1491
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 24 črc 2025, 22:48
od Maras
Lepší motor na starostlivost není, je to v pohodě a snad to budu moci potvrdit i při vyšším nájezdu.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 25 črc 2025, 12:46
od destroydestroy
Neviete prosim niekto nainsto ci ma auto s 1.5DPI (2025 71kw) v pneumatikach snimace tlaku, alebo to meria cez ABS. Tu na fore sa mi nepodarilo to info najst. Predajca vravel ze meria cez ABS, vsade na internete a AI ponuka informaciu ze ma TPMS snimace. V navode je napisane len "..ak mate snimace, tak...". Vizualne to nedokazem povedat.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 25 črc 2025, 13:17
od Mr. HYUNDAI
Aktivní snímače nemá i30 PDE už hodně dlouho - takže přes ABS! Toliko ke kvalitě informací od AI.
Vlevo od volantu máš tlačítko SET a zbytek už najdeš v návodu

.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 25 črc 2025, 13:33
od destroydestroy
Mr. HYUNDAI píše: 25 črc 2025, 13:17
Aktivní snímače nemá i30 PDE už hodně dlouho - takže přes ABS! Toliko ke kvalitě informací od AI.
Vlevo od volantu máš tlačítko SET a zbytek už najdeš v návodu

.
Navod som cital, aj to tlacitko som skusal. Logicky by mi to tiez vyplyvalo z toho ze to neukazuje nikde nacitane hodnoty, ale google a chatgpt si ide svoje. Plus ked som si dal hladat na weboch co snimace predavaju podla auta, motora a rocnika tak mi aktivne snimace ponuka. V konfiguratore na stranke hyndaiu je tiez informacia ze snimanie cez TPMS (zrejme teda myslia indirektne, ale mohli napisat ze cez ABS. Iny vyrobcovia to napisu exaktnejsie) Dik teda

Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 25 črc 2025, 15:13
od Mr. HYUNDAI
Moje první věta je odpovědí na plky Googlu a AI.
Když v roce 2017 začala výroba i30 PDe, tak aktivní ventilky TPMS měla. Taky jsem takovou měl v garáži

. Ale od roku tuším 2019, tedy ještě před prvním faceliftem, se přešlo na nepřímé měření přes ABS.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 27 črc 2025, 14:47
od meki12
Ahoj, párkrát se stalo, že při aktivovaném tempomatu při 140 km/h, ale i při 70 km/h (tachometrových) se mi deaktivoval sám od sebe tempomat a auto nezrychlovalo. Jestli si správně vzpomínám, tak se to vždy stalo při stoupání do kopce. Zdálo se mi, že auto škublo a pak došlo k deaktivaci tempomatu. Stává se to taky někomu ? Mám r.v.:2022 (81kw) smart a sundanou pojistku u baterky na deaktivaci S/S a I. dobíjení. Motor byl někdy studený, někdy zahřátý- I při cestě do chorvatska se mi to stalo.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 27 črc 2025, 15:44
od Minko
Auto do kopca nedokazalo udrzat 140. Urcite si v tom case uz hodnu chvilu nesiel 140. Ak klesne rychlost pod urcitu hranicu sa ti tempomat deaktivuje to cuknutie je normalne nakolko vypnutim tempomatu auto prestane "samo" pridavat a tym ze ides do kopca- proste fyzika.