Stránka 27 z 40

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Napsal: 25 kvě 2012, 19:42
od pmpeteronyx
Zdravicko.To iste vravel aj mechanik.Vicistil ho ,ale aj tak neide.Auto ide iba na nizke otacky sakra.Nejaka spruzinka tam je v prdeli.Vravel,ze tesnenia nepomozu.Nemate nahodou nejaku stranku kde sa to da kupit?ako cely ventil myslim.Dakujem

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Napsal: 25 kvě 2012, 19:57
od Saimon
Mně ho vyčistil mechanik, tak že ho dal na 24 hodin do brzdové kapaliny a teď běží v pohodě, jako před tím :wink:

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Napsal: 25 kvě 2012, 20:01
od pmpeteronyx
CHapem,ale on tiez cosy uz skusal ale neide to.Bolo to zasrate on to cistil ale ta pruzinka co tam je tak ostala stlacena a tym padom sa oslabila.Proste vseobecne vravel,ze ho nedokaze dat dokopy.Nasiel nam daky 450eur.Neviete daky eshop..alebo obchos s dielami?Na nasom Tucsone je typ to EGR 28410-27400 ..nasiel som na nete totohttp://nahradne-diely.autovia.sk/egr-ventil-elektricky-2-0-crdi-hyundai-28410-27410-kia-sportage-67897 ale lisi sa to o jedno pismenko takze to asi nemoze byt.Dikes chlapy!

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Napsal: 25 kvě 2012, 20:12
od Saimon
Mně řekl, že kdyby to udělalo to samé a nejelo mi auto, tak stačí dát jen podložky pod šrouby co je přichycená ta cívka nebo lektroventil co tlačí a hotovo. Prej aby to nezatláčelo a bylo to nefunkční.

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Napsal: 25 kvě 2012, 20:34
od Eles
Zdravím.
Tuscon 2.0 CRDi 2005. Pred časem zasvítila kontrolka oleje. Podivil jsem se, protože byl dolívaný před půl rokem, ale zkontroloval jsem (pod dolní ryskou) a dolil jsem. Za dva týdny blikne zase. A olej je pryč. Jelikož je auto v garáži, nevypadalo by, že to teče ven. Podíval se na to známej - automechanik amatér, a řek, že to vypadá na špatný čerpadlo a že ten olej je tlačenej někam do oblasti motoru, kde nemá být atd. - já tomu bohužel vůbec nerozumím a ani to teď nedokážu interpretovat. Uzavřel to tak, že je to nad jeho síly a že to může být dost komplikovaný a drahý.
Vzal jsem auto do nejbližšího autor. servisu a tam - typicky - domluva bídná. Prý to může být a,b,c nebo d. V nejhorším případě prý oprava tak za 80 tisíc. Ale aby se vůbec zjistilo, co se vlastně děje, tak to že se musí částečně rozebrat a bude to stát cca 5000. To mě docela rozčiluje. 5000? Jenom abych se vůbec dozvěděl, co s tim je?
Jak byste teď postupovali na mém místě?
Asi pojedu ještě jinam. Představuju si (možná bláhově), že nemůže být tak strašný problém diagnostikovat vadu vozidla, a že to nemůže trvat zkušenému automechanikovi víc jak 2-3 hodiny (což by byla tak tisícovka). Potom by řekl:"situace je taková a taková, možnosti jsou:....". A já se rozhodnu jestli chci jít do opravy, jejíž cenu odhadne a nastíní. Taky se mi ale nezdá, že by oprava motoru (třeba včetně výměny nějakých jeho částí) stála 80000. Vždyť normálně funguje, jen tam někam teče ten olej. Uznávám, že ze mě mluví laik...a právě proto se sem obracím.
Nemáte třeba nějaký tip, kam s tim zajet? Jak postupovat? Co teď dělat? Jsem z Prahy.

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Napsal: 25 kvě 2012, 20:48
od Saimon
Eles - Jen tak pro zajímavost? Kolik má auto najeto km?

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Napsal: 25 kvě 2012, 21:32
od Eles
To je fakt, to jsem zapomněl napsat. Cca 130000.

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Napsal: 25 kvě 2012, 21:40
od Saimon
Eles píše:To je fakt, to jsem zapomněl napsat. Cca 130000.
Prej by mněl ten EGR ventil vydržet zhruba 160 až 180 tisíc, tak nevím?

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Napsal: 26 kvě 2012, 15:28
od YohanN
Eles - uvažuj logicky. Pokud olej neteče nikde ven a přesto ubývá, nejspíš se spaluje s naftou. Což znamená, že někudy protéká do válců. Nějak mě nenapadá, kde by se tak mohl olec hromadit v motoru jinde než ve vaně, tam přece vždycky steče, nebo ne? Je tu ovšem možnost, že to prosakuje přes intercooler a pak hrozí nekontrolované roztočení motoru - tzv. runaway. Už proto bacha, moc bych s tím nejezdil, a když, tak opatrně, hlavně ne dálnici.

Takže nejdřív je potřeba kouknout se na turbo a intercooler. Což se obejde bez vyndávání motoru a podobných legrací. Pokud problém nebude tam, tak jít postupně dál (pístní kroužky, simerinky atd.) . Zkusil bych nějaký diesel servis. Ten motor totiž není Hyundai, je to italský VM, což je poměrně v Evropě rozšířená značka.

Jo a co udělej ihned - koukni se do nádržky chladicí kapaliny, jestli tam není olej a naopak zespodu na víčko na dolívání oleje, jestli tam není takový ten světle hnědý šlem.

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Napsal: 27 kvě 2012, 21:55
od FORD
Pro začátek udělej to co psal YohanN a pak dej vědět...
Solidní a znalý mechanik by ti měl lehce přijít na závadu-je to jen motor,žádný zázrak v tom nehledej...

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Napsal: 10 čer 2012, 16:02
od Melda
K mému problému:
Tlumiče mám vyměněný, ale stejně něco vzadu lomozí (bouchá) při přejezdu nerovnosti. Když odvíčkuji v kufru horní uchycení tlumiče a prsty držím za jízdy matici táhla tlumiče, tak ty rány cítím.
Závada byla v uchycení tyče stabilizátoru ke kastli v pouzdře.
Obrázek

Pri prudkom zabrzdeni zhasnutie motora

Napsal: 20 črc 2012, 23:02
od pitigl
Stretol sa uz niekto s týmto?. Pri rýchlosti nad 50km a prudkom zastaveni motor zhasne. Ak nezastavím na 0km tak motor ide.
Myslim si ze to moze byt z bezpecnostneho hľadiska v pripade havárie, ale rad by som si to potvrdil.

Diiik za reakcie.

Re: Pri prudkom zabrzdeni zhasnutie motora

Napsal: 20 črc 2012, 23:13
od M.Ela1600
Vyslapni spojku, pak nezhasne...a ted vazne, o tom jsem jeste v zivote neslysel...Tuscon?

Re: Pri prudkom zabrzdeni zhasnutie motora

Napsal: 20 črc 2012, 23:51
od Limitz
některé automobily mají funkci odpojení přívodu paliva v případě havárie, které by mělo být propojeno s řídící jednotkou airbagů, jenom nevím jestli vůbec něco takového Hyundai používá.......

Re: Pri prudkom zabrzdeni zhasnutie motora

Napsal: 21 črc 2012, 16:39
od 69pavel
a vymackavas pri tom prudkem brzdeni spojku nebo jedes a proste tvrde slapnes na brzd pedal bez spoluvymacknuti spojky,teda bavime o manualni prevodovce, pokud druha volba bez spojkytak si zadelavas na pekny pruser s motorem kdy mu velkymi skoky zkracujes zivotnost a dokonce ho timto muzes i poskodit,pokud se jedna o automat muze byt zavada v hydromenici prevodovky a tim padem navsteva servisu.

a potom jestli takhle te ucili jezdit v autoskole,tak potes panbuh- bez a vrat ridicak,pokud mas automat a je porouchany tak to co jsem napsal o tom ridicaku beru zpet