Stránka 263 z 263
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 05 srp 2025, 17:14
od idam.i

Fúú,ty nemáš svoje auti rád.

Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 05 srp 2025, 23:04
od thaischumi
Ikdyž jsou originály drahý jak kráva a funkční alternativy neexistujou, vzhledem k jejich interval výměny až 5let/75000km je cena zanedbatelná, oproti výměně katu z důsledku nespáleného benzínu.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 08 srp 2025, 11:59
od MiroslavJanec
Emise 1.5DPi 81kw má ale papierovo lepšie ako 70kw a dokonca aj spotreba je u 81kw nižšia.
Skôr to vidím tak že to chceli nejak "hromadne" v celom autosegmente priškrtiť výkon vo všetkých autách, lebo nejaký EU "špecialista" od stolu odhadol, že nižší výkon rovná sa nižšie emisie ...
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 08 srp 2025, 13:12
od martasak
i30mpact píše: 27 kvě 2025, 20:51
Asi Bigstera v hybridu, vypadá to jako celkem slušnej povoz, uvidíme, jak na tom bude se spolehlivostí.
nevím, jestli Dacie dlouho vydrží, jel jsem teď v skoro novém Sanderu a podvozek je katastrofa, a to jsem nadával na podvozek své IX20 (protože I30 je úplně jiný level), ale proti Sanderu je to paráda. Ale pravda, že Bigster je jiná třída. Ale stejně bych nespoléhal na dliuhou výdrž.
Protože za 5 let od 2030 teoreticky nebude k prodeji ani ten Bigster, aspoň to tak Timmermans a von Liar naplánovali a je to ted v zákonech.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 08 srp 2025, 13:19
od martasak
MiroslavJanec píše: 08 srp 2025, 11:59
Emise 1.5DPi 81kw má ale papierovo lepšie ako 70kw a dokonca aj spotreba je u 81kw nižšia.
Skôr to vidím tak že to chceli nejak "hromadne" v celom autosegmente priškrtiť výkon vo všetkých autách, lebo nejaký EU "špecialista" od stolu odhadol, že nižší výkon rovná sa nižšie emisie ...
nevěřím, že by seškrcený motor měl horší emise, tak blbí fakt nejsou , blbí jsou v EU.
Hele to může být jinou metodikou. Soudruzi z EU a rada EU nám k EURO 6 nadělil dáreček:
EURO 6b, 6c, 6d-temp , 6d, 6e. A i když se neliší v hodnotách NO, NOx atd, tak se liší metodikou měření, takže vlastně se liší. Asi před rokem vstoupila Euro 6e, která bude asi konečná, pak bude "Vondrova skvělá" euro 7 s měřením otěru brzd.
A třeba u EURO 6c->6d-temp-> 6d, se stopro měnily metodiky a to dost zásadně, většinou je to o cyklech kdy se to měří, jízdní podmínky, a o výjimkách jako studený start apod.
A ten motor 70 kw byl nejspíš už měřen podle 6e