Stránka 264 z 265

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 29 říj 2025, 08:38
od Lizard
Vlastní zkušenost je samo legitimní argument, já jsem používal SHU 5w-30 A3 pár let v Impreze a pro velkou spokojenost s tímto produktem jsem i do MT a předního difu použil SHELL Spirax S5 a do zadního Spirax S6 a Impreza fungovala opravdu sametově :)

Vlastně jsem SHELL přestal používat až z velké obavy z koupě fake balení, když jsem toho času četl, že SHELL a MOBIL jsou nejvíce pančovanými oleji na evropském trhu, tak jsem přešel na Ravenol a opět velká spokojenost, jen ten poměr Výkon/Cena už není tak excelentní, jako u SHU.

Můj "prudící" kámoš, který používá obě značky olejů, tvrdí, že SHU má lepší čistící schopnosti než Ravenol s technologií "Clean Synto" :?

Takže já osobně SHU mohu doporučit, jen více tíhnu k Ravenolu kvůli možnosti ověření originální produkce =D>

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 29 říj 2025, 11:33
od Axel.Foley
O Ravenol-u vím, že dělá špičkové oleje =D> a ano, jsou o něco dražší, ale nic hrozného. Z mého pohledu. Mohu jen a jen potvrdit. Kamarád ho používal v X-Ceed-u, nyní ve Formentoru, a tak tichá auta jsem snad ještě nikdy nepotkal.

Osobně jsem při nájezdu 120 000 km zkrátil interval výměny oleje na 10 000 km. Při nájezdu 180 000 km jsem přešel na francouzské Yacco (stále 5W-30). Také skvělý olej :D/ Motor se s ním stišil a spotřeba šla taky dolů.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 29 říj 2025, 14:11
od Lizard
Myslel jsem, že servisuješ v Automima, oni akceptují vlastní olej nebo u nich jsi jako "součást inventáře" a máš tam special exclusive podmínky? :mrgreen:

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 29 říj 2025, 15:45
od Maras
Kdyby servisoval v Automima, tak tam má Petrol Canada.😃

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 29 říj 2025, 16:12
od Lizard
Dík za info, Marasi,

já už v Automima taky byl, nechal je nastříkat spodek a dutiny a také vyměnit olej, ale co mi tam nalili, to nevím, na Fa mám sporadické 0w-20, API SN+, tak snad mohu doufat, že to nebude nějaký Kauflandí lehkoběžný sběr :D

Jo, četl jsem už loni, že tobě dali na 2. garančce Petro Canada 0w-20, tak jsem tak nějak doufal, že jim těch 3,4 l pro mě ještě mohlo zbýt, kdo ví :mrgreen:

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 06 lis 2025, 08:37
od csgut
Neřešil jste někdo problém se spojkou?
Mám před posledním servisem autorizovaným (po 4 letech) a nevím, zda to řešit. Příjde mi, že při krátkém popojíždění, couvání, ale rozhodně nijakém necitlivém přetěžování té spojky, začne ochotně brzy protestovat. Někdy je i cítit, ale spíš pocitově jakoby nezabírala úplně dobře.

Co všechno jste řešili na 4. servisu?

Najeto mám cca 60 tis. km, předchozí servisy byly v zásadě jen o oleji, dotažení ručky a předraženém, navíc špatném, mytí :-D.

Jak jste to měli s brzdami, tlumiči, čepy,...?

Abych byl připraven, nechci dělat nic navíc jen protože budou předpokládat, že tam jsem naposled.

Díky.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 07 lis 2025, 10:50
od sao.paulo
K té spojce:
na spojku jako takovou končí záruka po 2 letech.
Na spojkové ložisko by měla platit 5 let, pokud bylo auto po celou dobu servisováno u Hyundai.
Určitě bych to na tvém místě řešil, pokud máš pocit, že s tím něco je. Já jsem během pár dnů musel odstavit auto, a nezbývá mi než čekat na konec listopadu, kdy se nejdřív bude měnit spojkové ložisko, a pak se uvidí.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 07 lis 2025, 18:51
od Maras
Sao paulo, mám aktuálně najeto 44500 km a auto šlape jak má. Bohužel ty jsi šáhnul po kuse, který je problémový, to se někdy stane, že si člověk vybere černého petra. Je fajn, že zde sdílíte své problémy, pak to může pomoci ostatním. Já momentálně premýšlím o prodeji a koupi nového.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 08 lis 2025, 09:13
od idam.i
Stále DPi?

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 08 lis 2025, 10:09
od Maras
DPi bych teď se snížením výkonu nebral. Uvidím co by to případně bylo. Teď na konci roku mají být nové motory v i30. V prodeji pak zkraje roku příštího.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 08 lis 2025, 14:21
od Mexican
maras: budu noev i30? som sa uz obaval, ze ked KIA hodila cez palubu Ceed, tak to narusi taku tu balanciu medzi Zilinou a Nosovicami (kedze Ceed a i30 toho zdielali dost a Kia hodla vozit K4 niekde z druheho konca sveta) a i30 bude tiez koncit (co by bola teda skoda)

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 08 lis 2025, 18:08
od Maras
Výroba i30 byla prodloužena do roku 2028 a od příštího roku budou nové motory. Nevím jestli zůstane DPi, spíše ne, ale nový má být litr turbo a taky 1.6 turbo.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 09 lis 2025, 09:41
od dibarbora
Voči K4 to bude mať i30 ťažké... a ak Kia pustí na trh aj kombi (nejaké úniky už boli), tak to bude zabité viac než dosť. Buď i30 pôjde s cenou poriadne dolu alebo to môžu zabaliť. Priestorové pomery, technológie... ťažko sa bude presviedčať o výhodách i30.

Čo sa týka nových motorov. Ak bude platiť to čo zistili pri priamom porovnaní (v Kii Sportage) 1,6TGDi 132kW pred FL a po FL z pohľadu prejavu a hlavne spotreby aj pri motoroch 1,6TGDi 110kW a rovnako aj pri 1,0TGDi, tak teda nič moc. To už dokážu zachrániť len poriadnym hybridom (nie tým čo ponúkajú teraz v Tucsone, SFE, Sportage...), ktorý je vo vývoji. Zrejme ho dostane K4.. tam už bude i30 úplne za rohom.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 09 lis 2025, 10:29
od Mexican
myslim, ze ak by mala i30 hybridny system z Kony/ Nira, tak by to bolo tiez slusne. Z mojho pohladu funguje super v aute danych rozmerov. Poladit 1,5DPI (alebo dvojliter) a urobit z toho seriovy hybrid -- mmmmmmmmhmmmm.. to by nemuselo byt vobec zle :-)

Je ale fakt, ze parodia 48V v MHEV je asi lacnejsia a naoko dokaze urobit podobne CO2 (co je vlasten to preco to tam davaju)>Nase teoretizovanie to bohuzial nezmeni - rozhoduje sa uplne niekde inde. Ja by som poctivy HEV vo velkosti i30 / Stonica / Bayonu bral hned. Aj ked uprimen povedane, on ten Stonic (aka Bayon, i20) je uz tou spotrebou fakt exremne dole pri rozumnom jazdeni a HEV by to stiahla mozno max o 15-20%

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 09 lis 2025, 10:36
od mozecek
Porad si mysim ze mimo motoru bude dalsi facelift i30 (proc bycg jinak v lete potkaval maskovane i30ky) a mozna to nebude jedina zmena.
Otazka je kolik bude K4 nakonec stat, videl sem jen akcni ceny predprodeje kratke a pro me krucialni vyhrev sedacek byl az ve vyssi vybave a vychazelo to o dost draz. Nehlede k faktu ze neprimou atmosferu take nemaji